Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin töihin kaivata muita kuin erikoisosaajia ja huippuammattilaisia? Miten työllistyy tavallinen rivikansalainen?

Vierailija
27.02.2023 |

Mistä saa töitä vieraita kieliä puhumaton tavallinen taatelintallaaja, jolla kuitenkin on oppimishaluja?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uudet työkaverit suhtautuvat tällaiseen moniosaajaan, kun itse osaavat vain jotenkin oman työnsä? Kertokaa.

Olen nähnyt työelämässä vain tavallisia keskivertoihmisiä. Heistä kukaan ei vastaa työnhakuilmoituksen supermiestä.

Nuoko on valittu tehtäviin, joissa nykyiset vaatimukset? Proven track record 🤣!

Vierailija
82/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johonkin sellaiseen työhön jossa ei tarvitse osata kieliä. voisi kysyä kokoomukselta että miksei noihin töihin kelpaa suomalaiset työttömät.

Voisi myös kysyä monilta työttömiltä miksei esim. bussinkuljettajan tai siivoojan koulutus ja hommat kiinnosta vaan kuskeiksi ja siivoojiksi pestataan lähes poikkeuksetta ulkomaalaisia - ja nämä työttömät naureskelevat partoihinsa vetäen sohvalla maaten korvauksia.  Työttömistä suuri osa on nirppanokkaisia ja itsekkäitä valittajia.

Mulla on laitoshuoltajan paperit ja silti olen työtön

Asut pikkupaikkakunnalla etkä halua muuttaa?

Saako pankista muuttoavustuslainaa kelan rahoituksella oleva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itku ja parku ja pyllyn mylväys kirjoitti:

Mitä väliä kaivataanko vai ei?

Eläkää työttöminä tai perustakaa omia firmoja. Jos pärjää vähällä eikä odota elämältä paljoa, voi ihan hyvin olla jouten: ja jos haluaa enemmän, vain taivas on kattona vaikka ei "valmista" työpaikkaa saisi taivaan lahjana kuten moni edellä kirjoittanutkin näyttää ajattelevan.

Pöljä ihminen se sellainen on joka työtä rakastaa, ja jokainen on oman onnensa seppä.

Lopettakaa valitus.

Vain taivas on rajana ja kaikki on mahdollista. Olen hakannut päätäni jo pitkään seinään ja tilanne näyttää toivottomalta. Voihan päivä vielä risukasaankin paistaa. Odotetaan planeettojen oikeita kulmia.

Olin joskus työtön enkä yhtään tiennyt mihin olisi pitänyt ryhtyä.

Kuin seinä olisi edessä. Huoletti, että miten tullaan toimeen jne.

Sitten heitin pois juuri nuo masentavat tappiomielialaa ylläpitävät ajatukset ja päätin yrittää kouluttautua jollekin alalle, jossa töitä näytti olevan.

Koulutuksen kuluessa sain tietää niistä yrityksistäkin, jotka työntekijöitä palkkasivat, niihin sitten hakemusta, joihinkin kävelin suoraan pyytämään haastatteluaikaa. Yllättäen tykkäsivät.

Aluksi sain heikompaa palkkaa, kuin aiemmassa työssäni, mutta ei sekään aika loputtomiin kestänyt.

Selvä provo. Hyvä kirjoitus.

Vierailija
84/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tämänhetkisen työpaikkani, siten että ensin huomasin ilmoituksen ja kirjoitin hakemuksen. Sitten kävelin yritykseen sisään ja kerroin hakeneeni. Rupateltiin hetki ja pian sain tiedon että valitsivat minut. Olen 47. Koen tärkeänä tietyn uskalluksen työnhaussa. Omassa tilanteessani kyse on työstä, jossa sosiaalisuudesta on hyötyä, joten oli perusteltua mennä paikan päälle. Samalla sain itse hyvän kuvan työyhteisöstä. Töitä hakiessa on tärkeää pyrkiä erottautumaan muista hakijoista.

Kaikkiin työpaikkoihin ei kävellä ovesta sisään. Sinne sovitaan aika jolloin voi kävellä sisälle.

Työpaikkojen auloja vartioidaan ja vain kutsutut ihmiset pääsevät tapaamisiin.

Vierailija
85/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisillesi on itseasiassa aina töitä suhdanteista riippumatta.

Rupeat vain katselemaan niitä duuneja, jotka ovat sinun tasoisellesi sopivia. Työkkäri voi varmasti auttaa, jos et itse selviä.

Jos olisit joskus ollut töissä/työharjoitelussa ja tehnyt hommasi hyvin tai edes asiallisesti, sitä kautta voisit työllistyä, koska monet työpaikat käyttävät puskaradiota tai etsivät entisten harjoittelijoiden joukosta sopivan. 

Tämä on hyvä menetelmä, koska silloin säästää aikaa ja rahaa, ja edes jollain on kokemusta ko tyypistä.

Oliko provo, vai oletko työpaikkasi moniosaaja, supertyyppi, työkaveri numero 10.

Vierailija
86/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tämänhetkisen työpaikkani, siten että ensin huomasin ilmoituksen ja kirjoitin hakemuksen. Sitten kävelin yritykseen sisään ja kerroin hakeneeni. Rupateltiin hetki ja pian sain tiedon että valitsivat minut. Olen 47. Koen tärkeänä tietyn uskalluksen työnhaussa. Omassa tilanteessani kyse on työstä, jossa sosiaalisuudesta on hyötyä, joten oli perusteltua mennä paikan päälle. Samalla sain itse hyvän kuvan työyhteisöstä. Töitä hakiessa on tärkeää pyrkiä erottautumaan muista hakijoista.

Kaikkiin työpaikkoihin ei kävellä ovesta sisään. Sinne sovitaan aika jolloin voi kävellä sisälle.

Et sentään ole yrittänyt kävellä pressan kansliasta hommia. Törmäisit vielä suurempiin turvajärjestelyihin.

Vierailija
87/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ei kannata talousasioista kysellä.

Naisista 40% on julkisella alalla töissä, eli siis töissä joissa oma tuottavuus ei ole mitenkään sidoksissa palkkaan tai etuihin.  He eivät yksinkertaisesti ymmärrä taloudesta mitään, koska käsitys on luokkaa "onhan meillä varaa", samaan aikaan kun eletään velkarahalla tulevien sukupolvien selkänahasta.

Ne naiset, jotka ovat tuottavissa töissä, eivät tällä palstalla loju.  He ovat joko töissä tai kotona puuhaamassa jotakin järkevää, eivätkä kaffittelemassa ja kokoustamassa ja kännykällä sosiaalisessa mediassa ja täällä tuhlaamassa aikaansa.

Täällä on vain meitä tukirahoilla porskuttavia yhteiskunnan elättejä, sekä muita typeryksiä.

Vierailija
88/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojankin työhön tuntuu tarvitsevan joko koulutuksen tai aikaisempaa työkokemusta. Tavallinen henkilö ei pääse, jos ei ole samalta alalta jotain kokemusta. 

Vierailija
89/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sentään ole yrittänyt kävellä pressan kansliasta hommia. Törmäisit vielä suurempiin turvajärjestelyihin.

Pää kännykässä kulkevä ei eksy pressan kansiaan.

Vierailija
90/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi kouluttautua lähihoitajaksi että pääsisi töihin?

Jos kouluttautuisin niin ei kyllä voi muuta sanoa kuin tsemppiä ja anteeksi kaikille jotka joutuvat minun hoidettavaksi. 

Vierailija
91/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojankin työhön tuntuu tarvitsevan joko koulutuksen tai aikaisempaa työkokemusta. Tavallinen henkilö ei pääse, jos ei ole samalta alalta jotain kokemusta. 

Tavallinen henkilö voi siivota liian hyvin. Pitää osata siivota 5 tunnin työt 2 tunnissa. Siksi tarvitaan kokemusta.

Pyydän heti anteeksi hyviltä siivousfirmoita ja siivoojilta, joilla työt on mitoitettu oikein.

Vierailija
92/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi kouluttautua lähihoitajaksi että pääsisi töihin?

Jos kouluttautuisin niin ei kyllä voi muuta sanoa kuin tsemppiä ja anteeksi kaikille jotka joutuvat minun hoidettavaksi. 

Lähihoitaja olisi monta rappua alempana osaamistani. Mulla on tuota parempi koulutus.

Vierailija
93/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikkein yksinkertaisimmat eivät enää työllisty minnekään. On ihan yleisesti tiedossa, että yhä monimutkaisemmaksi muuttuva, tietotyöhön painottuva yhteiskunta ei kerta kaikkiaan pysty työllistämään älyllisesti heikompaa ainesta. Meillä ei ole enää kovin paljon sellaisia töitä, joissa pärjää heikoilla älynlahjoilla.

Ne hulluimmat ja tyhmimmät työllistyvät kaikista helpoiten jonkun välitystoimiston kautta sellaisille firmoille, jotka tahtovat hyvesignaloida. Kaupan alalla sen huomaa. Palkkakin maksetaan työnantajan puolesta julkisista rahoista.

Vierailija
94/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kuulee totuuden. Näin asiat oikeasti ovat.

Vierailija
95/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uudet työkaverit suhtautuvat tällaiseen moniosaajaan, kun itse osaavat vain jotenkin oman työnsä? Kertokaa.

Olen nähnyt työelämässä vain tavallisia keskivertoihmisiä. Heistä kukaan ei vastaa työnhakuilmoituksen supermiestä.

Nuoko on valittu tehtäviin, joissa nykyiset vaatimukset? Proven track record 🤣!

Jep. Työnantajille jopa uskotellaan, että rekryammattilaiset ovat parhaita hoitamaan parhaat mahdolliset osaajat töihin. Moni uskoo tuohon. Oikeastihan hommaan ei ole mitään tutkintoa. Kuka tahansa voi ruveta headhunteriksi.

Vierailija
96/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista 40% on julkisella alalla töissä, eli siis töissä joissa oma tuottavuus ei ole mitenkään sidoksissa palkkaan tai etuihin.  He eivät yksinkertaisesti ymmärrä taloudesta mitään, koska käsitys on luokkaa "onhan meillä varaa", samaan aikaan kun eletään velkarahalla tulevien sukupolvien selkänahasta.

Ne naiset, jotka ovat tuottavissa töissä, eivät tällä palstalla loju.  He ovat joko töissä tai kotona puuhaamassa jotakin järkevää, eivätkä kaffittelemassa ja kokoustamassa ja kännykällä sosiaalisessa mediassa ja täällä tuhlaamassa aikaansa.

Täällä on vain meitä tukirahoilla porskuttavia yhteiskunnan elättejä, sekä muita typeryksiä.

Ja ahkeria moniosaajia.

Vierailija
97/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ahkeria moniosaajia.

Tukirahoja -ei

Sekä mies, että minä verolistoilla - kyllä

Koulutus ja työkokemus -kyllä

Töitä - ei

Vierailija
98/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ahkeria moniosaajia.

Tukirahoja -ei

Sekä mies, että minä verolistoilla - kyllä

Koulutus ja työkokemus -kyllä

Töitä - ei

Tuohon kiteytyi tehokkaasti Suomalaisen työnhaun ongelma.

Vierailija
99/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johonkin sellaiseen työhön jossa ei tarvitse osata kieliä. voisi kysyä kokoomukselta että miksei noihin töihin kelpaa suomalaiset työttömät.

Voisi myös kysyä monilta työttömiltä miksei esim. bussinkuljettajan tai siivoojan koulutus ja hommat kiinnosta vaan kuskeiksi ja siivoojiksi pestataan lähes poikkeuksetta ulkomaalaisia - ja nämä työttömät naureskelevat partoihinsa vetäen sohvalla maaten korvauksia.  Työttömistä suuri osa on nirppanokkaisia ja itsekkäitä valittajia.

En ole työtön, mutta jos minun esimerkiksi pitäisi ryhtyä bussikuskiksi, kylväisin pelkkää tuhoa, hyvä kun pystyn hahmottamaan henkilöauton mittasuhteet enkä siksi enää ajakaan. Ei todellakaan sovi kaikille. Kuten ei työttömyyskään, suurimmalla osalla on nauru kaukana, jos pitää kituuttaa vuodesta toiseen pienillä tuloilla vaikka saisikin vaan makoilla sohvalla. Mitä siivoojan työhön tulee, sillä nyt ei vaan valitettavasti elä. Pieni palkka ja siirtymät omalla ajalla, se on minun esteeni ryhtyä siivoojaksi, muuten tykkäisin vaihteeksi tehdäkin sellaista työtä.

Vierailija
100/116 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus tulee kyllä olemaan mielenkiintoinen. Suorittavat työtehtävät katoavat kiihtyvällä tahdilla ja työelämä vaatii itseohjautuvia ongelmanratkaisuun ja innovointiin kykeneviä huippuammattilaisia. Samaan aikaan väestön keskimääräinen älykkyys ei ole mitenkään nousevalla trendillä. Tämä siis väistämättä tarkoittaa, että yhä suurempi osuus väestöstä ei ole enää soveltuvia työelämän vaatimuksiin ja ovat työllistymishalustaan huolimatta pakotettuja työelämän ulkopuolella.

Eikä tähän auta päättäjien puheet suuremmasta korkeakoulutettujen asteesta, jos se saavutetaan korkeakoulujen vaatimuksia tiputtamalla. Se tutkintotodistus siellä taskussa ei ole minkään arvoinen, jos sen taustalla ei ole ymmärrystä tai osaamista.