Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on yli 140 000 työikäistä henkilöä, jotka eivät ole töissä, työttöminä tai opiskelemassa eikä tiedetä millä elävät

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvat kuuluu tuohon porukkaan

Tiedän yhden tapauksen, koko perhe on elänyt täysin miehen tuloilla ja lapsilisillä. Ongelmaperhe monella tavalla.

Millä tavalla ovat ongelmaperhe jos eivät hae edes äidille kuuluvia tukia? Yleensä ongelmaperheet hakevat kaikki tuet ja huijaavat vielä sellaisiakin tukia jotka heille eivät kuulu.

Vierailija
22/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta kuka tahansa olkoon toimettomana omasta halustaan, kunhan tekee sen omilla rahoillaan. Mitään tukia tällaisille ei pidä maksaa. 

Minä olen alkanut harkita ikuisuuskarenssia. Vähemmän rahaa mutta pääsisi irti työttömän stressistä. Toinen vaihtoehto on pään takia sairausloma tai eläke. En ala avaamaan kaikkia syitä. Sanon vain että olen henkisesti ihan loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni esittää paperitonta S2-aikuista. Saa ilmaisen terveydenhuollon ja kelasta tuet kunhan hakee vaan.

Ei tuo ainakaan suomalaiselta onnistuisi ja muut tuskin tietää asiasta.

Vierailija
24/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 v. on ollut turha katsoa verokirjaa 0 on.

Vierailija
25/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta kuka tahansa olkoon toimettomana omasta halustaan, kunhan tekee sen omilla rahoillaan. Mitään tukia tällaisille ei pidä maksaa. 

Yksi näistä painoi pimeitä töitä vähän väliä.Luokiteltiin vaikeasti työllistettäväksi huumehörhöksi.

Vierailija
26/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika moni noista! Päivystys alkaa aamusta ja jatkuu iltaan.

Vierailija
27/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampun kasvatuksesta saa hyvät verottomat tulot. Älkää vain laillistako sitä.

Vierailija
28/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

= eivät ole toimenpiteiden ja valvonnan alaisia. Se häiritsee viranomaisia.

Vierailija
29/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimentulotukea saa enemmän, kun ei hae muita tukia ja heittäytyy vaan valtion elätettäväksi. Työttymyystuen osuuden saa toimentulotuessa tai osa siitä leikataan jos ei huvita tehdän mitään, mutta hyvin sillä jäljellä olevalla summalla ulkomailla elelee.   Asumistukia ei tarvitse, kun ei ole virallisesti asuntoa.

testaappas tuo teoriasi ensin omakohtasesti ja tule sen jälkeen itkemään kun ei onnistukaan. Sulla ei  oo mitään käsitystä Suomesta vuonna 2023. KAIKKI porsaanreijät ON tukittu huolella. Työttömänä saa olla pari kk ja sitten pakkotyöhön ("palveluun") ilman palkkaa. Käytännössä mitään "kotona makaavaa" työttömien joukkoa ei ole olemassakaan kuten tällä palstalla luullaan. Ne on kaikki pakkotyöharottelussa työttömyyskorvausta vastaan. Se on vastikkeellinen tuki. Ja, se naapurin Jorma jota te kyttäätte on todennäköisesti eläkkeellä mt-syistä, tai mt-sairas joka ei pääse sairalomalle vaikka pitäisi ja siksi joutuu olemaan työkkärin listoilla vaikka oikeasti ei ole. Näitä sairaita ei velvoiteta mihinkään koska he ei siihen kykene.

Vierailija
30/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= eivät ole toimenpiteiden ja valvonnan alaisia. Se häiritsee viranomaisia.

Suomi on kontrollivaltio. Vaikka et hakisi tukia, niin kontrollin alaiseksi olisi mukava saada. Sen kertoo, että on tilastoitu nämä ns. ulkopuolella olevat.

Vierailija
31/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niinku vaivaset 2% väestöstä

Vierailija
32/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ongelma? Etenkään ne jotka ei hae tukia? Sinänsä ymmärrän, että työikäinen halutaan saada työelämään tienaamaan ja veroja sekä eläkepyramidihommaa maksamaan. 

Vierailija
33/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Mitäs se muille kuuluu.

Vierailija
34/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ajatellaan työikäistä väestöä niin on se ainakin 4%. Joku ekonomi varmaan osaa laskea paljonko tulisi veroja ja eläkemaksuja jos nuo saatas töihin.

Vierailija
35/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minä nautin tällaisesta vapaudesta :) Tehkööt työt ne jotka uskovat sen tekevän "oikean ihmisen" ja olevan avain taivasten valtakuntaan. Minä lähden pilkille, tänäänkin tulee nälkä. Mutta ensin on yllä työskenneltävä voimakkaasti, kumisaapas on paikattava. 

Niin, kyllä eurojakin tarvitaan. Ne saa kesäisin metsästä. Marjoja ja sieniä ostavat ne joiden on oltava töissä tienatakseen. Muuten ei ole varaa esim. ajaa autolla ympyrää tai töihin ja takaisin.

Vierailija
36/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! En saa tukia enkä työttömyyskorvausta. Mies käy töissä. Asumme maalla ja yhteisellä päätöksellä minä hoidan oman osuuteni kasvattamalla ruokaa ja säilömällä. Olen saanut aiemmin säästöön työvuosilta sen verran että voin näin elää ja rakastan tätä mitä teen. Työvuosina olin väsynyt enkä oikein nauttinut mistään ja nyt olen saanut elämän ilon takaisin ja nautin joka hetkestä täysillä. Aina haaveillut tällasesta elämästä.

Vierailija
37/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutussa lukee että luvuista on jätetty pois omaisuustuloilla oleva parin tuhannen ryhmä. miten paljon pitää olla vapaaherralla omaisuutta ettei pääty tuohon tilastoon?

Vierailija
38/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimentulotukea saa enemmän, kun ei hae muita tukia ja heittäytyy vaan valtion elätettäväksi. Työttymyystuen osuuden saa toimentulotuessa tai osa siitä leikataan jos ei huvita tehdän mitään, mutta hyvin sillä jäljellä olevalla summalla ulkomailla elelee.   Asumistukia ei tarvitse, kun ei ole virallisesti asuntoa.

Missähän ulkomailla elää hyvin parillasadalla eurolla.

Somalia.

Vierailija
39/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla tuota toimeentuloa ilman työttömyyskorvausta. Onnea matkaan!! 

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

Vierailija
40/114 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ajatellaan työikäistä väestöä niin on se ainakin 4%. Joku ekonomi varmaan osaa laskea paljonko tulisi veroja ja eläkemaksuja jos nuo saatas töihin.

Jospa saisivat ensin sen puoli miljoonaa työtöntä kunnon palkkatöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän