Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko kadotuksen olemassaoloon?

Vierailija
22.02.2023 |

Eli otsikossa kysymys, uskotko kadotuksen/helvetin olemassaoloon? Oletko kristitty, edustatko jotain toista uskontokuntaa vai oleko agnostikko/ateisti?

Uskotko kadotuksen olemassaoloon?

Vaihtoehdot

Kommentit (2114)

Vierailija
741/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhurskaalla on Herran siunaus

1 Salomon sananlaskut. Viisas poika on isänsä ilo, tyhmä poika on äitinsä murhe. [Sananl. 15:20, Sananl. 17:21,25, Sananl. 19:13, Sananl. 23:24, Sananl. 29:3]

2 Väärintekijää eivät hänen aarteensa auta, mutta oikeamielisyys pelastaa kuolemasta. [Sananl. 11:4; Hes. 7:19; Sir. 5:8]

3 Nuhteetonta Herra varjelee nälältä, mutta jumalattoman haluja hän ei täytä.

4 Köyhyys seuraa kättä, joka työtä karttaa, toimeliaat kädet tuovat rikkauden. [Sananl. 12:24,27, Sananl. 13:4, Sananl. 19:15, Sananl. 20:13]

5 Viisas se, joka kesällä kerää, häpeä sille, joka korjuuaikana makaa. [Sananl. 6:6-11]

6 Hurskaalla on päänsä päällä siunaus, jumalattoman suussa piilee väkivalta.

7 Vanhurskaan muistoa siunataan, jumalattoman nimikin maatuu.

8 Ymmärtäväinen ottaa ohjeet varteen, mutta mieletön etsii tuhoaan.

9 Turvassa kulkee, joka vilpittä kulkee, joka poikkeaa polulta, ei salassa pysy.

10 Kavala silmänisku tuo tuskaa, ja mieletön puhe vie tuhoon.

11 Vanhurskaan suu on elämän lähde, jumalattoman suussa piilee väkivalta.

12 Viha ajaa ihmiset toisiaan vastaan, rakkaus peittää paljotkin rikkomukset. [Sananl. 17:9; Jaak. 5:20; 1. Piet. 4:8]

13 Järkevän huulilta lähtevät viisauden sanat, tyhmyrin selässä soikoon keppi!

14 Viisas panee tiedon visusti talteen, mutta vahinko on valmis, kun hullu puhuu.

15 Omaisuus on rikkaalle vahva varustus, puute murentaa köyhän majan.

16 Mitä vanhurskas ansaitsee, on elämäksi, mitä jumalaton hankkii, koituu synniksi.

17 Joka taipuu kuriin, vaeltaa elämän tietä, nuhteista piittaamaton kulkee harhaan.

18 Joka vihansa salaa, se valheita puhuu, hullu se, joka panettelee ja parjaa.

19 Paljossa puheessa vaanii synti, viisas se, joka kielensä hillitsee. [Matt. 12:36; Jaak. 3:2]

20 Hurskaan puhe on puhtainta hopeaa, jumalattoman ajatus ei paljoa paina.

21 Hurskaan sanat ruokkivat monia, tyhmät nääntyvät ymmärryksen puutteeseen.

22 Herran siunaus menestyksen antaa, omin voimin sitä ei lisätä.

23 Ilkityöt ovat hullun huvi, järkevä saa ilonsa viisaudesta.

24 Mitä jumalaton pelkää, siihen hän törmää, mitä hurskas toivoo, se hänelle annetaan.

25 Myrskyn mentyä jumalaton on poissa, mutta vanhurskaalla on kestävä perusta.

26 Mitä etikka hampaille ja savu silmille, sitä on laiskuri isännälleen.

27 Herran pelko kartuttaa elinpäiviä, jumalattomalta vuodet hupenevat. [Sananl. 3:16+]

28 Hurskaan odotus johtaa iloon, jumalattoman toivo pettää.

29 Herra on viattoman vahva linna, mutta väärintekijän hän murskaa.

30 Oikeamielinen ei ikinä horju, mutta jumalattomalla ei ole missään turvaa. [Sananl. 2:22]

31 Vanhurskaan suusta viisaus versoo, mutta myrkyllinen kieli leikataan poikki.

32 Hurskaan sanat ovat rakkauden sanoja, jumalattoman puhe valhetta ja vimmaa.

Vierailija
742/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisauden kutsu, tyhmyyden houkutus

1 Viisaus on rakentanut itselleen talon, seitsenpylväisen rakennuksen.

2 Hän on teuraansa teurastanut, maustanut viinin, kattanut pöydän

3 ja lähettänyt palvelustyttönsä kaupunkiin kuuluttamaan sen kukkuloilta:

4 "Oletko kokematon? Tule silloin tänne!" Ja ymmärtämättömille hän sanoo:

5 "Tulkaa, syökää pöytäni antimia, juokaa viiniä, jonka olen itse maustanut.

6 Jättäkää haihattelu, niin menestytte, kulkekaa vakaasti viisauden tietä."

7 Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen. [Matt. 7:6]

8 Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun, nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua.

9 Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä, opeta hurskasta, ja hän oppii lisää. [Matt. 13:12]

10 Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta. [Job 28:28+]

11 "Minä, viisaus, lisään elinpäiviäsi, kartutan elämäsi vuosia. [Sananl. 3:16+]

12 Jos elät viisaasti, hyödyt viisaudestasi itse, holtittomasta elämästä kärsit itse."

13 Tyhmyys, se häpeämätön nainen, pieksee suutaan muttei ymmärrä mitään.

14 Kaupungin korkeimmalla paikalla hän valtiaan tavoin istuu ovellaan

15 ja kutsuu talon ohi kulkevia, jotka vakaasti vaeltavat omaa tietään:

16 "Oletko kokematon? Tule silloin tänne!" Ja ymmärtämättömille hän sanoo:

17 "Varastettu vesi makealta maistuu, herkuista parhain on salaa syöty leipä." [Sananl. 20:17]

18 Eikä toinen aavista, että se on varjojen talo, tuonelan kuilu tuota kutsua kuulevalle. [Sananl. 2:18+]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaus kertoo itsestään

1 Kuulkaa! Viisaus kutsuu, ymmärrys korottaa äänensä.

2 Kukkulan laella, tien vierellä se seisoo, siellä missä polut haarautuvat eri suuntiin.

3 Markkinapaikoilla, tungoksen keskellä, kaupunkiin vievillä porteilla se huutaa:

4 "Teitä minä kutsun, ihmiset, teille kaikille osoitan sanani.

5 Hankkikaa viisautta, te ymmärtämättömät, hankkikaa tietoa, te houkat!

6 Kuulkaa! Minä puhun totuuden sanoja, puhun ilman vilppiä, kun suuni avaan.

7 Minkä kieleni tuo julki, se on kaikki totta, huuleni kauhistuvat jumalattomuutta.

8 Minkä puhun, se pitää paikkansa, puheeni ei ole kieroa eikä väärää.

9 Se on selkeää sille, joka ymmärtää, helppoa sille, joka on tavoittanut tiedon.

10 Arvostakaa ohjeitani enemmän kuin hopeaa, tietoa enemmän kuin kalleinta kultaa, [Job 28:15-19+]

11 sillä viisaus on koralleja arvokkaampaa, mitkään aarteet eivät vedä sille vertaa.

12 "Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa, harkinta ja tieto ovat kumppanini.

13 Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa. Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.

14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima.

15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.

16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.

17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ne, jotka etsivät, löytävät minut.

18 Minun kanssani tulevat rikkaus ja kunnia, ehtymätön vauraus ja suuri siunaus.

19 Minun antini on parempaa kuin puhtain kulta, minun lahjani paremmat kuin paras hopea.

20 Minä vaellan totuuden tietä, horjumatta minä kuljen oikeuden polkua.

21 Jotka minua rakastavat, ne minä palkitsen, minä täytän heidän aittansa ja varastonsa.

22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata. [Job 38:4]

23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.

24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.

25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,

26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.

27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,

28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,

29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset. [Job 38:10,11; Ps. 104:9; Jer. 5:22]

30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.

31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.

32 "Nyt, lapset, kuulkaa minua! Hyvin käy sen, joka minun tietäni kulkee.

33 Kuulkaa neuvojani, niin viisastutte, älkää lyökö niitä laimin.

34 Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä.

35 Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa. [Sananl. 3:16+]

36 Pahoin käy sen, joka minua uhmaa, joka minua vihaa, rakastaa kuolemaa."

Vierailija
744/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Olen kokenut uskonnosta heräämisen, noin 20 vuotta sitten. Minulle Raamattu ei ole mikään satukirja, vaan kokoelma tuhansia vuosia vanhoja myyttejä ja uskomuksia joita on muutettu vuosien varrella useamman kerran.

Kristinusko tarvitsee ehdottomasti kadotuksen/helvetin, koska ilman kadotusta, synti menettää merkityksensä.

Helvettiin uskominen tekee anteeksiannon ja siten myös Jeesuksen sovitustyön turhaksi.

Totta. Tämä on vain yksi valtavista kristinuskon ristiriidoista. Jo näiden ristiriitojen suuri määrä osoittaa sen, ettei kristinusko voi mitenkään olla Jumalan luokse johtava oppi.

Paitsi silloin, jos on totta, että Raamatusta on jotakin poistettu.

Ihan riippuen siitä mitä siitä on poistettu. Esim. reinkarnaatio-oppi poistettiin siitä aikoinaan.

Erälle  tuntemalleni  fyysikkolle munkin näyttivät  yhdessä Egyptiläisessä luostarissa alkuperäisiä tekstejä, jotka eivät päätyneet Raamattuun. Nämä tekstit käsittelivät jälleensyntymistä.

Mielenkiintoista. Oliko kyseessä koptilaisluostari?

Vierailija
745/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Olen kokenut uskonnosta heräämisen, noin 20 vuotta sitten. Minulle Raamattu ei ole mikään satukirja, vaan kokoelma tuhansia vuosia vanhoja myyttejä ja uskomuksia joita on muutettu vuosien varrella useamman kerran.

Kristinusko tarvitsee ehdottomasti kadotuksen/helvetin, koska ilman kadotusta, synti menettää merkityksensä.

Helvettiin uskominen tekee anteeksiannon ja siten myös Jeesuksen sovitustyön turhaksi.

Totta. Tämä on vain yksi valtavista kristinuskon ristiriidoista. Jo näiden ristiriitojen suuri määrä osoittaa sen, ettei kristinusko voi mitenkään olla Jumalan luokse johtava oppi.

Ihan riippuen siitä mitä siitä on poistettu. Esim. reinkarnaatio-oppi poistettiin siitä aikoinaan.

6. vuosisadalla Kristuksen jälkeen Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia.

Näiden uskonnollisten kiistojen aikana jälleensyntyminen ei ollut kertaakaan keskustelun aiheena. Sitä pidettiin perusdogmana, jota vuoden 451 konsiili jopa vahvisti. Kuka olisi silloin voinut kuvitella, että kristillinen teologia muuttuisi niin olennaisesti, kun Justinianus nousi Itä-Rooman valtakunnan valtaistuimelle vuonna 527, ja millaisia syvällisiä seurauksia seuraavat vuosisadat sen seurauksena saisivat?

Vierailija
746/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleensyntyminen: Kirkon suurin valhe

Vuonna 553 jKr. 165 kirkon virkamiestä tuomitsi reinkarnaation. Sitä ennen se oli ollut kristillinen perusopetus.

Reinkarnaatio on tosiasia. Se, että se ei enää ole osa nykypäivän kristillistä uskomusta, johtuu yhdestä vallanhimoisesta naisesta, joka poistatti kaikki viittaukset reinkarnaatioon varhaisesta Raamatusta. Näennäisen pieni teko, jolla on historiallisia seurauksia: miten erilainen olisi ollut kahden viime vuosituhannen historia, jos ihmiskunta olisi tiennyt, että he itse niittäisivät (väärän)tekojensa hedelmiä tulevassa maallisessa elämässä).

Vierailija
747/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolinen kirkko tukahdutti tarkoituksellisesti kaikki kirjalliset todisteet jälleensyntymisestä varhaiskristillisissä opetuksissa ja Raamatussa.

On huomattava, että monet todisteet viittaavat siihen, että suuri osa varhaiskristityistä hyväksyi ajatuksen kiertokulusta ja uudestisyntymisestä.

Tämä tapahtui noin vuosina 0 jKr. 500 jKr. ja juuri tänä aikana kertomukset Jeesuksesta Kristuksesta kirjoitettiin käsin muistiin ja välitettiin eteenpäin tuleville sukupolville.

Tänä aikana Raamattua, sellaisena kuin me sen tunnemme, ei ollut vielä kirjoitettu ja koottu kokonaisuudessaan.

Raamattuuutisia: Järkyttävä väite, että jälleensyntyminen poistettiin Raamatusta

Järkyttävä väite löydettiin vuonna 1978 julkaistusta kirjasta "Reincarnation in Christianity"

Vuonna 367 jKr. kirkkoisä Athanasius nimesi 66 kirjaa, jotka yhdessä muodostivat kristillisen raamatunkanonin.

Nämä olivat pohjimmiltaan ainoat kirjat, jotka sisältyivät kristilliseen opetukseen ja jotka tunnustettiin.

Näiden ratkaisevien ja tärkeiden asiakirjojen löydyttyä tutkijat ovat pystyneet vahvistamaan, että myös gnostilaiset kristityt uskoivat jälleensyntymiseen.

Tuolloin heillä ei ollut lainkaan gnostikkojen leimaa, vaan he olivat vain kristittyjä, jotka seurasivat Kristuksen sanomaa ja sattuivat vain uskomaan jälleensyntymiseen.

Monet väittävät, että eräs tietty neuvosto otti reinkarnaatio-opetuksen pois Raamatusta.

Vaikka suurin osa ei osaa nimetä tiettyä konsiilia, he viittaavat useimmiten Konstantinopolin toiseen konsiiliin (553 jKr.) ja Nikean konsiiliin (325 jKr.).

Tuolloin oli jo olemassa monia käsikirjoituksia, jotka olivat levinneet ympäri Rooman valtakuntaa.

Kirkko käänsi Raamatun karkottaakseen kaikki todisteet jälleensyntymisestä, mutta se "ei tehnyt täydellistä työtä".

Vierailija
748/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kohtia jäi Raamattuun reinkarnaatiosta, joita ei osattu poistaa tai joka ei ollut niin "vaarallisia".

13Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta, 14

ja uskokaa tai älkää, JUURI HÄN ON ELIA, jonka oli määrä tulla.

John the Baptist was Elijah.

Ja muitakin kohtia Raamatusta.

Vierailija
749/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia ei ole ihmisen päätettävissä oleva huutoäänestys. 

Vierailija
750/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kohtia jäi Raamattuun reinkarnaatiosta, joita ei osattu poistaa tai joka ei ollut niin "vaarallisia".

Ketä kiinnostaa kun on anyway pelkkää höpönlöpöä?

Vierailija
751/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Erälle  tuntemalleni  fyysikkolle munkin näyttivät  yhdessä Egyptiläisessä luostarissa alkuperäisiä tekstejä, jotka eivät päätyneet Raamattuun. Nämä tekstit käsittelivät jälleensyntymistä.

Mielenkiintoista. Oliko kyseessä koptilaisluostari?

Minun on tunnustettava, etten tiedä, minkälainen luostari se oli, mutta se oli joku  Egypitissa sijaitseva luostari, ja  munkki näytti hänelle alkuperäisiä tekstejä, joita ei otettu Raamattuun (tai sitten oli poistettu sieltä, en tiedä), Mutta tämä henkilö ei valehtele, sen tiedän varmasti. Ja nämä tekstit käsittelivät jälleensyntymistä. Ja tästä voi päätellä, että varhaiskristillisessä uskossa se tunnettiin.

Vierailija
752/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa kun on anyway pelkkää höpönlöpöä?

Tiedän, ketä se ei kiinnostaa - kristittyjä.

Vierailija
753/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Eräässä kirkolliskokouksessa äänestettiin jopa siitä, onko naisella sielu vai ei. En tiedä,  löydänkö tekstin?

Vierailija
754/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas hyökkäät, veda- tyyppi/tyypit!

Omasta mielestäsi oletkin niin kohtelias, se on tullut ilmi monta kertaa. Vinkki: kannattaa katsoa peiliin välillä.

Samat sanat sinulle.

Näykä yksikin viesti, jossa vedalaiset kiroilevat!

Näytä yksikin viesti missä kristitty on KIROILLUT !!?

Esimerkiksi tällä foorumilla yksi "rakastava" kristitty kehotti muita ihmisiä tappamaan minut ja lupasi heille palkinnoksi Taivasten valtakunnan tästä urotyöstä:

"Jokainen uskovainen joka surmaa AP:n ansaitsee paikan Taivasten valtakunnassa. AP taas joutuu ikuiseen kadotukseen tuliseen järveen Pedon seuraksi".

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17730936/emelainten-tappaminenem-ruoaksi

Melkein kuin islam, joka vaatii vääräuskoisten tappamista, jotta saisi kiitokseksi neitsyitä taivaassa. En vain muista, kuinka monta neitsyttä taivaassa saa?

Ilmeisesti tämä edellä mainittu henkilö luuli olevansa kristitty. Ehkä samalla tavalla kuin jotkut ihmiset luulevat olevansa hyviä ihmisiä, mutta todellisuus on juuri päinvastainen.

Suurin osa kristittyiksi itsään väittävistä todennäköisesti kuuluu tähän ryhmään, vaikka tämä on kristinuskon vastainen ajattelutapa. Itse olen siis kristitty ja samalla Saatanan kätyri.

Ateisti trollaa taas!!

Jumala rakastaa myös ateistia. Tai ei?

Vierailija
755/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella omatunto kyllä lopulta "näyttää" oman kadotuksensa jo maan päällä.

Miten elää oikeudenmukaisesti , rehellisesti. Mitä arvostamme.

Miten kohtelee lähimmäisiään ja kaikkia ihmisiä, vaikka hän ei olisikaan tuttu lähimmäinen.

Synnitöntä ihmistä ei olekaan. Kaikki olemme syntisiä.

Ja ne seitsemän kuolemansyntiä.

Joista pahin on ylpeys. Olenko minä parempi kuin tuo vuokra-asunnon alkoholisti ? Tai olenko parempi kuin

pikkurikollinen tai parempi kuin työpaikka kiusaaja ?

En tietenkään.

Kun sen nyt sisäistäisin täysin.

Ja eläisin niin että mikään ei paina mieltä .

Että olen yrittänyt parhaani.

Uskon että se riittää.

Vierailija
756/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? Jeesus sanoi että ihmiset EPÄUSKOSSAAN luulivat että Johannes Kastaja on profeetta Elian reinkarnaatio!

Vierailija
757/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas hyökkäät, veda- tyyppi/tyypit!

Omasta mielestäsi oletkin niin kohtelias, se on tullut ilmi monta kertaa. Vinkki: kannattaa katsoa peiliin välillä.

Samat sanat sinulle.

Näykä yksikin viesti, jossa vedalaiset kiroilevat!

Näytä yksikin viesti missä kristitty on KIROILLUT !!?

Esimerkiksi tällä foorumilla yksi "rakastava" kristitty kehotti muita ihmisiä tappamaan minut ja lupasi heille palkinnoksi Taivasten valtakunnan tästä urotyöstä:

"Jokainen uskovainen joka surmaa AP:n ansaitsee paikan Taivasten valtakunnassa. AP taas joutuu ikuiseen kadotukseen tuliseen järveen Pedon seuraksi".

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17730936/emelainten-tappaminenem-ruoaksi

Melkein kuin islam, joka vaatii vääräuskoisten tappamista, jotta saisi kiitokseksi neitsyitä taivaassa. En vain muista, kuinka monta neitsyttä taivaassa saa?

Ilmeisesti tämä edellä mainittu henkilö luuli olevansa kristitty. Ehkä samalla tavalla kuin jotkut ihmiset luulevat olevansa hyviä ihmisiä, mutta todellisuus on juuri päinvastainen.

Suurin osa kristittyiksi itsään väittävistä todennäköisesti kuuluu tähän ryhmään, vaikka tämä on kristinuskon vastainen ajattelutapa. Itse olen siis kristitty ja samalla Saatanan kätyri.

Ateisti trollaa taas!!

Jumala rakastaa myös ateistia. Tai ei?

Kukaan ei tiedä, onko Jumalaa olemassa, saati että tietäisi, ketä tämä Jumala rakastaa vai rakastaako ketään.

Vierailija
758/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ OLI  JUURI HUUTOÄÄNESTYSTÄ.

Maconin toinen konsiili (TÄSSÄ ÄÄNESTETTIIN, ONKO NAISELLA SIELU TAI EI OLE)

on yksi kirkolliskokouksista, fransiskaanien synodi, jonka puheenjohtajana toimi pyhä arkkipiispa Priscus Lyonista ja jonka Burgundin kuningas Guntramn kutsui koolle 23. lokakuuta 585 Maconiin.

Merovingien alaisen frankkien valtion kirkko

Konsiilin kokoonpano oli yksinomaan kirkollinen - 63 piispaa, 25 piispan lähettilästä ja 16 saarnastuolia vailla ollutta piispaa (eli visigoottien saarnastuolistaan riistämät franko-gallialais-roomalaiset piispat); maallikot, mukaan lukien kuningas itse, eivät osallistuneet keskusteluun. Tämä oli kuitenkin luultavasti ensimmäinen konsiili, jossa keskusteltiin kirkollisten ja teologisten asioiden ohella myös täysin maallisista asioista, ja tästä tuli myöhemmin tyypillistä Gallian kirkon konsiileille (niin sanotut sekakonseljit).

Neuvosto määritteli kirkolle annettavien lahjoitusten järjestelmän, nosti esiin kysymyksen pappien, myös piispojen, moraalisesta luonteesta ja selvensi liturgisia käytäntöjä palatakseen varhaiskristillisiin normeihin. Erityisesti neuvosto päätti ekskommunikoida ne presbyteerit, jotka rikkoivat Karthagon konsiilin vuonna 419 antamaa päätöstä, jonka mukaan ehtoollinen olisi vietettävä ennen ruoan ottamista. Kuolleiden hautaamista koskeva menettely määriteltiin. Neuvosto puolusti myös vapaamielisten vapautta, jota jotkut papiston jäsenet loukkasivat. Papiston ja vapaamielisten välinen suhde asetettiin piispojen valvontaan.

Samassa konsiilissa joku piispoista nousi esiin ja sanoi, että NAISTA EI VOI KUTSUA IHMISEKSI.

Vierailija
759/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Tuntemasi fyysikko ei ymmärtänyt kieltä. Luostarissa oli korkeintaan jotain väärennöksiä.

Jeesus ei puhunut jälleensyntymisestä.

Vierailija
760/2114 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ OLI  JUURI HUUTOÄÄNESTYSTÄ.

Maconin toinen konsiili (TÄSSÄ ÄÄNESTETTIIN, ONKO NAISELLA SIELU TAI EI OLE)

on yksi kirkolliskokouksista, fransiskaanien synodi, jonka puheenjohtajana toimi pyhä arkkipiispa Priscus Lyonista ja jonka Burgundin kuningas Guntramn kutsui koolle 23. lokakuuta 585 Maconiin.

Merovingien alaisen frankkien valtion kirkko

Konsiilin kokoonpano oli yksinomaan kirkollinen - 63 piispaa, 25 piispan lähettilästä ja 16 saarnastuolia vailla ollutta piispaa (eli visigoottien saarnastuolistaan riistämät franko-gallialais-roomalaiset piispat); maallikot, mukaan lukien kuningas itse, eivät osallistuneet keskusteluun. Tämä oli kuitenkin luultavasti ensimmäinen konsiili, jossa keskusteltiin kirkollisten ja teologisten asioiden ohella myös täysin maallisista asioista, ja tästä tuli myöhemmin tyypillistä Gallian kirkon konsiileille (niin sanotut sekakonseljit).

Neuvosto määritteli kirkolle annettavien lahjoitusten järjestelmän, nosti esiin kysymyksen pappien, myös piispojen, moraalisesta luonteesta ja selvensi liturgisia käytäntöjä palatakseen varhaiskristillisiin normeihin. Erityisesti neuvosto päätti ekskommunikoida ne presbyteerit, jotka rikkoivat Karthagon konsiilin vuonna 419 antamaa päätöstä, jonka mukaan ehtoollinen olisi vietettävä ennen ruoan ottamista. Kuolleiden hautaamista koskeva menettely määriteltiin. Neuvosto puolusti myös vapaamielisten vapautta, jota jotkut papiston jäsenet loukkasivat. Papiston ja vapaamielisten välinen suhde asetettiin piispojen valvontaan.

Samassa konsiilissa joku piispoista nousi esiin ja sanoi, että NAISTA EI VOI KUTSUA IHMISEKSI.

Olen kuullut, että yksi ääni voitti - naisella on sittenkin sielu.  Läheltä piti tilanne. Yksi ääni naisten hyväksi voitti. ÄÄNESTYS OLI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän