Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Costa del sol. Sinne tulee aina palattua. Ihmiset, ruoka, tuoksut, aurinko... halpaa elämistä, junalla ja bussilla pääsee helposti uusiin paikkoihin.
Madeiralle palaan aina uudestaan ja Sisiliaan
Skotlanti ja Kreikan manner ihan ykkösiä. Myös Colorado USAssa on upea paikka eikä ole läheskään loppuun koluttu vielä.
Tukholmassa on tullu käytyä ja varmaan jokusen kerran tulen käymään.
Hassu Suomi kirjoitti:
Italia.
Voit matkustaa oikeastaan minne vaan Italiassa, niin nautit upeista maisemista, hyvästä säästä ja kielestä, joka kuulostaa laululta.
Yli 50 maassa olen reissannut, viidessä maassa asunut.
Suomesta lyhyt lento, hintataso aivan eri kuin Suomessa.
Ja hauska esimerkki. Ostin juuri viime reissulla pullon merkkiviskiä. Turistialueen kioskista.
Litran pullo, siis merkkiviskiä, kioskista Roomassa, 8.90€.
Sama viski Suomen Alkossa, 0.7 litraa, ei siis litran pullo, 45 euroa.
45 euron pullo ei ole merkkiviskiä nähnytkään.
Tai no, jokaisella juomallahan on merkki.
Budapest. En tiedä, miksi. Se on kuin toinen koti.
Vierailija kirjoitti:
Budabest unkari, useita pitkiäkin matkoja, itseasiassa voisin asua sielä, joku siinä on mun juttuni, sellaista tunnelmaa tai mitä nyt onkin ei suomesta löydä, kokoaika vaan ahdistaa täällä.....
Buda is best.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islanti (julkiset ei liiku hyvin joten auto pitää vuokrata että pääsee liikkumaan). Maisemat ihan uskomattomat ja uikkarit tärkein varuste vuodenajasta riippumatta, kuumia lähteitä on ihan joka puolella.
Toinen on Kreikan saaristo. Valtava määrä hienoja ja erilaisia saaria. Saarihyppely on helppoa ja turvallista yksinkin - ja edullista. Näkee paikkoja jonne ei turistikoneet vie. Ruoka on hyvää, ihmiset ystävällisiä ja postikorttimaisemat.Ei niihin kuumiin lähteisiin noin vain hypätä, ovat erittäin KUUMIA.
Oletko oikeasti ollut Islannissa?😀
Olen ollut turistina ja ollut opiskelijavaihdossakin. Tottakai pitää olla varovainen etenkin niiden lähteiden kohdalla jotka ovat ns. valvomattomia luonnossa mutta kyllähän siellä on altaita myös ihan jokapuolella joiden ohessa toimii esim. normaali uimahalli, kylpyläpalvelut jne. Miten tämä voi olla kenellekään vaikea käsittää että järki pitää olla aina mukana, menee tai tekee mitä tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Muutamat Kreikan saaret on sellaisia.
Hampuri ja Lyypekki.
Minä olen mennyt aina eri paikkaan. Olisi tylsää aina käydä samassa paikassa. Haluan nähdä erilaisia paikkoja.
moi
Vierailija kirjoitti:
- Mikä on maailman homoin nimi?
- P ut1n 😄
Ja tuonne ei kukaan halua palata uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Irlanti taas ihastuttaa vihreydellään ja rentoudellaan, lähinnä maaseudulla ja pienissä kaupungeissa tykkään matkailla, en niinkään jossain Dublinissa.
Dublin on kuin mikä tahansa saman kokoluokan eurooppalainen kaupunki. Se "todellinen Irlanti" on tosiaan muualla, kuten sanoit. Waterford, Cork, Galway.... ja Dublinin läheltä löytyvä Wicklown vuoret ja Glendalough on jo ihan toista maata. Historia jos kiinnostaa, niin sitähän Irlannissa riittää. Itse tuli asuttua noin vuoden päivät Dublinissa ja kierreltyä ympäriinsä. Hieno maa, mutta ei tosiaan kannata jäädä Dubliniin. Ainoa mikä kaduttaa on se, ettei tullut opeteltua iirin kieltä.
Italia kokonaisuudessaan, Barcelona, Lontoo, Tukholma.
Italian alpit, Bormio , Livigno.
Hinta/laatu kohdallaan ja hyvät rinteet laskea ilman ruuhkia. Laskettelun takia siis usein samaan paikkaan. Muutoin haen aina matkustelusta uusia kokemuksia.
Barcelona ja Dublin