Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko jättää 15-vuotiaan yksin kotiin yöksi?

Vierailija
22.02.2023 |

Ensi yöksi siis. Hän joutuisi myös lähtemään yksin kouluun aamulla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuon ikäiset asuvat jo omillaan.

Vierailija
2/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla rikos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi ilmoitus!

Vierailija
4/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies ymmärtää!

Herätys!

Vierailija
5/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotuaan jos joku jättää hetkeksikään yksin, se on lasun paikka. 21-vuotiaan kanssa olen vähän epävarma. On kyllä ihan kypsä ikäisekseen, mutta en tiedä, voiko olla yksin kotona, kun käyn kaupassa.

Vierailija
6/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo vastaukset pitää tulkita?

Ap

Vierailija
7/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä pohdintaa, en epäile että sinun nuori käyttäisi alkoholia. Riippuu onko selvä nuori vai käyttääkö jotain, sekoilee. Jos on ihan normaali, eikä pidä bileitä, sitten voi olla ok. Osaa sammuttaa hellat ja ei jätä puhelinta lataukseen ilman valvontaa. Osaa pukea tarpeeksi ja ei tukehdu ruokaan, kipeänä soittaa jollekin.

Vierailija
8/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla lapsi ilmoitti, että pärjää yövuoron yksin kotona. Ja tykkäsi paljon enemmän tuosta järjestelystä kuin yöstä isovanhemmilla.

Vierailija
9/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen pitäisi jo osata tarvittaessa olla yön yli yksin kotona.

Vierailija
10/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15v tyttö oli runsaan viikon yksin kotona 90-luvulla, kun toinen pääsi ylioppilaaksi ja sen kunniaksi kävimme etelän lomalla. Tämä nuorempi ei halunnut lähteä ,kun oli niin kiva harrastus. Juu- kyllä oli naapuritaloja ihan ympärillä, mistä olis saanut apua tarvittaessa , sekä harrastuskaverien vanhemmilta.

Ehei, siihen aikaan ei tullut lasut edes mieleen, olemme ns paremmista piireistä

Vierailija
11/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee rikosta!

Lapsi ei päätä!

Vierailija
12/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistä pohdintaa, en epäile että sinun nuori käyttäisi alkoholia. Riippuu onko selvä nuori vai käyttääkö jotain, sekoilee. Jos on ihan normaali, eikä pidä bileitä, sitten voi olla ok. Osaa sammuttaa hellat ja ei jätä puhelinta lataukseen ilman valvontaa. Osaa pukea tarpeeksi ja ei tukehdu ruokaan, kipeänä soittaa jollekin.

Ei jätä puhelinta lataukseen ilman valvontaa?

Vierailija
13/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviö!

Vierailija
14/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää yksin mikäli teini on itse siihen halukas. Ja onhan nykyään kännykät joilla saa nopeasti yhteyttä mikäli joku hätä tulee

Vierailija
15/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla mitään tarvetta!!!

Vierailija
16/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö 16-vuotias muutti viime syksynä omilleen. Ja hyvin on hänellä mennyt. Mutta vain sinä itse lapsesi tunnet, onko hän vastuuntuntoinen ja luotettava.

Vierailija
17/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei voi jättää hetkeksikään yksin tai se kuolee. Pitäähän sitä 15v Jonnea vielä imettääkkin.

Vierailija
18/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirviö!

Mä olin 15 kun muutin pois kotoa. En sano että se on hyvä idea, mutta antanee kuvan siitä, että jos 15-vee selviää vieraassa kaupungissa asumisesta yksinään, niin selviytynee yhdestä yöstä kotonaan. Todennäköisesti jopa tykkää olla rauhassa. Minulla on kohta 15-vuotias lapsi ja hän on jo alustavasti tiedustellut, että voisinko jonakin viikonloppuna mennä käymään jonnekin, jotta hän voisi olla la-su yön yksinään kotona. Koska lapseni on nörtti, niin luultavasti hän havittelee nyt tilaisuutta rajoittamattomaan peliaikaan. Olen noin 80% varma että suostun tähän ja kipaisen staycationille johonkin paikkakunnan hotelliin.

Vierailija
19/19 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana kaksi viikkoa yksin kotona, kun muu perhe lähti etelänmatkalle enkä halunnut mukaan.

Useimmat 15-vuotiaat pärjäävät yksittäisen yön, mutta itse tunnet lapsesi parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän