Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~~*Enskat keskivikona*~~*

22.11.2006 |

En vielä uutta pinoa nähnyt, joten tässä on. Vielä linkki eiliseen jutusteluun:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8897863&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä muistaako kukaan mua täällä, kun en oo varmaan pariin kk:teen kirjoitellut.... Pinot käyn lukemassa kuitenkin melkeinpä päivittäin ja oon kyllä ollut hengessä mukana, vaikkakin täällä taustalla :)

Ensinnäkin oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille, joita on varmaan pitkälle toistakymmentä! Kuten monella muullakin täällä, myös mulla kouraisee vatsasta kun teidän ihania synntyskertomuksia lukee! ONNEAONNEA!

Ja onnea kaikille pussanneille myös, varsinkin tuo Titin uutinen lämmitti mieltä. Kolmas kerta toden sanoo (kuten moni muukin jo maininnut), tällä kertaa kaikki menee ihan varmasti hyvin :)

En nyt ala sen kummemmin kommentoimaan kenellekään, kun olisi aika työ heittää parin kk:n kommentit :D Mutta kaikkien teidän Enska-kamujen vaiheet on kyllä tullut luettua huolellisesti.

(.) Puoliväli turvallisesti ohitettuna. Maha alkaa olla jo ihan kiitettävän kokoinen pallo, tuntuu että kasvaa koko ajan. Neuvolassa ja rakenneultrassa kaikki on ollut ok. Viikon päästä on taas neuvola ja saadaan jo Kelan paprut täytettäviksi. Kylläpäs aika menee nopsaan!

Välillä on tuntunut rankalta olla raskaana. Oikeestaan vieläkin odotan, koska se raskausajan ihanuus alkaa... Siis totta kait on mahtavaa saada oma lapsi ja silitellä pyöristyvää massua, mutta... Alussa oli rankkaa pahoinvointia, ja vieläkin vaivaa mieletön väsymys. Ei oikein jaksa tehdä mitään. Paino on noussut jo nyt lähemmäs 10 kiloa, vaikka en nyt niiiiiin älyttömästi herkuttele (ihan oikeesti en! :)). Välillä meinaa masentaa kun kroppa on ihan plösähtänyt, vaikka pikkujuttuhan tuo nyt on. Ja hermot on ollut kireellä koko raskauden ajan, ukko-parka on kyllä saanut kuulla kunniansa niin monesti, että ihme etten oo jo tuleva yh.. Mutta enpäs viitsi valittaa enempää, suurimman osan ajasta tämä raskaana olo on kuitenkin ihanaa :)

Serenity 20+5

Vierailija
22/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä myöten PLUSSANNEILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Otso sitten häädettiin yksiöstään 15.11.2006 klo 6.04 eli meille syntyi ihanaakin ihanampi poikavauva, paino 3314g pituus 50,6cm ja päänympärys 35,4cm :))))) Synnytys oli tosi rankka ja äiti ja vauva joutuivat ihan turhan koville, mutta nyt ollaan jo voiton puolella. Maanantaina vasta päästiin kotiutumaan. Ja äiti on tänään ihan herkillä, kun oma vauva on jo viikon ikäinen. Kohtahan se muuttaa pois kotoa! ;) En tiedä kannattaako minun tänne synnytyskertomusta edes kirjoittaa, kun se tosiaan ei ollut mitään erityisen kaunista touhua ja monet pelon ja synkkyyden hetket olivat vielä synnytyksen jälkeenkin kun oltiin huolissaan niin minun kuin vauvankin voinnista. Onneksi palkinto on kuitenkin mitä mahtavin ja rakkaus lapseen on jotain ihan uskomatonta. Nytkin on toista ikävä, kun pikkuinen on nukkunut pari tuntia päiväunia ;) Yöllä meillä sitten valvotaankin.

Terkkuja ja halauksia ja tulen vielä paremmalla ajalla teidän kuulumisianne lukemaan ja vähän meidänkin arjesta kertomaan.

Mörötin ja Otso-poika 1vko

Vierailija
24/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Möröttimelle ja koko perheelle! Vaikka synnytys oli vaikea olisi kiva kuulla siitä jos jaksat jossain välissä kertoa.. Pääasia että voitte nyt molemmat hyvin ja olette päässeet kotiin! :) PALJON ONNEA ja ihanaa vauva-aikaa!

Vierailija
25/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#000080]Olipas vauvauutisia, onnittelut kaikille jakautuneille!!!! :)

Kuin myös tervetulotoivotukset ja onnittelut uusille plussanneille!!

Serenitylle pakko kirjotella että sama väsymys vaivaa vaan kokoajan täälläkin (samassa ollaan näköjään menossa) oon miettiny että missä vaiheessa se kuuluisa " elämänsä kunnossa" ja siivousinto ym ym tulee, kun ei näy loppua tälle väsymykselle :/ Töiden jälkeen ei jaksa YHTÄÄN mitään, vaikka vaan 7 tunnin päivääkin teen..

Ja hermo kireellä, sama homma..Monet riidat oon saanu haastettua, onneksi toi vielä kestää mua.. Tsemppiä nyt sulle..

Ei mulla oikeen oo taaskaan mitään kuulumisia kun en tosiaan oo muuta tehny ku ollu töissä ja kirjottanu tänne, suihkuun ja nukkumaan :)

No nyt alko toi päivien viemää, täytyy mennä kattoo :D

Riikka&pikku d 20+5[/color]

Vierailija
26/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa täällä paljon vauvauutisia!!

Paljon onnea Elinan, Heidin, Fion ja möröttimen perheille vauvoista!!!!

Vierailija
27/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippati pitkästä aikaa kaikki!

Ihanaa ihanaa, vauvauutisiahan on ihan hirveesti! Onnea kaikille vauvan saaneille ja mukavaa ja antoisaa vauvaelämää!!!!

Onnea myös uusille plussanneille (ja pussanneille, hyvin sanottu ;)), teitä tänne kaivatttiinkin kun täällä alkaa näköjän porukka vähenemään ja siirtymään vauvapuolelle!

extraonnittulut titille, ihanaa että jaksat olla positiivisellä mielellä, kyllä se varmasti palkitaan, peukut on täälläkin pystyssä sulle ja muille alkumetriläisille. :)

jeps, meillä oli neuvola aamulla, kaikki muut ok, paitsi hemppa oli laskenut turhan alas (104), sainkin rautakuurin... se selittääkin osaksi tätä väsymystä. Mietin jo että vaikuttaako näin kovasti tämä pimeys ja töissäkäynti. Mut joo hyvä olo ja hyvät fiilikset, enä pari hassua viikkoa töitä!

poppiksen ja essin kanssa voidaankin kaivaa aamukammat esiin, eikös teilläkin alkanut lomailu tuossa itsenäisyyspäivän tienoilla?

Voikaa hyvin kaikki!

t. iisa ja napero rv 31 tasan (vau onpas paljon...)

Vierailija
28/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut vauvansa maailmaan saattaneille :D! Fiorella, -Heidi- ja mörötin, mahtaa olla ihanaa :)

Vähän hullulta tuntuu " tuppautua" vieraaseen porukkaan tuon tutun kuumeilupuolen jälkeen, mutta eiköhän tämä tästä lähde lämpenemään ;) Raskauteen liittyvät asiat kuitenkin pyörivät mielessä, joten mukavampi tulla kirjoittelemaan tänne niistä.

Tänään soittelin alkuraskauden ultran hintoja. Kyllähän semmoinen 90 euroa kuulostaa isolta rahalta, mutta haluaisin varmuuden raskaudesta mahdollisimman pian, että voin alkaa muokata hääpukuani sen mukaisesti :) Eli olen menossa naimisiin helmikuussa - raskausviikkoja olisi tuolloin kasassa 17+, jos kaikki menee hyvin. Minkäslaisia muhkuja te olette siihen mennessä ehtineet kasvatella? ;)

(.) 4+6 ja lämmin ruoka ei oikein nappaa... Alavatsassa nippailee, kai siellä jotain tapahtuu :) Toivottavasti. Epäilen, että olenko ollenkaan raskaana, kun ei tämä tunnukaan tässä vaiheessa miltään ;)

Vierailija
29/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut nyyttinsä hakeneille Fiolle, Heidille, Ellulle ja Möröttimelle!!!

Nauttikaa rakkaista vauvoistanne :)

Viipero & Poitsu 2 vkoa

Vierailija
30/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun noita vauvoja tulee vauhdilla:))) Nyt kyllä tarvitaan uusia tänne tilalle, onneksi Live ja Titi ainakin tulossa pitämään pinoa pystyssä!

Ja SUURET onnittelut heidille ja möröttimelle pojista! :)

Cactus oli käynyt rakenneultrassa, mukava kuulla että kaikki oli hyvin! Ihanaa kun joku vielä osaa olla utelematta sukupuolta ja odottaa h-hetkeen saakka=) Kun itse sitä on niiiin utelias, että pakko oli tuossa vaiheessa saada tietää kumpi tulossa. Vaikkakin vielä jännittää että pitääkö tieto paikkansa. No ens ma lääkärinaika ja ultra, joten eiköhän sit varmistu asia kun kuitenkin jo 28. viikko silloin menossa!

Laskeskelin pientä galluppia noista Enska-vauvoista. Eli niistä jotka ovat sukupuolen ilmoittaneet pinoon. Tällä hetkellä kun nämä ihka uudetkin otetaan mukaan on tilanne 25 poikaa ja 23 tyttöä. Eli hieman on pojat vielä edellä:=) Mutta aika tasaiseltä sii näyttää...

Mut nyt jotain iltapalaa laittamaan ja salkkareiden pariin!

Vierailija
31/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun tänne tulee lisää alkuvaiheessa olevia! Tervetuloa Live ja titillekkin isot tarrasukat! Kyllähän meitä ' uusia' PITÄISI olla täällä aika monta, mutta on tainnut väsy imeä energiat! Ainakin Kindness on ollut karussa, eikä mooliakaan ole näkynyt. Itsekkin oon ollut laiska.

(.) aika varattu neuvolaan. Sain ajan vasta 11+0.No,eipä tuo haittaa. 8+5 menossa.Np-ultraa varten sain jo laput.

Vierailija
32/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea FIO,HEIDI,MÖRÖTIN JA ELINA!! :)

Vauvan tuoksuista ihanaa arkea joka perheeseen!! *halit kaikille*

Mun piti tulla myös kertomaan ilouutisia, meidän pikkumies pääsee perjantaina kotiin!! :) meinas onnenitku tulla,kun kertoivat aamulla noi ihanat uutiset lastenosastolla.

niin ihanaa!!! :) <3<3

Poika on kasvanutkin kivasti, pari päivää sitte saavutti syntymäpainon ja nyt painaa jo yli 2700:) ja pituuttakin oli tullu sentti lisää,eli 48cm on nyt.

On kyl maailman ihanin tunne tää rakkaus pientä kohtaan. Vaava on syönytkin nyt hyvin ja virkistyny tosi paljon. Itkeskelee ja vaatii ruokaakin:D

Pari kertaa oon päässy kylvettämään, ja oli kyl mukavaa sekin. :)

Terkkuja paljon kaikille meiltä!

lara ja pikkumies 12vrk

Vierailija
33/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, pääsin siihen äitiysvaateosaston kohdalle... Menin kuitenkin eka siihen viereiselle osastolle tarkastamaan selustan... Ei ollut tuttuja, mutta se ä-osasto on niin näkyvällä paikalla, etten KEHDANNUT mennä lainkaan hipelöimään niitä vaatteita. Huoh! Katselin siitä vierestä vaan niitä... Mä sitten lähdin sieltä sitten tyhjin käsin pois! Vitsit, kun tuli IDIOOTTI olo. Olenko ihan pimee?!

Vierailija
34/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille nyyttinsä noutaneille!

Ja uusille plussanneille!

mammanalku77: Mikä auto teille tulee? (Autot ovat ammattillisesti tärkeitä.. ;) )

Hammashoitajan, fysioterapeutin sekä psykologin tunneista oli ollut puhetta, meillä ei ole ollut erillisiä tuntuja, mutta perhevalmennuksessa oli hammashoitaja luennoimassa yli tunnin. (ja tylsää oli)

( . ) Huomenna on Hämeenlinnassa synnytystapa-arvio. Pääsee taas pitkästä aikaa näkee pikku-Öttiäisen. :) Masussa ei mitään uutta, hirveää riehuntaa päivittäin. Koulussa pitäisi olla vielä 6 päivää, joista yksi vastaa kahta. Mutta ainakin vielä vaikuttaa, että hyvin jaksaa.

Lopuksi vielä masukuva ja muuta aiheeseen liittyvää. Sänkykuvasta sen verran, et mies sanoi ettei meidän lapsesta tule mitään laatikkolasta, eli ei siis nuku ensisängyssä. ;)

http://s92.photobucket.com/albums/l38/kirsipi/Masu/?action=view&current…

Mut nyt kauppaan, tai mies hermostuu..

bejpi ja öttiäinen 36+3

Vierailija
35/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin vaan laittaa linkin,missä on muutama kuva pojasta:) ja siitä mun masustakin jotain kuvia.

http://s88.photobucket.com/albums/k186/laralei85/?sc=1&addtype=local

Vierailija
36/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin, hirmuiset onnittelut kaikille vaavin saaneille sekä uusille mukaan tulleille!

kandi, tosta raudasta..ei se 112 mitenkään " ennätyksellisen alhainen" ole. Oon syöny rautaa jo kauan, muutaman kuukauden, silti viimeksi oli neuvolassa vaan 96..saa nähdä kun pitäisi lähteä 4. päivä käymään Ruotsissa mut tällä jatkuvalla pahoinvoinnilla/huimauksella ja väsymyksellä ei kyllä jaksa..Vielä en saanut mitään lisäohjeita tohon et saisin nostettua, ruisleipaa ja rautalääkettä käski syödä.

sjt juu mä kans miettinyt kun lukee noita kauhutarinoita, muutenkin jotenkin pelottaa se synnytys..

Kommentointi jää nyt vähän vähemmälle, väsyttää koko ajan eli kertoillaan nyt mitä täällä tapahtuu.

Siitä jalkojen puutumisesta mistä oli joku aika sitten puhetta, soitin neuvolaterkalle ja kysyin. Epäilee, että mun selkäkivut liittyisi siihen ja että joku painaisi selässä jotain hermoa jonka seurauksena jalat puutuu. Sellä kun on taas niin kipeä et tekis mieli ruveta itkemään joka kauppareissun jälkeen.

Sunnuntai-iltana sain uuden eläinjutunkin. Vihdoinkin, pitkän haluamisen jälkeen sain oman akvaarion! Eli nyt sit on 2 koiraa, marsu ja akvaario, tänään haettiin kalatkin. On noi pikkuset kalat sit sulosia :D

Noita mahakuvia kun kattelin niin ihan kauhistui, tuntuu, että oma maha on sata kertaa isompi kuin muilla joilla viikot aika samoissa! Apua, meille tulee varmaan jättimäinen lapsi.

Supistelut jatkuneet, ei tosin enää niin useasti eikä ihan niin kipeitä mut kuitenkin. Ei mukavaa. Treffeille kuitenkin yritän :)

Mistä saa tietää noista perhevalmennuksista? Meillä ei ainakaan neuvolassa ole puhuttu mitään.

On käynyt tässä mielessä, että onkohan mahdollista vaihtaa tuota neuvolalääkäriä. En jotenkin enää halua ja uskalla mennä samalle, viimeksi kun niiden supistelujen takia kävin, lääkäei määräsi jotain sellasta hieman rauhottavaa jonkun kasvin juurista tehtyä lääkettä jota olisi pitänyt ottaa joka ilta 3x300mg. Yritin sit vähän selvitellä sitä lääkettä kun apteekkiin menin ja siellä ihmettelivät että raskaana olevalle on tuota määrätty. Soitin sit kättärille ja kysyin, sanoivat ettei missään tapauksessa saa ottaa. Vaaville vaarallista ja saattaa aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen. Jotenkin ei enää luottoa siihen lääkäriin. Sit kuitenkin jotenkin tuntuu siltä, että terkkari vaan nauraa tm ja haukkuu rasistiksi (lääkäri ei siis ole suomalainen), vaikka muuten terkka on tosi mukava. Tuntuu vaan kurjalta, pitää sit ehkä mennä käymään aina yksityisellä lääkärissä..

Nyt jos menis tutkimaan kaloja ja nukkumaan, yritän huomenna jaksaa lueskella vähän enemmän..

Henna & Iivari, 25+5

Vierailija
37/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut siis [color=deeppink]Elinalle[/color], [color=green]möröttimelle[/color] ja [color=blue]Heidille[/color] ja tietysti myös onnellisille isille!

Uusille plussanneille isot tervetulotoivotukset! Meinaakin uhkaavasti joukko pienentyä tällä puolella :)

Han ja Rumpali 30+0

Vierailija
38/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnittelut perheenlisäyksestä tietysti myös [color=red]fiorellalle[/color] ja perheelle!! :)

Vierailija
39/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Hui kun oli paljon viestejä kertynyt tälle päivälle! Mulla meni ilta serkun esityksessä ja oli kyllä kivaa. Ekaa kertaa oli sellanen tilanne missä " huomioitiin" mun masu kun tarjottiin paikkaa ihan eturivistä, vähän kauempana tupakansavusta ja tilavammasta paikasta niin ei tarvinut ahtaa masua pikku koloon! :D Vasta äsken kotiuduin ja syön vähän viiliä ja painun pehkuihin.. Ihan niinkuin Aurora sanoikin, kun noita vauvoja tulee vauhdilla niin tarvitaan uusia tänne tilalle!

Vai että poitsuvaavit johtaa galluppia! ;) Oisko meillä sitten tulossa se tytteli.. No, aika näyttää. Jos näkyy 4D:ssä niin kyllä me se tieto otetaan vastaan, mutta eipä haittaa vaikka jäisi ylläriksi..

Bejpi - meille tulee Skoda Octavia, farmari. Isällä ollut jo 2 sellaista ja kokemuksesta hyväksi todettu. Siihen mahtuu sitten vähän paremmin rattaat yms tarvikkeet kuin tuohon Corsaan. Ja sun masukuva oli AIVAN MAHTAVA! :))) Laraleikin oli laittanut IIIHANIA kuvia!

Henna oli saanut lisää lemmikkejä! :) Mäkin haaveilen siitä koirasta, mutta ehkäpä hillitsen itseni ja otetaan se hauveli vasta sitten kun on vauveli saatu maailmaan ja vähän kasvamaan. Soita ihmeessä neuvolaan jos haluat vaihtaa lääkäriä, kylläpä meikäläinenkin varmaan tuossa tilanteessa haluaisi vaihtaa!

Jep, nyt on mentävä nukkumaan. Kauniita unia kaikille ja huomisiin! Kohta olenkin sitten varmaan nettipimennossa..

Mammanalku + Tiitiäinen 20+5[/color]

Vierailija
40/40 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä toi tommonen " tyttö/poika-kysely" löytyy? Ei ainakaan omiin silmiin ole sattunut..