Mitä mieltä miespomon käytöksestä?
Sain puolisen vuotta sitten uuden esihenkilön organisaatiouudistuksen yhteydessä. Olen itsekin esihenkilötehtävissä, ja raportoin tälle miehelle. Mies on minua reilut kymmenen vuotta vanhempi ja naimisissa - kuten minäkin. Hän on pääasiassa oikein asiallinen. Kuitenkin viimeisen parin kuukauden aikana olen kiinnittänyt huomiota kommentteihin, jollaisia hän ei tunnu sanovan muille naisille. Ne ovat melko harmittomia, mutta jostain asia on alkanut minua vaivata. Alla esimerkkejä:
- Meillä oli tiimin illallinen, johon en päässyt kun olin sairaana. Kun kysyin, miten ilta meni, hän sanoi, että ihan ok, mutta yksi puuttui joukosta.
- Tulin työpaikalle ihan sateen ja tuulen tuivertamana ja manasin ohimennen punaista naamaani. Hän sanoi, että näytät nytkin paremmalta kuin suurin osa täällä.
- Joskus kun olen tavannut jotain minulle entuudestaan vieraita kollegoita, ovat he todenneet, ai, olet se, X (pomoni) on puhunut sinusta paljon.
- Kerran kun olimme työpaikan illallisella, hän istui viereeni ja jossain vaiheessa huomasin, että hänen oli laittanut kenkänsä ihan kiinni minun kenkääni. Pöydässä oli ahdasta, joten saattoi johtua myös siitä. Eikä hän hätkähtänyt, kun siirsin kenkäni pois.
- Kerran kun hän näki, että juttelin ja nauroin erään mieskollegani kanssa, hän kommentoi tätä minulle jälkikäteen nörtiksi. Tämä oli outoa, koska hän ei yleensä kommentoi muita ihmisiä mitenkään.
En tiedä kuvittelenko vain omiani, joten haluaisin ulkopuolisen näkemyksen, miltä esimerkit kuulostavat. Hän on korkeassa asemassa ja kunnianhimoinen työssään, ja itse haluaisin myös vain ja ainoastaan keskittyä töissä töihin ja muuten omaan parisuhteeseeni.
Kommentit (30)
Keskity sitten siihen parisuhteeseesi. Miksi vain mietit täällä pomoasi, etkä ole miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omaan korvaani kuulostaa, että tuolla pomolla olisi jotain mielessä. Hakeeko sitten vain egolleen pönkitystä vai onko ihastunut, vaikea sanoa. Vanhemmat miehet ovat just tollasia. Se on niin nähty.
Ja naiset tappavat vauvansa. Se on niin nähty.
Oma tulkintani ja kokemus vastaavista tilanteista on, että mies on viehättynyt ap:sta ja kokeilee kepillä jäätä ja testaa reaktioita keinoilla, jotka menevät vielä harmittomuuden piikkiin, mutta kuitenkin vievät toivotun viestin. Jos et halua miehen kanssa mitään, kannattaa olla täysin viilipyttynä ja olla vastaamatta mihinkään flirttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omaan korvaani kuulostaa, että tuolla pomolla olisi jotain mielessä. Hakeeko sitten vain egolleen pönkitystä vai onko ihastunut, vaikea sanoa. Vanhemmat miehet ovat just tollasia. Se on niin nähty.
Miesvihasika taas yrittämässä kehittää riitaa, jotta pääsee solvaamaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihasika taas yrittämässä kehittää riitaa, jotta pääsee solvaamaan naisia.
Vastasin väitteeseen missä kuvailtiin millaisia "vanhemmat miehet" ovat, ja kuinka ne on niin nähty.
Aloititte jo miesten solvaamisen ja uhriudutte kun mies vastaa samalla mitalla.
Miksi?
Jos hänen käytöksessä on tapahtunut selkeä muutos, niin jo se kertoo jostain. Huomaatko että puhuisi muille noin. Jos ei edes katso muita niin tiedät kyllä että siinä on jotain. Se ei välttämättä tarkoita mitään, voi olla että on vaan hiukan ihastunut ja haluaa ehkä tehdä itseään näkyväksi sinulle.
Eihän sille mitään voi, jos joku pitää sinua viehättävänä, mutta asialliset rajat kannattaa pitää silti eikä niistä lipsua missään kohtaa. Tosiaan voit puhua miehestäsi positiiviseen sävyyn ja omilla vihjeilläsi antaa ymmärtää, että haluat pysytellä vain työhön liittyvissä raameissa. Ei se silti hänen mahdollista ihastustaan sinuun lopeta.
Minullakin on yksi tuttavaporukan mies, molemmat ollaan varattuja ja puolisoidemme kanssa yhdessä isommassa seurassa tapaamme. Selvää vetovoimaa on välillämme, sille ei vain mitään mahda. Olemme kanavoineet sen hyväksi, lämpimäksi ystävyydeksi, enkä ikinä loukkaisi hänen vaimoaan eikä mieskään pettäisi, se on sanomatta selvää. Mutta ei sille sielujen sympatialle silti mitään mahda. Teot ratkaisevat.
Pääosa naisista ajatelee "niimpä niin" . Kenelle vakuutelet mitä? Asia käy nyt korviesi välissä .....mitkä on keitoksesi promillet nyt?