Menisitkö tällaiseen valmennukseen?
Minä valitsen reaktioni! Olen suurempi kuin tunteeni! Minä OLEN OMIEN TUNTEIDEN JOHTAJA!
Ensin kuuluu pelkkää muminaa. Sitten äänet kohoavat. Lopulta joku uskaltautuu kiljaisemaankin.
Olemme tamperelaisessa kokoustilassa, jossa on meneillään ratkaisuvalmentaja Heikki Harjun vetämä Henkilökohtainen läpimurto -viikonloppu. Tarkoitus on vapauttaa sisäiset voimavarat, jotta voimme tavoitella unelmiamme. Täällä me jäyhät suomalaiset hoemme affirmaatiolauseita: positiivisia voimalauseita, joilla muokataan omia ajatuksia ja uskomuksia myönteiseen suuntaan.
Osallistuminen valmennukseen maksaa vajaat 700 euroa, joten ihan halvalla voimavarat eivät vapaudu. Siitä huolimatta osallistujia on insinööreistä lähihoitajaan, eläinlääkäristä yksityisyrittäjään ja liikunta-alan ammattilaiseen.
Kommentit (44)
Valmentaja kokee suuria tunteita saadessaan hyvät rahat vaivaisesta viikonloppukoulutuksestaan. Kurssilaiset palavat kurssilta monta satasta köyhempinä. Jo vajaan viikon sisällä alkaa hävettää ankarasti retkuun meneminen.
No en todellakaan menisi vaikka pääsisi (joutuisi) ilmaiseksi.
En. Samalla rahalla kannattaa mennä psykoterapiaan, niin on oikea ammattilainen auttamassa tunteiden käsittelyssä.
Olen ollutkin (en tuossa jutussa nimetyssä enkä Suomessa). En enää menisi.
Olkaa oikeasti varovaisia kaikkien "valmennusten" ja valmentajien suhteen. Siellä lompakko ainakin kevenee äkkiä. Jos olet helposti aivopestävissä, ole hyvin tarkkana rahoista ja mihin menee henkisesti mukaan. Myös henkisissä piireissä. Niiden ulkopuolella on itseapuoppaita ja moni kirjoittaa kirjan 26 euroa. Luento ja kurssi voi olla joskus ok, jos oikeasti tietää selvällä järjellä mihin lähtee. En menisi tuohon valmennukseen, positiivisuutta voi opetella muuallakin etc.
Vierailija kirjoitti:
Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Valmentaja kokee suuria tunteita saadessaan hyvät rahat vaivaisesta viikonloppukoulutuksestaan. Kurssilaiset palavat kurssilta monta satasta köyhempinä. Jo vajaan viikon sisällä alkaa hävettää ankarasti retkuun meneminen.
Jos ostaa kalliin valmennuksen, koska toivoo jotain parannusta elämään, niin vaikka valmennus olisi täyttä tuubaa (usein on, jos ei joku hyvin spesifi spesifiin ongelmaan joka just sillä hetkellä ajankohtainen), niin haluaa selittää itselleen, että oli hyötyä, jotta ei harmita rahanmeno niin paljon.
En, en kaipaisi tuollaista kokoontumista ollenkaan ja uskon, että pystyn samaan ihan itse kotonani ilmaiseksi jos satun tarvitsemaan.
Rahat pois tyhmiltä -kurssi. EVVK.
Mä saan karjua kotonani ihan vapaasti ja niin paljon kuin haluan - ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset?
Osoittautui epäeettiseksi kulttimeiningiksi ja valmentaja yritti hallita kurssilaisten elämää. En menisi mihinkään muuhunkaan valmennukseen, koska se etsintä ja nälkä mikä niihin ajaa ei voikaan täyttyä.
Tuollaisia hömppävalmennuksia nykyään riittää
just tollaset aina ihan täynnä naisia.
Lukematta aloitusta voi sanoa, että en.
No enpä usko