Miten ihmisellä on varaa lähteä monen tonnin ulkomaanmatkalle jos ulkoinen olemus sitä ettei ole ollut varaa ostaa uutta paitaa pariinkymmeneen vuoteen?
Ihmettelin taas lentokentällä. Vai onko vaan piittaamattomuutta ulkonäön suhteen? En tarkoita että pitäisi olla viimisen päälle kuteet ja pakkelit naamassa mutta jos reissuun lähtiessä linttaan astutut (terveys)sandaalit, kulahtanut t paita ja auringon polttamat housut on ainut mitä kaapista löytyy niin mistä hitosta nämä ihmiset repivät rahaa matkoihin jos sitä ei ole ollut uuteen vaatteeseen? En ihan usko siihenkään että viimeiset 10-20 vuotta on pihistetty kaikesta (vaatteista esim), jotta saa sen yhden lomamatkan tehtyä.
Kommentit (105)
Lentokone on liikenneväline siinä missä bussikin. En minä vaatetusta bussimatkallekaan mieti kuskia miellyttääkseni. Terkkuja vaan lentoemolle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ostaa perillä uudet kesävaatteet ja heittää ne menomatkalla päällä olleet roskiin. Ei tarvii kantaa edestakaisin. Jos kohdemaassa siis on huomattavasti halvempaa. Uusilla kengillä ei kannata lähteä reissuun, ne hiertää.
Näin minä teen. Kätevää, monella tapaa.
Ei ulkoinen olemus mitään kerro. Olis mullaki varaa laittaa tonneja matkaan vaikka jonku uuden vaateen ostan ehkä kerran kahden vuoden aikana. Vaatteiden ostaminen ei ole ollut mulle koskaan tärkeä asia. Enkä laita tonneja matkaan koska matkustelukaan ei mua kiinnosta.
Miksi pitäisi ostaa uudet vaatteet vain ostamisen ilosta jos vanhatkin ovat vielä ihan hyvässä kuosissa? Mieluummin käytän senkin rahan vaikka matkailuun.
Just sen takia ettei se käy jatkuvasti ostamassa uusia vaatteita. Silleen säästäväisesti eläen monet tonnit kertyvät pankkitilille ja osakesalkkuun aika nopeasti.
Kuinka tyhmä sä ap olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneeseen on hyvä pukeutua mukavasti, varsinkin jos pitkä lento tai useampi putkeen. Parhaat vaatteet laitetaan päälle sitten muualle. Et varmaan matkusta kovin paljon?
Ei sitä silti kulahtaneissa rytkyissä ja linttaan astutuissa kengissä matkalle tarvitse lähteä. Sellaisten romppeitten paikka on roskiksessa.
Päinvastoin, just niin kannattaa lähteä.Perillä sitten heittää nuo vaatteet veks kun on ostanut laukun täyteen uusia vaatteita.
Huomaa kyllä ettet sinä ole mikään hc-reissaaja.
nauran sun tyhmyydelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tarkoituksella aloittanut pienestä palkastani vielä downshiftaamisen juurikin että saan säästöjä matkailuun. Luovuin autosta, vaihdoin asunnon pienempään, en ole aikoihin ostanut vaatteita, ruoan hankin punalapuilla jne ja joka kuukausi menee säästötilille vähintään 500 euroa.
Onpas "pieni" palkka sulla.
Sulla luetun ymmärtämisessa PALJON parannettavaa. Pienestäkin palkasta säästää oikeasti satasia kuussa kun MENOT ovat pienet kuten lainaamasi kirjoittaja kertoi.
Väännän rautalangasta sulle: Pienempi asunto - > pienemmät kk-kulut. Vaatekulut 0 e = ei kuluja. Ei autoa= säästöä satoja euroja kuukaudessa. Punalapputuotteet = säästö satasia kuukaudessa.
Oliko vielä jotain mitä sinä et tajua? Ei ne tulot vaan ne pienet menot.
Mistäpä sen tietää paljonko kukakin on rahaa lentolippuunsa käyttänyt? Nykyään ihmiset myös miettii ekologisuutta ja käyttää vaatteet loppuun asti tai ostaa käytettynä. Lentäminen sinänsä ei ole sieltä ekologisimmasta päästä mutta joku voi olla matkalla useita kuukausia jolloin ympäristövaikutukset pienenee. Eikös se nykyään ole vähän moukkamaista olla joka paikassa maalattuna ja keho täynnä muovia?
