Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Vierailija
28.02.2023 |

Miten on?

Kommentit (996)

Vierailija
761/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentälle

Vierailija
762/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sapporokin on kiva, mutta liian kylmä ja vähän tekemistä.

Eilen +34 täällä Sapporossa, se siitä kymyydestä 😎 (talvella toki hitusen vähemmän). Mutta joo, ei Sapporo turistikohteena mikään kovin kummoinen ole, Hokkaidolta löytyy kiinnostavampiakin paikkoja. Jos meren antimet houkuttelee, niin rannikon pienistä kylistä ja kaupungeista löytyy hyviä ruokapaikkoja. Kannattaa ottaa vuokra-auto alle ja lähteä kiertelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchenin maininneet, kertokaa parhaat vinkkinne sinne. Olin siellä pari viikkoa työmatkalla ja kävin ns. helpot nähtävyydet meteon varrelta.

Mieheni ehdotti nyt sinne reissua ja en ole erityisen innostunut, siksi siis kysyn paikkaan ihastuneiden vinkkejä.

Vierailija
764/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pieni eliitti tuhoaa koko maapallon ilmaston lentämisellä, niin oikeus ja kohtuus olisi, että jäisivät pysyvästi näihin maihin, mihin halajavat.

Jotakuinkin noin on itse asiassa tullut tehtyäkin. Eka kaukomatka (= kauas Euroopan ulkopuolelle) oli vuoden reissu vaihto-opiskelijaksi. Toinen kaukomatka sitten joitain vuosia myöhemmin, kun muutin samaan maahan asumaan, siitä on nyt vierähtänyt 14 vuotta. En ole edes Suomeen tullut käymään tuossa välissä. Matkailut on sittemmin rajoittuneet uuteen kotimaahan ja sen lähialueille.

Vierailija
765/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreeta

taas ollaan menossa sinne

Vierailija
766/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaska on vienyt sydämeni. Jos vain voisin muuttaa sinne joskus.

Tekisi kyllä mieli lähteä käymään Alaskassa, etenkin Juneaun ja Glacier Bay:n alue kiinnostaisi.

Vierailija
767/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää Hankooseen. Kerta ensimmäinen riitti.

Vierailija
768/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costa del Sol - helppo lomakohde, parikymmentä kertaa

Barcelona -Caudi, neljä kertaa

Madeira- luonto, kolme kertaa

Australia- ihmiset ja luonto

Tukholma- kiva piipahtaa

Tallinna - vanha kaupunki ja kehitys.

Vierailija
769/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bongaillut uusia maita, mutta kun tuli 50 maata ja 5 maanosaa täyteen, ei ole oikein mitään uutta enää, ainakaan maata, mihin haluaisin. Toki joitain kohteita on, mutta ne on esimerkiksi liian vaarallisia, enkä tykkää lentää kovin kauas enää. Maita/kaupunkeja, joissa olen käynyt useaan kertaan ovat Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Saksa, Lontoo, Rooma, Pariisi, Nizza, Espanja, New York, Los Angeles ja Florida. Uudestaan voisin mennä Singaporeen, Kreikkaan, Madeiralle, Thaimaahan, Malesiaan, monille Karibian saarille ja Kolumbian Cartagenaan. Suomen Lappi on myös aina ihana.

Vierailija
770/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiralle

Vierailija
771/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen monta kertaa käynyt Lontoossa. Aina eri syitä. Viimeksi välilasku paikkana Heathrow.

Vierailija
772/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka ja Kypros.

Vierailija
773/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksankielinen Sveitsi.

Vierailija
774/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo, Berliini, Espanja ja Kreikan saaret.

Vierailija
775/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi Kreikan saaria, niitä riittää tutustuttavaksi. Voi siirtyä lautoilla saarelta toiselle. Sopiva aika matkustukseen on touko-kesäkuu ennen varsinaista turistikautta. Kreeta on niin täynnä turisteja, ettei sinne kannata enää matkustaa. Mutta esim Ateenasta käsin voi lähteä etsimään omaa suosikkisaarta.

Vierailija
776/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokio, n. 20 kertaa. Vaimon suku asuu siellä, joten käyntejä tulee n. kerta/vuosi, joskus harvoin kaksikin.

Vierailija
777/996 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne parhaaseen eli Suomeen.

Vierailija
778/996 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira, 8 kertaa tähän mennessä.

Vierailija
779/996 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja, Kreikka, USA ja Bulgaria. Noissa tullut käytyä useamman kerran. Jenkeissä eniten; 13 kertaa. 14:sta reissu varattu.

Vierailija
780/996 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadan Vancouver. Siellä olen käynyt kahdesti kuukauden reissun ja nyt suunnittelen kolmatta kertaa. Luontoa, rantaa, kaupunkia - ja ihmiset 10/10. Heinä-elokuussa parhaimmillaan.

Toinen suosikki on Islannin länsivuonot, jossa olen käynyt kolme kertaa ja joka kerta Isafjordurissa. Suhtautuvat turisteihin positiivisesti, koska risteilijät tuovat asiakkaita.

Jos joku lomalentokohde niin Teneriffalla olen käynyt nyt neljä kertaa ja joka kerta olen ollut siellä eri paikassa. Luonto on niin ihana siellä, missä on kaikenlaista, paitsi lumiurheilua tarjolla. Muitakin Kanarian saaria voisi kokeilla.

Madeiralla voisi käydä kolmannenkin kerran.

Kaikki välimeren paikat on nähty, kun on nähnyt yhden. Toista kertaa en menisi mihinkään, enkä varsinkaan kesäkuukausina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi