*~~*Enskat keskivikona*~~*
En vielä uutta pinoa nähnyt, joten tässä on. Vielä linkki eiliseen jutusteluun:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8897863&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (40)
[color=#B22222]No nyt taas sataa ja on harmaata..Mikä sopivin päivä hammaslääkärille. Miksei aikuinen ihminen pääse kammosta?! =)
Mammanalulla oli ollut eilen huono päivä..Toivottavasti tänään tuntuu paremmalta!
Tikrulla on nyt sitten alkanut äippäloma..Onnea! Niin se vaan lähtölaskenta sullakin etenee! =)
Viipuli: mulla toi sf hyppää aina välillä yläkäyrälle ja seuraavalla sit tasottuu..Pitää vaan toivoa, ettei tuu jättivauvaa..=D Mulla kans koko joulu on taas unohtunut kun ilma on tällainen..Menee TAAS viime tinkaan niiden lahjojen kanssa..pöh. =)
AA:lle paranemisia!
Riikkakin taistelee flunssan kourissa..Jää kotiin vaan jos on kuumetta!!
Tervetuloa lämpimästi Live ja fayfiorina! Mukava saada uusia ja niinkuin Siru jo sanoi, niin pienistä luvuista me ollaan kaikki aloitettu! =) Fayllähän on jo ekat kituviikot takana! =)
Elinalle ja miehelle suuret onnittelut pojasta!! =)
Sirulle mukavaa neuvolaa! Tulehan tosiaan kertomaan kuulumiset! =)
Mä yritin eilen katsoa nelosen dokkaria, mutta ei oikein uponnut indigot ja kristallilapset..Mulla tuli heti siinä alussa mieleen kun se poika selitti tytöstä, jonka kasvoja peitti mustat hiukset, että nyt on kyllä poika salaa katsonut Ring-elokuvan..Noh..jokainen sekoittaa tietty lapsensa päätä miten parhaaksi näkee. =D
Tänään on tosiaan se valmennus klo 16..Huh! Ja nyt aamulla se pahempi eli hampilääkäri. Jospa sitten suihkuun yrittäis, että ei turhaan sieltä myöhästy..=)
Oikein ihanaa keskiviikkoa kaikille! Voikaa hyvin! =)
t. poppis ja räpsytin rv31+0 (jey!)
Onnea Elinalle poikavauvan syntymän johdosta!! Ja sydämellisesti tervetuloa kuumeilupuolelta tänne odottajiin uudet plussanneet! Hyvä jotta saadaan uusia odottajia. =)
Täällä useammat flunssaa valitelleet. Minäkin heräsin inhottavaan kurkkukipuun aamulla. Ensin aattelin jotta huusinko liikaa kiekkopelissä eilen, mutta ei tämä kyllä ihan sellainen olo ole. Flunssa yrittää tehdä kiusaa. Töihin on kyllä mentävä, koska tosi tärkeitä neuvotteluja tänään... No, kuumetta ei ole niin mikäs siinä. Täytynee poikea apteekkiin jotain apuja ostamaan.
Ulkona on kyllä tosi synkkä ja harmaa päivä. Täytynee vaan uskoa ja luotttaa siihen, että lunta vielä saadaan ennen joulua...
Nyt suihkuun ja kaupassa käymään. En ole ihan varma mahtaako Kandi minua myös kahville odotella, joten taidanpa poikea Kulmiksen kautta.
t. iida-linnea ja masukki 18+0 =)
Ehkäpä tänään olisi parempi päivä. Sain nukuttua 9h yöunet, josko siitä olisi apua. Tosin illalla täytyy kovasti ahkeroida taas muuton parissa ja illalla menen vielä katsomaan serkkuani joka esiintyy (laulaa) yhdessä ravintolassa. Onneksi keikka alkaa jo klo 20, eli ei mene koko yötä.
Ilmoitin meidät Haikaranpesään tuossa aamulla ihan ensi töikseni! Nyt on sitten jo valmennuspäivätkin yms tiedossa.. vähän jännittäviä juttuja.. Ja uusi autokin tulee sitten perjantaina (sopivasti muuttopäivänä) ja pikkujoulut on molempina iltoina, eli kiireinen PE-SU tiedossa, mutta kuitenkin mukavalla tavalla.
Ainakin Tikrulla on alkanut äippäloma, kunpa mullakin! Töissä on jotenkin nyt niin kiire ja siihen päälle kaikki muuttohässäkät niin kyllä vähän väsyttää.. Ja Poppis menee valmennukseen! Toivottavasti on kivaa!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Mammanalku + Tiitiäinen 20+5
Tänään onkin paljon pirteämpi olo kun sain nukkua peräti tunnin pidempään kuin normaalisti.
Kyllä sillä on selvästi vaikutusta.
Elinalle ja koko perheelle onnittelut pojasta! =)
Riikan kanssa pähkäillään näköjään samoja asioita.
Päätettiin eilen illalla miehen kanssa sängyssä keskustellessa, että on varmaan paras ilmottautua työttömäksi ensin kuukaudeksi ja sitten alottaa tuo äippäloma ihan normaaliaikaan. Katsotaan sitten tuota jatkoa tarkemmin myöhemmin. Tänään sain nuo kelan paperit täytettäväksi, joten voidaan sitten jatkaa keskustelua aiheesta illalla töitten jälkeen. =)
Noissakin asioissa on niin monenlaista koukeroa, että aina ei välttämättä osaa " valita" oikein. Kyllähän sitä kuitenkin haluaa kaikenmahdollisen hyödyn noista tuista sun muista.
Sirulle mukavaa neuvolakäyntiä.
Kaikille flunssaisille pikaista paranemista.
Koittakaahan levätä.
Livelle ja Faylle onnittelut plussasta. =)
Mukava saada lisää odottajia tänne meidän harvenevaan enskajoukkoon.
(.) Mullakin oli tänään taas pitkästä aikaa neuvola, joten sain tosiaan nukkua tunnin normaalia pidempään. =)
Eikä kyllä tuo mun väsymys päivisin töissä todellakaan johdu hempasta, se kävi nyt harvinaisen hyvin selville, kun se taas vaihteeksi katsottiin. Eli hemppa oli peräti 139, kun se aiemmin on pyörinyt tuolla 120-128 välillä.
On tainneet mun pinaattiletuilla olla myös jotain tekemistä asian kanssa. =D
Kaikki oli ihan kunnossa ja painoa tulee lisää tasaisen varmasti.
Nyt oli jo tuo viikkonousu 600g/vko, joten toivottavasti ei nyt enää hirveesti tuosta nousis. Vaikka eipä tuo neuvolan täti ollut siitä huolissaan tai muutoinkaan minua siitä varoitellut. Olen tosiaan aina ollut tuolla painoindeksin alapuolella hieman, niin siksi ei kuulema haittaa. Mutta, kyllähän sitä kuitenkin itse huolehtii koko ajan.
Sain mukaan myös nyt nuo perhevalmennuksen ajatkin, joten saa mies sitten sumplia työvuoronsa sen mukaan, jotta pääsee mukaan.
Toivottavasti ne onnistuu ettei tartte mennä yksin.
Onneksi nuo ajat on aina puol viidestä kuuteen.
Sf -mittakin oli noussut tasaisesti ja oli tällä hetkellä 21cm (muistaakseni). Siinä keskikäyrällä.
Eipä tässä kait tämän ihmeempiä.
Tulen kommentoimaan lisää varmaan tuossa myöhemmin.
Nyt tarttee lähteä syömään.
Kamala nälkä. =)
-viivi ja onnimöttönen rv24+5
Yöllä taas kukuin vaikka kuinka myöhään, mutten taas kehdannut avata pinoa;) Mukava kun joku aamuvirkku sen tekee!
Elinalle onnittelut Pojan johdosta!
Ja oikein paljon tervetuloa Livelle ja fayfiorinalle!! Mukavaa saada uusia tänne, kun itsestä tuntuu lähes kaikki olevan puolenvälin paremmalla puolella:=)
Poppikselle mukavaa valmennusiltaa:)
Mä sain lapun neuvolassa aikoja sitten missä hammashoitajan ja fysioterapeutin tunti sekä psykologin. Ja nyt kun niitä aikoja katselen niin päivät jo menneet:( Onko muilla jäänyt kaikki noi kolme käymättä?? Milloin muuten alkaa neuvolakäynnit 2 viikon välein?
Kurkkukipu vaivannut öisin jo reilut pari viikkoa, nyt vain pahenee ja tänään oli jo aikasta kauhea olo herätessä:( Toivottavasti ei tule mikään kauhea tauti päälle!! Huomenna ois Beach Boysien konsertti jäähallilla:))
Kohta tulee porrastoimittaja mittaamaan porrausaukon, JEE saadaan portaat kk sisällä:)))) Nyt vaan tollaset miehen tee-se-itse portaat tossa yläkertaan...
Aurora + Poitsu rv26+4
Aurora puheli jostain semmoisesta...
Mikä se on?
Joskus alussa sain lapun muistaakseni kyllä jostain fysioterapiaan liittyvästä, jossa noista lantiopohjanlihaksista mm. olisi ollut juttua.
Olisi ollut joskus raskausviikoilla 11-13. Oltiin lomilla juuri silloin, niin ei tullut mentyä siihen sitten.
Hampilääkäristä ei kyllä ole ollut puhetta.
Poppikselle muuten mukavaa perhevalmennusiltaa. =)
-viivi-
[color=red]Ihan pakko tula tänne hehkuttamaan: OLEN RASKAANA!!!
Testiin tuli tänä aamuna niin selvät kaksi viivaa, ettei epäilystäkään plussasta! Koopeet oli menossa jo 38/26-32. Toivon todella kahden keskenmenon jälkeen että tämä kyytiläinen kestäisi matkassa! Tulen sitten alkuraskauden ultran jälkeen viimeistään tänne teidän riesaksi! :) Siihen asti varmaan enempi roikun tuolla kuumeilupuolella. Mutta pakko heti hehkuttaa, on niin onnellinen olo!
T:Titi rv 5+3[/color]
[color=red]että minähän en odottanut menkkoja sen keskenmenon jälkeen, vaan jatkettiin heti yritystä. Liekö se sitten totta että heti keskenmenon jälkeen raskautuu helpommin uudestaan kun raskaus on elimistöllä " tuoreess muistissa" ![/color]
Meidänki vauva sitten päätti tulla tähän maailmaan!
Tyttö syntyi 19.11 (rv38+6) klo 3.54
Painoa neitillä oli 3710g, pituutta 50cm ja pipo 36cm. Että oikein mainion kokonen :)
Sen verran kerron synnytyksestä että oli aika helppo juttu mulle. Taitaa olla oikeastaan aika harvinaista että ensisynnyttäjä näin helpolla pääsee...
Kestoa siis koko tapahtumalle kertyi vaivaset 2,5 tuntia enkä mitään lääkkeitä ehtiny siis saamaan. Pienen viillon joutuivat tekemään välilhaan kun olis saattanu siinä vauhissa revetä pahemminki.
mutta nyt vointi mainio! kotiin päästiin eilen, ettei siellä osastollakaan hirmupitkään maltettu olla...
elinalle tässä sivussa onnittelut pojasta!
nyt pitää lähteä vaipanvaihtoon kun nyytti sylissä alkaa tuoksahtamaan oikein miellyttävälle ;)
fio ja tyttö 3vrk
Fiorellalle ja Elinalle + perheille iiiisot onnittelut pienokaisista!!
Tulkaahan kirjoittelemaan kertomukset, kun aikaa ja voimia taas riittää ¿innolla odottelen!
Onnea myös plussanneille, kaikille tasapuolisesti ¿en muista niccejä¿
Huomenna taas neuvola, tänään vähän tylsä päivä! Mieli yhtä kirkas kuin ilmakin, jee¿
Eli palailen varmaan huomenna kertomaan kuulumisia paremmalla mielellä.
LillSis ja Kaveri viikolla 38+5
Joten hirmuiset onnittelut kaikille vauvan saaneille! Niitä onkin kertynyt tässä minun hiljaiselon aikana jo paljon...
Ja lisäksi tervetuloa kaikille uusille...
Täällä on sateista ja harmaata! On niin tylsää, että kunnon talvikeli katosi kuin tuhka tuuleen... Minäkin ehdin jo potkurilla huristella iltalenkillä. Jospa sitä lunta vielä tulisi... voisi vähän vähentää tätä väsymystäkin, kun ei olisi koko ajan niin pimeää!
Omassa navassa kaikki on hyvin. Maanantaina kävin rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin. Lääkäri oli mukava ja tutki tarkasti. Saatiin kotiin hirmuinen pino kuvia pikkuisesta... :) Maha pyöristyy kovaa vauhtia ja minusta tuntuu, että mies rakastuu päivä päivältä enemmän tähän vatsaan. Tuumasi, että se on nyt yhteistä omaisuutta, niin se voi sitä koko ajan silitellä. :)
Pikkuisen sukupuoli säilyi vielä salaisuutena. Me ei sitä varsinaisesti haluta tietääkään etukäteen. Mutta jos se nyt olisi sattunut selvästi pistämään silmään tuolla ultrassa, niin ei se olisi haitannut... Pikkuinen on tällähetkellä perätarjonnassa. Jonka kyllä osasin hyvin aavistaakin, kun potkii aina tuonne alas. Lääkäri tuumasi, että se on löytänyt sieltä mukavan kolon, jossa on hyvä olla...
Nyt täytynee palata töiden pariin. Halusin vain tulla onnittelemaan nyyttinsä lunastaneita... :)
cactus ja pikkuinen 21+0
Täällähän on tänään melkein pelkkiä hyviä uutisia! :)
Fiolle ja koko perheelle KAMALAN PALJON ONNEA PRINSESSASTA! Sekä kaikille " uusille" plussanneille!!! Tarrasukkia Titi-uu:lle! :)
Mammis
Onnea vaavin saaneille! Tulkaa pian kertomaan lisää synnytyksistä! :)
Omaa napaa: olin juuri neuvolalääkärissä, tämä oli nyt sitten viimeinen lekuri raskauden aikana (jos kaikki menee hyvin).
Kohdunsuu oli jo pehmentynyt, kaulaa jäljellä 2,5cm. Lääkärin mukaan ihan ok tilanne, mutta ei tarvitsisi ehdoin tahdoin aiheutella vielä supistuksia, ettei vaavi synny ihan näin aikaisin. Saan kuitenkin elää suht normaalisti, kunhan lepäilen aina supistusten iskiessä. Ja miehen pitää kuulemma auttaa :)
Hemppa ennätyksellisen alhaiset 112, prkl! Viimeksi oli noussut 132:een, ja terkka sanoi, ettei enää tarvitse syödä rautaa. Tässä se nyt nähtiin; kaksi viikkoa ilman rautaa ja heti laskee kauhean alas...
Painoa kertynyt nyt yhteensä 11,3kg, vajaa kilo tullut kahdessa viikossa.
Verenpaine vähän korkea, 124/87, mutta tulin puolijuoksua bussipysäkiltä kun bussi oli taas kerran myöhässä.
Pissa puhdas, sf-mitta 32, Muhkulla RT, tasaiset sykkeet, ja liikkuu minkä mahtuu.
Niin, ja maha on kuulemma iso! Lääkäri sanoi heti kun pääsin sisään ovesta, että " oletpas sä kasvattanut komean mahan itsellesi!" :)
Harmittaa vaan tuo käsky ottaa varovaisesti, kun se on käytännössä pikkaisen hankalaa. Mies on ihan helvetillisen laiska jos suoraan sanotaan, ja vaikka hän aina lupaakin auttaa, käytännössä apua ei heru. Aika monta kertaa on sanonut, että " voi kulta sun ei pitäisi rasittaa itseäsi" , mutta sitten kun olen pyytänyt vaikka imuroimaan, hän on sanonut, että tekee sen seuraavana vapaapäivänään (ts. viikon päästä). Eli jos mä en siivoa meillä kotona, kukaan ei siivoa.
Nyt en ole periaatteesta imuroinut kun se on miehen homma, ja kappas: meillä ei ole imuroitu kohta kolmeen viikkoon! Parketti tykkää, kun lattiat täynnä lahkeissa tulleita pikkukiviä...
Pitäisi varmaan soittaa anopille ja vollottaa puhelimessa, niin ehkä se soittaisi miehelle ja haukkuisi tämän pystyyn. - Tai voisinhan mäkin haukkua miehen pystyyn, mutta ei se tepsisi itse siivoamisongelmaan, ja saataisiin vaan molemmat paha mieli. Plääh. Olisi varmaan puolensa asua miehen kanssa, joka EI olisi muuttanut suoraan äidin hoivista tyttöystävän hoiviin ;)
Kandi & Muhku 34+6
Titille kauheasti onnea ja vauvaliimaa rutkasti matkaan, eiköhän kolmas kerta toden sano:=) ONNEA!!!
Fiolle onnittelut tytöntylleröstä, tulehan kertomaan tarkemmin miten meni kun ehdit!
Viivi kyseli tunneista, meillä tosiaan annettiin neuvolassa lappu, jossa oli näitä eri valmennuksia. Siinä oli hammashoitajan luento: Miten vauvaperheen hampaidenhoito + vanhempien hampaidenhoidon tärkeys. Sit oli psykologin luento: Tasapuolinen vanhemmuus, kumppanin kohtelu ym. Fysioterapeutin tunti, jonne ois pitänyt mennä verkkareissa: jumppaa + lantionpohjanlihakset ym. Ja sit tietty toi perhevalmennus on! Näin ainakin meillä, tosin ohi meni kaikki paitsi perhevalmennus;=) Mut jos kaikille ei näitä edes tarjota, niin ehkä pärjätään ilman neuvoja näissä asioissa...
Kysyn vielä, että milloin neuvolassa aletaan käydä 2 viikon välein, kun mulla ens viikolla neuvola rv 27+5. Joko silloin muutetaan tahti 2 viikkoon vai vasta sen jälkeisellä käynnillä??
Nyt takaisin lepäilemään koiruuden kainaloon:))
[color=FF00FF]IHANAA, VAUVAUUTISIA!! oNNITTELUT FIOLLE JA KOKO PERHEELLE OMASTA PIKKU NYYTISTÄ!!
Ja sitten titille onnittelut plussasta.. niinkuin joku jo sanoikin, niin ehkäpä se kolmas kerta toden sanoo. Kovasti paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne lähettelen!!
Neuvolassa on sitten käyty.. eli eli, laitampa hieman kuulumisia.
rv 32+1
paino +538g/viikko
RR 116/70
Pissi puhdas
HB 113.. jee oli noussut kiitos obsidanin, mutta edelleen joudun sitä syömään päivittäin..
sf 30
tarjonta RT
Syke pyöri siinä 120-130 välillä
ja liikeet +
sainkin sitten samalla ajan viimeiseen lääkärin tarkastukseen viikolle 36+ jotain ja kahden viikon päästä taas neuvolaan.. Mutta juu kaikki oli siis kunnossa. Tiitillä on tänään ollut ihan super aktiivinen päivä, kamala kun se on myllännyt tuolla mahassa niin, että mammalla on ollut miltein paha olla:(
Olen neuvolasta tulon jälkeen istunut koneella ja hei, sain vihdoinkin päättötyön valmiiksi!!!!!!!!! Huomenna vien sen sitten kopiointiliikkeeseen kopioitavaksi ja kansitettavaksi ja maanantaina palautus opettajalle=) Nyt on kyllä ihan super helpottunut olo=)
Mieskin minulle jo kommentoi, kun olen vaan istunut koneella ja vääntänyt ihan pipo tiukalla tuota päättötyötä.. Noh, ehkä nyt sitten helpottaa. Vielä olisi kaksi koulupäivää jäljellä ja sitten olisi sekin homma ohi=)
Auroralle piti kommentoida sen verran, että viikoilta 30+ eteenpäin on neuvolat kahden viikon välein ja viikoilta 35+ on sitten viiion välein ja tämä taitaa olla ihan kaikialla toimiva käytäntö..
Jeps, mutta kai sitä vielä voisi vaikka imuroida ennenkuin mies tulee kotiin:)
siru ja tiiti edelleen=)[/color]
Nopeasti tulen vain kertomaan, että meille syntyi poikavauva lauantai-iltana klo 21.04. 3400 g painoi pikku-miehemme ja pituutta oli 50 senttiä. Eli suloisen pieni pakkaus :O)
Synnytys oli kokemuksena aivan mieletön, ja olisin valmis synnyttämään jo vaikka heti huomenna. Tulen kertomaan synnytyksestä sitten myöhemmin. Elinakin oli saanut oman nyytin. ONneksi olkoon, ja myös muillekin nyyttiinsä lunastaneille :O)
Tää on ihanaa tää vauva-arki. Ainut vaan mitä on tosi ikävä... isoa vauva-mahaa..
Heidi ja Toukka 5pv
[color=FF00FF]ONNEA HEIDILLE JA KOKO PERHEELLE PIKKUISESTA PRINSSISTÄ!!!
Meillähän käy ihan kato, kun kaikki jakautuu niin mahottomalla tahdilla, ettei perässä meinaa pysyä=)[/color]
Niin niitä vauvoja tupsahtelee enskoillekin.
Tulkaahan kertoilemaan sitten synnytyskokemuksia, kun kerkeette ja jaksatte. =)
Tiulle (? en ole varma menikö tuo nyt oikein) onnittelut plussasta.
Toivotaan todellakin, että kolmas kerta on viimein se kerta, kun saatte nyyttinne ihan syliin asti. On varmasti ollut aika rankat ajat noiden keskenmenojen takia.
..ja nyt taas syömään.. =)
-viivi-
Elinalle, Fiolle ja Heidille!
Pelottaako teitä muita tulevia äitejä yhtään nää jutut lehdissä, kun synnytys on pitkittynyt ja vauva vahingoittunut?Mä ainaskin mietin ihan hirveästi niitä, mutta mä olen muutenkin kova murehtija (varsinkin etukäteen ja turhaan).
Nyt on virta niin loppu, ettei taida muuta tekstiä syntyä.
väsynyt sjt+potkiva pikkumies 30+1 (jee, luku alkaa jo kolmosella)
[color=FF00FF]Mies lähti töihin ja ajattelin sitten heti tulla palstailemaan..
Ihan ensiksi ONNEA ELINALLE JA KOKO PERHEELLE UUDESTA TULOKKAASTA!!!
Täälähän nyt oikein satelee näitä vauva uutisia=) eikä ne varmaan ainakaan hetkeen vähene, kyllä niin moni jo vetää ihan viime metrejä.
Tänään olisi sitten neuvola nyt aamusta, palailen vaikka sen jälkeen katsastamaan tilanetta uudelleen vähän paremmalla ajalla. Nyt kaikille kuitenkin mukavaa päivänalkua!!
terkuin siru ja tiiti rv 32+1[/color]