Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmisiin oppia luottamaan enää uudestaan?

Vierailija
27.02.2023 |

Olen kuin kalikalla pieksetty koira. Minulla on hyvin syvä luottamusongelma eron ja siihen johtaneiden syiden takia. Tarinani ei ole tavanomaisin niin siksi en sitä tarkemmin avaa, mutta Koen saaneni niin suuren trauman että se pilaa elämäni nyt kun olen löytänyt uuden puolisokandidaatin.

En luota. Pelkään että minulle valehdellaan taas ja varastetaan ne vuodet mitä minulla on. Näen kaikkialla valheen merkkejä, aistit on ihan sokaistuneet ja paha olo päivittäistä. Paniikki tulee todella helposti.

Olen kyllä käynyt ammattilaisen luona juttelemassa näistä asioista, mutta pelkään että tuhoan uuden suhteeni Jo alkutekijöihin sillä että en luota häneen. En siis kerro edes hänelle että epäilen hänen juttujaan, kyseenalaistan ne salaa omassa mielessäni. Pelkään että tapan Oman kiinnostukseni lokeroimalla hänet valehtelijaksi vain traumaisten ajatuksiani takia.

Onko kukaan parantunut tällaisesta? Mitä se on vaatinut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terapioissa ym. missä luottamuksen puute oli minun sisäinen ongelmani. Opin luottamaan.

Mutta jouduin jälleen käytetyksi ja hylätyksi. Eli vaistoni oli oikeassa. Nyt en aio enää luottaa ja pysyn kaukana terapiasta ja valmennuksista.

Vierailija
2/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toisaalta voit olla oikeassakin noiden epäilyjesi kanssa? Kun näissä asioissa salama voi iskeä useammankin kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet perustuvat luottamukseen. Toiselle pitää pystyä antamaan rehellinen mahdollisuus ja tilaisuus todistaa olevansa sen jonkin arvoinen. Jos tähän ei kykene, silloin on kai parempikin olla yksinään omien traumojensa sokaisemana. Ihminen on oppivainen.

Vierailija
4/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

energia ei valehtele

Vierailija
5/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi eikä kannata! Ainakaan akkoihin ei tule luottaa koskaan!

Vierailija
6/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaavilla kokemuksilla eli sillä, että on mahdollisuus suhteisiin joissa luottamustasi ei petetä.

Täällä kommentoitiin, että täytyy antaa mahdollisuus. Ap on ilmeisesti antanut useamman kerran luottamuksensa ja tullut petetyksi. Silloinhan kyse ei ole vain omasta sisäisestä kokemuksesta vaan konkretiasta.

Minulla on kokemusta tästä aiheesta yllin kyllin. Luottaminen kerta toisensa jälkeen ja sen huomaaminen, että luottamiseen ei ollut perustetta, on kivulias kokemus. Kun tähän lisätään lojaalisuuden vaatimus heitä kohtaan, jotka ovat rikkoneet luottamuksen, on kaksoistandardi asetettu.

Vierailija
7/7 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi luottaa kaikkiin ihmisiin. Voiko itseensä luottaa kuitenkin. Vain hyväksi havaittuihin sen verran, kun kokee tarpeelliseksi. Olisi hyvä jos voi luottaa vanhempaan tai kaveriin, että kun on kipeä, joku voi auttaa apteekin tai kaupan kanssa jne. Ellei voi tilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi