Ärsyttää liian positiiviset ihmiset
En arvosta valittamista enkä pessimismiä, mutta rehellisyyttä kyllä. Jos jokin asia on huonosti, siitä tulee voida puhua kuten se on.
Sitten on näitä, jotka puhuvat vain hattaroista ja yksisarvisista eivätkä suostu muuhun.
Kommentit (15)
Tiedän tunteen. Osittain tästä syystä kaikille ei voi puhua niistä vähän ikävämmistä elämänkokemuksista.
Jouduin joskus sun kaltaisen ihmisen kiusaamaksi ja tulisin siihen tulokseen että parempi hakata heti tavatessa niin ei jälkikäteen tule ikäviä yllätyksiä.
Kriittisesti ajattelevat ihmiset ovat älykkäitä. He tuntevat vaivautuneisuutta hattaroiden seurassa.
Hattarat pysyvät hattaroina eivätkä halua tai osaa kehittyä.
Alkaa tehdä mieli yksisarvisvaahtokarkkia. Eli jotkut ilmeisesti piilottelevat totuuksia positiivisuuden alle. Entä jos joku on aidosti positiivinen.
Nykyään olen aika positiivisesti maailmaan suhtautuva. Se on aika hyvin kun reilu kymmenen vuotta sitten olin niin alamaissa että yritin itsemurhaa.
Mulle positiivisuus on avoimuutta erilaisuutta kohtaan, sitä että haluaa olla ystävällinen muille ja haluaa tehdä muiden olosta paremman ja haluaa muuttaa maailmaa parempaan suuntaan .
Minusta on aina ihanaa kun kaupankassa ei ole liian imelä ja toivottele tuhia hyviä päivänjatkoja vaan saattaa olla ihan sellainen että tekee vaan työtään ihan ilman että kiinnittää minuun mitään huomiota. Me ei tunneta eikä varmaan kumpaakaan kiinnosta toisen päivän jatko.
Sellainen tyly kassa on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Osittain tästä syystä kaikille ei voi puhua niistä vähän ikävämmistä elämänkokemuksista.
Jos sinä tapaat jonkun tutun ruokakaupassa, niin pitäisikö hänen ruveta ratkomaan toisen ihmisen ongelmia ja kuunnella kaikenlaista valitusta? Optimistisen ihmisen seurassa muidenkin ihmisten mieliala paranee.
Kyllä ärsyttää. Mutta toisaalta taas ärsyttää myös yltiönegatiiviset ihmiset.
Päättömän positiivisilta ihmisiltä puuttuu kyky nähdä syiden ja seurausten suhde. Ehkä he eivät voi sille mitään?
Paras kun ei pyrikään keskusteluun sellaisten kanssa.
Mielipiteitä?