Miten jotkut aikuiset ihmiset ei osaa jutustella mitään?
"Tänään olikin kirpakka pakkanen" "Mjoo" Ja keskustelu päättyy siihen..
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
Itse jännitän niin paljon sosiaalisia tilanteita, että pää lyö ihan tyhjää jopa silloin, kun olisi tuollainen äärihelppo puheenaihe.
Sama täällä, ei vaan yksinkertaisesti tule mieleen mitään mitä voisi sanoa. Ja jos nyt saakin suustaan ulos jonkin säätä koskevan kommentin, niin se kuulostaa ainakin omissa korvissa niin kömpelöltä ja väkinäiseltä, että sen jälkeen ei ainakaan enää keksi mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuohon sitten pitäisi vastata? "Ehkä sinun mielestäsi"? "En huomannut"? vai mitä ihmettä? Vastaisin just tuon joon.
Näköjään on todella haastavaa joillekin..
Ap
ehkä sinussa on jotain luontaantyöntävää. eivät kaikki halua tutustua kaikkiin.
Juurihan tässä on todettu, että jotkut eivät todella keksi mitään muuta sanottavaa kuin "joo".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen. En ole koskaan ymmärtänyt small talkia, jossa jauhetaan jostain turhasta ja itsestäänselvyyksistä. Enkä edes esitä että kiinnostaa.
Ei se sää ole oleellinen asia tuossa, vaan se, että tehdään tuttavuutta kanssaihmiseen. Se on pakko aloittaa "turhalla" aiheella.
Ap
"Kanssaihminen" on yleensä random NPC. Miksi sellaiseen pitäisi tehdä tuttavuutta? Ei niiltä saa questeja tai kiinnostavaa lorea. Ne on lähinnä osa taustamaisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen. En ole koskaan ymmärtänyt small talkia, jossa jauhetaan jostain turhasta ja itsestäänselvyyksistä. Enkä edes esitä että kiinnostaa.
Ei se sää ole oleellinen asia tuossa, vaan se, että tehdään tuttavuutta kanssaihmiseen. Se on pakko aloittaa "turhalla" aiheella.
Ap
No jos ei kiinnosta tehdä tuttavuutta?
Aikuisen ihmisen elämässä tulee välillä sellaisia tilanteita, että on kohteliasta olla edes ripauksen kiinnostunut muista ihmisistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos ei kiinnosta tehdä tuttavuutta?
Sitten toki ok. Mut eilenkin täällä oli se ystävyysketju, jossa syyteltiin puheliaampia porukan ulkopuolelle jättämisestä. Tällä jutustelutaidolla saattaisi päästä vaikka tutustumaan uusiin ihmisiin... Siis jos haluaa, pakko ei toki ole.
Sosiaalisesti kömpelönä olen nuorempana möläytellyt kaikennäköisiä sammakoita joille on sitten hymähdelty ja äimistelty, minua on siten pidetty yksinkertaisena ihmisenä ja ehkä olenkin. Pelkään myös sairaalloisesti olevani raskas tai negatiivinen henkilö, elin pitkään ympäristössä jossa kommunikointi perustui valittamiseen ja muiden arvosteluun.
En nytkään kolmikymppisenä oikein hahmota mitä on sopivaa sanoa ja mitä ei. Ajattelen liikaa että miten toinen reagoi ja millaisena ihmisenä hän minua pitää. Ahdistaa kun jokainen lause vie käsitystä minusta johonkin suuntaan. Jokainen sana rakentaa muiden käsitystä minusta.
Voi olla ajatuksissaan miettimässä ihan jotain muuta, jopa tähdellisempää, kuin päivän pakkasen kirpakkuutta. Kohtelias kutienkin, että vastasi.
Itse olin sunnuntaina bussissa, istuin vastapäätä vanhempaa miestä ja kenkäni osui hänen kenkäänsä. Pyysin anteeksi suoraan hänen silmiin katsoen, ilmekään ei värähtänyt. Sitten kun hän oli jäämässä pois, tunkesi vaan tönien vieressä istuvaa, että pääsi ikkunapaikalta ulos. Ajattelin, että jos tollainen mörökölli asuisi samassa huushollissa, muuttaisin kiireen vilkkaa Espanjaan.
Isä ja äiti olivat tuppisuujuntteja, joten minustakin tuli sellainen. Ei siihen muuta tarvita.
"Tänään olikin kirpakka pakkanen"
"On se jännä se pakkanen. Siinä ikään kuin lämpötila laskee nollan alapuolelle. Lämpötila.. on se jännä..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuohon sitten pitäisi vastata? "Ehkä sinun mielestäsi"? "En huomannut"? vai mitä ihmettä? Vastaisin just tuon joon.
Näköjään on todella haastavaa joillekin..
Ap
Juurihan tässä on todettu, että jotkut eivät todella keksi mitään muuta sanottavaa kuin "joo".
Ap
Minä en yleensä keksi. Ap, varsinainen ongelma on sinun odotuksissasi. Ole oma itsesi toki, mutta anna myös toisten olla. Ehkä kannattaa harkita esim USAan muuttoa, jos kaipaat enemmän small talkkia.
Rapakon takaa rantautunut turhake tuo small talk. Ei sovi Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi ole mikään keskustelun avaus mun mielestä, toteamus ennemmin.
Mitäs ap tuohon sitten vastaat ellei "joo" käy: No ei mun mielestä?
"Niin oli joo, meilläkin mittari näytti -25. Ei ole tainnut tän vuoden puolella ollakaan näin kylmää vielä."
Tadaa.
Ap
Turhaa paskaa. Äänisaastetta.
Kaikkia ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta small talk eikä tehdä tuttavuutta kanssaihmiseen (tai juuri siihen kanssaihmiseen).
Ei liity osaamiseen eikä mihinkään muuhunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi ole mikään keskustelun avaus mun mielestä, toteamus ennemmin.
Mitäs ap tuohon sitten vastaat ellei "joo" käy: No ei mun mielestä?
"Niin oli joo, meilläkin mittari näytti -25. Ei ole tainnut tän vuoden puolella ollakaan näin kylmää vielä."
Tadaa.
Ap
Älkää nyt P Pouta puhuu ammatikseen säästä, sukunimikin Pouta. Kuka tuota kestää
Vierailija kirjoitti:
"On se jännä se pakkanen. Siinä ikään kuin lämpötila laskee nollan alapuolelle. Lämpötila.. on se jännä..."
En osaa kuvitella itseäni laukomassa tuollaisia itsestäänselvyyksiä. Jännä lämpötila? Joo, en ole alakouluikäinen.
Ventovieraan kanssa keskustelu kannattaa aina aloittaa politiikasta tai uskonnosta. Myös seksielämä kannattaa ottaa heti ensitöikseen ruodinnan alle. Samalla voi kysyä sukupuolitaudit ja muut terveydentilaan vaikuttavat tekijät. ;D
ei pskanjauhanta ole mikään taito. Itse en piittaa teennäisestä small talkista vaikka tosiaankin osaisin. Kai sitä jo pikkulapsikin osaa jauhaa joutavia-eri asia haluaako.
Vierailija kirjoitti:
ei pskanjauhanta ole mikään taito. Itse en piittaa teennäisestä small talkista vaikka tosiaankin osaisin. Kai sitä jo pikkulapsikin osaa jauhaa joutavia-eri asia haluaako.
Et taida olla työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Ventovieraan kanssa keskustelu kannattaa aina aloittaa politiikasta tai uskonnosta. Myös seksielämä kannattaa ottaa heti ensitöikseen ruodinnan alle. Samalla voi kysyä sukupuolitaudit ja muut terveydentilaan vaikuttavat tekijät. ;D
Seksuaalista suuntausta unohtamatta.