Joko tiedätte mitä ostatte lapsillenne joululahjaksi? Minkä ikäisiä lapsenne ovat?
Tänään katselin kaupassa leluja, meillä lapset tyttö 4 v ja poika 6 v. Tyttö toivoo " kävelyponia" , en tiedä raaskinko ostaa kun maksaa yli 50 euroa. Poika ei oo vielä toiveita esittänyt, varmaan kun lelulehti tulee niin sitten niitä toiveita rupee tulemaan.
Kommentit (23)
kun on aina hirvee riita että kumpi saa imuroida :D
Säästä marraskuussa 25 ja joulukuussa toiset. Niin ei tunnu pahalta.
lisäksi molemmille joku kirja + jotain pientä (palapeli tms.). Meillä lapset saavat myös sukulaisilta ja ystäviltä lahjoja, eikä mielestäni niitä lahjoja tarvitse aivan älyttömiä määriä saada. t. ap
www. hasbro. com/mylittlepony/default. cfm?page=Products/Detail&product_id=17791
Nalle Puhin talon, Fisher Pricen Little people sarjaa, söpöjä vaatteita, palapelin, Dubloja ym. Ei ole ongelmia keksiä lahjoja
mutta jos linja on että yksi lahja niin osta nyt ihmeessä se mitä toivoo :)
Meillä 2 lasta ja lahjoihin uppoo n.700e per lapsi.
ja ikää vasta 1v 4kk, joten olin niin " tylsä" ;) että tilasin pojalle lastenvaate esittelystä plyyssi- haalarin ja sen paketoin pukin konttiin.
Lahjoja kun tulee isovanhemmilta, ystäviltä ja kummeilta, niin lelujakin luultavasti joukosta löytyy.
molemmille omat: kirja, pienempi lelu tai muu toive (n. 10e), isompi lelu (max 30e)
ja yhteiseksi peli sekä dvd/cd eli lahjoihin menee n. 150e. Rahaa meillä varmasti olisi kalliimpiinkin juttuihin, mutta en usko että lapset siitä juuri onnellisemmiksi tulisi.
Jonkun Duplo-setin (palo-asema, lentokone tms.) ja Cars-dvd:n (pitäisi ilmestyä ennen joulua). Legot maksaa n. 50e ja elokuva pari kymppiä.
Lahjoja saa lisäksi isovanhemmilta (sekä miehen että minun puolelta), enoltaan ja kummeiltaan. Paketteja saa aina yli 10 ja se riittää.
Vierailija:
Meillä 2 lasta ja lahjoihin uppoo n.700e per lapsi.
Meillä ei oo varaa laittaa noin paljon lahjoihin, minä työtön ja mätkyjäkin meidän perheeseen tuli :( Ehkä mä sen ponin kuitenkin hommaan jos näyttää siltä että tyttö sitä tosissaan haluaa. t. ap
ja ajattelin ostaa hänelle useamman lelun lahjaksi. Jotenkin hänellä tuntuu olevan niitä niin kauhean vähän.
Aina kun on ollut jotain juhlaa, kuten synttäri tai joulu, niin olemme ajatelleet, että leluja tulee varmaan lahjaksi muilta ihmisiltä. Olemme siis itse ostaneet hänelle jotain muuta. Tosi harva kuitenkaan on tuonut niitä leluja lahjaksi.
Meilläkin tulee lahjoja aina ihan tolkuton kasa isovanhemmilta, isoisovanhemmilta, mun ja miehen sisaruksilta, kummeilta ja kavereilta. Viime jouluna lahjojen jakoon (lapsia=serkuksia, oli paikalla 4, vanhin oli vajaat 3) meni 1,5 tuntia. Silloin jo mietittiin miten älytöntä tollanen lahjamäärä on, etenkään osa lapsista ei edes itse osannut paketteja avata. Tuntuu että lapsille tulee ihan väärä kuva siitä mikä joulun tarkoitus on.
kun ihan muutaman lelun lapselle 1v5 jouluna? Lapsi saa muutenkin jatkuvati leluja ja vaatteita, aattelin että sukulaisten paketit riittää tänä vuonna, ens vuonna onkin toinen meininki ja varmasti silloin hukku lahjoihin....
Jotenkin oon vaan aatellu ettei vielä oikein tajua lahjojen päälle....
Poika saa niin paljon kumeilta, isovanhemmilta jne lahjoja ettei ole järkeä ostaa itse paljoa.
ikähaitariltaan 3-14 ja suurinpiirtein tiedän mitä ostan ja kenelle ja osa onkin joostettu ja, kun ostan lahjoja en katsele euroja paljonko menee.
Vaan menee mitä menee pääasia on että lahjat on saajansa näköisiä.
Suunnitelmissa on jotain tällaista...
Tyttö 3v: vaatteita, nukenvaatteita + jotain hoitotavaroita, joku ulkoliikuntajuttu (ehkä sukset tai luistimet tai joku mäenlaskuvempele), kirja, peli, pari toivelelua, itsetehty unipupu, prinsessatavaroita
Tyttö 1,5v: vaatteita, pari kirjaa, itsetehty unipupu, muutama lelu, joku dublosetti
Meillä kaikki lelut tulevat yhteiseen käyttöön, eli ei ole niin tarkkaa kumpi saa mitäkin. Kunhan vaan paketteja on suunnilleen sama määrä molemmilla... :)
Lapsi saa lahjoja myös mummuilta ja kummeilta, joten jos mekin ostaisimme monta, niin saattaisi olla jo liikaa. Eli lapsi ei enää edes muistaisi mitä kaikkea sai.
Mä ostan aina ainakin 25 lahjaa/lapsi.. Ja nyt on kaksi lasta!!! Leluja meillä on LIIAN PALJON!!!! Eli mulla on ainakin vaikea keksiä lahjoja!!!