Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisiko lihansyönti kieltää kokonaan? Anna Kontulan mielestä tulisi.

Vierailija
22.02.2023 |

IL: "Anna Kontula sanoo olevansa sitä mieltä, että eläinten tappaminen syöntitarkoituksessa tulisi lopettaa kokonaan."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4b9670d0-d3f9-4661-a570-452953eee…

Kommentit (702)

Vierailija
181/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syönti resepilääkkeenä on ainoastaan sallittavaa

Vierailija
182/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olennaista olisi lihansyönnin vähentäminen. Touhussa ei ole nyt mitään järkeä kun suuri osa lihan proteiineista paskotaan viemäriin kun lihaa syödään liikaa.

Jaa se proteiini on lähtöisin vain punaisesta lihasta?

Liha on merkittävin proteiininlähde paskassa lihansyöjillä.

Miksi se on niin suuri juttu, että lihaa syötäisiin vain sen verran mitä sitä oikeasti tarvitaan? Jos siis ajatellaan, että lihaa johonkin tarvitaan. 

Ilman, että ulostetaan suuri osa tuotetusta lihan proteiinista vain viemäriin kun elimistö ei kykene sitä käyttämään? Siinä touhussa menee paljon rahaa ja vaivaa hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olennaista olisi lihansyönnin vähentäminen. Touhussa ei ole nyt mitään järkeä kun suuri osa lihan proteiineista paskotaan viemäriin kun lihaa syödään liikaa.

Miksi se on niin suuri juttu, että lihaa syötäisiin vain sen verran mitä sitä oikeasti tarvitaan? Jos siis ajatellaan, että lihaa johonkin tarvitaan. 

Ilman, että ulostetaan suuri osa tuotetusta lihan proteiinista vain viemäriin kun elimistö ei kykene sitä käyttämään? Siinä touhussa menee paljon rahaa ja vaivaa hukkaan.

Jaa mä olen kyllä sekasyöjä, en tunne ketään lihansyöjää.

Kannattaa sun ehkä käydä lekurilla jos paskot proteiinis pihalle.

Vierailija
184/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun on vaikea ymmärtää, että kun ihminen syö niin paljon lihaa, että elimistö ei kykene suurta proteiinimäärää hyödyntämään, niin se proteiini menee viemäriin paskan mukana? Ja sen täysin hukkaan menevän proteiinin tuottaminen on maksanut rahaa ja aikaa.

Miksi se on niin suuri juttu, että lihaa syötäisiin vain sen verran mitä sitä oikeasti tarvitaan? Näin säästettäisiin ympäristöä huomattavasti.

Vierailija
185/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähennähän kusirunkkari sitä omaa lihansyöntiäsi ihan vapaasti. 

Samalla suksi hevon v minun lautaseni sisältöä määräilemästä. 

Miksi se on niin suuri juttu, että lihaa syötäisiin vain sen verran mitä sitä oikeasti tarvitaan?

Vierailija
186/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisprotskua joutuisi syömään enemmän kun on paskempaa.

Vierailija
187/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun on vaikea ymmärtää, että kun ihminen syö niin paljon lihaa, että elimistö ei kykene suurta proteiinimäärää hyödyntämään, niin se proteiini menee viemäriin paskan mukana? Ja sen täysin hukkaan menevän proteiinin tuottaminen on maksanut rahaa ja aikaa.

Miksi se on niin suuri juttu, että lihaa syötäisiin vain sen verran mitä sitä oikeasti tarvitaan? Näin säästettäisiin ympäristöä huomattavasti.

Mennyjovittuun jankkaamasta paskoines

Vierailija
188/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisprotskua joutuisi syömään enemmän kun on paskempaa.

ja lihaprotskua taas syödään yli tarpeen.

Vierailija
189/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule minulle sanelemaan miten minun pitäisi oma elämäni elää ja mitä syödä.

Vierailija
190/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Kontula on sanonut olevansa myös kommunisti. Voisi näyttää esimerkkiä ja aloittaa kommunisminsa sosialisoimalla työläisille omaisuutensa. 

Vierailija
191/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä että ihmisen sanotaan noin pääasiassa olevan sekasyöjä mutta kun katsotaan miten Grönlannissa eletään ja on eletty, niin siellä ihmisten ravinto on koostunut melkein kokonaan lihasta ja kalasta kun kasvisravintoa ei vaan ole ollut saatavilla. Paikallisväestön elimistö on vuosisatojen kuluessa sopeutunut hyödyntämään nimenomaan tällaista yksipuolista ravintoa. Mitähän mahtaisi käydä jos yhtäkkiä koko sakki pakotettaisiin vegaaneiksi?

Vierailija
192/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin suuri juttu, että lihaa syötäisiin vain sen verran mitä sitä oikeasti tarvitaan?

Suksi nyt hevon v kusilutka ulisemasta minun syömisistäni ja huolehdi omista asioistasi. Minä en syö lihaa vain siksi, että tarvitsen tietyn määrän proteiinia. Minä syön lihaa siksi, että minä pidän siitä. 

Voidaanko sanoa, että olet siis riippuvainen lihansyönnistä? Ikäänkuin jostain huumeesta?

Vierailija
193/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt hevon v kusilutka ulisemasta minun syömisistäni ja huolehdi omista asioistasi. 

Isäsi ja äitisi ei tainnut kovinkaan hyvin onnistua käytöskasvatuksessasi? Se yhdistettynä selvästi huonoihin hermoihin, ei anna sinusta kovinkaan sivistynyttä kuvaa.

Vierailija
194/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todella usein lihaa. Minulla on suuri määrä herkullisia reseptejä liharuokiin, rakastan lihaa. Voin hyvin, jaksan tehdä töitä ja liikkua. Energiaa on. Kyllä on hyvää! :)

Vierailija
195/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt hevon v kusilutka ulisemasta minun syömisistäni ja huolehdi omista asioistasi. 

Isäsi ja äitisi ei tainnut kovinkaan hyvin onnistua käytöskasvatuksessasi? Se yhdistettynä selvästi huonoihin hermoihin, ei anna sinusta kovinkaan sivistynyttä kuvaa.

Oletko niin pohjattoman tyhmä, että kuvittelet minun haluavan tässä tuoda sivistynyttä kuvaa esille?

Sinä tuot anonyymisti esille aidon ja rehellisen kuvasi, eikä se ole kaunis.

Vierailija
196/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan ulostulot alkaa olla aika väsyneitä, jos tavoittelee jotain omaperäisyyttä näillä, niin metsään menee.

Vierailija
197/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitäisi lopettaa tai ainakin radikaalisti vähentää. Itsekin olen elänyt ilman lihaa jo vuosia. Surettaa eläinten kärsimykset ja pelot

Vierailija
198/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte syödä  lihaa, niin syökää sitä. Se on teidän oma  asianne, koska kaikki palaa teihin takaisin karman lain mukaan. Mutta miksi teidän pitäisi  tehdä niiden viimeisistä elämän hetkistä kauhua? Kaikki, mitä teette niille, teette samalla myös itsellenne.

"Kaikki kärsimys, jonka ihminen aiheuttaa eläimille, palaa takaisin ihmiseen" Pythagoras

https://www.youtube.com/shorts/uLk4Ndr5W5w

Vierailija
199/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää, jos meinataan asua asuinkelpoisella planeetalla vielä seuraavallakin vuosisadalla.

Lihansyönti ei tuhoa tätä planeettaa muiden kuin päävikaisten hihhulien mielestä. Niiden uskonnossa joku jumala on määrännyt tälle pallolle tietyn määrän lehmiä ja sitä määrää ei saa ylittää 🤭

Kannattaa ottaa asioista sevää, ennen kuin latelee tuollaista lapsellista p**kaa.

Tottahan se on. Taisi mennä tunteisiin 🤭. Sinun itsesi kannattaa ottaa asioista selvää eikä jankata täällä aivotonta propagandaa.

Kun saat liiasta lihansyönnistä suolistosyövän, saatat alkaa ajatella eri tavalla.

Lihansyönti ei aiheuta suolistosyöpää. Ihminen on biologisesti sekasyöjä.

Vuosittain Suomessa todetaan yli 3000 uutta suolistosyöpää ja siihen kuolee noin 1200 henkeä vuodessa. Punainen liha, johon lasketaan naudan, porsaan ja lampaan liha, nostaa paksu- ja peräsuolisyövän riskiä 17 prosenttia kutakin päivittäin syötyä 100 grammaa kohden.

Punaisen lihan kulutus ei ole Suomessa noussut viimeiseen 40 vuoteen.

Linkki?

Oletko koskaan kuullut googlesta?

https://www.lihatiedotus.fi/tilastotietoa/lihankulutus-suomessa.html

Lihan kulutus on siis kasvanut kautta linjan.

Punaisen lihan kulutus ei ole kasvanut. Se on samalla tasolla kuin 70-luvulla. 

Vuonna 1950-luvulla sikaa syötiin 12,6 kiloa ja vuonna 2021 28,9 kiloa.

Sinänsä kummallista, kun 1950-60 luvuilla elettiin vielä agraariyhteiskunnassa ja maaseudun mökeissäkin kasvatettiin yhtä sikaa aika usein. Sitä sitten ei kuitenkaan päivittäin syöty lihaa, eikä ainakaan niin valtavia määriä kuin nykyään. Syötiin paljon perunaa silloin ja vähän lihaa, nyt syödään hirveän paljon lihaa eikä perunoita ollenkaan. 

Vierailija
200/702 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän anneta ihmisten itse päättää mitä syövät eikä väkisin pakoteta syömään epämieluisia ruokia. Lihan syöminen vähenee muutenkin, kun vanhat lihansyöntiin tottuneet ihmiset kuolevat pois ja nuoret suosivat yhä enemmän kasvisruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan