Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeeko joku oikeasti koko identiteettinsä ja olemassaolonsa sukupuolensa kautta?

Vierailija
23.02.2023 |

Vai olisiko ihmisyys laajempi kokonaisuus?

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että itsensä kokeminen eri ikäiseksi kuin biologinen ikä, on paljon yleisempää kuin kokemus väärästä sukupuolesta.

Miksi tähän ikäongelmaan puututa lainkaan. Sille yhdelle transikäiselle ehdokkaallekin vain nauretaan.

Koska hän ei ole oikeasti transikäinen, vaan haluaa osoittaa mitä kaikkea tämä itsensä määrittelyn ideologia mahdollistaa.

Miksi olet noin ennakkoluuloinen?

Minä olen aina kokenut olevani eri ikäinen kuin olen. Tällä hetkellä koen olevani 66 v. Eilen koin olevani 25 v

Sellaista naista en ole vielä tavannut, jola kokisi olevansa ikäisensä.

Nyt ei ole kyseessä 'ennakko' eikä 'luulo', vaan ihan muu juttu ;)

Vierailija
62/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun alan miettiä asiaa, niin tosiaankaan ajattele koskaan sukupuoltani. Olen vain olemassa sellaisena kuin olen.
Näytän miltä näytän ja pidän mistä pidän.

Entäpä jos ympäristö laajasti olisi vakaasti sitä mieltä että näytät ihan toisen sukupuolen edustajalta kuin olet? Eikö se saisi sinua tuntemaan mitään?

Minua luultiin lapsena ja teininä jatkuvasti pojaksi koska minulla oli lyhyet hiukset ja pukeuduin "poikien" vaatteisiin. Se ei koskaan haitannut minua ja korjasin ainoastaan jos vaikka joku sanoi että meinasin mennä väärään vessaan tai sain poikien pukukopin avaimen uimahallissa. Sillä mitä jotkut tuntemattomat ajattelivat ei ollut mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai seksuaalisuutensa.

Vierailija
64/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mikä oon, enkä muuksi muutu

Vierailija
65/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli on asia, jonka terve ihminen vain hyväksyy totena.

Terve keho on suuri lahja.

Vierailija
66/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun alan miettiä asiaa, niin tosiaankaan ajattele koskaan sukupuoltani. Olen vain olemassa sellaisena kuin olen.
Näytän miltä näytän ja pidän mistä pidän.

Entäpä jos ympäristö laajasti olisi vakaasti sitä mieltä että näytät ihan toisen sukupuolen edustajalta kuin olet? Eikö se saisi sinua tuntemaan mitään?

Minua luultiin lapsena ja teininä jatkuvasti pojaksi koska minulla oli lyhyet hiukset ja pukeuduin "poikien" vaatteisiin. Se ei koskaan haitannut minua ja korjasin ainoastaan jos vaikka joku sanoi että meinasin mennä väärään vessaan tai sain poikien pukukopin avaimen uimahallissa. Sillä mitä jotkut tuntemattomat ajattelivat ei ollut mitään merkitystä.

Täsmälleen samaa mieltä, jo lapsena mietin asian niin että ei tule olemaan vaikutusta minun elämään sivullisten sanoilla. Eikä ole ollut, hyvin on mennyt.

En ymmärrä miksi joillakin menee ihan turhaan niin tunteisiin pienikin risaus.

Vierailija
67/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon mikä oon, enkä muuksi muutu

Varmasti kehityt ihmisenä tuolla asenteella

Vierailija
68/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että itsensä kokeminen eri ikäiseksi kuin biologinen ikä, on paljon yleisempää kuin kokemus väärästä sukupuolesta.

Miksi tähän ikäongelmaan puututa lainkaan. Sille yhdelle transikäiselle ehdokkaallekin vain nauretaan.

Kyllä se kurttuinen vanhuskin mielikuvissaan edelleen näkee ja kokee itsensä nuoreksi ja vetreäksi. Omaisten ja hoitajien taholta koettu infantilisointi saa sitten monet vanhukset suuttumaan... ei kukaan halua olla autettava ruttuinen keho, jokaisen sisällä kuitenkin on se elinvoimainen sielu läpi tämän maallisen vaelluksen.

Mummoni sanoi aina että tuntuu ihan samalta kuin nuorena tyttönä, mutta peilistä katsoo vanhat ruttuiset kasvot.

Hän oli ihana ihminen. Sisimmässään aina yhtä nuori.

Vierailija
69/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta määrittelee henkilön 30-vuotiaaksi, mutta henkilö määrittelee itsensä 68-vuotiaaksi.

Onko henkilö oikeutettu vanhuuseläkkeeseen, kun määrittelee itsensä eläkeikäiseksi?

Tai jos työkykyonen ihminen määrittelee itsensä työkyvyttömäksi, onko hän oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen?

Tai jos 30-vuotisas määrittelee itsensä lapseksi, niin onko hän tai hänen vanhempansa oikeutettu lapsilisään?

Vierailija
70/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle olisi aika kova pala herätä jonakin päivänä karvaisena miehenä, että kyllä sillä siinä mielessä on minulle väliä. Jos heräisin karvaisena naisena, niin se ei olisi puoliksikaan niin paljon väliä. Oikeastikko te olette sitä mieltä, että teille olisi yhdentekevää kummassa ruumiissa heräisitte jos näin kävisi?

Uskallan väittää, että minun heräämiseni miehenä aiheuttaisi ongelmia enemmän muille kuin minulle itselleni. Ja sitä kautta sitten tietysti minullekin. Eli joo, edelleen olen aika varma, että itse voisin isommitta kriiseittä olla kumpi vain.

Vierailija
71/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuille tää on ainut tapa kokea identiteetti, kun aivoissa ei kapasiteetti riitä käsitteelliseen ajatteluun. Tai siis ajatteluun. Ne tuntee liskoaivoilla.

Vierailija
72/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni määrittää itsensä ammattinsa ja koulutuksensa kautta.

Vierailija
73/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän ei ole oikeasti transikäinen, vaan haluaa osoittaa mitä kaikkea tämä itsensä määrittelyn ideologia mahdollistaa.

Minä olen aina kokenut olevani eri ikäinen kuin olen. Tällä hetkellä koen olevani 66 v. Eilen koin olevani 25 v

Niin. Taitaa olla kyse puhtaasti syrjinnästä 😥

Vierailija
74/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei muita meriittejä ole kuin peenis tai pillu

Vierailija
75/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisen heteromiehen cv:

Pallit

Pili

Vierailija
76/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuille tää on ainut tapa kokea identiteetti, kun aivoissa ei kapasiteetti riitä käsitteelliseen ajatteluun. Tai siis ajatteluun. Ne tuntee liskoaivoilla.

Myös puoluetaustaa käytetään määritellessä muiden identtiteettiä.

Vierailija
77/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko persu nytkin seurassasi? Näkeekö muutkin tämän persun?

Vierailija
78/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Taitaa olla kyse puhtaasti syrjinnästä 😥

Tämä on varmaan viattominta syrjintää mitä nainen on kohdannut.

Vierailija
79/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kohtu ja imettäminen ovat maailman tärkeimpiä asioita. Määrittelen itseni juuri lapsieni kautta. 

Minulle taas ei. Oikeastaan juuri päinvastoin. En määrittele itseäni kenenkään muun kautta.

Vierailija
80/172 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta määrittelee henkilön 30-vuotiaaksi, mutta henkilö määrittelee itsensä 68-vuotiaaksi.

Onko henkilö oikeutettu vanhuuseläkkeeseen, kun määrittelee itsensä eläkeikäiseksi?

Tai jos työkykyonen ihminen määrittelee itsensä työkyvyttömäksi, onko hän oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen?

Tai jos 30-vuotisas määrittelee itsensä lapseksi, niin onko hän tai hänen vanhempansa oikeutettu lapsilisään?

Jokaista on kohdeltava hänen oman kokemuksensa mukaisella tavalla.

Vain sillä on merkitystä mitä ihminen kokee.

Fyysisistä ominaisuuksista ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.