Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään työtä mihin pääsisi ilman työhaastattelua?

Vierailija
23.02.2023 |

Inhoan niitä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat haastattelut on aina pahimpia. Jossain vaiheessa niistä tulee rutiini, eikä enää niin paljon jännitä.

Vierailija
42/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että monissa suorittavaa työtä (rakennusala, siivous, asennukset jne) tekevissä hyvin pienissä muutaman hengen firmoissa (joissa myös toimari itse tekee sitä käytännön työtä) ei kovin kummoisia tai ainakaan kovin virallisia haastatteluja suoriteta.

Sen sijaan jos haet mihin hyvänsä isoon konserniin vaikka postinjakajaksi tai siivoojaksi, on edessä todennäköisesti virallinen haastattelu toimistolla tai jopa pääkonttorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-ala. Joku tosi hyvä kuva, teksti ja työnäytteet. Arvaus tämä.

Hauska olet. Aika fakiiri pitää olla että alle kolmen haastattelukierroksen pääsee IT-hommiin, eikä viisikään haastattelua ole mitenkään ennenkuulumatonta.

Vierailija
44/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikolla on työelämässä, jos edes yksinkertaista haastattelua ei pysty läpikäymään. 

Kyse ei oo siitä ettei pystyisi, vaan kun aina jännittää niin että edellisenä yönä ei saa unta ollenkaan ja yrittää niin kovasti mutta silti aina saa hylkäyksen.

Työelämässä joutuu pahempiinkin paikkoihin kuin joku haastattelu. Jos haastattelusta ei selviä, ei ole kykenevä työelämään. 

Minä selviän hyvin haastattelusta mutta se teatteri ja ihmisten tunteilla ja järjellä leikkiminen ärsyttää mutta kai työelämäkin on yhtä teatteria ja tunteilla leikkimistä!

En edes halua tietää, millaisessa työssä haastattelussa leikitään tunteilla. Niissä, joissa itse olen ollut on vain kysytty työkokemuksesta ja osaamisesta. 

No on se tunteilla leikkimistä kun annetaan ymmärtää, että ollaan kiinnostuneita mutta ei oikeasti ollakaan. Voisi kertoa heti jo haastattelussa jos ei oikeasti kiinnosta, sillon ei ole leikkimistä.

Vierailija
45/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalle/johonkin tehdastyöhön(kolmivuorotyö)

Vierailija
46/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja. Oliko muuta kysyttävää? Homma ei edes tarvitse mitään kouluja.

Ilmeisesti ei pääministeriksikään, ehkä pyrin sinne seuraavaks.

Vierailija
47/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja. Oliko muuta kysyttävää? Homma ei edes tarvitse mitään kouluja.

Ilmeisesti ei pääministeriksikään, ehkä pyrin sinne seuraavaks.

Pääministeriksikin päästäkseen täytyy ensin päästä eduskuntaan kansanedustajana, puolueensa pj:ksi ja puolue vaalivoittoon. Voi mennä muutama vuosi.

Vierailija
48/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla aika last season sellainen työhaastattelukulttuuri, jossa yhdellekään hakijalle ei anneta edes mahdollisuutta näyttää sitä todellista osaamistaan ja työpanostaan siellä ihan oikeissa hommissa, ellei läpäise jotain aivan käsittämättömän haista pskan monikierroksista haastattelu/valintakierrosta. Eiköhän sen kaikki tiedä, että tuollaisten tarkoituksena on vain löytää henkilö, josta voidaan ottaa kaikki mehut säälimättä irti. Palkka varmaan hyvä joo, mutta onko sen arvoista? Ei. Tuo on mahdollista tehdä fiksumminkin ja bonuksena saa pitkällä juoksulla paremman tekijän ja paremman ilmapiirin.

Vierailija
49/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi en saanut ko työtä, tarjousta tuskin olisin vastaanottanutkaan huonon palkan vuoksi, mutta työttömån kyykyttäminen ja juoksuttaminen turhaan on myös todella ärsyttävää. No sai ainakin kokemuksen, että työhaastattelu on täyttä teattteria vaan.

Vierailija
50/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut valituksi ilman haastattelua.

ope

Vierailija
51/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut työpaikan ilman haastattelua. Halusivat kyllä nähdä, mutta ei se mikään haastattelu ollut, rupateltiin vaan mukavia.

Missä olet töissä?

Vierailija
52/52 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on haastatella ulkoisia hakijoita jos on paljon sisäisiä hakijoita? Huono peruste hylkäykselle. Ei tainnut naama tai joku muu miellyttää. Sairas tämä työhaastattelukulttuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi