Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuntouttavassa ja eilen meitä oli ryhmässä neljä ja ainoa tehtävä oli keittää kahvit

Vierailija
22.02.2023 |

Muuten hengailtiin. Ohjaajan piti tulla muttei näkynyt.

Surkeaa. Miten pääsisin täältä esim jollekin kurssille jossa oppisi jotain?

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noi orjatyöt rankkoja.

Kyllä se on henkisesti aika rankkaa, tiedät että elämästäsi kuluu 8h tuollaiseen turhaan pas..

Vierailija
102/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silti vähän laitostunutta touhua. Parhaiten oppii ja tekee hyödyllistä jollain oikealla työpaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa työtoiminnassa olisi ideaa, jos päivät olisi hyvin ohjelmoituja, todella tehtäisiin jotain. Harvalla työpaikalla lorvitaan. Tiukasta ohjelmasta olisi eniten hyötyä kuntoutujalle.

Jos siellä todella tehtäisi jotain niin siitä pitäisi maksaa palkkaa. Kuntouttavaan ei saisi laittaa kuin sinne kuuluvia. Työkokeilut pitäisi ilmaisina orjatöinä lopettaa kokonaan. Työpaikoissa on koeajat uusia työntekijöitä varten.

Vierailija
104/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja on itsekkin siellä kuntoutumassa.

Ohjaaja varmaan kuntoutti koukistajaansa paikallisessa 🍺

Vierailija
105/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kuntouttavassa. Istuskelin vanhusten seurana ja keittelin kahvia. Välillä jumppasin vanhusten seurana ja tarjoilin ruokalassa ruokia, eli vein ruuat vanhuksille jotka eivät jaksaneet tarjotinta kantaa. Se oli oikeasti hyödyllistä. Ohjaaja ei ollut useinkaan paikalla, vaan saikulla. Pärjäilin silti ihan hyvin. Kannattaa nyt vaatia työkkärin tädiltä että keksii jotain oikeasti hyödyllistä, eikä mitään askartelua. Vaikka edes tietokonekurssi.

Vierailija
106/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kai kuntouttamassa sosiaalisia taitojanne ja kahvinkeiton taitoja.

Vierailija
107/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mitkä työt noissa piirileikkikerhotiloissa rasittaisivat?  Itse ohjaaja on ainut, jolle maksetaan palkkaa näet.

Vierailija
108/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa työtoiminnassa olisi ideaa, jos päivät olisi hyvin ohjelmoituja, todella tehtäisiin jotain. Harvalla työpaikalla lorvitaan. Tiukasta ohjelmasta olisi eniten hyötyä kuntoutujalle.

Jos siellä todella tehtäisi jotain niin siitä pitäisi maksaa palkkaa. Kuntouttavaan ei saisi laittaa kuin sinne kuuluvia. Työkokeilut pitäisi ilmaisina orjatöinä lopettaa kokonaan. Työpaikoissa on koeajat uusia työntekijöitä varten.

Palkka tottakai motivoisi eniten.

Itse joskus odotin kuntouttavalta vaan sitä, että jee, nyt mä saan jotain tekemistä päiviin eikä tarvitse vaan kotona lojua. Olin ihan innoissaan kun sanottiin, että siellä sitä tekemistä riittää.

Ja -tut. Mulle kukaan mitään tehtäviä antanut, muutamaan otteeseen hermostuin että "antakaa mulle nyt helevetti sentään jotain tekemistä". No sitä ei ollut. Aloin sit jossain vaiheessa itse ideoimaan, opettelemaan ja tekemään tuotteita, jotka myin itse sit eteenpäin, ei sitä kukaan huomannut. Nyt niitä on lähetetty ympäri Suomen ja oon saanut niistä rahaa.

Siis paikalla on vaikka 100 ihmistä, joille voisi jotain opettaa, kannustaa ja opastaa, mutta niiden annetaan vaan istua. Ne vois tehdä sillä ajalla rahaakin ja saada sitä pontta lähteä eteenpäin.

Nuo paikat vaan passivoi ja lannistaa.

Onpa kuntouttavaa joo.

Vierailija
109/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan nuo ohjaajat edes itse kuinka onnetonta kuntouttava on.

Vierailija
110/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae oikeita töitä

Moni pitkäaikaistyötön hakisikin, jos niitä olisi edes tarjolla ja normipalkoilla sekä työtunneilla.

Toisekseen työ saisi myös vastata jo entuudestaan hakijan työhistoriaa ja ammattitaitoa, mutta joo eipä ole näkynyt edes haettavaksi vuosiin täällä, missä asuu paljon esim. toimistoalan työttömiä.

Vierailija
111/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Vanhan pienen pöydän kunnostus kestää monta viikkoa. Vaikka 1-2 on keskiverto aika yleisesti.

Jos siitä nopeasti tehdystä työstä saisi vaikka vähän palkkaa niin työmotivaatio kasvaisi.

Palkka tottakai motivoisi eniten.

Itse joskus odotin kuntouttavalta vaan sitä, että jee, nyt mä saan jotain tekemistä päiviin eikä tarvitse vaan kotona lojua. Olin ihan innoissaan kun sanottiin, että siellä sitä tekemistä riittää.

Ja -tut. Mulle kukaan mitään tehtäviä antanut, muutamaan otteeseen hermostuin että "antakaa mulle nyt helevetti sentään jotain tekemistä". No sitä ei ollut. Aloin sit jossain vaiheessa itse ideoimaan, opettelemaan ja tekemään tuotteita, jotka myin itse sit eteenpäin, ei sitä kukaan huomannut. Nyt niitä on lähetetty ympäri Suomen ja oon saanut niistä rahaa.

Siis paikalla on vaikka 100 ihmistä, joille voisi jotain opettaa, kannustaa ja opastaa, mutta niiden annetaan vaan istua. Ne vois tehdä sillä ajalla rahaakin ja saada sitä pontta lähteä eteenpäin.

Nuo paikat vaan passivoi ja lannistaa.

Onpa kuntouttavaa joo.

Vierailija
112/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mitkä työt noissa piirileikkikerhotiloissa rasittaisivat?  Itse ohjaaja on ainut, jolle maksetaan palkkaa näet.

Meillä teetettiin asiakkailla mm muuttohommia. Ei ole kevyttä hommaa ja loukkaantumisriskikin on suuri, koska puuttuu ammattilaisten varusteet ja tietotaito mm ergonomisista asennoista. Siellä oli suurella osalla jengistä mm selkä tai kädet paskana muuttohommien jälkeen. Niitä teki fyysisesti täysin vajaakuntoiset ihmiset. Mm astmaatikot ja massiivisesti ylipainoiset (toki kiva että hekin saa liikuntaa.)

Ja jos loukkaantui pahemmin niin eikun julkiseen terveyskeskukseen jonottamaan.

Vierailija
113/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi hainkin kouluun, ettei tarvi mennä "kuntoutumaan". Jaksaminen ja fyysinen kunto edelleen tosi heikko, mutta mieluummin opiskelemassa kuin kaunistamassa tilastoja pyörittelemällä peukaloita turhautuneena.

Niin te nuoremmat, mutta yli kuusikymppisen hakeminen opiskelemaan on kyllä niin suuri vitsi, ettei edes naurata! Kaiken lisäksi vielä heikossa kunnossa olevan iäkkään työttömän on todellakin raskasta opiskella enää uutta ammattia, ja kuka työantaja ottaa enää yli kuusikymppisen ihmisen töihin?

Vierailija
114/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaa joo, mutta ei niitä kiinnosta kun he itse nostaa oikeeta liksaa, asiakkaista viis.

Vierailija
115/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja on itsekkin siellä kuntoutumassa.

