Kehtaisitteko laittaa miehenne osallistumaan päiväkodin vanhempainiltaan?
Ei kai siellä yleensa miehet ole tavanneet olla...vai onko ollut?
Kommentit (40)
toki heitä siellä on. Kerran sattui hassu juttu, kun piti esitellä itsensä tyyliin: olen kirsi, sen ja sen äiti niin yks isä vahingossa sanoi myös, että hei olen sen ja sen ÄITI..... hän kun oli ainoa isä koko joukossa.
mutta haluan myös itse olla paikalla eli yleensä tilanne se että mä meen ja ukko jää lapsen kanssa kotiin.
Eiks se koululainen osaa olla yksin?
ihan raskausneuvoloista alkaen on ollut mukana lasten jutuissa - välillä ollaan yhdessä vanhempainilloissa (jos vaan onnistutaan saamaan lastenhoitaja) välillä toinen edustaa perhettä, kumpi vaan. En käsitä miehiä, jotka ei halua osallistua lastensa asioiden hoitoon tai naisia, jotka omii itselleen kaikki lastenhoitoon liittyvät rutiinit ja asiat.
Minä olen "laittanut" miehen lapsen kanssa jopa neuvolaan, puheterapeutille, hammalääkäriin ja yleensä meillä mies istuu myös vanhempainilloissa, ihan syystä että silloin mies on perillä mitä siellä puuhataan. Jos minä käyn ja kerron tapahtumat, tuntuu menevän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kun joku virallinen taho saman asian ilmaisee, jää se ihmeesti miehen päähän :) Meillä neljä lasta, joten vanhempainiltoja ja muitakin menoja riittää kyllä molemmille. Mies jopa vetää paikallista lasten liikuntakerhoa, apua, olenkohan huono äiti kun en itse noita kaikkia viitsi hoitaa.
toki heitä siellä on. Kerran sattui hassu juttu, kun piti esitellä itsensä tyyliin: olen kirsi, sen ja sen äiti niin yks isä vahingossa sanoi myös, että hei olen sen ja sen ÄITI..... hän kun oli ainoa isä koko joukossa.
ai että "kehtaisinko laittaa" miehen menemään vanheimpainiltaan. Kyllä kehtaisin ja olen "laittanutkin". Joskin miestä ei ole koskaan "tarvinnut" sinne laittaa vaan on ihan omasta halusta mennyt.
miksi muuten sitä miettisi että kehtaako viedä näytille?
"Vierailija - 26.8.2008 14:42 (ID 615709) 26/32
Ai sen koululaisen?
mutta haluan myös itse olla paikalla eli yleensä tilanne se että mä meen ja ukko jää lapsen kanssa kotiin.
Eiks se koululainen osaa olla yksin?"
Meillä on päiväkoti-ikäinen eli ei voi todellakaan yksin olla kotona. Joten menen vanhempainiltaan ilomielin!
... vaan VANHEMPAINilta eli meillä ainakin ihan itsestäänselvää, että siihen osallistuu molemmat jos töiltä pääsee. Molemmat ollaan päästy joka vuosi, tänä vuonna minä en pääse eskarin vanhempainiltaan, mut mies menee.
Eikä ole edes hoidossa olevien lasten isä :-) Mut mulla onkin aivan ihana mies.
Itse en ole koskaan valitettavasti päässyt.En ole edes ajatellut et siinä olisi jotain outoa!
puolisoni miehisyys ei saa pienintäkään kolahdusta siitä, jos olisi 1-2h vain äitiseurassa.
sinun arvostus ja luottamus häneen on tuolla asteella?
Tn. minä menen kuitenkin, koska muistan jälkikäteen paremmin, mitä sanottiin, ja mulla on parempi suu ilmaisemaan nopeassa tilanteessa asiat, jos on tarvetta. Mies on vähän hiljainen...
ei siinä yksi vanhempainilta paljon nolota, aivan outo kysymys?!
Silloin, kun itse olin lapsi, niin meidän isä oli aina vanhempainilloissa. Äiti ei varmaan koskaan, ellei ollut pakko.
Nykyään minun mieskin on ollut kiinnostunut menemään, ainakin kun tämä on vielä niin uutta ja on kiva tietää asioista.
no kuule, mä kehtasin "viedä" mieheni katsomaan ihan sinkkuelämää-leffankin! ei siinä yksi vanhempainilta paljon nolota, aivan outo kysymys?!
Mekin olimme menossa katsoon sinkkuelämää, muttei saatukaan lippuja, joten mieheni kehtasi viedä mut kattoon jotain action-pläjäystä. Revipä siitä ;-)
Vakavasti ottaen. Minä käyn enemmän kuin mielelläni kaikki vanhempainillat, mieheni ei pidä niistä. Joten minä yleensä edustan. Mutta jos minä en jaksa, pysty, viitsi tai halua, niin sitten mies menee, jos pääsee. Aina on ollut jompikumpi paikalla. Se on tärkeintä. Joskus on ollut molemmatkin ja on ihan eriksene hommattu lapsenlikka kotonaoleville lapsilel. Oukei, se oli liioittelua, sillä meidän pk:n vanhempainillat on aika samalla kaavalla aina. Riittää että toinen on paikalla.
Mies käyttää lapset lääkärissä, kampaajalla, neuvolassa, ihan missä vain. Vaikka balettiesityksessä, jos se vain sopii paremmin hänen aikatauluun kuin minun. Tai toisinpäin. Ei tehdä numeroa näistä, vaan hoidetaan jälkikasvu yhdessä.
Ja vielä tämä: olen syntynyt kuusikymmentäluvun loppupuolella, isäni on hoitanut minut siinä missä äitinikin. Minun vanhempainilloissa kävi ihan yhtä todennäköisesti äiti kuin isäkin. Kumpi ehti.
tän miehen ulkoiluttamisen silleen, että laitan sen puistoon 2x vko ja sitten kerran muskariin. ne on turvallisia, kun siellä on muita aikuisia vahtimassa.
kyllä kehtaisin sitten vanhempainiltaankin laittaa, ellei matka sinne oo vaarallinen. osaako itse kävellä sinne? sielläkin on turvallisia aikuisia huolehtimassa, että ei satu mitään.