Adoptio ja terveydentila?
Minua kiinnostaa adoptio aiheena valtavasti. Olen mitä todennäköisemmin jäämässä lapsettomaksi endometrioosin takia. Tähän asti olen uskaltanut haaveilla adoptiosta, mutta nyt kuulin, että adoptiotoimistot tarkistavat terveydentilan todella tarkkaan. Voisiko tässä esteenä olla juuri kivulias endometrioosi tai nuoruudessa sairastettu syömishäiriö, jonka terapiasuhteesta (kesto kolme vuotta) on tekstit Oma Kannassa?
Kertokaa kokemuksianne prosessista :)
Kommentit (70)
Endometrioosi ei ole ongelma mutta syömishäiriö luultavasti on.
T adoptioäiti
Mites krooniset sairaudet tyyliin kilpirauhasen vajaatoiminta ja migreeni?
Vierailija kirjoitti:
Mites krooniset sairaudet tyyliin kilpirauhasen vajaatoiminta ja migreeni?
Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
T adoptioäiti
Onko tämä siinäkin tapauksessa, että se tauti ei enää vaivaa? Vaan ns. parantunut, niin hyvin kuin voi. Kaikki syömishäiriöitä sairastaneet tietävät, että ikuiset arvet jää..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T adoptioäiti
Onko tämä siinäkin tapauksessa, että se tauti ei enää vaivaa? Vaan ns. parantunut, niin hyvin kuin voi. Kaikki syömishäiriöitä sairastaneet tietävät, että ikuiset arvet jää..
Ap
Kyllä koska se katsotaan terveysriskiksi.
Valviran sivulta löydät vastaukset.
Entäs traumaperäiset oireet, kuten dissosiaatiohäiriö?
No nuo fyysiset sairaudet, joita ei ole varsinaisesti itse aiheuttanut ja joihin hoito on, tuskin haittaa jos toimintakyky on normaali.
Nuo mt-ongelmat sitten torppaa adoptiohomman varsinkin kun et ole syömishäiriöstä täysin parantunut vaan kuvaamasi "arpinen"
Vierailija kirjoitti:
Entäs traumaperäiset oireet, kuten dissosiaatiohäiriö?
Aika pitkä lista jo mt-ongelmia. Tuskin katsotaan sopivaksi adoptiolapsen vanhemmaksi.
Mt puolen sairaudet pistää aika tehokkaasti kapuloita rattaisiin adoptiohommissa, tunnen yhden parin joka haluaisi adoptoida, mutta molemmilla on vaikka mitä mielenterveysongelmia, toisella on syömishäiriötä ja itsariyrityksiä, joten tuskin tulee onnistumaan heidän adoptiohaaveet.
Olen ollut käsityksessä, että kaikki mt-ongelmat (jos niistä saavat tietää) johtavat automaattisesti siihen, ettei henkilön katsota olevan sovelias adoptiovanhemmaksi. Voin toki olla väärässäkin.
Osta moottoripyörä,paljo hauskempi, ja halvempikin.
Nuo mt-ongelmat torppaa adoption tehokkaasti siksi, että adoptiolapsen kanssa on usein rankkaa.
Tiedän naisen, joka tahtoisi adoptoida "ympäristösyistä", kiillottaakseen sädekehäänsä ja se ei todellakaan ole joka naisen oikeus ja lapsen paras paikka kasvaa. Sama nainen palautti "harkitun" rescue-koiransa 4 pv päästä "adoptiosta" kun sillä viirasi päässä...
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut käsityksessä, että kaikki mt-ongelmat (jos niistä saavat tietää) johtavat automaattisesti siihen, ettei henkilön katsota olevan sovelias adoptiovanhemmaksi. Voin toki olla väärässäkin.
Ihan oikeassa olet. Mun lapseni adoptioäidillä on endometrioosi, mutta on muuten terve.
Minulla on endometrioosi ja kaksi adoptiolasta.
Arpisella tarkoitin sitä, että sairaus on vaikuttanut siihen, miten maailmaa katsoo. Se on siis tuonut paljon ymmärrystäkin erilaisuudelle ja ihmisen mieltä kohtaan. Eikö se ole hyvä ominaisuus juuri adoptioäidille?
Vierailija kirjoitti:
Arpisella tarkoitin sitä, että sairaus on vaikuttanut siihen, miten maailmaa katsoo. Se on siis tuonut paljon ymmärrystäkin erilaisuudelle ja ihmisen mieltä kohtaan. Eikö se ole hyvä ominaisuus juuri adoptioäidille?
Ei ole. Me biovanhemmat saadaan aika tiukat kriteerit antaa Pelalle, millaiset vanhemmat haluamme lapselle. Ainakin 90-luvulla oli näin.
Up