Minkä ikäisenä sinulla alkoi kuukautiset?
Entä oliko kaveripiirissäsi ensimmäinen, viimeinen vai jotain siltä väliltä, kenellä ne alkoivat?
Minulla alkoi 13v. ja tuntui, että kaikilla muilla oli kuukautiset jo ennen sitä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12v ja olin luokkamme kolmas jolla alkoi. Hävetti ihan hirveästi.
Jaa. Täytyikö siitä pitää oikein tiedotustilaisuus?
Muut saivat tietää kun en tullut uimaan. Siitä seurasi hirveä ristikuulustelu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi menkat vasta 16 v ja ehdin jo ajatella että kaikilla muilla, kaikilla normaaleilla, olisi alkaneet jo ääretön ikuisuus sitten :D
Ai vitsi pitääkin lisätä et mun 5 v nuoremmalla siskollakin alkoi ennen mua. Ja sit kun mulla tuli menkat ekaa kertaa niin hulahti tietty kunnon lammikko farkkujen läpi koulun ruokalassa...
Meidän luokalla ja muissa samanikäisten piireissä varmaan melkein kaikilla alkoi 11-12v.
Miehet taas pilasi ketjun typerillä jutuillaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöillä oli kyllä hyvin synkassa kuukautiset aina kun oli uimista ja miten ne sattukin aina niille samoille tyypeille.
13v.
Isosiskolla alkoi 11v., ja pikkusiskolla 11-12v.
12-vuotiaana. Ei tietoa muiden kuukautisista, kun ei niistä mitään numeroa tehty enkä tehnyt itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka sinua kuulusteli? Opettajatko?
Vierailija kirjoitti:
Meidän luokalla ja muissa samanikäisten piireissä varmaan melkein kaikilla alkoi 11-12v.
Ihan liian aikaisin. Kun ajattelee niitä vuosikymmeniä, mitä on edessä niiden kanssa puljaamista 😔.
Mitä teette näillä ikäluvoilla tuntemattomilta... MOUKAT.
Olin viikkoa vaille 12-vuotias, kun menkat alkoivat. Ei mitään hajua, oliko muilla saman ikäisillä jo kuukautisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka sinua kuulusteli? Opettajatko?
Muut luokkani tytöt aka kaverini. Samanlaisia nuuskijoita ovat edelleen kolmekymppisinä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian aikaisin. Kun ajattelee niitä vuosikymmeniä, mitä on edessä niiden kanssa puljaamista 😔.
Miten niin liian aikaisin? Kyllä tuossa iässä osaa jo huolehtia itsestään, ettei tarvitse puljata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä alkuvuosilla tuskin on niin väliä sillä onko kuukautiset alkaneet 11v vai 14v, kun joillain kuukautiset loppuu 40v. ja joillain 60v.
10v. Äidilläni 16v ja tyttärellä 11v.
Olin 14-vuotias ja muistan sen oikein hyvin. Olin jollain riparin orientaatiopäivässä tms. kun yhtäkkiä tunsin kun vuotoa humpsahti. En uskaltanut kertoa kenellekään vaan aina sopivassa välissä menin vessaan. Vessapaperia kului siinä touhussa ihan mukavasti, mutta jotenkin kestin sen 5 tuntia kunnes pääsin kotiin.
Me ei koulussa kavereiden kanssa koskaan aiheesta keskusteltu niin en yhtään tiennyt keillä kaikilla oli jo menkat alkaneet ja keillä ei. Eipä se mikään kilpailu edes ole.
Ei oo vielä alkanu.
t. mies 56 v