Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutinko kotoa liian myöhään?

Vierailija
24.02.2023 |

Puhuttiin tuossa kavereiden kanssa lukiovuosista ja yliopistovuosista. Heistä kaikki muuttivat kotoa 18-19 vuotiaina. Itse muutin 20-vuotiaana ja kun sanoin sen, he vähän vihjasivat, että heistä 20+ kotoa muuttavat antavat vähän äidin helmoissa roikkuvan vibaa. Itse en koskaan ajatellut, että 20 olisi erityisen myöhäinen ikä muuttaa kotoa, olin kotona lukioajan ja yhden välivuoden kun luin pääsykokeisiin

Missä iässä itse muutitte?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 16-vuotiaana himasta faijan broidin luo asumaan.

Ammattikoulun kävin asuntolasta käsin, en sieltä.

Kasarilla oli normi että opiskelun aikana asutaan omillaan, ei kotona.

Inttiaikana oli vähän ongelmaa, kun kaikki menivät lomilla lapsuudenkotiinsa, ja mä yritin selittää että mun vanhemmat asuu 500km päässä, että tarttis sossun maksaa mulle kämppä intin ajaksi. Siinä oli kova flaidis, olin ensin muutamat lomat kassulla ja sit ne alko sanoon ettet sä täällä kassulla voi yksinän lomia olla.

Sitten vasta sossu suostui maksamaan kämpän vuokran että pääsin lomille.

Se oli armeijalle täysin nevöhööd tilanne, että alokas ei voi mennä  vanhempien luo lomillaan.

Vierailija
22/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietit joutavia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette jo aikuisia ihmisiä, jos yliopistotkin on jo käyty. Vaikea uskoa, että tuollaista soopaa he ovat puhuneet. Mikä ihmeen provo tämä nyt on? 

Vierailija
24/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaana, ja muutin itseasiassa suoraan poikaystäväni luokse. En ole ikinä asunut yksin.

"Äidin helmoissa roikkujalta", vähän naurattaa. Meillä vaadittiin jo ala-asteikäisenä paljon kotitöiden tekemistä. Muistan, kun 7. luokalla köksässä opeteltiin ruoantekemisen alkeita ja olin järkyttynyt, kun moni luokkakaveri ei ollut vielä ikinä tehnyt ruokaa. Itse vanhimpana lapsena olin jo pari vuotta tehnyt joka arkipäivä päivällisen perheelle ihan itsenäisesti. Toki aika yksinkertaisia ruokia tein, mutta tyyliin perunoita ja jauhelihakastiketta jne. Mutta ihana perhe minulla oli ja on, joten ei ollut kiirettä muuttaa pois.

Vierailija
25/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään hienoa muuttaa alle 20v. Suurin osa alle 20v muuttaneista on yhteiskunnan elättejä, eikä itse työnteolla elätä itseään. Tämä on suuri kuluerä yhteiskunnalle Suomessa. Monissa maissa muutetaan vasta 30 vuotiaana. Miksi muuttaa jos opiskelupaikka on lähellä lapsuudenkotia? On myös hyvä säästää omaan asuntoon. Joissakin perheissä myös iäkkäämmät vanhemmat hyötyvät kun on lapset auttamassa arjessa, joten kaikki voittaa jos vain tulee toimeen.

Vierailija
26/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kansanopistossa 18-20v, varsinaisesti muutin siis kotoa 20v., kun olin saanut opiskelupaikan. Ihan normi-ikä. Oma lapseni 19v on nyt armeijassa ja muuttaa kotoa opiskelupaikkakunnalle just 20v täytettyään.

Vierailija
27/27 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan