Virtsankarkailua synnytyksen jälkeen?
Synnytin puolitoistavuotta sitten.. Aluksi ajattelin että tämä on ihan normaalia synnytyksen jälkeen, mutta vaiva vaan pahenee eikä parane. Sain aika isot repeämät enkä ensimmäisinä päivinä pystynyt ollenkaan kontrolloimaan virtsaamistarvettani eikä tuntoa ollut juuri ollenkaan. Se kuitenkin korjaantui.
...Mutta nyt ongelma on muuttunut sellaiseksi, että minulla on melkein koko ajan pissahätä. Kun sitten menen vessaan, niin sieltä ei tule kuin pari pisaraa. Silti hätä tuntuu niin pahalta, etten pysty pidättämään. En uskalla juoda juuri mitään, jos olen menossa jonnekin, koska silloin minulla on pissahätä koko ajan! Koulupäivän aikana n. 7-16 juon tasan yhden lasillisen vettä ja käyn pissalla noin 6 kertaa. Kotona sitten tankkaan nestettä ettei keho ihan kuivu ja sitten juoksen loppuillan vessassa :I Lisäksi ilmenee virtsankarkailua, mutta ei kuitenkaan kauheasti. (aivastellessa, hyppiessä, nauraessa joskus..) Jatkuva pissahätä on suurempi ongelma.
Olenko ainut? Johtuukohan tämä synnytyksestä? :( Olen menossa lääkäriin, mutta silti kyselen.. Tuntuu niin turhauttavalta, kun 22-vuotiaana on jo tällainen " ongelma" . Ei tästä kavereille osaa puhua.
Kommentit (4)
otitko silloin aikoinaan lantiopohjalihastreenit tosissaan, tämä tulee ekana mieleen? Jos isot " vauriot" alapäässä synn yhteydessä on normaalia että ei voi pidättää pissaa ekoina päivinä mutta ajan kans ja treenaamalla pitäisi tämä korjautua. Oletan että sulla oli katetri silloin synnytyksessä tai sen jälkeen jos ommeltiin paljon. Vai? Toisena tulee mieleen että onko katetroinnin jälkeen kontrolloitu (siis jo laitoksella yleensä) virtsaa ettei ole virtsatieinfektio? Kuitenkin siitä on niin kauan että tuskin siitä enää johdu mutta onko muuten katsottu virtsanäytettä että ei ole tulehdusta koska vaikka ei kipuja noi oireet voi myös olla tulehduksen merkkejä? Hyvä että pääset lääkärille mut kai jossain on jotain tehty jo? t kätilö
Synnytyksen aikana tai jälkeen minua ei katetroitu. Kätilö ei ottanut mitenkään kantaa repeämisiini, joten ajattelin, että ne ovat ok, koska enhän tiennyt muustakaan. Ajattelin, että se on ihan normaalia. Mitään muitakaan tutkimuksia ei ole asiaan liittyen tehty eikä minulle ole annettu mitään ohjeita, miten niitä lihaksia voi harjoittaa?? En tosin itsekään tajunnut ottaa asioista selvää, koska aluksi ongelma ei tuntunut suurelta enkä oikeastaan ajatellut sitä, kun olin niin keskittynyt ihanaan vauvaani =) Vaiva on tullut enemmän ajankohtaiseksi nyt kun en ole enää kotona... :(
-AP
Mulla oli raskausaikana samanlainen fiilis monesti ja kun menin veskiin niin tulikin vain tippa jos sitäkään. Voiskohan olla niin että sulla on vielä löysyyttä siellä alapään lihaksissa + jotain kohdunlaskeumaa joka vois painaa rakkoon?