Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite, mitä vaihtoehtoja löytyisi?

Vierailija
23.02.2023 |

Olen 61 v ja joudun osa-aikatyön (palkkatuki) jälkeen hakemaan neljää paikkaa kuussa. Olen 8han tumpelo näissä asioissa. Voisko joku vinkata miten selviän tästä? Millaisia erilaisia paikkoja voisin hakea. Koulutus on koulunkäynnin ohjaaja, jota en koskaan ole tehnyt, koska en pärjää koulumaailmassa. Eläkkeelle en pääse vielä. Jostain luin, että voi laittaa kaupan seinälle lapun, mutta miten sen voi raportoida te-sivujen kautta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet vaikka aamupäivällä sitä nykyistä osa-aikaisuutta, yritä saada iltaan vaikka joku osa-aikasiivous.

Siinä sulle sitte kokoaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin pakkohakemaan, niin hakisin

- pääministerin avustajaksi

- työministerin avustajaksi

- muidenkin ministeiden avustajaksi

- kansaedustajien avustajiksi

Näihin tehtäviin ei ole määritelty mitään pätevyysvaatimuksia, joten kuka tahansa voi hakea.

Näistä löytyy helposti neljä paikkaa joka kuukaudelle.

Nämä ovat tyypillisesti ns. "piilotyöpaikkoja", jotka eivät tule julkiseen hakuun. Koskaan ei voi tietää, mikä paikka on auki.

Bonuksena päättäjät pääsevät osalliseksi pakkohaun ihanuudesta.

Vierailija
4/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut jo satoja kunnanlääkärin virkoja, vastauksia ei ole kuulunut, mutta olen hakenut kun TE-keskus määrää.

T:Putkimies

Vierailija
5/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim työmarkkinatorilla ja/tai linkedinissä profiilin julkaisu/päivitys lasketaan hakemukseksi.

Vierailija
6/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim työmarkkinatorilla ja/tai linkedinissä profiilin julkaisu/päivitys lasketaan hakemukseksi.

Ilmankos linkkari on täynnä työnhakijoiden päivityksiä.

Vierailija
7/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hakisimme ahtaajiksi? Ei kummosia pääsyvaatimuksia ja taas kohta lakkoilujen jlk palkka kohoaa.

Vierailija
8/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka haette piloillanne johtajan paikkoja tulette saamaan vielä työkkärin kimppuunne.

Vierailija
9/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä avoimia hakemuksia, vaikka ko. työnantajalla ei olisikaan juuri nyt paikkoja haettavana. Kaupungille, valtiolle, yhdistyksille, yrityksille, kaupparyhmittymille, seurakunnalle, postille, siivousfirmoille jne. Hae sopivan alan toimijoita netistä tai bongaa vaikka kaupungilla kävellessäsi "tuonnekin voisin hakea".

Vierailija
10/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis edelleen osa-aikatöissä ja hakuvelvollisuus 4kpl/kk? Vai onko osa-aikatyö päättymässä ja päättymisen jälkeen 4kpl/1kk? Jos on osa-aikatöissä, hakuvelvote on lähtökohtaisesti 1kpl per 3kk. Jos taas ei ole mitään töitä, niin tuo 4kpl/1kk

Mieti mitä muuta voisit osata? Mitä kaikkea voit koulutuksella tehdä? Olisiko esim. kaupan kassa tai myyjä tai siivooja sopiva?

Pyydä työhönvalmennusta. Siellä voit käydä valmentajan kanssa läpi eri vaihtoehtoja.

Vierailija
11/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut jo satoja kunnanlääkärin virkoja, vastauksia ei ole kuulunut, mutta olen hakenut kun TE-keskus määrää.

T:Putkimies

Onnea sitten selittelyihin kun te-toimistossa huomaavat mitä olet hakenut. Tulee ongelmia...

Vierailija
12/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa sun on mennä työmarkkinatorille netissä. Hae työpaikkoja sanalla "avustaja". Sitten saat eteesi liudan invalidisoituja yksityishenkilöitä jotka hakee avustajaa kodin askareita ja kauppakäyntejä varten. Itse laitan aina niille 4 hakemusta kuussa, sähköpostilla ihan vapaa hakemus. Jos haluat niitä töitä niin tee hyvä hakemus. Jos et halua niitä ja otat mielummin tukimassit, niin kirjoitat näin : 

"Hei! Haen täten ilmoittamaanne työta X.

Syy: Työvoimatoimisto pakottaa minua hakemaan tietyn määrän paikkoja kuussa.

Toivon että löydätte kyseiseen tehtävään motivoituneen ja sopivan henkilön.

Ystävällisesti, 

(nimesi)"

Eipä ole kukaan pyytänyt kertaakaan haastatteluun.