Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joiltain ihmisiltä odotetaan täydellisyyttä??

Vierailija
01.03.2023 |

Ja toiset saa tehdä mitä haluaa tai mitä tahansa???

Jos sama toistuu monessa eri paikassa, esim vaikka ihan työelämässä sekä työkavereiden, että asiakkaidenkin osalta usein, että yhdeltä odotetaan enemmän kuin muilta, mistä kyse??? Se voi näyttäytyä eri tavoin, esim. Vaikka niin että asiakkaat valittaa helpommin yhdelle kun toiselle jos on yksikin epäkohta, tai että jos joku tekee todella hyvin niin ei saa juuri kiitosta mutta jos muut tekee saman saa paljon kiitosta jne. Myöskään ei uskota tähän, joka johtaa paljon epäkiitollisuutta ihmisiltä vaikkei sitä ansaitse.ei tarvii sanoa, että ei pidä paikkaansa, vaan lähdetään siitä että pitää paikkansa ja joku syy varmasti on, sattumasta ei ole kyse.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän on ihmisten kanssa tekemisissä, sitä parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri sellainen ettei minulta siedetä mitään virheitä. Heti tulee töissä potkut jos teen pienenkin virheen.

N26

Vierailija
4/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tämän! Minulle valitetaan mitä pienimmästä asioista ja monet muut saavat tehdä ihan miten sattuu, eikä kai sanota kun mikään ei muutu. (Olen tarkkaillut miten muut tekevät ja huomannut) Minulle keksitään uusia sääntöjä, ja kritiikkiä josta ei ole aiemmin ollut mitään puhetta, tai jopa laitetaan toisten virheitä kontolleni. Ei joka paikassa, mutta toistunut kyllä.

Vierailija
5/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä selittämään itsensä ulos ikävistä tilanteista, pääsee helpommalla, kuin sellainen, joka menee paniikkiin joka virheestä, eikä osaa sanoa mitään.

Miesten tekemiä virheitä ei pidetä yhtä vakavina kuin samoja virheitä naisten tekeminä. Tämä on oikeasti tutkimuksissakin todettu. Ja sillä ei ole merkitystä, onko esihenkilö nainen vai mies. Ihan samalla tavalla naiset katsovat miesten tekemiä virheitä läpi sormien kuin miehetkin.

Vierailija
6/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti ajateltuna suoritustasosi on niin korkea, että pienikin virhe huomataan.

Negatiivisesti tai realistisesti ajateltuna suostut tuollaiseen "täydellisen tekijän" rooliin kiltteyden, tunnollisuuden ja perfektionistisuutesi takia.

Vierailija
7/7 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti ajateltuna suoritustasosi on niin korkea, että pienikin virhe huomataan.

Negatiivisesti tai realistisesti ajateltuna suostut tuollaiseen "täydellisen tekijän" rooliin kiltteyden, tunnollisuuden ja perfektionistisuutesi takia.

-no joo, toi kyllä pitää paikkansa esim kauniit naiset saa paljon kritiikkiä jostain ihan mitättömistä asioista, kun taas rumempaa syntyneitä ei kukaan edes huomaa.

Ja joo, mun suorituskyky on monesti ollut erittäin hyvä, mutta on se kumma että jos lähes täydellinen ei kelpaa, mutta huonolta kelpaa huonokin suoritus. Onhan lähes täydellinen parempi kuin huono jos suorituksia kattoo. Miksi negatiivinen on realistisempaa kuin positiivinen??

Joo, no eroan todella selvästi miehestä, että ehkä kyse on myös siitä että mulle uskaltaa olla avoimempi kun jollekulle muulle. Mutta se ihmetyttää, ettei saa arvostusta vaikka ehdottomasti sitä ansaitsee. Ei ole kyse mistään suostuuko vai ei.