Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinulla alkoi kuukautiset?

Vierailija
01.03.2023 |

Entä oliko kaveripiirissäsi ensimmäinen, viimeinen vai jotain siltä väliltä, kenellä ne alkoivat?

Minulla alkoi 13v. ja tuntui, että kaikilla muilla oli kuukautiset jo ennen sitä.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v.

Vierailija
42/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10,5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12v ja olin luokkamme kolmas jolla alkoi. Hävetti ihan hirveästi.

Jaa. Täytyikö siitä pitää oikein tiedotustilaisuus?

Muut saivat tietää kun en tullut uimaan. Siitä seurasi hirveä ristikuulustelu.

Tytöillä oli kyllä hyvin synkassa kuukautiset aina kun oli uimista ja miten ne sattukin aina niille samoille tyypeille.

Miten sattuikin aina samoille tyypeille? No varmaan sen vuoksi, että kuukautiskierto oli samassa vaiheessa aina samaan aikaan.

Vierailija
44/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v 4kk

Vierailija
45/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän luokalla ja muissa samanikäisten piireissä varmaan melkein kaikilla alkoi 11-12v.

Ihan liian aikaisin. Kun ajattelee niitä vuosikymmeniä, mitä on edessä niiden kanssa puljaamista 😔.

Hyi miten inhottava kommentti. Muistan kun äitini sanoi myös samaa. Tuli olo, että minun kropassani tapahtuu jotain sopimatonta ja väärää. Olin tosiaan kaksitoista ja ihan normaali suhtautuminen olisi ollut vähintä mitä voi odottaa.

Vierailija
46/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11,5. 15v. 13v. 16 v. 12v. 13,5v. 11 v. 13 v. 14 v tässä teille lukemia valmiiksi.. 😄

Vierailija
47/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joko 14v tai just täyttänyt 15v. Muistan kuitenkin, että rippileirillä ne oli tyyliin toista kertaa. Kesän alussa olin täyttänyt 15v.

Tosi hyvä tuuri kun rippileirillä oli paljon uimista ja saunomista ja suihkussakaan ei kauheen yksityisesti voinut käydä. Lisäksi mulla oli aika kivuliaat kuukautiset.

Olin kaveripiirini viimeisin ja se ärsytti myös.

Vierailija
48/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 11v. ole edes mitenkään aikaisin. Tosi tökeröä keneltäkään sanoa sellaista.

Nykyään 11v. on ihan yleinen kuukautisten alkamisikä. Omassakin nuoruudessani tosi monilla alkoi kuukautiset 11-12v.

Vierailija
49/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän luokalla ja muissa samanikäisten piireissä varmaan melkein kaikilla alkoi 11-12v.

Ihan liian aikaisin. Kun ajattelee niitä vuosikymmeniä, mitä on edessä niiden kanssa puljaamista 😔.

Noin sanoi myös isomummoni, jolla itsellään oli kuukautiset alkaneet 16-vuotiaana. Naimisiin hän oli mennyt 18v. ja saanut ekan lapsen 19v.

Että mikä nyt sitten kenellekin on mitäkin.

Vierailija
50/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11 tai 12. En muista tarkkaan, koska se aika elämässäni oli aivan hirveää. Kaiken lisäksi en saanut mitään apua kuukautisten alkuun, vaan jouduin tunkemaan vessapaperia housuihin koulussa ja kotona pyyhkeen. En muista, millä verukkeella pyysin rahaa siteisiin vai varastinko rahaa sammuneelta äidiltäni.

😔

Vierailija
51/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12,5 ja se oli kamala shokki mulle. En puhunut siitä kenellekään, en edes kertonut äidille. Hän kuitenkin löysi tahraiset alushousuni pyykkikorista ja yritti selittää mulle jotain siteistä jms. Mua vain hävetti kamalasti enkä ollut sujut asian kanssa ainakaan pariin-kolmeen vuoteen.

Vierailija
52/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14,5-vuotias. Luojan kiitos alkoivat vasta silloin.

Vierailija
53/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v

Vierailija
54/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet taas pilasi ketjun typerillä jutuillaan 🙄

Jos ei halua miesten vastaavan, pitäisi jollakin tavalla ilmaista, että kysely on tarkoitettu vain naisille ja tytöille.

Vierailija
55/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14 v. Vuosi 1976; kehityin hitaasti.

Vierailija
56/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v, varmaan siinä keskikastissa

Vierailija
57/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10-vuotias eli ihan lapsi vielä. Muistan vieläkin kuinka paljon sattui kun makasin sohvallamme sikiöasennossa, särkylääkkeet eivät meinanneet millään auttaa.

Vierailija
58/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ennen kuin täytin 13. Pituuskasvu tyssäsi saman tien myös.

Vierailija
59/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v mies eikä oo vieläkään alkanut.

Vierailija
60/66 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12v ja olin luokkamme kolmas jolla alkoi. Hävetti ihan hirveästi.

Jaa. Täytyikö siitä pitää oikein tiedotustilaisuus?

Muut saivat tietää kun en tullut uimaan. Siitä seurasi hirveä ristikuulustelu.

Tytöillä oli kyllä hyvin synkassa kuukautiset aina kun oli uimista ja miten ne sattukin aina niille samoille tyypeille.

Miten sattuikin aina samoille tyypeille? No varmaan sen vuoksi, että kuukautiskierto oli samassa vaiheessa aina samaan aikaan.

Meinaat että uintiakin oli säännöllisesti samassa syklissä? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme