Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuntouttavassa ja eilen meitä oli ryhmässä neljä ja ainoa tehtävä oli keittää kahvit

Vierailija
22.02.2023 |

Muuten hengailtiin. Ohjaajan piti tulla muttei näkynyt.

Surkeaa. Miten pääsisin täältä esim jollekin kurssille jossa oppisi jotain?

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä pitävät niin tärkeänä tätä kuntouttavaa työtoimintaa. Vastalauseen jos erehdyt sanomaan eli haluat kieltäytyä, niin jo alkaa työvoimavoimavirkailija haukkumaan.  Työllisyystoimien top 1 on kuntouttava työtoiminta. Sinne pitää saada pakolla jokainen työtön!

Työvoimavirkailijat itse eivät ole yhtään perillä mitä näissä kuntouttavissa oikein tapahtuu.  Moni on tullut huumeidenkäyttäjiksi, kun on laitettu yhteen huumeidenkäyttäjien kanssa ja on sitten tarjoiltu huumeita.

Ja monelle ei todellekaan ole ollut mitään hyötyä.

Ja tilastojen mukaan kukaan ei työllisty kuntouttavasta työtoiminnasta.

Tuli mieleen kaverin sisko, joka oli aikanaan laitettu kuntouttavaan työtoimintaan, taisi olla noin 27-vuotias silloin. Oli siellä pyörittelemässä peukaloita neljän vanhan pulsun kanssa, ja olivat kaikki aina päivän päätteeksi lähteneet lähibaariin, myös tämä sisko. Kerran olivat lähteneet kesken päivän, kun ohjaajaa ei näkynyt. Oli kyllä miettinyt, että mitenhän tuollainen jengiytyminen edesauttaa työllistymistä, mutta hauskaa oli kuulemma ollut.

Jos on päihdeongelmaa, pitäisi laittaa päihdekuntoutukseen, siitä voi olla hyötyä joillekin.

No ilmeisesti päättäjät ovat siinä käsityksessä, että työttömät ovat yhtä kuin päihdeongelmaisia, se selittäisi tämän, että kaikki laitetaan lähtötasostaan huolimatta samoihin napinpainamis-koulutuksiin, jossa esitellään internetin käyttöä ja rekryfirmojen nettisivuja.

Kuntouttava on ihan paras paikka jos päihteet kiinostaa. Sieltä saa kontakteja alan ihmisiin. 

Vierailija
62/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun siitä kuntouttavasta saa 9 euroa lisää työttömyysetuuteen, niin eipä sitä voi paljon tuon enempää sen 9 euron eteen vaatiakaan tehtäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
64/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 20 vuotta sit kuntouttavassa, sillon vielä kun teeskenneltiin et "harjoittelijat ei saa vääristää kilpailua" ja muuta soopaa, me maalattiin sielä 20 kilometriä lautaa järjestävän koulun rehtorin mökille, josta se ei lopulta maksanu mitään.

On kiva kuulla et sama meno jatkuu, meistäkään kukaan ei työllistyny, yks tappo itsensä mut se tais liittyä enemmän viinaan kun siihen kuntoutukseen mut ei se kuntoutuskaan auttanu, sielä se itki vessassa et miksei kukaan ota sitä tosissaan.

Vierailija
65/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 10 vuotta takana kuntouttavaa, ja oon sit välillä pisempiä pätkiä sairaslomalla kun alkaa ne naamat siä kyllästyttää.

Musta noi kuntouttavat on hyviä, ei tartte ikinä mennä töihin, saa siä loisia eläkkeelle asti.

Vierailija
66/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä esim. sairaalat, museot, taidemuseot, sähkölaitos, vesilaitos, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus kansalaisopistot, nuorisotalot jne.

Vierailija
67/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi hainkin kouluun, ettei tarvi mennä "kuntoutumaan". Jaksaminen ja fyysinen kunto edelleen tosi heikko, mutta mieluummin opiskelemassa kuin kaunistamassa tilastoja pyörittelemällä peukaloita turhautuneena.

Tuohan on nimenomaan kuntouttavan tarkoitus. Tehdään siitä niin ankeaa kuraa, että kaikki kynnelle kykenevät lähtevät opiskelemaan.

Minulla oli ammattikorkeakoulututkinto suoritettu.

Vierailija
68/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä pitävät niin tärkeänä tätä kuntouttavaa työtoimintaa. Vastalauseen jos erehdyt sanomaan eli haluat kieltäytyä, niin jo alkaa työvoimavoimavirkailija haukkumaan.  Työllisyystoimien top 1 on kuntouttava työtoiminta. Sinne pitää saada pakolla jokainen työtön!

Työvoimavirkailijat itse eivät ole yhtään perillä mitä näissä kuntouttavissa oikein tapahtuu.  Moni on tullut huumeidenkäyttäjiksi, kun on laitettu yhteen huumeidenkäyttäjien kanssa ja on sitten tarjoiltu huumeita.

Itse olin 3 kuukautta ja sain samasta työpaikasta palkkatukityön perään.

70/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

Vierailija
71/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 10 vuotta takana kuntouttavaa, ja oon sit välillä pisempiä pätkiä sairaslomalla kun alkaa ne naamat siä kyllästyttää.

Olet siis sairaslomalla siitä kahvin keittämisestä?

Ethän pahastu, jos naurahdan. Asia on kyllä vakava, sen myönnän.

Se lorviminen ei nimittäin ole kevyttä hommaa.

Vierailija
72/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sairaslomalla siitä kahvin keittämisestä?

Ethän pahastu, jos naurahdan. Asia on kyllä vakava, sen myönnän.

Se lorviminen ei nimittäin ole kevyttä hommaa.

Tuo siinä onkin huvittavaa. Kun ollaan työttömiä. Mutta kuitenkin kuntouttavan takia ei olla työttömiä ja vaaditaan virallinen saikkupaperi, niinkuin työssäkäyvältä. Kuitenkaan sit ei kerry lomia, ei ole työterveydenhuoltoa jne. On velvollisuuksia, mutta ei mitään oikeuksia ja vapauksia.

Oon siis itsekin työtön ja olin vuosia kuntouttavassa, maailman turhauttavin homma joillekin, jotkut taas aidosti piti siitä. Ja tosiaan, asiakkaissa oli niitä, jotka tekivät sillä 9 eurolla päivä enemmän kuin palkalliset ohjaajat koko kuukauden aikana.

Vierailija
73/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein joskus kuntouttavassa päivän aikana ilmaisia lukion nettikursseja. Huvittavinta siinä on, että mähän olisin menettänyt työttömyystukeni ja mut ois potkastu pihalle jos olisivat tajunneet, että teen puhelimella jotain hyödyllistäkin.

Vierailija
74/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää käytöstä! Näemmä lyötyä saa lyödä ihan antaumuksella.

Jos työttömiä nyt edes sen verran mäiskittäisiin, että menisivät töihin.

Vierailija
75/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi hainkin kouluun, ettei tarvi mennä "kuntoutumaan". Jaksaminen ja fyysinen kunto edelleen tosi heikko, mutta mieluummin opiskelemassa kuin kaunistamassa tilastoja pyörittelemällä peukaloita turhautuneena.

Tuohan on nimenomaan kuntouttavan tarkoitus. Tehdään siitä niin ankeaa kuraa, että kaikki kynnelle kykenevät lähtevät opiskelemaan.

Mikset mene töihin vaan leppoistelet yhteiskunnan elättinä?

Vierailija
76/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kaverin sisko, joka oli aikanaan laitettu kuntouttavaan työtoimintaan, taisi olla noin 27-vuotias silloin. Oli siellä pyörittelemässä peukaloita neljän vanhan pulsun kanssa, ja olivat kaikki aina päivän päätteeksi lähteneet lähibaariin, myös tämä sisko. Kerran olivat lähteneet kesken päivän, kun ohjaajaa ei näkynyt. Oli kyllä miettinyt, että mitenhän tuollainen jengiytyminen edesauttaa työllistymistä, mutta hauskaa oli kuulemma ollut.

Jos on päihdeongelmaa, pitäisi laittaa päihdekuntoutukseen, siitä voi olla hyötyä joillekin.

No ilmeisesti päättäjät ovat siinä käsityksessä, että työttömät ovat yhtä kuin päihdeongelmaisia, se selittäisi tämän, että kaikki laitetaan lähtötasostaan huolimatta samoihin napinpainamis-koulutuksiin, jossa esitellään internetin käyttöä ja rekryfirmojen nettisivuja.

Aivan, samoin kuin Kela pitää toimeentulotukea saavia lähtökohtaisesti rikollisina, koska muistaa ohjeistaa päätöksissä, että jos joudut vankilaan, niin ilmoita siitä, sillä se vaikuttaa tuen määrään :D Tuntuu, että työttömiä ym. voidaan nöyryyttää ja kyykyttää mielin määrin.

Vierailija
77/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa on työssäkäyvien kommentteja, mitkä vaikuttavat kateellisilta. Näille tiedoksu: työttömäksi pääsee helposti. Tervetuloa iloiseen joukkoomme, tämä on yhtä juhlaa! 😏

Vierailija
78/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene töihin vaan leppoistelet yhteiskunnan elättinä?

Koska työnantaja valitsee aina ammatinvaihtajan.

Viime toukokuusta asti on haettu 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään.

Koska nyky hallitus esittää tulokset paljonko työttömyys on vähentynyt?

Vierailija
79/169 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan työtoiminnan nimi pitäs olla rampauttava... Ei siellä kukaan kuntoudu.

Vierailija
80/169 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae oikeita töitä

Ymmärrätkö ollenkaan mitä tuo kuntouttava pitää sisällään? Se on paikka niille, joilla on rajoitteita tehdä "oikeita" töitä. Rajoitteet voivat olla fyysisiä tai psyykkisiä. Keskivertokuntoutettavan ikä on usein myös yli 50v, joten eiköhän me kaikki tiedetä miten työllistymisen kanssa on? Turhaa väittää muuta.

T: Pupukurssit ja kuntoutukset kolunnut, nykyään eläkkeellä, ansaitusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme