Valon lisääntyminen ahdistaa
Olenko ainut, jota ahdistaa tämä valoisuuden nopea lisääntyminen? Tämä ei ole ensimmäinen kerta, mutta tuntuu pahenevan vuosi vuodelta.
Suurin osa tuntuu rakastavan tätä vuodenaikaa. Pidän siitä, että kesä tulee, mutta jostain syystä masentaa. Kaikki muut ovat innoissaan ja ulkoilevat auringossa, tai siltä minusta tuntuu. Itse en jaksa. Tuntuu ihan fyysisesti pahalta.. :(
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa myös. Olen kärsinyt monta vuotta kevätmasennuksesta.
Minua ahdistaa tämä aika, koska en ole tällä hetkellä parisuhteessa. Liikaa muistoja keväistä jolloin olin parisuhteissa.
Niitten jotka tykkäävät keväästä ja valon lisääntymisestä on vaikea ymmärtää niitä jotka eivät pidä. Olen vuosikymmenten varrella törmännyt jos minkälaisiin ihmettelijöihin kun olen sanonut etten pidä keväästä ja valosta. Itse ymmärrän kyllä niitä jotka keväästä ja kesästä pitävät, se on ihan ok. Minä vaan tykkään itse enemmän syksystä, talvesta ja pimeästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät on ihanaa aikaa! Minä nautin valosta ja olen parhaimmillani kesä aikaan! Kesä on uuden kukoistuksen ja elämän aikaa. Talvella levätään ja kerätään voimia. Tsemppiä ap ja muut, toivottavasti pääsisit masennuksesta ja ahdistuksesta ja voisit kokea kesän ilon ja riemun!
Karmaiseva kommentti.
Ai kun toivoo muille hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa myös. Olen kärsinyt monta vuotta kevätmasennuksesta.
Minua ahdistaa tämä aika, koska en ole tällä hetkellä parisuhteessa. Liikaa muistoja keväistä jolloin olin parisuhteissa.
Olen pahoillani. Olen ollut tuossa samassa tilanteessa :(
Vierailija kirjoitti:
Niitten jotka tykkäävät keväästä ja valon lisääntymisestä on vaikea ymmärtää niitä jotka eivät pidä. Olen vuosikymmenten varrella törmännyt jos minkälaisiin ihmettelijöihin kun olen sanonut etten pidä keväästä ja valosta. Itse ymmärrän kyllä niitä jotka keväästä ja kesästä pitävät, se on ihan ok. Minä vaan tykkään itse enemmän syksystä, talvesta ja pimeästä.
Olen huomannut saman. Olisin voinut kirjoittaa täysin samalla tavalla.
Kiitos kaikille kommenteista. Helpottaa vähän omaa fiilistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät on ihanaa aikaa! Minä nautin valosta ja olen parhaimmillani kesä aikaan! Kesä on uuden kukoistuksen ja elämän aikaa. Talvella levätään ja kerätään voimia. Tsemppiä ap ja muut, toivottavasti pääsisit masennuksesta ja ahdistuksesta ja voisit kokea kesän ilon ja riemun!
Karmaiseva kommentti.
Ai kun toivoo muille hyvää?
Vertaistukea kaipaavalle hehkuttaa kevättä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ohi menee itsellä vähän sama. Varsinkin yksinäisenä kamala katsella, näitä onnellisia pareja ja muitakin ihmisiä onnensa kukkuloilla.
Onhan sitä tutkimuksia kun tehty, että itsemurhat lisääntyy keväisin.
Tämähän se.
Voi kun löytäisi luotettavan ja rakastamista tahtovan naisen näiden alkuhuumailijoiden sijaan.
Kun tämä aika alkaa tuntuu, että pitäisi olla siellä ja täällä, tehdä ja harrastaa. Tiedän, ettei tarvitse yhtään mitään tällaista.
Unihäiriöitä, tietää kauheaa kevätväsymystä.
Kun kroppa on tottunut valoisaan, tulee taas pimeää.
Kahdehdin sitä, että ulkomailla on aina yöt pimeät.
Suomessa pitäisi riekkua yöt läpeensä ja sotkea unirytmi.
Valo ei muutenkaan ole mikään keväänmerkki, jos ulkona on metri lunta.
Migreeni ihmisillä varmaan hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ole vaikea ymmärtää teitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä turhaan sanota, että huhtikuu on kuukausista julmin. Lisääntynyt valo paljastaa kaiken pa skan ja käy silmiin. Koko maa on kuin 70-luvun Neuvostoliittoa. Ei ihme, jos masentaa.
T. S. Eliot, Autio maa
Vedä säkki päähän niin ei valo haittaa mitään. Vedä vielä lakana silmien eteen paksuksi kerrokseksi niin ei pääse valo aiheuttamaan ahistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Olisin voinut kirjoittaa täysin samalla tavalla.
Kiitos kaikille kommenteista. Helpottaa vähän omaa fiilistä.
Ap
Hyvä! Koska et ole yhtään erilainen kun kukaan muukaan. Saat tuntea juuri sitä miltä sinusta tuntuu, eikä se kuulu kenellekkään. Sanoisin sinulle normaalisti että " mukavaa kevään odotusta", mutta nyt sanonkin että, kyllä se kevät menee nopeasti ja kesä myös ja kohta onkin jo syksy😊
Inhoan kevättä. Valoisaa mutta KYLMÄÄ ja tuulista ja karua, sepeliä ja rapaa paitsi jos lumet pysyy edes helmikuuhun asti. Kesällä helpottaa, tosin kun kuumuuteen tottuu (hillittömiä hellejaksoja se kuitenkin taas pukkaa) niin sitten ollaankin jo syksyn kynnyksellä ja sitten vtuttaa edessä oleva talvi ... :) Loputon suo.
Ahdistaa vanheneminen. Eikö teitä keväilijöitä haittaa, miltä rupsahtanut naama näyttää auringossa?
Tärkeintä aina on olla rehellinen itselleen. Jos valo paljastaa lian joko oikean tai psyykkisen, se pitää käsitellä. On myös opittava sietämään epätäydellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans ollu koko päivän sisällä kotona. Aurinko tulvinut ikkunoista ja ite masentunut. Merkityksetöntä ja tyhjää.
Yksin onkin.
Olet ainoa.
Mutta ole onnellinen. Pimeää on suurin osa vuodesta. Me muut joudutaan kärsimään silloin.
Ettei vaan olis d-vitamiinitasot alhaalla näin lopputalvesta?