Toivon mukaan he saivat kuitenkin kahvit keitettyä ilman ohjaajaa ja paikalla oli mukavaa juttuseuraa.

Vierailija
116/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kai kuntouttamassa sosiaalisia taitojanne ja kahvinkeiton taitoja.

Mulla ei ole ikinä ollut kahvikeitintä enkä ole juonut kotona kuin pannukahvia. Tarvitsisin ilmeisesti kuntouttavaa juuri siksi, että olisi opeteltava käyttämään konetta, jota en itse tarvitse. Varmaan siellä olisi mikronkäyttöopastustakin? Sitä en kyllä tarvitse mutta ehkä on olemassa joitakin sellaisia, miyä en kerta kaikkiaan osaisi käyttää ilman opastusta 🤔

Vierailija
117/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtoiminnassa tuntui olevan paljon jonkinlaisessa ohjaaja-asemassa tukityöllistettyjä. Ihmettelin, miten jaksavat sitä päivästä toiseen, se oli kuin jokin erillinen kupla yhteiskunnan sisällä ja koko toiminta kohdistui vain itseensä, kuntoutettavilta kuntoutettaville.

Vierailija
118/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtoiminnassa tuntui olevan paljon jonkinlaisessa ohjaaja-asemassa tukityöllistettyjä. Ihmettelin, miten jaksavat sitä päivästä toiseen, se oli kuin jokin erillinen kupla yhteiskunnan sisällä ja koko toiminta kohdistui vain itseensä, kuntoutettavilta kuntoutettaville.

Täällä ainakin ohjaajiakin kierrätetään sillä kuuden kuukauden palkkatuella ja sen jälkeen uusi kehiin.

Paras ohjaaja oli itsekin kuntouttavassa samassa paikassa pitkään. Hän ilmeisesti tiesi ja tajusi, kuinka turhauttavaa se voi olla ja juuri häneltä sai aina apua, opastusta ja tekemistä. Harmi kun joutui pihalle sit 6 kuukauden jälkeen, ne oikeasti palkalliset eivät välitä hevonhelvettiä.

Yksi palkkatuettu ohjaaja ihmetteli meininkiä sen 6 kuukautta ja oli lopulta niin kyrsiintynyt ja turhautunut paikkaan, että oikeasti haistatti viimeisenä päivänä isoon ääneen -tut keskisormet pystyssä koko paikalle 😂 nyt hän on taas itsekin 9 euron orja, mutta kuulemma mieluummin tekee sitä kuin katselee sitä kuntouttavan meininkiä.

Vierailija
119/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No perhana, pitäisikö itsekin terveenä hakeutua? Helppo tapa tienata ylimääräinen 9e, jos se oikleasti on tuommoista. Toki jotkut siitä saavat oikeaakin liksaa.

Yritin päästä vuosi sitten kuntoutukseen, mutta työntekijäni ei suostunut laittamaan minua. Hän yrittää edelleen pakottaa minua palaamaan töihin alalle, jolta yritän päästä pois loppuunpalaminen takia.

Siis mitä tässä kommentissa yritettiin sanoa? Ja viel 95 yläpeukkua, niin kuin muut olisivat tajunneet!

Vierailija
120/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäsmoukka kirjoitti:

No saitteko te keitettyä ne kahvit vai pitääkö vielä kuntoutua?

Kahvit saatiin keitettyä.

Yksi meistä on hakeutunut työkokeiluun mutta vakuutusyhtiö on evännyt. On ollut 6 vuotta sairaslomalla.

En olisi uskonut että tämä toiminta on näin surkeaa.

Ainoa etu on että saa sen 9 e plus korotusosan 5 e sekä kahvit ja ruoan.

Mutta enemmän tämä tuntuu avovankilalta (vitsi)

Milloin tuon korotusosan saa? Tämä on jäänyt minulle hyvin epäselväksi.

Ei sitä kai enää saakaan. Joskus muinoin sai lisäosan syystä x, en muista miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi