Onko muita joilla ei syöpävakuutusta, henkivakuutusta, tapaturmavakuutusta..
..jne. Olen vakuuttanut vain auton ja kodin. Matkavakuutus liiton puolesta.
Nyt joka tuutista tulee tuota vakuutusten tyrkyttämistä.
Mielestäni en tarvitse mitään henkivakuutusta koska olen velaton ja varallisuuttakin on. Lapsia 2 mutta ovat jo omillaan.
Kommentit (57)
En ole ottanut mitään vakuutusta. Olen köyhä työtön ja vähille rahoille löytyy kyllä muutakin käyttöä. Noista vakuutuksista ei myöskään mitään korvausta koskaan saa. Pelkkää rahastusta nuo vain ovat.
Tapaturmavakuutus on. Muita terveydentilaan liittyviä en edes saa. Kerran vakuutuksesta on ollut hyötyäkin, kun tuli kahden vuoden mittaisen hoidon vaatinut hammastapaturma.
Sain MS-diagnoosin vuonna 1990. Myöhemmin luin vakavan sairastumisen varalle otettavista vakuutuksista (kattaa myös MS-taudin). Laskin, että jos olisin edes minimisummalla (5e / kk) maksanut ko. vakuutusta puolen vuoden ajan ennen diagnoosia, olisin saanut korvauksena 30 000 euroa. Kyllä harmitti. Tosin tuo vakuutusmuoto tuli markkinoille 10 vuotta liian myöhään (tai sairastuin 10 vuotta liian aikaisin).
Pelkkä kotivakuutus ja luottokortissa matkavakuutus. Oon miettinyt sitä yksityislääkärivakuutusta, mutta on vähän liian kallis.
Ei mitään vakuutuksia, ei edes kotivakuutusta.
Kerran oli terveysturvavakuutus (tms.) työnantajan puolesta. Siinä tuli niin laajat ja järjettömät rajaukset aivan naurettavista syistä, etten ole edes harkinnut moisen ottamista omalla rahalla. Niin, ja terve olin tuolloin, ja onneksi terveenä pysynyt senkin jälkeen nyt jo n. 20 vuotta.
On mm.sairaskuluvakuutus kaikille perheenjäsenille. Tehty kalliita tähystyksiä ja magneetteja, myös kaihileikkaus ilman jonotuksia julkisilla ja kaikki tarpeeseen.Myös kotivakuutus, henkivakuutus, autovakuutukset löytyy.
On, ja tärkein on sairauskuluvakuutus. Pienestäkin vaivasta käyn erikoislääkärillä yksityisellä, saa asiat nopeasti kuntoon. Jos tulisi esim. rintasyöpä, menisin heti yksityiseen sairaalaan. Siinä tilanteessa en jaksaisi julkisen puolen odottelua ja kyykytystä. Lapselle on aikanaan otettu syntymättömälle lapselle tarkoitettu vakuutus. Hänellä on 2 vaikeaa pitkäaikaissairautta, en uskalla edes ajatella millaista elämä olisi ollut julkisella puolella asioidessa. Nyt ollaan saatu aika heti, mieluisalle lääkärille, halutut tutkimukset nopeasti jne. Lääkärit ovat esim. vastailleet iltaisin ja viikonoppuisin sähköposteihini. Moni asia, joka olisi julkisella puolella edellyttänyt sairaalassa yöpymistä, on hoitunut yksityisellä lääkäriasemalla käymällä. Palvelu yksityisellä on ihan eri maailmasta, ehkä olisi tullut käytyä siellä ilman vakuutustakin, mutta kalliiksi olisi tullut.
Ei ole kuin kotivakuutus koska en saa mitään muita vakuutuksia. Tietysti matkavakuutuksen saan ja voin olla osallisena jossain ryhmä tapaturmavakuutuksessa joka meillä on esimerkiksi taloyhtiön puolesta jos pihahommissa loukkaa itsensä. En kyllä tiedä mitä edes vakuuttaisin kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja julkisen terveydenhuollon pitäisi hoitaa kaikki murtumat ym.
Meillä on työn puolesta vapaa-ajan tapaturmavakuutus. Itselläni matkavakuutus, kotivakuutus ja auton vakuutukset. Miehellä taasen ainakin 2 henkivakuutusta 🙄
Vierailija kirjoitti:
On, ja tärkein on sairauskuluvakuutus. Pienestäkin vaivasta käyn erikoislääkärillä yksityisellä, saa asiat nopeasti kuntoon. Jos tulisi esim. rintasyöpä, menisin heti yksityiseen sairaalaan. Siinä tilanteessa en jaksaisi julkisen puolen odottelua ja kyykytystä. Lapselle on aikanaan otettu syntymättömälle lapselle tarkoitettu vakuutus. Hänellä on 2 vaikeaa pitkäaikaissairautta, en uskalla edes ajatella millaista elämä olisi ollut julkisella puolella asioidessa. Nyt ollaan saatu aika heti, mieluisalle lääkärille, halutut tutkimukset nopeasti jne. Lääkärit ovat esim. vastailleet iltaisin ja viikonoppuisin sähköposteihini. Moni asia, joka olisi julkisella puolella edellyttänyt sairaalassa yöpymistä, on hoitunut yksityisellä lääkäriasemalla käymällä. Palvelu yksityisellä on ihan eri maailmasta, ehkä olisi tullut käytyä siellä ilman vakuutustakin, mutta kalliiksi olisi tullut.
Ja noihan ei maksa mitään 🤷🏻? 😂
On. Jos henki lähtee, niin henki lähtee.
Joka tuutista!
Tällä palstalla joku vaan kysyi eräitä termejä henkivakuutukseen liittyen. Sen jälkeen joku väittää joka tuutista tungettavan vakuutuksia ja etenkin henkivakuutuksia kaupan!
Mutta sen nyt ainakin tiedän, että hyvin toimeentulevilla, sellaisilla joilla on säännölliset tulot, on sairauskuluvakuutuksia. Ottavat näitä senkin tähden, että saavat lapsensa yksityiselle hoitoon, jos korvatulehdus iskee.
Muista en tiedä.
Mullakin joskus oli ammattiliiton etuihin kuuluva matkavakuutus. Mutta sen ehtoja luettuani, olin sitä mieltä, että ottaisin kyllä ihan oikean vakuutuksen matkan ajaksi kuitenkin. Niin, siihen liiton etuun kuului myös vapaa-ajan vakuutus. Sekään ei järin kummallinen sisällöltään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Joka tuutista!
Tällä palstalla joku vaan kysyi eräitä termejä henkivakuutukseen liittyen. Sen jälkeen joku väittää joka tuutista tungettavan vakuutuksia ja etenkin henkivakuutuksia kaupan!
Mutta sen nyt ainakin tiedän, että hyvin toimeentulevilla, sellaisilla joilla on säännölliset tulot, on sairauskuluvakuutuksia. Ottavat näitä senkin tähden, että saavat lapsensa yksityiselle hoitoon, jos korvatulehdus iskee.
Muista en tiedä.
Mullakin joskus oli ammattiliiton etuihin kuuluva matkavakuutus. Mutta sen ehtoja luettuani, olin sitä mieltä, että ottaisin kyllä ihan oikean vakuutuksen matkan ajaksi kuitenkin. Niin, siihen liiton etuun kuului myös vapaa-ajan vakuutus. Sekään ei järin kummallinen sisällöltään ollut.
Työssä olevahan on työn suhteen vakuutettu kuolemanvaralta kuitenkin. Että ainakin jos työtapaturmassa kuolee, omaiset saavat korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
On mm.sairaskuluvakuutus kaikille perheenjäsenille. Tehty kalliita tähystyksiä ja magneetteja, myös kaihileikkaus ilman jonotuksia julkisilla ja kaikki tarpeeseen.Myös kotivakuutus, henkivakuutus, autovakuutukset löytyy.
Teidän perheessä sairastavuus on korkealla sitten!
Sairastuin viime syksynä syöpään, joten ei ole seuraavaan viiteen vuoteen mahdollisuutta saada terveysvakuutusta.
Syöpävakuutuksesta en ole kuullutkaan. Henkivakuutusta en perheettömänä tarvitse.
Pelkkä kotivakuutus on.