Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden hengen ruokaostokset kuukaudessa 300 euroa, onko ok

Vierailija
23.02.2023 |

Olen aika tiukoilla ja kävin miettimään, onko ruokatalousmenot ok? Vai varaa vielä kiristää? Miten muilla?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä ap syöt?

Mun tyttärelläni menee tuo summa kuukaudessa. Diabeetikko joka tekee kaiken ruuan itse.

Paljon ja kasviksia ja hedelmiä, lohta ja kanaa, joskus jauhelihaa. Ruuassa tuoretta chiliä ja inkivääriä, joskus herkuttelee avokadolla.

Toki summassa mukana myös pesuaineet ja wc paperit joten todellisuudessa ryokaan parikymppiä alle 300e. Hintaa nosta se ettei ole uunia eikä pakastinta joten tekee vain 2 pv ruuat kerralla.

Vierailija
22/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä syödä näkkileipää ja juoda vettä. Ei mene paljon. Jokainen varmasti varallisuuden mukaan. Kaksi aikuista meillä ja 600€ menee ruokakauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä menee päiväkohtasiin ruokiin n. 5e per henkilö. Joten söisin tuolla 2kk. Toisaalta minä syön vähiten, kasvavat lapset eniten. Nytkin olen kotona ja saatan syödä yhden leivän päivän aikana ennen päivällistä.

Siis perheellä 5e/päivä? Nyt kiinnostaa että millainen ruokalista ja miten katatte esim. proteiinin ja kasvisten tarpeen tuolla 5e/perhe???

5e per henkilö!!

Vierailija
24/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen taloudessani menee ruokakauppaan 600 - 700 eur/kk. Siinä on pieni osa muihinkin päivittäistuotteisiin; vessapaperi, shampoo, hammastahna, kondomit jne. En ole joutunut vielä juurikaan säästämään. Hintojen olen huomannut nousseen selvästi.

Vierailija
25/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aina näitä "pärjään vaikka kympillä vuoden tyyppejä" Sitten kun oikeasti laitetaan kaikki ruokaostokset exeliin niin ei se kymppi mihinkään riittänytkään. Sen jälkeen alkaa selittely "helposti olisin pärjännyt josjos.." . itse olen 194/95 mies joten turha tulla ehdottelemaan mitään makaroniketsuppisörsseliä.

Sehän näissä keskustelupaltoissa on, että jengi tulee pätemään ihan käsittämättömillä asioilla. Sen takia mikään yksittäinen summa ei olekaan kovin kiinnostava. Varsinkaan tyyliin "kauppaan menee", koska taustalla saattaa olla, että esim. lounaat syödäänkin jossain muualla kuin kotona (ja nekin maksaa) tms. 

Sen kuitekin lisäsiin, että makraonisörsselit on ihan yhtä hyvää taihuono ruokaa riippumatta sinun pituudesta, painosta tai sukupuolesta. Toisekis, ap;n tapauksessa hän nyt kuitenkin esitti kysymyksen. Ihan sama sulle, jos kysyt miten halvalla pärjää, niin sitten ei oikein voi väittää, että vastaus on väärä, koska se ei itselle kelpaa.

Vierailija
26/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse yksin asuvana,pysyn kohtuullissa n.150 -200€ kuluissa.Mutta tärkein on se ,että mitään ei heitetä pois, vaan syödään(ehkä ei vessa paperia)hävikin pitää olla nolla.

Vierailija
27/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni juuri 5 henkisen perheen viikon ruokiin 270e. Eli reilu viiskymppiä viikko. Uskon että voisit vähän nipistää vielä. Tuossa meidän summassa mukana wc paperia yms en jaksa eritellä noita ruokalaskusta.

Vierailija
28/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni juuri 5 henkisen perheen viikon ruokiin 270e. Eli reilu viiskymppiä viikko. Uskon että voisit vähän nipistää vielä. Tuossa meidän summassa mukana wc paperia yms en jaksa eritellä noita ruokalaskusta.

Siis reilu viiskymppiä viikko per nuppi

Vierailija
29/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali, mutta jos sulla ei ole siihen varaa, niin pitää kiristää vyötä. Sanoisin, että 200 eurolla kuussa saa terveellistä ruokaa ja perushygienian naiselle. Itse siis välillä tälle tasolle nipistänyt perusmenoja. Tästäkin voi vähentää, jos ostaa vielä halvempaa. Itse käytän kuitenkin kalliita oliiviöljyjä, avokadoja, pähkinöitä, rasvatonta lihaa, yrttejä ym., jotka voi vaihtaa edullisempaan.

Vierailija
30/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi mulla suunnilleen menee lähes kaksimetrisenä isona ukkona joka harrastaa liikuntaa, 250-300e/kk. Juomat päälle. Jos olisin pieni nainen, niin menisi varmaan puolet vähemmän. "Henki" on vähän vaikee vertailu kun ihmisen energiatarve voi vaihdella 100% koosta ja liikkumisesta riippuen.

Itse olen hoikka, enkä syö valtavasti, mutta syömäni ruoka on laadukasta, kalaa, vihanneksia ja marjoja, pähkinöitä, siemeniä, tuorepuristettua mehua, hyvää oliiviöljyä. Lisäksi lounas ravintolassa joka arkipäivä, viikonloppuisin brunssi tai illallinen, helposti menee 800-1000 euroa.

Vierailija
31/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mulla menee myös 300 euroa/kk.

Vierailija
32/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä syödä näkkileipää ja juoda vettä. Ei mene paljon. Jokainen varmasti varallisuuden mukaan. Kaksi aikuista meillä ja 600€ menee ruokakauppaan.

Paljonko menee roskiin?

Vierailija
33/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota luokkaa menee rahaa kun marketit nostavat koko ajan hintoja. Taidan alkaa uudestaan opiskelijaksi että saan edes edullisen lounaan.

Vierailija
34/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään väliä, että paljonko rahaa menee ruokaan kuukaudessa. Jos kukkaro kestää, niin anna palaa vaan! Eihän ne minun rahoista mene.

Vierailija
35/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee alle 200e kuukaudessa yhdelle hengelle ja se sisältää jokapäiväisen mikroaterian joka maksaa 2,5e ja useita muita valmis aterioita. Eli pitäisi 300e riittää ruhtinaallisesti varsinkin jos itse tekee ruokaa.

Vierailija
36/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laske pesuaineita ruokarahoihin. Shampoot, saippuat, fairyt, konetiski aineet yms. on ostettu joskus lokakuussa ja vieläkin riittää. Varmaan alkukesään asti riittää.

Vierailija
37/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan riippuu mitä syö ja kuinka terveellisesti. Jos lautasella on makaroonia ja halvinta ketsuppia, niin onko se ruokaa?

Vierailija
38/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä menee päiväkohtasiin ruokiin n. 5e per henkilö. Joten söisin tuolla 2kk. Toisaalta minä syön vähiten, kasvavat lapset eniten. Nytkin olen kotona ja saatan syödä yhden leivän päivän aikana ennen päivällistä.

Siis perheellä 5e/päivä? Nyt kiinnostaa että millainen ruokalista ja miten katatte esim. proteiinin ja kasvisten tarpeen tuolla 5e/perhe???

Jospa lukisit uudestaan viestin, jonka lainasit.

Vierailija
39/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika kummallista väkeä, eivät käy lounaalla tai kahviloissa jne. Kun taas mietin mun tuttuja, niin lähes kaikki syövät lounaan ravintolassa, tavataan työpäivän jälkeen kahvilla tai lasillisella, tapaksilla jne. Viikonloppuisin mennään ystävien tai perheen kanssa syömään. Minun vanhempani kutsuvat jälkikasvun lauantaisin brunssille johonkin ravintolaan tai kahvilaan.

Vierailija
40/102 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mikä urpo!