Onko kristityn luvallista katsoa kauhuelokuvia tai kuunnella raskasta musiikkia?
Olen aina pitänyt kovasti kauhuelokuvista, mutta uskon asiat kiinnostaa ja nyt mietin, että saako kristitty katsoa kauhuleffoja eli voidaanko se luokitella synniksi josta tulisi tehdä parannus? Entä raskaan musiikin kuuntelu, esim hard rock/metalli? Kuulostaa ehkä tyhmältä mutta en oikeasti tiedä enkä oikein tunne ketään uskovia ja Raamatusta ei löydy vastausta näihin kysymyksiin...
Kommentit (252)
Katolilaiset yleensä selittävät etteivät palvo Mariaa vaikka tekevät naiselle patsaita ja pyytävät sille kumarrelen anteeksi syntejään, jne. Jos tuo ei ole palvomista niin mikä sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä tätä teologilta joka selittää minkä takia tuo ei kirjaimellisesti tarkoita ettei mitään kuvaa saa olla olemassa. Sotilaspastori kertoi minulle armeijassa senkin, miksei venäläisen ampuminen ole syntiä.
Sotilaspastorit eivät ole oikeita kristittyjä.
Kveekarit taas ovat enemmän koska kieltäytyvät tukemasta mitään sotia.
Sinun ei pidä moshaaman eikä headbangaaman
🇺🇦🇮🇱
En ole kristitty vaan spirituaalinen, mutta kaikki on energiaa. Negatiivisista asioista kuten kauhusta ja raskaasta musiikista vedät negatiivista energiaa myös itseesi. Pienissä määrin ok, mutta vältä suurkuluttamista. Tutustu Masuro Emoton testiin, missä todetaan, että metallimusiikki vaikuttaa negatiivisesti jopa veteen. Ja ihminenhän on hyvin pitkälti vettä.
Mitä joku uskovainen saa irti jostakin black metal-sanoituksista? Ei mene omaan daijjuun. Maailmasta löytyy paljon muutakin musiikkia.
Uskovaiset elää ihan yhtä pellossa kuin muukin kansa. Miten ne edes eroaa ei uskovaisista??
Ollaan uskossa ja eletään just niin kuin itse halutaan ja lässytetään jostain J e e suksesta.
Ei mene omaan järkeen moinen tekopyhä shitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki musiikki on syntistä, jos se vie ajatukset muualle kuin Herran Sanaan.
Miksi taivaaseen päässet sitten soittavat harppuja?
En ymmärrä miksi kristinuskoon yritetään sotkea Islamin oppeja. Ei se noin mene tosiaankaan.
Siis Siionin laulussa "Onpa taivaassa tarjolla lapsillekin" aivan varmasti taivaassa soitetaan harppuja?
Niin. Siis Islamin tiukimmissa tulkinnoissa musiikkikin on täysin kielletty. Esim. Hizbollah ei käytä propagandavideoissaan kuin kuorolaulua tästä syystä. Kristinuskossa musiikkia ei mitenkään kielletä tietääkseni. Tuota yritin sanoa.
96:1 Jeesus sanoo että musiikkia pitäisi trhdä Jumalan juhlistamiseen ja sitten seuraavana listalla seurakunnan juhlistaminen. Elikkä musiikkia saa tehdä kunhan sillä on jotain tekemistä uskonnon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kristitty vaan spirituaalinen, mutta kaikki on energiaa.
Mitä tarkoitat energialla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku uskovainen saa irti jostakin black metal-sanoituksista? Ei mene omaan daijjuun. Maailmasta löytyy paljon muutakin musiikkia.
Uskovaiset elää ihan yhtä pellossa kuin muukin kansa. Miten ne edes eroaa ei uskovaisista??
Ollaan uskossa ja eletään just niin kuin itse halutaan ja lässytetään jostain J e e suksesta.
Saako joku jotain irti black metal laulusta? Sellaista örinää ettei saa edes selvää mitä sanotaan.
Mitenkäs ne kauhuelokuvat? Saako niitä katsoa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Kuvien tekeminen on kielletty mutta valtaosa uskovaisista vain jättää käskyn toteuttamatta.
Tekosyitä riittää sille että miksi tuota ei tarvitse noudattaa... tätä käskyä saa vapaasti tulkita mutta jostain syystä älä tapa taas ei kuulu tulkittaviin.
http://drevl.fi/2017/02/10/miten-kirkko-ymmartaa-kymmenen-kaskyn-kuvaki…
MItenkäs sitten tuo Gustaf Dorén kuvituksin kuvitettu Raamattu? Eikö se rikokaan tuota kuvakieltoa?
Esim Nightwishilla on ateistisia sanoituksia, onko sellainen musa ok kristitylle? Pidän todella Nightwishista mutta kristittynä tunnen hieman ristiriitaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene omaan järkeen moinen tekopyhä shitti.Saako joku jotain irti black metal laulusta? Sellaista örinää ettei saa edes selvää mitä sanotaan.
No ei niissä "kukista ja mehiläisistä" lauleta.
Olen uskossa ja kuuntelen metallia. Miksi? Koska pidän siitä ja se on hyväksi minulle. Kuuntele johdatusta. Herra kertoo sinulle mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki musiikki on syntistä, jos se vie ajatukset muualle kuin Herran Sanaan.
Miksi taivaaseen päässet sitten soittavat harppuja?
En ymmärrä miksi kristinuskoon yritetään sotkea Islamin oppeja. Ei se noin mene tosiaankaan.
Ne kolme pääuskontoa: juutalaisuus, kristinusko ja islamilaisuus, versoavat samasta juuresta.
Sielunvihollinen on ovela, ja hänen tapansa toimia ovat huomaamattomia. Juuri kauhuelokuvien, raskaan musiikin, toisaalta myös tekno- ja popmusiikin, roolipelien, kauhukirjallisuuden ym. kautta paholainen voi mesmeroida ihmisiä ja saada ajatukset pois Jumalan luota. Se on eksyttämistä.
Ensin antaa pikkusormen fantasiakirjoille, seuraavaksi tekeekin mieli käydä tarot-korttien luennassa. Sitten ostetaan kotiin Buddha-patsas ja ruvetaan kumartaan sille joogassa. Näin ihminen vieraantuu Jumalasta ja vaarantaa pelastumisensa, vaikka se ei olisikaan tietoista. Mutta piru, joka on aina ollut mu rha aja, mustaa hiljalleen ihmisen sielun, mikä johtaa yhteyden katkeamiseen Jumalan ja ihmisen välillä. Lopputulos on joka tapauksessa katastrofaalinen ihmissielun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Esim Nightwishilla on ateistisia sanoituksia, onko sellainen musa ok kristitylle? Pidän todella Nightwishista mutta kristittynä tunnen hieman ristiriitaa...
Nightwish uskoo evoluutioteoriaan ja Darwiniin. Ei ole uskovaisen musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa monenlaista metallia, ei kaikki todellakaan ole mitään black metallia
Vierailija kirjoitti:
Olen uskossa ja kuuntelen metallia. Miksi? Koska pidän siitä ja se on hyväksi minulle. Kuuntele johdatusta. Herra kertoo sinulle mitä tehdä.
Olet tekopyhä.
Itse mietin tuota nuorempana ja tunsin
jonkin asteista syyllisyyttä, kun kuuntelin
Megadethia, josta pidin paljon. Myöhemmällä
iällä olen tullut siihen tulokseen, että kaikki
hyvä on Jumalasta kuten esimerkiksi hyvä
musiikki ja kuuntelen musiikkia laidasta
laitaan. Eri asia on sitten rock-elämäntapa
päihteineen ja sekoiluineen, jota ei tarvitse
hyväksyä.
Kannattaa kysyä tätä teologilta joka selittää minkä takia tuo ei kirjaimellisesti tarkoita ettei mitään kuvaa saa olla olemassa. Sotilaspastori kertoi minulle armeijassa senkin, miksei venäläisen ampuminen ole syntiä.