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa näkee siistejä ja epäsiistejä ihmisiä. Toki on mukavampi palvella näitä siistejä ihmisiä, osaavat yleensä myös käyttäytyä. Valkoinen r....sakki sitten erikseen, nämä yleensä mölyävät ja vaihtavat juuri niitä vauvan vaippoja matkustamossa ja tyrkkäävät vaippaa lentoemännälle, eivät osaa mennä vessaan vaihtamaan.
Sen sanoisin, että lentokoneeseen voi pukeutua ihan siististi laittamalla mukavat vaatteet päälle, nykyään on paljon näitä lounge wear vaatteita, ihan tyylikkäitä ja siistejä, niissä on mukava matkustaa. Ei koneeseen tarvitse tulla rähjäisen näköisenä. Saatte parempaa palvelua kun yritätte vähän itsekin panostaa.
Terveisin Lentoemäntä
Kukaan ei kyllä taida lentää minkään palvelun takia, vaan siirtyäkseen paikasta toiseen. Ja aikuiset ihmiset ei mitään lentovaatteita hanki, vaan käyttää niitä mukavia vanhoja. Bisnespuvut saa päälle sitten siellä paikanpäällä.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa näkee siistejä ja epäsiistejä ihmisiä. Toki on mukavampi palvella näitä siistejä ihmisiä, osaavat yleensä myös käyttäytyä. Valkoinen r....sakki sitten erikseen, nämä yleensä mölyävät ja vaihtavat juuri niitä vauvan vaippoja matkustamossa ja tyrkkäävät vaippaa lentoemännälle, eivät osaa mennä vessaan vaihtamaan.
Sen sanoisin, että lentokoneeseen voi pukeutua ihan siististi laittamalla mukavat vaatteet päälle, nykyään on paljon näitä lounge wear vaatteita, ihan tyylikkäitä ja siistejä, niissä on mukava matkustaa. Ei koneeseen tarvitse tulla rähjäisen näköisenä. Saatte parempaa palvelua kun yritätte vähän itsekin panostaa.
Terveisin Lentoemäntä
En tiedä minkä yhtiön emäntä olet, mutta kuulostat aika nuorelta. Itse olen ollut alalla yli 20-vuotta enkä nyt allekirjoita ihan tuota mitä sanot. Ainakin minun lennoilla kaikkia palvellaan yhtä hyvin, riippumatta siitä mitä on päällä. Sitä tietysti arvostan jos asiakkaat huolehtivat omasta hygieniastaan, että kun tietää lähtevänsä lennolle, missä ollaan pienissä tiloissa lähellä toisia ihmisiä, että muistetaan käydä suihkussa ja käyttää vaikka kohtuullisesti deodoranttia. Tullaan lennoille puhtaissa vaatteissa ja hyvällä mielellä, niin se on minusta tärkeämpää kuin vaatteiden malli, muoto, muodikkuus tai uutuus.
Yks toinen lentoemäntä
Pukeudun pitkälti niin mitä Uffista ja taloyhtiön roskiskatoksesta löytyy.
Sukanvarressa on viisi tonnia, olen täysin velaton ja luottotiedot puhtaat.
Olen löytänyt roskiskatoksesta mm. kaksi hyvää takkia ja kahdet hyvät kengät. Ihmiset täällä laittavat hyvät tavarat katoksen reunalle jos joku muu haluaa eivätkä heitä astiaan.
Boheemiuteni liittyy osittain siihen että olen 70-luvun lapsi. Keskiluokkainen look ei ole tavoitteeni.
Teepaidosta, sandaaleista ja shortseista en kyllä tykkää, ne ovat rumia.
Nuhjuiset takit ja kauluspaidat toimii.
M52
Osa numero 245 567 321. Nainen kitisee kun kaikki ei ole vaattelilla koreilivia ulkonäkökeskeiseiä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneeseen on hyvä pukeutua mukavasti, varsinkin jos pitkä lento tai useampi putkeen. Parhaat vaatteet laitetaan päälle sitten muualle. Et varmaan matkusta kovin paljon?
Ei sitä silti kulahtaneissa rytkyissä ja linttaan astutuissa kengissä matkalle tarvitse lähteä. Sellaisten romppeitten paikka on roskiksessa.
Päinvastoin, just niin kannattaa lähteä.Perillä sitten heittää nuo vaatteet veks kun on ostanut laukun täyteen uusia vaatteita.
Huomaa kyllä ettet sinä ole mikään hc-reissaaja.
nauran sun tyhmyydelle
Ihmiset lentää aika eri syistä. Työmatkoilla on usein sellainen aikataulu, ettei niillä mitään shoppailuja tehdä. Eikä kaikissa paikoissa muutenkaan kannata. Itselläni on enemmänkin se kokemus, että mitä enemmän matkustaa, sitä pienempi tarve on ostella.
Se että ihmisillä on fake Pradaa ja Guccia päällä ei tee heistä rikkaita 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tarkoituksella aloittanut pienestä palkastani vielä downshiftaamisen juurikin että saan säästöjä matkailuun. Luovuin autosta, vaihdoin asunnon pienempään, en ole aikoihin ostanut vaatteita, ruoan hankin punalapuilla jne ja joka kuukausi menee säästötilille vähintään 500 euroa.
Onpas "pieni" palkka sulla.
No mun palkka on nettona 1550e. En tiedä onko se sinusta pieni, mutta ei se ainakaan suuri ole. Joka kk saan silti säästöön vähintään 500e. Pakolliset kuukausimenot on noin 800 (asuminen + ruoka). Mutta nämä on valintoja. Asun pienessä asunnossa, ei ole lapsia jne.
Joskus vuosia sitten otin hienot ja upouudet nahkaballerinat kaupunkilomalle, missä tietysti kävellään se 20 km päivässä. Älkää ikinä tehkö samaa virhettä. Sisäänajetut kengät aina reissuille, joissa kävellään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan VEHOlla aikoinaan kun myymälään asteli sellainen resupekka sontaisissa saappaissa ja karvalakki repsottaen. Takki oli sellainen navettatakin näköinen kyynärpäistä risa ja pussihousut. Käveli siellä myymälässä uusien mersujen välissä ja vilkuili sisälle. Myyjä katseli kahvipöydästä miestä ja sanoi että kaikkia sitä kanssa tänne eksyykin. No mies aikansa pyöri siinä eikä kukaan viitsinyt lähestyä tyyppiä.
Meni muutama päivä ja pihaan ajoi uusi iso mersu. Kuljettajan paikalta sama heppu käveli suoraan myymälään ja myyntipäällikön koppiin. Oli siellä hetken ja lähti. Päällikkö tuli myyjän luokse ja sanoi että se oli sitten viimeinen työpäivä tänään, olisit voinut s...tana edes kysyä siltä mitä se halus!
Oli meinaan käynyt ostamassa naapurikaupungista uuden ja käteisellä. Oli käynyt myyntipäällikölle sanomassa että muualla ei ollut käteinen haissut.
Hoh hoijaa, vanhaa legendaa kerrot omanasi.
Mun edesmenneelle isälle on ihan tosielämässä käynyt näin 1990-luvulla. Hän meni verkkareissa ja Reino-tossuissa huollattamaan autoa ja katseli odotellessa myynnissä olleita autoja mutta kaikki myyjät vain kiersivät hänet kaukaa. Soitti sitten seuraavana päivänä liikkeeseen että olisi halunnut ostaa yhden tietyn auton mutta kukaan ei tullut myymään, myyntipäällikkö totesi että no tokihan siitä autosta kaupat tehdään niin isä vastasi ettei tehdäkään, eilen olisi tehty mutta ei enää tänään. Totesi vielä että ei se sitä tarkoita ettei rahaa olisi ollut vaikkei juuri sillä kerralla ollutkaan puku päällä.
Joo totta kai ja serkun kummin kaimalle kävi kans näin ihan varmasti.
Koska Pattayalla ei yksi reikä paidassa hidasta menoa yhtään!
Tuntuu aika hyvältä, kun on saavuttanut sellaisen aseman, että ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä.
Voi valita ajaako parran tänään tai viikon päästä, kampaako tukan tänään tai viikon päästä, meneekö palaveriin pieruverkkareissa tai puvussa, jättääkö auton pesemättä tänäkin talvena vai sittenkin laittaa kauppareissulle Motörhead-hupparin.
In your dreams 🙄