Uudessa Peter Pan elokuvassa Helinä keiju on muuttunut mustaihoiseksi ja kadonneet pojat ovat muuttuneet tytöiksi
Voi elämä sentään
www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58d96d98-08e7-4e50-90f8-d7b95290c641
Kommentit (801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään asetelma ei ole mikään woke vs konservatiivit vaan woke vs normaalijärkiset.
Koita ymmärtää että teidän radikalisoitunut anti-woke kultti on hyvin pieni vaikka kovaa ääntä pidättekin. Omassa kuplassa saattaa tuntua ejkä erilaiselta.
Ollos huoleti, kyllä se meidän normijärkisten "kultti" tästä pikku hiljaa kasvaa kunhan ihmiset heräilevät laajemmin tuohon teidän intersektionaaliseen cancel/woke-mädätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin ahdistaa woke. Olin sitonut identiteettini kiinni helinäkeijuseen.
Terveisin persut
Käypäs katsomassa Partisaanin äärivasemmiston joulukalenteri niin siellä näet keillä on taipumusta sinne lapsien suuntaan...
Woket suojelee pedoja myös ja raiskareita
Olisi mukava, jos tässä keskustelussa voisi puhua itse aiheesta nimittelemättä ja paasaamatta, mutta ilmeisesti se on mahdotonta. Tällaisiakin keskusteluja aiheesta olen paljon nähnyt.
t. ei pro eikä anti woke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavat asiakkaat päättävät mitä viihdettä tehdään, ei somessa kaikesta itkevävät kukkattutädit ja sedät.
Järkevämpi kysymys olisi: Miksi tehdä samasta aiheesta lisää versioita ylipäätään?
Tavaramerkin ja tekijänoikeuksien suojelu. Monet noista Disneyn piirretyistä alkavat olla sen ikäisiä, että käyttämättöminä olisivat siirtymässä "public domainiin" (en tiedä mikä tuo on suomeksi).
Uusiutuuko tekijänoikeudet vain tekemällä uusi versio? Eikö uudella teoksella oli omat tekijänoikeudet vaikka perustuukin toiseen teokseen?
Elokuva Night of the Living Dead on ollut jo pitkään Public Domain ja se on julkaistu paljon Disney klassikoiden jälkeen.
Tässä tapauksessa tekijänoikeus lienee J. M. Barrien perikunnalla eikä Disneyllä tms.
kirjojen tekijänoikeudet raukeavat, kun tekijän lähtemisestä on kulunut muistaakseni 70 vuotta. joten peter panin tekijänoikeudet eivät enää ole voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go Woke, Go Broke.
Teidän radikalisoituneiden äärikonservatiivien logiikassa on aika iso virhe: Te ette osaa itse tehdä viihdettä. Anti-Woke ryhmällä ei ole tarjota yhtään mitään. Te olette siis lähtökohtaisesti Broke.
Pixar elokuvatuontanto firma jonka Disney nykyään omistaa on ollut alusta asti 100% woke ja on tehnyt elokuvillaan miljardeja dollareita. Kesällä tulee taas uusi Woke Pixar elokuva ja se tulee menemään listaykköseksi ja tuottaa taas yhden miljardin lisää.
Radikaalille anto-woke ryhmälle voikin sanoa: Tee ite perässä.
Antivalkoinen rasistinen, intersektionaalisesta uhrihierarkia-aatteesta ja rotukriittisestä pseudotieteestä ponnistava wokehan on se ääriaate, jota kaikki normaalijärkiset ihmiset ymmärtävät vastustaa.
Kumma kun te "normaalijärkiset" ette ole sitten tuottaneet elokuvia, joita ihmiset menee katsomaan, vaikka tiedätte parhaiten, mitä ihmiset haluaa nähdä.
Outo juttu, että tällainen miljardibisnes jää kokonaan väliin.
Tilanne on kieltämättä erittäin kieroutunut. Intersektionaalinen mädätys on laajalti levinnyt jopa syvälle länsimaiseen politiikkaan, ja cancel-wokeltajilla on tällä haavaa vähemmistön diktatuuri.
Tää on kyllä niin tärkeä aihe ettei mikään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään asetelma ei ole mikään woke vs konservatiivit vaan woke vs normaalijärkiset.
Koita ymmärtää että teidän radikalisoitunut anti-woke kultti on hyvin pieni vaikka kovaa ääntä pidättekin. Omassa kuplassa saattaa tuntua ejkä erilaiselta.
Ollos huoleti, kyllä se meidän normijärkisten "kultti" tästä pikku hiljaa kasvaa kunhan ihmiset heräilevät laajemmin tuohon teidän intersektionaaliseen cancel/woke-mädätykseen.
Sitä odotellessa.
Eikös cancel tarkoita sitä että kehoitetaan boikotoimaan eli canceloimaan jotain?
Maailman suurin cancel ryhmä on Republikaanit USAssa. Joka viikko on uusi asia joka pitää canceloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin persut
Minun sukupuoli-identiteetti meni sirpaleiksi kadonneiden poikien myötä. Mikä olen, jos onkin kadonneita tyttöjä? Mihin voin identiteettini enää kiinnittää?
Kadonneissa pojissa menetettiin kieltämättä osa tarinan yhtä kantavista psykologisista teemoista kun niistä tehtiinkin tyttöjä. Ikävä kuitenkin että sinun vasemmistolaisen identiteettisi odottamattomasti tuosta kärsii noin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan. Se kun tarkoittaisi että ihmiset vajoaisivat lapsen asteelle. Cancel/woke-vastaisuus on tosi ok, kaiken mahdollisen näkeminen sellaisena on sanalla sanoen tyhmää. Jos anti-woken taakse piilotetaan rasismi ja fobia, woket saakin antaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on kieltämättä erittäin kieroutunut. Intersektionaalinen mädätys on laajalti levinnyt jopa syvälle länsimaiseen politiikkaan, ja cancel-wokeltajilla on tällä haavaa vähemmistön diktatuuri.
Tässä puhutaan nyt elokuvista, ei politiikasta. Jos elokuva saa valtavan määrän maksavia asiakkaita maksamaan elokuvan katsomisesta, täysin vapaaehtoisesti, niin miten se voi olla vähemmistön diktatuuria? Aika kummallinen näkemys mitä sana Diktatuuri tarkoittaa.
On olemassa tahoja jotka ovat luvanneet valtaan päästyään canceloida esim juuri noita elokuvayhtiöitä. Sehän ei ole diktatuuria, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa.
Eikös cancel tarkoita sitä että kehoitetaan boikotoimaan eli canceloimaan jotain?
Maailman suurin cancel ryhmä on Republikaanit USAssa. Joka viikko on uusi asia joka pitää canceloida.
Ei pidä paikkaansa enää nykypäivänä tuokaan asetelma. Sensuuri on heittämällä enemmän vasemmiston sairaus, etenkin euroopassa. Myös jenkeissä. Vasemmisto canceloi ja savustaa ihmisiä töistään, kieltäytyy palvelemasta väärämielisiä pankeissa, hotelleissa, lastentarhoissa jne jne. canceloi artisteja, luennoitsijoita, tapahtumia, tuotteita, kirjoja, elokuvia, musiikkia. Kasvava lista vasuricanceloinnin uhreista on pitkä, mutta olettaisin, että kuka tahansa maailmaa hiukkaakaan seurannut kyllä on jo asian pistänyt merkille. Sinäkin oikeasti tiedät jo tämän kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kulutan nykyään enemmän aasialaisten tuottamaa viihdesisältöä animaatioiden, sarjakuvien ja pelien suhteen. Näytellyissä elokuvissa ja sarjoissa länsi on edelleen parempi, mutta saa nähdä kuinka kauan. Yksi eteläkorealainen Oscar-voittajaleffa on varmaan vasta alkua ja Squid Game.
Pääsyy ei ole etnisten vähemmistöjen nostaminen valokeilaan, vaan se ettei uutta keksitä. Ei leffa tuo mitään uutta sanomaa jos vain päähenkilöiden profiileita vähän muokataan. Vanhoista ideoista yritetään lypsää kaikki tyhjiin ja tyhmä massa maksaa. En tiedä esimerkiksi miten Marvel-sarja voi olla tuottoisa. Siis nehän on käytännössä aina sama leffa, mitä nyt päähenkilöllä on joku vaihteleva supervoima. Juoni ja hahmot ovat paperinohuita.
Näin juuri. Tehkööt vain tummaihoisia keijuja ja merenneitoja. Mutta uusilla raameilla uusi tarina.
Muutenkin nuo liveversiot animaatioista osoittaa lähinnä, että Disneyllä on ideat loppu.
Konservatiivit voivat tehdä juuri sellaisia elokuvia kuin haluavat. Jos ihmiset haluaa nähdä niitä, menestys on taattu.
Asetelma on normaalijärkiset vs. Woken joka paikassa näkevät sekopäät.
Tämäkin meni näin:
1. Siis mitäh!!!! Helinä on musta, ei saa olla.
2. Miksei?
3. No kun Helinä on valkoihoinen, leffa on pilalla!
4. Siis toi on tosi rasistista
5. Wokea! Wokea!
Ei osu eikä uppoa. Keksi parempi olkiukkotarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin persut
Minun sukupuoli-identiteetti meni sirpaleiksi kadonneiden poikien myötä. Mikä olen, jos onkin kadonneita tyttöjä? Mihin voin identiteettini enää kiinnittää?
Kadonneissa pojissa menetettiin kieltämättä osa tarinan yhtä kantavista psykologisista teemoista kun niistä tehtiinkin tyttöjä. Ikävä kuitenkin että sinun vasemmistolaisen identiteettisi odottamattomasti tuosta kärsii noin kovasti.
Ajattelusi on liian monimutkaista woke-ideologialle. Sehän on tyyppiä halki, poikki ja pinoon. "Psykologiset teemat" ja muu syvällisempi analyysi taidetuotteista on liian vaikeaa näille ilmeisen nuorille woke-ihmisille, jotka tuskin ovat yhtään kirjaa vapaaehtoisesti koskaan loppuun lukeneet. Näiden kanssa meidän vanhemman sivistyneemmän sukupolven on kuitenkin nyt elettävä. t. Bystander
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä niin tärkeä aihe ettei mikään koskaan.
Osa tärkeätä poliittista (woke)mullistusta länsimaissa, mikä on tällä haavaa vaikuttamassa vahvasti mm. jenkkien kahtiajakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan. Se kun tarkoittaisi että ihmiset vajoaisivat lapsen asteelle. Cancel/woke-vastaisuus on tosi ok, kaiken mahdollisen näkeminen sellaisena on sanalla sanoen tyhmää. Jos anti-woken taakse piilotetaan rasismi ja fobia, woket saakin antaa palautetta.
Siinäpä se. Pieni fobioista kärsivä, enimmäkseen rasistinen ryhmä on ominut itselleen Cancel hommien vastustamisen.
Minä vastustan esim Disneyn päätöstä sensuroida Don Rosan sarjakuvia. Vastustin Pikku Kakkosen päätöstä canceloida Herra Heinämäen lato-orkesterin, koska basisti oli pukeutunut intiaaniksi. Molemmat edustaa idiotismia. Ja tulen vastaisuudessakin vastustamaan vastaavia asioita.
Sen sijaan en halua tulla yhdistetyksi anti-woke kulttiin edes etäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin persut
Jaa, niin se teema, että "eivät koskaan ole nähnyt tyttöä"? Onko intiaaniprinsessa Tiikerililja sitten poika vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Musta" Helinä näyttää enemmänkin maitokahvin väriseltä ja kasvonpiirteetkin eurooppalaiset.. Mikä into on luokitella mustiksi ihmisiä, jotka eivät ole mustia?
Jenkkisuvakkien mielestä esim. italialaiset, espanjalaiset ja portugalilaiset eivät ole valkoisia
Jenkkisuvakit ovat pelottavaa porukkaa...
Hieman omituinen on se niiden ajattelutapa että jos on "poc" on automaattisesti jotenkin parempi ihminen.
Varmaan syyllisyyttään? Onhan tuo aika helkkarin kiusallista, että ovat raahanneet itselleen ORJIA Afrikasta, eikä tästä ole edes niin kauan.
Ja Ottomaanit raahasivat itselleen valkoisia ORJIA Euroopasta, nykyisestä Kiovasta Islantiin. Pitäisikö Turkkilaisten tuntea kauheaa syyllisyyttä, ja maksaa korvauksia valkoisille Eurooppalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Pienissä hepenissäkin Helinä Keiju esiintyy kun Peter Panilla on housut ja paita eli peittävä asu. Tästä koko tekeleestä pitäisi tehdä uusi tulkinta, jossa naisoletettu on se Peter Pan ja kaikki olento-oletetut puetaan yhtä peittävästi. Pahoitan Peter Panista mieleni. Toisaalta sitten, miksi niin monella lastenohjelman pääosassa olevalla pojalla on ADHD ja huono käytös sallitaan?
Todellakin! Tytöille löysät paidat ja housut päälle, ja ympärille pojat pyörimään minivatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kulutan nykyään enemmän aasialaisten tuottamaa viihdesisältöä animaatioiden, sarjakuvien ja pelien suhteen. Näytellyissä elokuvissa ja sarjoissa länsi on edelleen parempi, mutta saa nähdä kuinka kauan. Yksi eteläkorealainen Oscar-voittajaleffa on varmaan vasta alkua ja Squid Game.
Pääsyy ei ole etnisten vähemmistöjen nostaminen valokeilaan, vaan se ettei uutta keksitä. Ei leffa tuo mitään uutta sanomaa jos vain päähenkilöiden profiileita vähän muokataan. Vanhoista ideoista yritetään lypsää kaikki tyhjiin ja tyhmä massa maksaa. En tiedä esimerkiksi miten Marvel-sarja voi olla tuottoisa. Siis nehän on käytännössä aina sama leffa, mitä nyt päähenkilöllä on joku vaihteleva supervoima. Juoni ja hahmot ovat paperinohuita.
Näin juuri. Tehkööt vain tummaihoisia keijuja ja merenneitoja. Mutta uusilla raameilla uusi tarina.
Muutenkin nuo liveversiot animaatioista osoittaa lähinnä, että Disneyllä on ideat loppu.
Konservatiivit voivat tehdä juuri sellaisia elokuvia kuin haluavat. Jos ihmiset haluaa nähdä niitä, menestys on taattu.
Asetelma on normaalijärkiset vs. Woken joka paikassa näkevät sekopäät.
Tämäkin meni näin:
1. Siis mitäh!!!! Helinä on musta, ei saa olla.
2. Miksei?
3. No kun Helinä on valkoihoinen, leffa on pilalla!
4. Siis toi on tosi rasistista
5. Wokea! Wokea!Ei osu eikä uppoa. Keksi parempi olkiukkotarina.
Miten tää sun mielestä meni?
Tosta vähän lisää taustaa: https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58d96d98-08e7-4e50-90f8-d7b9529…