Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sapporokin on kiva, mutta liian kylmä ja vähän tekemistä.
Eilen +34 täällä Sapporossa, se siitä kymyydestä 😎 (talvella toki hitusen vähemmän). Mutta joo, ei Sapporo turistikohteena mikään kovin kummoinen ole, Hokkaidolta löytyy kiinnostavampiakin paikkoja. Jos meren antimet houkuttelee, niin rannikon pienistä kylistä ja kaupungeista löytyy hyviä ruokapaikkoja. Kannattaa ottaa vuokra-auto alle ja lähteä kiertelemään.
kiinnostaa Tokio
Vierailija kirjoitti:
Kreeta
taas ollaan menossa sinne
Kreeta ja Rodos kerran, riitti.
Vierailija kirjoitti:
Costa del sol. Sinne tulee aina palattua. Ihmiset, ruoka, tuoksut, aurinko... halpaa elämistä, junalla ja bussilla pääsee helposti uusiin paikkoihin.
en io käynyt mutta kiinnostaisi lento Malagaan ja kiertää, Barcelona, Madrid, Sevilla, Gipraltar, käydä jos aikaa jää niin aurinkorannikko.
Suurkaupunkeihin. Lontoo oli pitkään suosikki, mutta nyt Berliini ja Pariisi on sellaisia mistä haluaisi aina päästä paremmin sisään. Madridissakin olisi kiva käydä kolmannen kerran. Olen tällainen museoiden ja nähtävyyksien koluaja. Toisaalta Rooma on näkemättä vaikka Iltaliassa on oltu, samoin Kreikka kokonaisuudessaan näkemättä.
Yhteen aikaan kävin Kanarialla usein keskellä talvea. Sopivasti hellettä ja aurinkoa sekä matalan kynnyksen romanssi...no, enää ei aurinko kiinnosta.
Barcelonassa olen käynyt 8 tai 9 kertaa. Tosin pakon edessä töiden takia. Lomalle en sinne lähtisi edes ilmaiseksi.
Useisiin maihin on palattu montakin kertaa, mutta ei oikeastaan kaupunkeihin. Kaksi kertaa käytyjä ovat Wien, Nürnberg, Tukholma, Valletta, Lugano ja Bern. Eri paikkoja on nähty noin 300.
Vierailija kirjoitti:
Kanadan Vancouver. Siellä olen käynyt kahdesti kuukauden reissun ja nyt suunnittelen kolmatta kertaa. Luontoa, rantaa, kaupunkia - ja ihmiset 10/10. Heinä-elokuussa parhaimmillaan.
Toinen suosikki on Islannin länsivuonot, jossa olen käynyt kolme kertaa ja joka kerta Isafjordurissa. Suhtautuvat turisteihin positiivisesti, koska risteilijät tuovat asiakkaita.
Jos joku lomalentokohde niin Teneriffalla olen käynyt nyt neljä kertaa ja joka kerta olen ollut siellä eri paikassa. Luonto on niin ihana siellä, missä on kaikenlaista, paitsi lumiurheilua tarjolla. Muitakin Kanarian saaria voisi kokeilla.
Madeiralla voisi käydä kolmannenkin kerran.
Kaikki välimeren paikat on nähty, kun on nähnyt yhden. Toista kertaa en menisi mihinkään, enkä varsinkaan kesäkuukausina.
Kerro enemmän tuosta Vancouverista, on ens vuoden haavelistalla. Aikaa on pari viikkoa, kauanko suosittelisit siellä Vancouverissa? Haluttaisiin ottaa siitä auto ja ajaa esim. Jasperiin tai sitten Seattleen päin myös.
Ihan typerä tämä ketju jossa on kohta tuhat viestiä, varmaan kaikki maailman maat jo mainittu. AP varmaan tosi iloinen kaikista vinkeistä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä tämä ketju jossa on kohta tuhat viestiä, varmaan kaikki maailman maat jo mainittu. AP varmaan tosi iloinen kaikista vinkeistä?
Niin varmaan onkin iloinen. Enemmän vinkkejä on parempi kuin vähemmän, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas ahdasmielistä. Eihän aloittaja viestissään mitään vinkkejä edes pyytänyt, hän vain aloitti keskustelun aiheesta ilman sen kummempaa tavoitetta.
Jos aihe ei sinua kiinnosta, jätä se lukematta ja anna muiden jatkaa.
Kreikasta tykkään todella paljon ja olen reissannut siellä useilla saarilla sekä mantereella mm. Pargassa ja Ateenassa. Elokuun loppupuolella lähdetään miehen kanssa jälleen Rodokselle.
Kaupungit ja maat on erilaisia riippuen onko matka nuorten aikuisten iso biletys reissu, pariskuntamatka, pienten lasten kanssa, tai teinien kanssa.
Useamman kerran Lontoo, Pariisi, Ateena, Kypros, Barcelona, Tukholma, Tallinna, Kööpenhamina, Dublin, Pohjois-Italia, Kreikan saaret ( mutta niitä riittää joten samaan paikkaan ei vielä palattu).
Olen käynyt useamman kerran:
Madeira
Kreeta
Egypti
Gran Canaria
Teneriffa
Lontoo
Pariisi
ja tietysti Tukholma ja Tallinna monen monta kertaaa