Teemu Keskisarja PS:n ehdokkaaksi!
Nyt on kova taso!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d946c6-ed39-4f1c-80d3-5c69b8029…
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiotieteet voisi kuitenkin poliitikolle sopivampi tieteenala. Viipurin tietämyksellä ei tee mitään. Poliisi selvittää rikokset, ei kansanedustaja. Kansanedustajan puheenvuoro on myös hyvin lyhyt. Ei siinä ehdi mehevää tarinaa kertoa.
Tuossa kommentissa loistaa tietämättömyys siitä, mitä kansanedustajan luottamustehtävään kuuluu ja miten tehtäviä hoidetaan.
Miten niin? Kansanedustajia on toki perusduunarista alkaen. Mutta ei historiantuntemus tee sinusta mitenkään ylivertaista poliitikkoa. Keskisarja osaa toki lukea ja kirjoittaa. Ymmärrettävästi tämä on persuille uusi ja ihmeellinen asia.
Mainittakoon vielä, että Keskisarjan suosio perustuu, siihen että hän osaa kertoa asioista viihdyttävästi ja kansantajuisesti. Eli hän tulkkaa historiaa niille, joilla ei kirja muuten pysyisi kädessä.
Mahtuu tuonne kaikenlaista. Keskisarjan kansansuosio voi perustua keskivertokansalaisenkin ymmärrettäviin teoksiin, mutta se ei syö yhtään hänen ansioitaan tieteentekijänä ja tiedonvälittäjänä. Ei tällainen tausta poliitikolle huono ole. Historian ammattilaisilla tuppaa olemaan keskivertokansalaisen maailmankäsitystä huomattavasti laajempi ymmärrys, historian riviammattilaisillakin.
https://www.teemukeskisarja.fi/teosluettelo/
Voit muuten lopettaa tuon "persuille uutta ja ihmeellistä" -mantran versioiden hokemisen. Se nimittäin syö sinun uskottavuuttasi keskustelijana isoin haukkapaloin. Ymmärrän kyllä, miten kovasti joidenkin tekee mieli vähätellä väärään puolueeseen lähtenyttä historioitsijaa, mutta itsellesi sillä teet haittaa, kun kukaan ei lopulta viitsi kiinnittää sinuun huomiota.
Persut haluavat jatkuvasti vähätellä koulutuksen merkitystä. Siksi en pidä persuja lainkaan koulutusmyönteisenä puolueena. Mitä persut ovat tehneet sivistyksen ja kulttuurin eteen? Haluavat Ylen maksumuurin taakse, vaikka siellä juuri näitä Keskisarjan ohjelmia näytetään.
Miten tuo kommentti liittyy ylempänä olevaan kirjoitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesko ketju tämä on tästä aiheesta?
Ei kai vain Mr T itse niitä tehtaile?
Tää on mun tekemä! Otti aivoon, kun kaikki ketjut tästä aiheesta poistatettiin. Hyvin tää on pysynyt. Oon nainen ja Keskisarja-fani.
Tony Halme sai 16000 ääntä. Mahtaako yltää samaan?
Persut voisi viihteen vuoksi 4-vuotta sekoilla hallituksessa, mutta nyt ulkopoliittinen tilanne oikeasti vakava. Onneksi kokoomuksen kannatus näyttää vakaalta.
Vierailija kirjoitti:
Persut voisi viihteen vuoksi 4-vuotta sekoilla hallituksessa, mutta nyt ulkopoliittinen tilanne oikeasti vakava. Onneksi kokoomuksen kannatus näyttää vakaalta.
Neljä viiva vuotta. :D
Olen katsonut tätä Keskisarjan uutta sarjaa Yle Areenasta. Siinä näkyy, että hänellä on kotona vauva ja leikki-ikäinen lapsi. Ja hän itse on siis reilu 5-kymppinen. Eli hän on tosi vanhana tullut isäksi. Vai Tietääkö kukaan, että onko hänellä vanhempia lapsia?
Hän on hyvä tutkija, mutta vaikuttaa olevan vaikea ihminen ja aika empatiakyvytön. Äly ei yksin riitä, kun pitää päättää ihmisten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Keskisarjaa. 🙂
Mä ehkä antaisin hänelle myös ääneni , jos asuisin vaalipiirissään. Olen aina ihaillut sitä miten on puhunut siitä, että meidän kaunis suomen kieli, tulee vielä näivettymään pois ja uskon, että hän pitää kyllä suomen kielen puolia kaiken maailman fingelskan sekamelskassa .
"– Minulla on vakaumus. Se on suomen kieli ja Suomen mieli. Pakkoenglanti on aivosyöpä, joka perussuomalaisten pitää leikata tai sytostaateilla hoitaa kuntoon. Suomen kieli todella on uhanalainen, se voi näivettyä kyökkikäyttöön."
Christiiina kirjoitti:
Olen katsonut tätä Keskisarjan uutta sarjaa Yle Areenasta. Siinä näkyy, että hänellä on kotona vauva ja leikki-ikäinen lapsi. Ja hän itse on siis reilu 5-kymppinen. Eli hän on tosi vanhana tullut isäksi. Vai Tietääkö kukaan, että onko hänellä vanhempia lapsia?
Ainakin yksi kouluikäinen, näin hänet pari vuotta sitten museossa Helsingissä semmoisen 10-12-vuotiaan pojan kanssa ja oli sen näköinen kaksikko, että olivat isä ja poika, mutta hitsit kun en hoksannut varmistaa. Ajattelin vaan, että Keskisarja poikansa kanssa liikkeellä. :)
Vierailija kirjoitti:
Tony Halme sai 16000 ääntä. Mahtaako yltää samaan?
Jaa meinaatko että linnakundit ja lähiöissä varttuneet, nyrkkejä käyttämään tottuneet äijät äänestää jotain nyhveröä jaarittelija-historioitsijaa, jonka poliittinen teema on suomen kieli?
Persuilla Teemu Keskisarja ja vassareilla Riku Nieminen 😅
Kokoomuksella myös kova nimi samassa vaalipiirissä. Nordnet rahapodista tuttu taloustietäjä Martin Paasi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Keskisarjaa. 🙂
Mä ehkä antaisin hänelle myös ääneni , jos asuisin vaalipiirissään. Olen aina ihaillut sitä miten on puhunut siitä, että meidän kaunis suomen kieli, tulee vielä näivettymään pois ja uskon, että hän pitää kyllä suomen kielen puolia kaiken maailman fingelskan sekamelskassa .
"– Minulla on vakaumus. Se on suomen kieli ja Suomen mieli. Pakkoenglanti on aivosyöpä, joka perussuomalaisten pitää leikata tai sytostaateilla hoitaa kuntoon. Suomen kieli todella on uhanalainen, se voi näivettyä kyökkikäyttöön."
Minua kiinnostaa että miten tämä suomen kielen suojeleminen käytännössä tapahtuisi? Aika vanhaksi olen elänyt enkä ole nähnyt että suomen kielestä olisi missään luovuttu. Jopa omassa kansainvälisessä työssä käytän suomea ja englantia rinnakkain yleisöstä riippuen. Ihmettelen kovasti humanistia joka näkee vieraiden kielten osaamisen ongelmana.
Säälittävä sarja tuo keskisarjan areena-rikossarja. Siis Kyllikki Saaren murha - kuinkakohan monta kertaa tuokin on perattu. Keskisarja huijaa Yleä, tekee väsyneen puhkikalutun ns rikossarjan muiden aineistoilla ja huijaa lisää kun ei kerro asettuvansa ehdokkaaksi ja siten kuuluvansa vaalikaranteenin piiriin.
Todella niljakasta touhua. Mutta mitä muuta voi persuhenkisiltä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksella myös kova nimi samassa vaalipiirissä. Nordnet rahapodista tuttu taloustietäjä Martin Paasi 👍
En usko että nämä kilpailevat samoista äänestäjistä, Paasi on talous- ja bisnesosaaja ja eliitin etujen asialla, Keskisarjan äänestäjiä tuskin nämä asiat kiinnostavat. Persuilla on ollut aika paljon akateemisia samantyylisiä miehiä ehdokkaina, mm. totuus kiihottaa -äijä, eikä mitään suurta menestystä ole ollut. Äänestäjiin ehkä vetoaisi vähän machommat äijät tyyliin joku Karalahti. Mutta Jere ei tainnut olla persujen listoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Keskisarjaa. 🙂
Minua kiinnostaa että miten tämä suomen kielen suojeleminen käytännössä tapahtuisi? Aika vanhaksi olen elänyt enkä ole nähnyt että suomen kielestä olisi missään luovuttu. Jopa omassa kansainvälisessä työssä käytän suomea ja englantia rinnakkain yleisöstä riippuen. Ihmettelen kovasti humanistia joka näkee vieraiden kielten osaamisen ongelmana.
Varmaan osittain samoilla keinoilla, kuin aikoinaan se miten suomen kielen eteen fennomaanit työskentelivät.
Olet kyllä vähän epäuskoinen , ettet olisi kuullut miten monia suomen kielisiä sanoja korvataan englannin kielisillä nykykielessä tai sitten ovat suomen ja englannin sekoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä tulee ääniä niin, että raikaa. 👏
Kunhan ei veisi Riikan ääniä. Vaikka tarkemmin ajateltuna, haittaisko se?
Vierailija kirjoitti:
Hän on hyvä tutkija, mutta vaikuttaa olevan vaikea ihminen ja aika empatiakyvytön. Äly ei yksin riitä, kun pitää päättää ihmisten asioista.
Empatialla ei eduskunnassa pitkälle pötkitä. Vaikeasta luonteesta voi olla hyötyäkin, jos siis vaikeutena pidetään esimerkiksi päättäväisyyttä ja peräänantamattomuutta.
Populisteilla ei ole linjaa. On helppo kääntää takkia, kun kieltää mitä on eilen luvannut.