Asevelvollisuus
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cfb7f558-6f12-4511-8813-694e574b3f94
Hyvä kirjoitus ja vieläpä nuorelta naiselta!
Yllätyin positiivisesti.
Kommentit (14)
Feministit on jo kauan ajanut tasa-arvoista asepalvelusta, etkö tiennyt?
Intin käyneenä naisena olen sitä mieltä, että yleisen asevelvollisuuden pitäisi todella olla yleinen asevelvollisuus. 98% nuorista miehistäkään ei kelpaa taistelusukeltajiksi tms, niin turha vedota naisten heikompiin fyysisiin ominaisuuksiin.
Vasemmistolainen toimittaja Milla on sitä mieltä, että muut naiset saisivat nyt mennä korjaamaan tasa-arvoa hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kannata. Feministit kannattaa pakollisen asepalveluksen muuttamista vapaaehtoiseksi kaikille. Naisten kohdalla mikään ei muuttuisi. Nykyisen kaltaisen pakollisen palveluksen ulottamista naisiin feministit ei kannata.
Ehdottaisin myös vuosilomalakiin muutosta eli palveluksen ajalta kertyisi lomaoikeutta samalla tavalla kuin vanhempainvapaalta. Nythän lomaoikeutta ei kerry työsuhteessa olevalle.
Siinä sitä toimittaja yrittää esittää ehdotonta tasa-arvoa.
Asia on vaan niin, että naisille ei armeija kuulu.
Ihan kaiken ei tarvitse olla täysin tasa-arvoista.
Ja kyllä, kannatan tasa-arvoa esim. palkoissa, kotitöissä ja monessa muussa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Intin käyneenä naisena olen sitä mieltä, että yleisen asevelvollisuuden pitäisi todella olla yleinen asevelvollisuus. 98% nuorista miehistäkään ei kelpaa taistelusukeltajiksi tms, niin turha vedota naisten heikompiin fyysisiin ominaisuuksiin.
Ja mihin niitä tarvitaan? Enemmän olen huolissani siitä, että euroopasta,, suomesta puhumattakaan, ei löydy viisaita ihmisiä, jotka pystyisivät käymään keskustelua niin, ettei tarvitse sotia. Tällä hetkellä niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kannata. Feministit kannattaa pakollisen asepalveluksen muuttamista vapaaehtoiseksi kaikille. Naisten kohdalla mikään ei muuttuisi. Nykyisen kaltaisen pakollisen palveluksen ulottamista naisiin feministit ei kannata.
Osa feministeistä kannattaa sukupuolineutraalia asepalvelusta ja osa koko asepalveluksen vapaaehtoistamista. Itse feministinä kannatan ensimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin niitä tarvitaan? Enemmän olen huolissani siitä, että euroopasta,, suomesta puhumattakaan, ei löydy viisaita ihmisiä, jotka pystyisivät käymään keskustelua niin, ettei tarvitse sotia. Tällä hetkellä niitä ei ole.
Siksi meillä pitää olla vahvat puolustusvoimat ettei sotaa ikinä tulisi. Naiset armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
No eivät ole. Ha ejavat rusinat pullasta -systeemiä.
Naiset eivät vieläkään pääsisi inttiin ilman puolustusministeri Elisabet Rehniä. Miehet ei ole saaneet aikaan yhtään mitään tässä asiassa. Jussi Niinistökin (PS) pyörtyi suorin vartaloin kun Feministipuolue ehdotti yleistä asevelvollisuutta. Niinistö sanoi, ettei mikään rahamäärä riitä asevelvollisten määrän tuplaamiseen. HÄnellä ei käynyt mielessäkään, että iso osa asevelvollisuusikäisistä miehistä on mielenterveyshäiriöisiä, astmaattisia ja läskejä homoseksuaalisia vinkujia, jotka eivät kelpaa inttiin. Ei edes, vaikka oma puolue oli niitä puolillaan.
Miehistä ei ole edistämään mitään. Ne vain taantuvat, koska ovat laiska-aivoja ja pelkkään aineenvaihduntaan keskittyviä läskistyviä möykkyjä. Kts. kaikki puoluesihteerit koko puolueen olemassaolon ajan. Elopaino kolmattasataa kiloa ja vaalimakkaraa popsitaan itse enemmän kuin jää äänestäjille.
Etenin intissä kouluttamaan oppilaita eli tulevia alikersantteja. Yksi nainen ei jaksanut kantaa täyspakkausta marssilla. Aseenhihnakin hiersi ikävästi. Kysyin että miksi olette täällä? -Haluan natojoukkoihin.
Hänelle oli pakko sanoa että ei nyt taida olla armeija oikea paikka teille. Lopettikin viikon sisään.
Mutta muutama nainen oli loistavia sotilaita,parhaimmistoa. Ahdisteluongelmat ja epäasiallisuus on näköjään levinnyt valitettavasti armeijaankin.
Minulla oli komennuksessani noin kuusi naista sadan miehen joukossa. Ennen oppilaskoulutuksen alkua vein miehet metsälenkille ja pidin alustavan puhuttelun että jos kuulen että mistään epäasiallisesta käytöksestä tai huutelusta niin niin kyyti on tulee olemaan kovaa. Muistutin heitä että minulla on käytännössä valta viedä heidät vaikka kolmeksi kuukaudeksi talvileirille missä harjoitellaan sotaa niin lähellä oikeaa tilannetta kuin mahdollista.
Ei ongelman ongelmaa ja oli loistava yhteishenki kaikilla oppilailla.
Ja en tarkoittanut että nuoret naiset eivät osaisi kirjoittaa hyvin vaan yllätyin että tästä aiheesta kirjoittaa nainen.