Onko muita joilla ei syöpävakuutusta, henkivakuutusta, tapaturmavakuutusta..
..jne. Olen vakuuttanut vain auton ja kodin. Matkavakuutus liiton puolesta.
Nyt joka tuutista tulee tuota vakuutusten tyrkyttämistä.
Mielestäni en tarvitse mitään henkivakuutusta koska olen velaton ja varallisuuttakin on. Lapsia 2 mutta ovat jo omillaan.
Kommentit (57)
Vakuutukset ovat kannattava business vakuutusyhtiöille.
Välillä ne koittaa kaupata ja sanon siihen, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Se lopettaa hyvin keskustelun.
Kotivakuutuksen lisäksi on vain koiran eläinlääkärikuluvakuutus. Siitä on sentään ollut melkoisesti hyötyäkin.
Henkivakuutuksen otin ja poika on edunsaaja. Tällä on mahdollista maksaa hautajaiskulut ja perintöveroa kiinteistöistä . Moni jättää perillisensä pulaan ja perintöveroa varten ei välttämättä varaton saa lainaakaan .
Minulla on omasta takaa "vain" koti ja autovakuutus kuten ap:lla. Matkavakuutus on liiton kautta ja työnantaja tarjoaa suhteellisen kattavan työrveyden. Isot hoidot menee Suomessa kuitenkin julkisen puolen sairaaloissa.
Minulla oli jossain vaiheessa henkivakuutus perheelle, koska olin pääasiallinen tulojentuoja ja lapsille oli sairauskuluvakuutukset. Sitten kun tuli ero niin totesin ettei henkivakuutusta enää tarvita ja sairauskuluvakuutuksissa hinnat vain nousivat niin irtisanoin ne sitten juteltuani ensin lasten äidin kanssa. Lähes poikkeuksetta nuo erikoisemmat vakuutukset ovat hyviä rahasampoja vakuutusyhtiöille, koska ne on hinnoiteltu niin korkeiksi, että katetta riittää vaikka aina silloin tällöin joku ns. potin korjaisi. Henkivakuutus on järkevä jos on omistusasunto ja haluaa turvata perheen jatkon siinä kuolemantapauksesta huolimatta, muussa tapauksessa ei.
Suomessa on ainakin vielä toistaiseksi kattava sosiaaliturva ja julkinen terveydenhuolto sekä vastineeksi näistä korkeat verot, joten hölmöä olisi jättää käytämättä niiden antama turva.
Vierailija kirjoitti:
Henkivakuutuksen otin ja poika on edunsaaja. Tällä on mahdollista maksaa hautajaiskulut ja perintöveroa kiinteistöistä . Moni jättää perillisensä pulaan ja perintöveroa varten ei välttämättä varaton saa lainaakaan .
Ihan hienosti ajateltu, tosin taitaa olla niin ettei henkivakuutus korvaa luonnollista kuolemaa. Kannattaa lukea vakuutusehdot tarkkaan. Voi tulla ongelmia jos kuolema ei ole selkeä tapaturmasta johtuva.
Yllättävän vähän keskustelua herättää, tuntuu AV olevan hyvin jakautunut tämän suhteen. Toisilla on kaikki mahdollinen vakuutettu elukoita myöten ja toisilla ei sitten ole edes kotivakuutusta.
Ihmettelen vaan miten nuo innokkaasti vakuuttavat pystyvät perustelemaan vakuutusmaksut itselleen (vai maksavatko niitä itse?) ja kuinka usein heille tapahtuu vahinkoja jos kokevat vakuutukset kannattavaksi investoinniksi.
Kotivakuutus on, koska se on lain mukaan yleensä oltava, ainakin, jos asuu vuokralla tai taloyhtiössä. Mitään muita vakuutuksia ei ole ollut.
Syöpävakuutusta en saa koska on ollut syöpä. Tapaturmavakuutus on mutta harkitsen lakkauttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
On, ja tärkein on sairauskuluvakuutus. Pienestäkin vaivasta käyn erikoislääkärillä yksityisellä, saa asiat nopeasti kuntoon. Jos tulisi esim. rintasyöpä, menisin heti yksityiseen sairaalaan. Siinä tilanteessa en jaksaisi julkisen puolen odottelua ja kyykytystä. Lapselle on aikanaan otettu syntymättömälle lapselle tarkoitettu vakuutus. Hänellä on 2 vaikeaa pitkäaikaissairautta, en uskalla edes ajatella millaista elämä olisi ollut julkisella puolella asioidessa. Nyt ollaan saatu aika heti, mieluisalle lääkärille, halutut tutkimukset nopeasti jne. Lääkärit ovat esim. vastailleet iltaisin ja viikonoppuisin sähköposteihini. Moni asia, joka olisi julkisella puolella edellyttänyt sairaalassa yöpymistä, on hoitunut yksityisellä lääkäriasemalla käymällä. Palvelu yksityisellä on ihan eri maailmasta, ehkä olisi tullut käytyä siellä ilman vakuutustakin, mutta kalliiksi olisi tullut.
Olet tyhmä kuin saapas
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän vähän keskustelua herättää, tuntuu AV olevan hyvin jakautunut tämän suhteen. Toisilla on kaikki mahdollinen vakuutettu elukoita myöten ja toisilla ei sitten ole edes kotivakuutusta.
Ihmettelen vaan miten nuo innokkaasti vakuuttavat pystyvät perustelemaan vakuutusmaksut itselleen (vai maksavatko niitä itse?) ja kuinka usein heille tapahtuu vahinkoja jos kokevat vakuutukset kannattavaksi investoinniksi.
Löytyy henkivakuutus, vakavan sairauden turva, sairaskulu- ja tapaturmavakuutus sekä erilliset työnantajan ottamat vakuutukset. Vastaavaa sairauskuluvakuutusta ei rahalla saa ja vakuutusyhtiö on yrittänyt turhaan korvata uudella. Käyn ihan mielelläni yksityisellä alle satasella, kun vakuutus korvaa loput ja samoista käynneistä ei myöhemmin mene euroakaan.
Henkivakuutus auttaa, jos toiselle käy jotain eikä tarvitse huolehtia töihin menemisestä/tuloista/laskuista, kun elämä on muutenkin revitty auki. Harva oikeasti ymmärtää ettet saa palkkaa, jos tarvitset töistä vapaata tästä syystä. Ei ole myöskään itsestäänselvyys jäädä asumaan siihen yhteiseen asuntoon asuntolainoineen.
Vakava sairaus maksaa pullanmuruja siihen nähden mitä vakuutus korvaa sairastuessa esim. syöpään. Syyt samat kuin henkivakuutuksenkin osalta, saa käyttää korvauksen kuten parhaaksi näkee stressaamatta rahasta.
Joku kuitenkin nostaa säästöt esiin ja itse mieluummin maksan vakuutuksesta x euroa vuodessa vaikka turhaan kuin käytän kaiken yksityiseen hoitoon tai palkkatulojen paikkaamiseen säästöistä.
Mulla ei ole.
Olen kahdesti elämässäni ollut tilanteessa, jossa olen menettänyt kaiken muun kuin päällä olevat vaatteet ja mukana olleet tavarat. Lisäksi on ollut jokunen tapaturma ja sairastumisia ja sairastamista.
En usko, että mikään vakuutus olisi tehnyt noista tilanteista yhtään mukavampia vaan olisivat silti olleet aivan yhtä p a s k a a. Ekalla kerralla, kun kaikki meni, oli vakuutus ja vakuutuskorvaukset ei lämmittäneet tippaakaan siinä vaiheessa, kun ne lopulta sai. Rehellisesti sanottuna en enää välitä, vaikka huomenna taas menisi kaikki. Ei se olisi kivaa mutta elämä näyttää aina jatkuvan vaikka mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutus on, koska se on lain mukaan yleensä oltava, ainakin, jos asuu vuokralla tai taloyhtiössä. Mitään muita vakuutuksia ei ole ollut.
Ei kai mikään laki vaadi kotivakuutus. Vuokranantaja sellaista voi vaatia sopimusta tehdessä.
On se tietysti hyvä olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy henkivakuutus, vakavan sairauden turva, sairaskulu- ja tapaturmavakuutus sekä erilliset työnantajan ottamat vakuutukset. Vastaavaa sairauskuluvakuutusta ei rahalla saa ja vakuutusyhtiö on yrittänyt turhaan korvata uudella. Käyn ihan mielelläni yksityisellä alle satasella, kun vakuutus korvaa loput ja samoista käynneistä ei myöhemmin mene euroakaan.
Henkivakuutus auttaa, jos toiselle käy jotain eikä tarvitse huolehtia töihin menemisestä/tuloista/laskuista, kun elämä on muutenkin revitty auki. Harva oikeasti ymmärtää ettet saa palkkaa, jos tarvitset töistä vapaata tästä syystä. Ei ole myöskään itsestäänselvyys jäädä asumaan siihen yhteiseen asuntoon asuntolainoineen.
Vakava sairaus maksaa pullanmuruja siihen nähden mitä vakuutus korvaa sairastuessa esim. syöpään. Syyt samat kuin henkivakuutuksenkin osalta, saa käyttää korvauksen kuten parhaaksi näkee stressaamatta rahasta.
Joku kuitenkin nostaa säästöt esiin ja itse mieluummin maksan vakuutuksesta x euroa vuodessa vaikka turhaan kuin käytän kaiken yksityiseen hoitoon tai palkkatulojen paikkaamiseen säästöistä.
Oletko laskenut paljonko nämä vakuutukset maksavat sinulle vuodessa yhteensä? Minun arvioni mukaan puhutaan useista satasista vuodessa ja sillä summalla käyttää yksityislääkäriä flunssan tai muiden pienten sairauksien hoitoihin useamman kerran. Vakavammat sairaudet hoidetaan Suomessa lähes poikkeuksetta julkisella puolella yliopistollisissa sairaaloissa.
Vakuutusten kaupittelijat hiljenee, kun kerron että on krooninen syöpä. Ei irtoisi syöpävakuutusta eikä sairaskuluvakuutusta, en usko että henkivakuutustakaan. Mutta kotivakuutus on ja autolle se pakollinen. Lapset vien tarvittaessa itse maksaen yksityiselle, ovat tosin olleet erittäin terveitä.
Löytyy henkivakuutus molemmille, tapaturmavakuutukset koko perheelle, autovakuutus, kotivakuutus. Tuovat turvaa.
Sama täällä ja varsinkaan jotain kissavakuutusta en ole ottanut.
Joskus oli lapsille se vakuutus, mika otetaan yleensä ennen lapsen syntymää. Ihan vaan varmuudeksi, jos lapsella on jotain. No lapsella on jotain, mutta eipä vakuutuksella ole mitään merkitystä, kun pelkät poliklinikkamaksut joutu itse maksamaan, muu meni sairaanhoitopiirin piikkiin, kaikki vuosia kestäneet toimintaterapiat, kalliit apuvälineet, neurologiset tutkimukset, uimakoulut jne.
Ihan tosiaan sen mukaan vakuutat, minkä itse tarpeelliseksi näet. Itsellä on:
- tapaturmavakuutus (työn puolesta)
- henkivakuutus (asuntovelkaa ja alaikäisiä lapsia löytyy)
- kiinteistövakuutus ja kodin irtamistovakuutus
- matkavakuutuksia taitaa olla sekä kotivakuutuksessa että luottokortilla
- auton vakuutukset, pakollinen ja sitten se pienin vapaaehtoinen
- lapsilla on sairaskulu ja henkivakuutukset (noi kulki yhdessä, siksi molemmat)