Olen kuntouttavassa ja eilen meitä oli ryhmässä neljä ja ainoa tehtävä oli keittää kahvit
Muuten hengailtiin. Ohjaajan piti tulla muttei näkynyt.
Surkeaa. Miten pääsisin täältä esim jollekin kurssille jossa oppisi jotain?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, sähkölaitos, vesilaitos, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus kansalaisopistot, nuorisotalot jne.
No kyllä varmasti on toimistotöissä (lisää tuohon Kela, olin itsekin), mutta on muuallakin. Mistä sinä tuon listan olet repäissyt ja miksi se pitää spämmätä joka ikiseen työttömiä koskevaan keskusteluun?
Olin kuntouttavassa työtoiminnassa, minulle annettiin lista paikoista ja sain valita mihin haluan mennä
Vierailija kirjoitti:
No perhana, pitäisikö itsekin terveenä hakeutua? Helppo tapa tienata ylimääräinen 9e, jos se oikleasti on tuommoista. Toki jotkut siitä saavat oikeaakin liksaa.
Ei ole kaikilla. Mä teen 7h päivässä fyysisesti raskasta työtä. 9e päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, sähkölaitos, vesilaitos, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus kansalaisopistot, nuorisotalot jne.
No kyllä varmasti on toimistotöissä (lisää tuohon Kela, olin itsekin), mutta on muuallakin. Mistä sinä tuon listan olet repäissyt ja miksi se pitää spämmätä joka ikiseen työttömiä koskevaan keskusteluun?
Olin kuntouttavassa työtoiminnassa, minulle annettiin lista paikoista ja sain valita mihin haluan mennä
Yksi työtehtävä oli silppuroida kaupungin yksikön työntekijöiden palkkapaperit, meinasin pyörtyä, kun näin ne palkat.
Christiiina kirjoitti:
Kuinka monta tuntia yksi kerta kestää? Kuinka usein teillä on tapaamisia? Eikö olisi ollut järkevämpää ohjaajan perua koko tapaaminen, jos kerta hän ei pääse paikalle?
Työtoiminnan järjestäjällä ei ole sellaista valtaa että saisivat perua mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kuntouttavassa, työkokeilussa tai jopa palkkatukityössä on joku juttu antaa tosi vähän tehtäviä. Kyllä se on puuduttavampaa istua tai seisoskella mitään tekemättä kuin tehdä jotain.
Mä käyn työkokeilussa. 7h ja teen seisomatyötä. Tehtäviä on koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No perhana, pitäisikö itsekin terveenä hakeutua? Helppo tapa tienata ylimääräinen 9e, jos se oikleasti on tuommoista. Toki jotkut siitä saavat oikeaakin liksaa.
Et ole työtoiminnassa. Oikeat nimikkeet pitäisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini oli kuntouttavassa, samassa paikassa yhden mun ystäväni kanssa ja se meno oli ihan naurettavaa. Mutsi askarteli huvikseen siellä jonkun puisen rasian, siihen meni useampi kuukausi (hah). Ystäväni ei tehnyt sitäkään. Istuskelivat taukohuoneessa juomassa kahvia, joskus joku leipoi jotain kaikille, veronmaksajat tietenkin kustansivat tarvikkeet ja ainesosat. Osalla kuntoutujista oli taskumatti mukana. Ohjaaja ei välittänyt pätkääkään.
Näin sitä saadaan ihmiset takaisin työelämään.
Miten ne sitten saadaan?
Ps. Voi kammotus kun veronmaksajat joutuneet maksamaan pari kananmunaa ja muutaman desin jauhoja, on aihetta kiivastua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole työtoiminnassa. Oikeat nimikkeet pitäisi tietää.
Se on työkokeilu. Olen osatyökykyinen. Jouduin lopettamaan entisen työn sairauksien takia.
Toivottavasti tuli hyvät sumpit. Hyvä te 💪
Ei se kahvinkeittokaan ole mikään tehtävä. Ne vaan keitetään.
Ap. Luulisi että tämänkokoinen organisaatio pystyisi parempaan.
Mielummin vaikka askartelisin koko päivän mutta nyt en voi tehdä mitään muuta näitä tiettyjä hommia (joita ei ole).
Laittakaa jotain positiivisia juttuja työkokeilusta!
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa jotain positiivisia juttuja työkokeilusta!
Entä jos niitä ei ole olemassakaan?
Onneksi oma kokemus kuntouttavasta vähän parempi, meillä oikeasti tehtiin asioita ja käytiin mm. vierailemassa kouluissa ja työpaikoilla. Nuorena auttoi kovasti. Harmittaa lukea, kuinka joissain paikoissa ei ohjaaja edes vaivaudu paikalle :( Voiko tuollaisesta ilmoittaa/valittaa jonnekin.
Prkl turhan takia aiheutetaan ihmisille matkakuluja :/
Semmoisia ne on olleet jo pitkään. Ysärin alussa oli vielä rotia, otettiin ihan oikeisiin töihin puoleksi vuodeksi.
Jos nainen palkataan pelkäksi kavinkeittäjäksi, niin naista halvennetaan.
Työttömälle näin voi tehdä.
Meidän duuni kuntouttavassa 2008 oli tuhota kodittomien majoja metsissä Helsingissä.
Että semmoista. Suurin osa porukasta oli vain millin päässä samasta tilanteesta itse.
Nykyjärjestelmä pyörii työuskovaisten ehdoilla - ja kaikki uskovaiset ovat hulluja sutkeja.
Ei tietenkään. Jos kuntoutuisi, se olisi käytössä terapiana maailmalla. Nyt päätöksen siitä tekee joku merkonomi vm. -61