Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirvee biisi tuo Käärijän biisi.

Vierailija
26.02.2023 |

Mikä tuossa muka on niin hienoa ja uniikkia? Pelkkää jumputusta ja oudossa munkkikampauksessa ilman paitaa heiluva tyyppi räppää kuinka tekisi mieli ryypätä. En siis ymmärrä miksi tämmöisen on muka ennustettu pärjäävän Euroviisuissa, vaikka nehän on aina olleet kisat, jonne maat lähettää yhden maan huonoimmista artisteista. Ei koske Eleni Foureiraa ja Fuego biisiä tämä kommentti, koska tuommoista biisiä sentään jaksaa radiosta kuunnella. Mut tuommoisia kuunneltavia biisejä onkin ehkä yksi 50:stä biisistä noista kisoista.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa ei ole kyse siitä, että kenellä on tyylipuhtain laulusuoritus, vaan parhaimmasta lavashowsta.

Olen seurannut viisuja vuodesta 1994. On täysin selvää, kuinka tärkeä lavashow on. Mutta musiikkiakin tarvitaan. Karjumista ei pysty kuuntelemaan. Tää oli karjumisen takia pakko vetää mutelle.

Vierailija
22/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuota kisaa ei tarvi niin kauhean vakavasti ottaa. Leikkiähän se vain on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hauskaa, kun tähän aikaan vuodesta aina höpistään, että nyt on Suomella kerrankin mahdollisuus pärjätä euroviisuissa. Sitten 2 päivää kisojen jälkeen ei kukaan enää edes muista kuka sieltä sen nollan tällä kertaa haki.

Vierailija
24/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstitetäänkö muuallakin nuo biisit kyseisen maan kielellä, että kaikki kuulijat ymmärtävät sanoman?

Ihmettelin tuota jo Urheilustudion taustalla, että miten tuollaista biisiä voidaan soittaa, ja sitten vasta kuulin että tuo on Euroviisu-ehdokas.

Sinänsä kiva ja tarttuva biisi, mutta sanoitukset saisivat olla mitä vaan muuta, en tykkää yhtään.

Aiemmin on ainakin usein Euroviisuissa kommentaattorit sanoneet, että itse kisoissa ei muut maat tekstitä biisejä, lähinnä tämä on Suomessa, ehkä muutama muu. Toki tänä digiaikana kiinnostuneet käännöksen löytävät varmasti. Eipä tuolla aina niin järkeä sanoituksissa ole muillakaan.

Vierailija
25/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä totesin tuota kuunnellessani että taidan olla vaan liian vanha (48), en ymmärrä. Mulle tuo on vaan päänsärkyä aiheuttavaa huutamista ja jumputusta, missä ei ole mitään hienoa.

Tämä ja jotenkin omasta mielestä tuolla laulajalla on tosi inhottava naama. Tulee mieleen joku keskiaikaisen Englannin mestaaja, joita olen nähnyt elokuvissa.

Alapeukutan siksi, että ymmärrän täysin jos biisistä ei pidä, mutta mikä pakko on kenenkään ulkonäköä haukkua!

Vierailija
26/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkeeko tuon biisin minkäänlaisessa ymmärtämisessä yläraja about 40 ikävuoden kohdalla?

Itse olen tuon rajan yläpuolella, ja kuulostaa suoraan sanoen totaaliselta paskalta.

Mietinpä eilistä UMK kotikatsomoa.. Meitä oli n. 30 ihmistä ja ikähaarukkaa 20 - 69v.

6 parikymppistä ei ihan heti ostanut Käärijää, tykkäs enemmän Keirasta ja KUUMAA osastosta, mutta kaikki loput diggailivat Käärijää.

Mutta vanhempiosasto kuuntelee muutenkin raskaampaa musaa itse. Nuoret taas tämän päivän poppia ja parilla on jotain erityisiä sivujuonteita. Sillä se Käärijäkin heille sitten alkoi aukeamaan.

N50

Vierailija
27/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa ei ole kyse siitä, että kenellä on tyylipuhtain laulusuoritus, vaan parhaimmasta lavashowsta.

Olen seurannut viisuja vuodesta 1994. On täysin selvää, kuinka tärkeä lavashow on. Mutta musiikkiakin tarvitaan. Karjumista ei pysty kuuntelemaan. Tää oli karjumisen takia pakko vetää mutelle.

Karjumista? :D

Blind Channel 6.

Vierailija
28/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikein hyvä biisi, tarttuva melodia ja karismaattinen esiintyjä.

Vierailija
29/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ei Robinin kohdalla voitu satsata siihen biisiin? Siis oikeesti? Hyvä ja menevä, kansainvälinen biisi, niin Robin olisi tuolla heti.

Joskus olen miettinyt oikeasti kun Nylon Beat teki aikoinaan Rakastuin mä looseriin biisin, joka kolahti täysin ihan Itä-Aasiaa myöten ja eteläkorealaiset tekivät siitä  jopa oman versionsa, niin jos tuommoinen biisi olisi silloin lähetetty Euroviisuihin, niin olisi voinut jopa voittaakin.

Mitä me siitä olisimme kostuneet jos olisi voittanutkin? Ihan ajanhukkaa koko euroviisut. Ja hirveitä jollotuksia. En tunne itseäni eurooppalaiseksi jos tämä euroviisumusiikki tosiaan edustaa muka eurooppalaisuutta.

Vierailija
30/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna hinkkaamaan tanssilattialle Olavin kanssa samalla kun Alma esittää musiikkia. Tässä visio voittoesityksestä. Markus voisi mennä sandwichiin kolmanneksi tällä kertaa. Varma voitto.

Vierailija
31/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä karsastin ensin ja pidin Portion Boysia ykkösenä. Mutta niin vain Käärijä nuori mies energiallaan voitti tämän 5-kybäsen naisen puolelleen. Hyvä kakkonen oli kullä Portion Boys, mutta tämä nyt vain toimi lavaesityksenäkin paremmin. Toivottavasti vetää yhtä tulisen shown itse kisoissa. Ja kun Euroviisut kyseessä, ulkoinen habitus ja lavashow saa toki mennä jopa överiksi.

Vierailija
32/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä, että tässä kunnioitettavassa 50 vuoden iässä pitäisi siirtyä humppaosastoon? Kun ei korvat kestä kuunnella nykymusiikkia? Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
33/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää, mutta just riittävän erilainen, että varmasti pärjää euroviisuissa. Ei ole minulta pois, jos musasta tykkää muut ihmiset, nautin heidän ilostaan biisiä kohtaan.

Negatiivisuus tappaa, joten mieluummin jakaa iloa kuin negistelyä!

N28

Vierailija
34/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkeeko tuon biisin minkäänlaisessa ymmärtämisessä yläraja about 40 ikävuoden kohdalla?

Itse olen tuon rajan yläpuolella, ja kuulostaa suoraan sanoen totaaliselta paskalta.

46 v ja tämä on minusta Suomen kaikkien aikojen paras viisuedustaja. Viisut olen katsonut pikkulapsesta lähtien joka vuosi.

Vierailija
35/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpisurkea, suomalaista laatua, ei tule menestymään, mutta eipä paljon omaa pakota. Euroviisut on muutenkin pilattu, en sano millä.

Vierailija
36/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä totesin tuota kuunnellessani että taidan olla vaan liian vanha (48), en ymmärrä. Mulle tuo on vaan päänsärkyä aiheuttavaa huutamista ja jumputusta, missä ei ole mitään hienoa.

Mä laitan tän soimaan kun tahdon kuunnella oikeeasti hyvää musiikkia. Eihän tuon julkaisusta ala olemaan kuin 51  vuotta.

https://www.youtube.com/results?search_query=thick+as+a+bric

Vierailija
37/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46 v ja tämä on minusta Suomen kaikkien aikojen paras viisuedustaja. Viisut olen katsonut pikkulapsesta lähtien joka vuosi.

Tämä sentään oli vielä musiikkia eikä konenaputusta.

Vierailija
38/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45v ja äänestin Käärijää. Hieno biisi ja lavakarisma! Jos ei ole tottunut kuuntelemaan tuollaista musiikkia, hienot yksityiskohdat ja rytmit ja esiintyjän taitavan intensiivinen ulosanti jäävät silloin kuulematta. Silloin saattaakin kuulostaa "jumputukselta". Eli musasta voi oppia tykkäämään sitä kuuntelemalla. Makuasiat ovat tietenkin silti makuasioita. Mutta onnea Käärijälle!!!

Vierailija
39/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN HIRVITTÄVÄÄ PASKAA!

40/135 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nykyajan Suomen euroviisuja. Lähes kaikki ovat ihan innoissaan ja kehuvat kuinka on taso noussut.

Itselleni taso on ihan yhtä huono kuin vanhaan hyvään aikaan, jolloin Suiomen euroviisua hävettiin, koska se oli niin huono eikä kukaan sitä kuunnellut. Radioissa soittivat väkisin ennen viisuja, mutta viisujen jälkeen artistin ura oli siinä. Euroviisuhäpeä tiesi monelle uran totaalista loppua.

Kaiken huipuksi jotkut ulkomaanpelletkin kehuvat kuinka Suomella on ihan huippupiisejä. Siis onko maailma muuttunut niin, että Suomen huono euroviisupiisi onkin kuuminta hottia euroopassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan