Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kristityn luvallista katsoa kauhuelokuvia tai kuunnella raskasta musiikkia?

Vierailija
22.02.2023 |

Olen aina pitänyt kovasti kauhuelokuvista, mutta uskon asiat kiinnostaa ja nyt mietin, että saako kristitty katsoa kauhuleffoja eli voidaanko se luokitella synniksi josta tulisi tehdä parannus? Entä raskaan musiikin kuuntelu, esim hard rock/metalli? Kuulostaa ehkä tyhmältä mutta en oikeasti tiedä enkä oikein tunne ketään uskovia ja Raamatusta ei löydy vastausta näihin kysymyksiin...

Kommentit (252)

Vierailija
61/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne kauhuelokuvat? Saako niitä katsoa vai ei?

Lue vastikään ilmestynyt Lauri Nummenmaan kirja, joka käsittelee pahuutta. Mainitussa kirjassa selitetään varsin perusteellisesti, miksi niin monet katselevat kauhuelokuvia.

Vierailija
62/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Nightwishilla on ateistisia sanoituksia, onko sellainen musa ok kristitylle? Pidän todella Nightwishista mutta kristittynä tunnen hieman ristiriitaa...

Nightwish uskoo evoluutioteoriaan ja Darwiniin. Ei ole uskovaisen musiikkia.

Uskovaisuus on siis todellisuuden kieltämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskoa on siitä hassu et se muuttuu kuolevaisten mieltymysten mukaan aina tulee uusia myönnytyksiä jotka ihmiset määrää. Ja nämä uskoo muka Jumalaan tai no profeettaa palvovat.

Vierailija
64/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielunvihollinen on ovela, ja hänen tapansa toimia ovat huomaamattomia. Juuri kauhuelokuvien, raskaan musiikin, toisaalta myös tekno- ja popmusiikin, roolipelien, kauhukirjallisuuden ym. kautta paholainen voi mesmeroida ihmisiä ja saada ajatukset pois Jumalan luota. Se on eksyttämistä.

Ensin antaa pikkusormen fantasiakirjoille, seuraavaksi tekeekin mieli käydä tarot-korttien luennassa. Sitten ostetaan kotiin Buddha-patsas ja ruvetaan kumartaan sille joogassa. Näin ihminen vieraantuu Jumalasta ja vaarantaa pelastumisensa, vaikka se ei olisikaan tietoista. Mutta piru, joka on aina ollut mu rha aja, mustaa hiljalleen ihmisen sielun, mikä johtaa yhteyden katkeamiseen Jumalan ja ihmisen välillä. Lopputulos on joka tapauksessa katastrofaalinen ihmissielun kannalta.

Mihin lahkoon kuulut?

Vierailija
65/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty ja kuuntelen sekä katson ihan mitä haluan

Vierailija
66/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs uskossa oleva läheiseni selitti, kuinka kauhuelokuvia ei kannata katsoa, koska niiden kautta voi tulla pahoja henkiä ihmiseen...

Vierailija
67/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereina teologipariskunta. Kumpikin työskentelee pappina.

Toisen kanssa mä olen ystävystynyt Slipknotin keikalla ja siitä se sitten lähti.. Sain kamun hevikeikoille, ei tarvinnut enää yksin lähteä. Samoin myös nautiskellaan jonkin verran kauhuleffoista.

Uskossa ovat kumpainenkin, eikä mitenkään riko heidän käsitystään kirkosta, uskosta, Jumalasta, Jeesuksesta jne. Heillähän se pahuus on aivan olemassa oleva voima.

Vierailija
68/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä joku uskovainen saa irti jostakin black metal-sanoituksista? Ei mene omaan daijjuun. Maailmasta löytyy paljon muutakin musiikkia.

Uskovaiset elää ihan yhtä pellossa kuin muukin kansa. Miten ne edes eroaa ei uskovaisista??

Ollaan uskossa ja eletään just niin kuin itse halutaan ja lässytetään jostain J e e suksesta.

Ei mene omaan järkeen moinen tekopyhä shitti.

On olemassa monenlaista metallia, ei kaikki todellakaan ole mitään black metallia

Jeesuksen mukaan musiikin pitäisi juhlistaa Jumalaa joten kaiketi voi kuunnella heviä jos sanoitukset ovat jumalallisia.

Vierailija
69/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty ja kuuntelen sekä katson ihan mitä haluan

Miten valitset mitä saat tehdä ja mitä et?

Vierailija
70/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole täydellinen. Ihminen on syntinen. Ihminen voi kuunnella haluamaansa musiikkia, mutta tietysti sisältö ratkaisee. Jos musiikki vie sinut kauemmaksi uskostasi niin se ei ole kristitylle hyväksi. Mikä tahansa musiikki voi tehdä niin. Niin iskelmä, klassinen, jazz tai hevimusiikki. Vahvassa uskossa olevaa ei musiikki horjuta.

Vierailija
71/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskoa on siitä hassu et se muuttuu kuolevaisten mieltymysten mukaan aina tulee uusia myönnytyksiä jotka ihmiset määrää. Ja nämä uskoo muka Jumalaan tai no profeettaa palvovat.

TÄMÄ! Kyllä rippikoulussa 80-luvulla kristinuskosta ja uskovaisista sai pikkaisen eri kuvan kuin tänä päivänä. Tuntuu että kaikki on heille sallittua ja ihan samanlaisia syntisiä ovat kuin kuka tahansa. En ymmärrä sen uskonnon merkitystä. Missä se sitten näkyy??

Vierailija
72/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki musiikki on syntistä, jos se vie ajatukset muualle kuin Herran Sanaan.

Miksi taivaaseen päässet sitten soittavat harppuja?

En ymmärrä miksi kristinuskoon yritetään sotkea Islamin oppeja. Ei se noin mene tosiaankaan.

Ne kolme pääuskontoa: juutalaisuus, kristinusko ja islamilaisuus, versoavat samasta juuresta.

Islam on näiden kahden ensimmäisen perversio.

Vierailija
73/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! Kuuntele tämä, tässä kerrotaan (vähän liiankin) tarkkaan saatanallisesta musiikista.

Kauhuelokuvat ja maailmallinen musiikki eivät kuulu Jeesuksen seuraajille. Mutta Hän itse opettaa jokaista omaansa, kuinka tulee elää ja Raamatun Sanasta löydät myös ohjeet hyvään elämään!

Pääasia, että pysyt kaukana kaikesta pahuudesta.

Vierailija
74/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirikin teki uuden ja vanhan testamentin.päättele siitä

Vierailija
76/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitukset on tärkeimmät. Jos niissä ihannoidaan asioita joita Jumala ei hyväksy, niin sitten pitää jättää kuuntelematta ( jos haluaa Jumalan hyväksynnän) .

Kauhukuvissa yleensä tapetaan, vainotaan, halutaan pahaa jollekin, myös katsojalle (! voi tulla ahdistusta / painajaisia) niin niitä ei Jumala hyväksy.

Vierailija
77/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä joku uskovainen saa irti jostakin black metal-sanoituksista? Ei mene omaan daijjuun. Maailmasta löytyy paljon muutakin musiikkia.

Uskovaiset elää ihan yhtä pellossa kuin muukin kansa. Miten ne edes eroaa ei uskovaisista??

Ollaan uskossa ja eletään just niin kuin itse halutaan ja lässytetään jostain J e e suksesta.

Ei mene omaan järkeen moinen tekopyhä shitti.

Puhuttiin hevimusiikista yleensä, ei juuri black metallista.

Vierailija
78/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miksi joillain on tarve etsiä jokaiseen asiaan lupaa ns. ylrmmältä taholta. Kuinka raskasta elämä silloin varmasti on....

Vierailija
79/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin tuota nuorempana ja tunsin

jonkin asteista syyllisyyttä, kun kuuntelin

Megadethia, josta pidin paljon. Myöhemmällä

iällä olen tullut siihen tulokseen, että kaikki

hyvä on Jumalasta kuten esimerkiksi hyvä

musiikki ja kuuntelen musiikkia laidasta

laitaan. Eri asia on sitten rock-elämäntapa

päihteineen ja sekoiluineen, jota ei tarvitse

hyväksyä.

Kuitenkin annat rahaa jumalattomuudelle?

Vierailija
80/252 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, miksi joillain on tarve etsiä jokaiseen asiaan lupaa ns. ylrmmältä taholta. Kuinka raskasta elämä silloin varmasti on....

Tosi kristitty haluaa seurata Jumalan Sanaa ja kuolettaa mieluummin lihansa kuin valitsee tämän syntisen maailman houkutukset. Kristityille ei luvata helppoa elämää täällä maan päällä, mutta kuoleman jälkeen saamme ikuisen elämän Taivaassa