"Kasvurauha" konservatiivien kielenkäytössä
Konservatiivien kielenkäytössä "kasvurauha" tarkoittaa, että kielletään poikia leikkimästä nukeilla ja tyttöjä autoilla ja sijoitetaan pojat väkisin teknisiin töihin ja tytöt tekstiilitöihin sukupuolen perusteella heidän mielenkiinnostaan välittämättä. "Kasvurauha" konservatiivien kielenkäytössä tarkoittaa myös, ettei sallita tyttöjen käyttää housupukuja, vaan heidät pakotetaan mekkoihin.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valitettavasti konservatiivisuus ei useinkaan tue tällaista. Hieman yksinkertaistaen:
-liberaali antaa jokaisen elää niin liberaalisti tai niin konservatiivisesti kuin kukin haluaa
Toisaalta nyt liberaalit tuntuvat pitävän ongelmana, että ihmiset valitsevat väärin vrt. taannoinen keskustelu joululahjojen sukupuolittuneisuudesta tai tässäkin keskustelussa esiintuodut oppilaitosten sukupuoleisuus., Mikäli ihmiset saavat vapaasti tehdä valintojaan, niin ei pitäisi olla ongelma jos valinnat voidaan jakaa sukupuolen mukaan.
Ero on siinä haluaako vain käydä keskustelua asiasta vain kieltää asian muilta ihan oikeasti. Keskustelu on osa sananvapautta mutta kieltäminen taas vapauksien rajoittamista. Konservatiiviset valtiot alkavat yleensä lisäämään myös moraaliin ja omaan elämänvalintaan liittyviä asioita lakeihin niitä rajoittaen tai kieltäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole kovinkaan kauan aikaa, kun tytöt eivät saaneet vaihtaa tekstiilitöitä teknisiin töihin eivätkä pojat teknisiä töitä tekstiilitöihin. Jos "kasvurauhasta" puhuvat saisivat yksin päättää, Suomi taantuisi vanhaan käytäntöön.
Se on nykyään nuo vihervasurit, jotka transagendoineen vahvistavat sukupuolirooleja, ja jos tyttö haluaa mennä tekniseen niin hän on heidän mukaansa silloin poika! Homoja ja lesbojakaan ei saa enää olla, paitsi silloin jos homolle kelpaa myös nainen ja lesbolle mies.
Kasvurauha on sitä että lapsi saa kasvaa omana itsenään, ilman ulkopuolista agendan tuputusta.
Tunnut keksivän lähinnä omasta päästäsi mitä mieltä kukin on. Hörhöjä riittää aina muutama joka laidalle mutta ei suurin osa ajattele lainkaan noin.
No mistä sitten kumpuaa yleinen setan ja vastaavien tahtotila puuttua jo lasten sukupuolikokemukseen? Muualla läntisessä maailmassa lapsi huostaanotetaan, jos vanhemmat eivät suostu antamaan lapselle blokkereita. Jos poika haluaa käyttää mekkoja ja leikkiä nukeilla, ollaan heti ohjaamassa transtutkimuksiin, vaikka mitään todellista tarvetta ei ole. 10 vuotta sitten oli vallallaan ajatus, että ei ole sukupuolitettuja värejä tai leikkejä ja kaikki saa elää kuten haluavat. Nyt oikein tuputetaan sukupuolen moninaisuutta ja lokerointia, eli jos et ole karikatyyrinen mies tai nainen, niin olet jotain muuta. Mikä on väärin.
Katso vaikka Therouxin dokkari aiheesta, siinä oli nuori poika, joka todennäköisesti on homo, sillä hän ei halunnut aikuisena olla tyttö (vaikka halusikin käyttää pinkkiä ja mekkoja). Transideologiaa syötti hänen äitinsä, joka ei hyväksynyt feminiinistä poikaa. Suomessa ei ole vielä menty niin pitkälle, mutta on hyvä olla kartalla siitä mitä muualla tapahtuu. Tosin täällä perinteisesti suljetaan silmät kaikilta ongelmilta.
Sinulla on ehkä hieman värittynyt ja vääristynyt kuva siitä mitä jotkut haluavat tai mitä oikeasti tapahtuu. Eipä lapsia oikeasti kauheasti huostaanoteta ja suurin osa keskustelusta ei ole sitä että kerroittaisiin mitä pitää olla vaan mitä voi olla jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole kovinkaan kauan aikaa, kun tytöt eivät saaneet vaihtaa tekstiilitöitä teknisiin töihin eivätkä pojat teknisiä töitä tekstiilitöihin. Jos "kasvurauhasta" puhuvat saisivat yksin päättää, Suomi taantuisi vanhaan käytäntöön.
Se on nykyään nuo vihervasurit, jotka transagendoineen vahvistavat sukupuolirooleja, ja jos tyttö haluaa mennä tekniseen niin hän on heidän mukaansa silloin poika! Homoja ja lesbojakaan ei saa enää olla, paitsi silloin jos homolle kelpaa myös nainen ja lesbolle mies.
Kasvurauha on sitä että lapsi saa kasvaa omana itsenään, ilman ulkopuolista agendan tuputusta.
Tunnut keksivän lähinnä omasta päästäsi mitä mieltä kukin on. Hörhöjä riittää aina muutama joka laidalle mutta ei suurin osa ajattele lainkaan noin.
No mistä sitten kumpuaa yleinen setan ja vastaavien tahtotila puuttua jo lasten sukupuolikokemukseen? Muualla läntisessä maailmassa lapsi huostaanotetaan, jos vanhemmat eivät suostu antamaan lapselle blokkereita. Jos poika haluaa käyttää mekkoja ja leikkiä nukeilla, ollaan heti ohjaamassa transtutkimuksiin, vaikka mitään todellista tarvetta ei ole. 10 vuotta sitten oli vallallaan ajatus, että ei ole sukupuolitettuja värejä tai leikkejä ja kaikki saa elää kuten haluavat. Nyt oikein tuputetaan sukupuolen moninaisuutta ja lokerointia, eli jos et ole karikatyyrinen mies tai nainen, niin olet jotain muuta. Mikä on väärin.
Katso vaikka Therouxin dokkari aiheesta, siinä oli nuori poika, joka todennäköisesti on homo, sillä hän ei halunnut aikuisena olla tyttö (vaikka halusikin käyttää pinkkiä ja mekkoja). Transideologiaa syötti hänen äitinsä, joka ei hyväksynyt feminiinistä poikaa. Suomessa ei ole vielä menty niin pitkälle, mutta on hyvä olla kartalla siitä mitä muualla tapahtuu. Tosin täällä perinteisesti suljetaan silmät kaikilta ongelmilta.
Yksittäiset raflaavat tapaukset ulkomailla eivät kyllä kerro sitä mitä siellä oikeasti laajemmin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valitettavasti konservatiivisuus ei useinkaan tue tällaista. Hieman yksinkertaistaen:
-liberaali antaa jokaisen elää niin liberaalisti tai niin konservatiivisesti kuin kukin haluaa
Toisaalta nyt liberaalit tuntuvat pitävän ongelmana, että ihmiset valitsevat väärin vrt. taannoinen keskustelu joululahjojen sukupuolittuneisuudesta tai tässäkin keskustelussa esiintuodut oppilaitosten sukupuoleisuus., Mikäli ihmiset saavat vapaasti tehdä valintojaan, niin ei pitäisi olla ongelma jos valinnat voidaan jakaa sukupuolen mukaan.
Ero on siinä haluaako vain käydä keskustelua asiasta vain kieltää asian muilta ihan oikeasti. Keskustelu on osa sananvapautta mutta kieltäminen taas vapauksien rajoittamista. Konservatiiviset valtiot alkavat yleensä lisäämään myös moraaliin ja omaan elämänvalintaan liittyviä asioita lakeihin niitä rajoittaen tai kieltäen.
Valoja päälle, ollaan Euroopassa ja Suomessa, ei Amerikassa. Selvästi apinoit mielipiteitäsi amerikkalaisilta keskustelupalstoilta. Ketkä täällä on sellaisia konservatiiveja, joista puhut?
Suomessa laki takaa sukupuolten tasa-arvon. Minä olen naisena saanut mennä teknilliselle alalle ja saanut leikkiä autoilla. Jouduin ikäväkseni synnyttämään ja imettämään, mutta äitiysvapaan olen pitänyt ihan vapaaehtoisesti, kuten moni muukin nainen. Naiset ja miehet on kuitenkin pääsääntöisesti erilaisia mielihaluiltaan, mikä vaikuttaa ammattivalintoihimme. Se näkyy jo ihan siinä, mitä itse kukanenkin harrastaa. Esim. Koiraharrastuksissa on selkeästi enemmän naisia, kun taas metsästyksessä enemmän miehiä. Etenkin Suomessa naisilla on todella aito vapaus valita, mitä tekevät ja miten elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ehkä hieman värittynyt ja vääristynyt kuva siitä mitä jotkut haluavat tai mitä oikeasti tapahtuu. Eipä lapsia oikeasti kauheasti huostaanoteta ja suurin osa keskustelusta ei ole sitä että kerroittaisiin mitä pitää olla vaan mitä voi olla jos haluaa.
No mikä taho täällä Suomessa estää ketään olemasta mitä haluaa? Meillä on täällä ilmainen koulutus, kuka vain köyhä tai rikas tai mies tai nainen voi ponnistaa ihan mihin tahansa ja elää ihan miten haluaa. Se näkyy ihan jokapäiväisessä elämässä. Toki jotkut tekevät vääriä valintoja, mutta se ei ole yhteiskunnan syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäiset raflaavat tapaukset ulkomailla eivät kyllä kerro sitä mitä siellä oikeasti laajemmin tapahtuu.
Keskustelutyylisi on kyllä mainio esimerkki siitä, kun argumentit ei oikein riitä tukemaan omaa asiaa, eikä ehkä ole oikeita omia mielipiteitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita. Itse asiassa mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta, sitä voimakkaammin pojat ja tytöt ajautuvat ns. perinteisiin rooleihin. Aika jännä.
Vaikkei lainsäädännön tasolla ole pakottamista perinteisiin sukupuolirooleihin (paitsi asevelvollisuuden osalta), sosiaaliset normit vaikuttavat silti.
Jos perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit saisivat päättää, he säätäisivät sukupuoliroolit lakiin. He eivät ole sen parempia kuin islamilaiset teokraatit.
Tuo on ihan sinun omaa mielikuvitustasi.
Uskomatonta tuubaa.
Naiset ovat tehneet sotien jälkeen koko ajan niitä töitä töitä mitä miehetkin, joitain aloja lukuunottamatta. Miksi ihmeessä kukaan järjen ihminen tätä haluaisi estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita. Itse asiassa mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta, sitä voimakkaammin pojat ja tytöt ajautuvat ns. perinteisiin rooleihin. Aika jännä.
Vaikkei lainsäädännön tasolla ole pakottamista perinteisiin sukupuolirooleihin (paitsi asevelvollisuuden osalta), sosiaaliset normit vaikuttavat silti.
Jos perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit saisivat päättää, he säätäisivät sukupuoliroolit lakiin. He eivät ole sen parempia kuin islamilaiset teokraatit.
Höpöhöpö. Ei kannata puhua sellaisesta, mistä ei mitään tiedä.
Itse kannatan kd:tä ja persuja myös. Tiedän siis, etteivät kd ja persut halua sukupuolirooleja lakiin tai suhtaudu niihin kuten luulet.
Mielestäni lasten pitää saada leikkiä millä vain ilman luokittelua sukupuolesta. Oma tyttöni tykkää rekoista, traktoreista ym. todella paljon. Ei se tee hänestä poikaa tai transpoikaa. Tyttö hän on ja tykkää rekoista. Mieheni tekee meillä kaikki ruuat ja työni takia hoitaa lapsia ja kotia välillä enemmän kuin minä. Minussa on joitain miesmäisiä piirteitä, jotka transpiireissä tekisivät minusta transmiehen. Mitä enemmän transjuttuja lukee, sitä ahdistavammaksi käsitys heidän sukupuolirooleista tulee. Jos ei ole ahtaassa muotissa, ei olekaan nainen tai mies vaan on trans tai jotain muuta. Minusta jokainen on yksilö ja biologia määrittää sukupuolen. Minä olen nainen, jolla on jonkun mielestä (subjektiivisesti) miehisiä piirteitä.
Siitä olen samaa mieltä, että sosiaaliset normit vaikuttavat. Siksi onkin tärkeää, että jo kotoa lapset saavat nähdä, että tyttö ja poika saavat leikkiä millä haluavat ja olla sellaisia kuin ovat ilman tuputtamista transajattelusta. Itse kasvoin kristityssä perheessä, jossa sain terveen itsetunnon olla sellainen kun olen ilman, että kiinnostuksen kohteiteni takia minut olisi luokiteltu epänormaaliksi ja haettu transhoitoihin, kun en ole nainen. Kasvoin hyväitsetuntoiseksi ja tyytyväiseksi naiseksi. Nykyilmapiirissä ja transpuheiden aikana olisin valitettavasti kasvanut ahdistuneeksi trans"mieheksi", jonka olisi pitänyt muokata itseään toiseen sukupuoleen, jotta saisi olla kiinnostunut "miehisistä" asioista.
Kasvurauha todellakin on tarpeen lapsille, vaikka tässä ketjussa ap ja jotkut muut ovat sen tarkoitusta täysin vääristelleet
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen typerä kommentti. Kasvurauha tarkoittaa, että lapset saavat kasvaa ilman että heidät luokitellaan translapsiksi, jos poika leikkii nukeilla.
Vielä tärkeämpi osa kasvurauhaa on, että nuorille ei lobata hormoniblokkerihoitoja.
Vasemmistoliiton ja vihreiden virallisissa linjauksissa vaaditaan blokkereita nuorille vastoin lääkäreiden kantaa.
Ai nytkö kasvurauha-sanakin on jo kaapattu ja sen sisältö korruptoitu vastaamaan genderterrorin tavoitteita?
Kasvurauha tarkoittaa, että aikuiset eivät koko ajan heijasta omia sukupuolittuneita tai muit uskomuksiaan lapsiin. Antaisivat lasten itse tutkia mistä ovat kiinnostuneita, tutkimalla ja matkimalla.
Valittettavasti vanhemmat eivät useinkaan anna lapselleen arvovapaata kasvatusta.
Se tarkoittaa sitä että ei ole seksuaalikasvatusta, jotta lapset ja nuoret olisivat helpompaa riistaa hyväksikäyttäjille, kuten esim. uskonnollisissa yhteisössä vanhat miehet menevät naimisiin teinityttöjen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei kannata puhua sellaisesta, mistä ei mitään tiedä.
Itse kannatan kd:tä ja persuja myös. Tiedän siis, etteivät kd ja persut halua sukupuolirooleja lakiin tai suhtaudu niihin kuten luulet.
Mielestäni lasten pitää saada leikkiä millä vain ilman luokittelua sukupuolesta. Oma tyttöni tykkää rekoista, traktoreista ym. todella paljon. Ei se tee hänestä poikaa tai transpoikaa. Tyttö hän on ja tykkää rekoista. Mieheni tekee meillä kaikki ruuat ja työni takia hoitaa lapsia ja kotia välillä enemmän kuin minä. Minussa on joitain miesmäisiä piirteitä, jotka transpiireissä tekisivät minusta transmiehen. Mitä enemmän transjuttuja lukee, sitä ahdistavammaksi käsitys heidän sukupuolirooleista tulee. Jos ei ole ahtaassa muotissa, ei olekaan nainen tai mies vaan on trans tai jotain muuta. Minusta jokainen on yksilö ja biologia määrittää sukupuolen. Minä olen nainen, jolla on jonkun mielestä (subjektiivisesti) miehisiä piirteitä.
Siitä olen samaa mieltä, että sosiaaliset normit vaikuttavat. Siksi onkin tärkeää, että jo kotoa lapset saavat nähdä, että tyttö ja poika saavat leikkiä millä haluavat ja olla sellaisia kuin ovat ilman tuputtamista transajattelusta. Itse kasvoin kristityssä perheessä, jossa sain terveen itsetunnon olla sellainen kun olen ilman, että kiinnostuksen kohteiteni takia minut olisi luokiteltu epänormaaliksi ja haettu transhoitoihin, kun en ole nainen. Kasvoin hyväitsetuntoiseksi ja tyytyväiseksi naiseksi. Nykyilmapiirissä ja transpuheiden aikana olisin valitettavasti kasvanut ahdistuneeksi trans"mieheksi", jonka olisi pitänyt muokata itseään toiseen sukupuoleen, jotta saisi olla kiinnostunut "miehisistä" asioista.
Kasvurauha todellakin on tarpeen lapsille, vaikka tässä ketjussa ap ja jotkut muut ovat sen tarkoitusta täysin vääristelleet
Yllättävän ahdituneelta ja pelokkaalta kuulostat transasioista puhuessasi ollaksesi terveellä itsetunnolla varustettu nainen. Ei ketään voi käännyttää toiseen sukupuoleen, manipulointi uskonnollisissa piireissä sen sijaan on ihan omaa luokaa. Lasten helvetillä pelottelu sun muita terveita kasvatusmetodeja.
Itse olen myös kasvanut konservatiivisessa uskonnollisessa ympäristössä, oli monta kertomusta esim. siitä mitkä värit, käytökset ja ihmissuhteet kuuluvat osakseni. Onneksi olen jääräpää ja kasvoin omaan muotiin.
Lapsilla pitäisi olla oikeus kiihkottomiin vanhempiin, uskaltaisivat oikeasti ilmaista itseään ja erehtyen opetella omaa ihmisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin Suomessa vai? Täällähän on niin yleistä, että naiset on kotiäiteinä ja miehet tuo leivän pöytään. Naiset myös pukeutuvat erityisen naisellisesti ja siveästi ja hoitavat sekä lapset että kodin. Eikun ei tainnut sittenkään mennä ihan näin. Anna siis toki jotain dataa väitteesi tueksi, on nimittäin sen verran painava ja ihan arkijärkeä vastaan menevä väite, että sinulla on varmasti jotain muuta kuin oma mutu, mihin sen perustat.
En ole tuo jolta kysyt, mutta saamme kai me muutkin vastata? Niissä yhteiskunnissa, joissa naiset ovat perinteisesti kotiäitejä, jää miesten tehtäväksi ne työt, jotka meillä ovat todella naisvaltaisia. Eli työelämään ei pääse muodostumaan naisten ja miesten aloja, kun naisia ei töissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sinun omaa mielikuvitustasi.
Uskomatonta tuubaa.Naiset ovat tehneet sotien jälkeen koko ajan niitä töitä töitä mitä miehetkin, joitain aloja lukuunottamatta. Miksi ihmeessä kukaan järjen ihminen tätä haluaisi estää?
Persuista jos joistain tulee mieleen islamistit, samanlaista vihaa muita kohtaan, jotka eivät ole "omia". Naisten vanhanaikaisia rooleja kannattavat ja vahva käsitys kuinka elämä pitää "oikeasti" elää.
Persujen omaa ideologiaa edellisen lisäksi on:
Sairaita narratiiveja eläimiin ja lapsiin sekaantumisista. Siis todella paljon, kukaan muu puolue ei ole erikoistunut näihin samalla vakaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä taho täällä Suomessa estää ketään olemasta mitä haluaa? Meillä on täällä ilmainen koulutus, kuka vain köyhä tai rikas tai mies tai nainen voi ponnistaa ihan mihin tahansa ja elää ihan miten haluaa. Se näkyy ihan jokapäiväisessä elämässä. Toki jotkut tekevät vääriä valintoja, mutta se ei ole yhteiskunnan syy.
Kasvuympäristöä lapsi ei voi valita.
Onneksi tämän hallituksen aikana toisen asteen koulutuksesta tuli oikeasti maksutonta. Myös köyhempien perheiden lapsilla on varaa mennä lukioon kun ei tarvitse itese kustantaa koulukirjoja.