Teemu Keskisarja PS:n ehdokkaaksi!
Nyt on kova taso!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d946c6-ed39-4f1c-80d3-5c69b8029…
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on hyvä tutkija, mutta vaikuttaa olevan vaikea ihminen ja aika empatiakyvytön. Äly ei yksin riitä, kun pitää päättää ihmisten asioista.
Empatialla ei eduskunnassa pitkälle pötkitä. Vaikeasta luonteesta voi olla hyötyäkin, jos siis vaikeutena pidetään esimerkiksi päättäväisyyttä ja peräänantamattomuutta.
Mielestäni Keskisarjan vaikeus taitaa olla lähinnä änkyryyttä. Jos jotkut arvostetut tohtorit/tutkijat ovat jotain mieltä niin Keskisarjan pitää välttämättä olla toista mieltä. Tällainen mielikuva tullut itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Keskisarjaa. 🙂
Mä ehkä antaisin hänelle myös ääneni , jos asuisin vaalipiirissään. Olen aina ihaillut sitä miten on puhunut siitä, että meidän kaunis suomen kieli, tulee vielä näivettymään pois ja uskon, että hän pitää kyllä suomen kielen puolia kaiken maailman fingelskan sekamelskassa .
"– Minulla on vakaumus. Se on suomen kieli ja Suomen mieli. Pakkoenglanti on aivosyöpä, joka perussuomalaisten pitää leikata tai sytostaateilla hoitaa kuntoon. Suomen kieli todella on uhanalainen, se voi näivettyä kyökkikäyttöön."
Minua kiinnostaa että miten tämä suomen kielen suojeleminen käytännössä tapahtuisi? Aika vanhaksi olen elänyt enkä ole nähnyt että suomen kielestä olisi missään luovuttu. Jopa omassa kansainvälisessä työssä käytän suomea ja englantia rinnakkain yleisöstä riippuen. Ihmettelen kovasti humanistia joka näkee vieraiden kielten osaamisen ongelmana.
Varmaan osittain samoilla keinoilla, kuin aikoinaan se miten suomen kielen eteen fennomaanit työskentelivät.
Olet kyllä vähän epäuskoinen , ettet olisi kuullut miten monia suomen kielisiä sanoja korvataan englannin kielisillä nykykielessä tai sitten ovat suomen ja englannin sekoitusta.
No mitenkä siihen vaikutetaan eduskunnassa? Annetaan sakkoja niille jotka käyttävät englannista peräisin olevia termejä? Kyllä huomaa että Keskisarja on historioitsija eikä kielitieteilijä kun luulee että kieli on joku historiallinen muuttumaton jäännös joka ei kehity eikä ota vaikutteita muusta maailmasta.
Ei välttämättä mitään, mutta varmasti se on kuitenkin enemmän se paikka, jossa asialle voidaan tehdä jotain, kuin tämä meidän palstakeskustelu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on hyvä tutkija, mutta vaikuttaa olevan vaikea ihminen ja aika empatiakyvytön. Äly ei yksin riitä, kun pitää päättää ihmisten asioista.
Empatialla ei eduskunnassa pitkälle pötkitä. Vaikeasta luonteesta voi olla hyötyäkin, jos siis vaikeutena pidetään esimerkiksi päättäväisyyttä ja peräänantamattomuutta.
Mielestäni Keskisarjan vaikeus taitaa olla lähinnä änkyryyttä. Jos jotkut arvostetut tohtorit/tutkijat ovat jotain mieltä niin Keskisarjan pitää välttämättä olla toista mieltä. Tällainen mielikuva tullut itselleni.
Parempi olla eduskunnassa älykäs änkyrä kuin tyhmänpulskea lapatossu. Tyhmänpulskeita änkyröitähän siellä on aina.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteena suomen kielen aseman parantaminen. Onko se jotenkin edes uhattuna? Täyttä tyhjää koko äijä mutta toivottavasti pääsee eduskuntaan jonkun pöljemmän persun sijasta. En usko että hänestä on paljoa haittakaan.
Hyvä suomenkieli on todellakin uhattuna. Nuoret kirjoittaa ihan hirveää epäkieltä. Sanoja taivutetaan väärin (tänään näin esim kirjekuoreeseen) ja kieli on täynnä finglishiä. Lisäksi yhdyssanat ja eri taivutusmuodot on monelle liian vaikeita. Suomea puhutaan englannin kieliopin mukaisesti.
Keskisarja on muuten lähtöisin todella kommunistisesta kodista, ihan taistolaisesta kodista, kuten Anna Kontulakin on. Ennen vasemmistolaisissa saattoi olla periaatteen ihmisiä. Jostain syystä minulla on tällainen käsitys.
Keskisarja puhuu järkipuhetta eikä mielistele ketään. Jalat maassa oleva ihminen.
En ihmettele yhtään, että hän meni persuihin. Periaatteen ihmisiä kaivataan Suomeen. Tervetuloa-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteena suomen kielen aseman parantaminen. Onko se jotenkin edes uhattuna? Täyttä tyhjää koko äijä mutta toivottavasti pääsee eduskuntaan jonkun pöljemmän persun sijasta. En usko että hänestä on paljoa haittakaan.
Hyvä suomenkieli on todellakin uhattuna. Nuoret kirjoittaa ihan hirveää epäkieltä. Sanoja taivutetaan väärin (tänään näin esim kirjekuoreeseen) ja kieli on täynnä finglishiä. Lisäksi yhdyssanat ja eri taivutusmuodot on monelle liian vaikeita. Suomea puhutaan englannin kieliopin mukaisesti.
Ja itse kuitenkin kirjoitat "suomenkieli".
En ole arvostanut ennenkään ja nyt vielä vähemmän.
Äänestäisin jos asuisin Uudellamaalla.
Nyt pitää täältä löytää hyvä ps ehdokas. Eiköhän onnistu.
Taistolaisesta suvusta oleva Keskisarja sanoi muutama vuosi sitten, että Suomen sivistys ja suurmiehet ovat lähtöisin pappissuvuista. Rehellinen historiantutkija kommunistisesta suvusta uskalsi sanoa sen ääneen.
Äitini kertoi tuon minulle ja olin ihmeissäni. DDR:n peruskoulussa sitä ei kerrottu. Huomasin, että se on totta kun tutkin sukupuita. No, Keskisarja kertoi saman asian.
Arvostan ja kunnioitan periaatteita ja rehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onneksi itsellesi ei varmasti ikinä käy mitään virheitä esim. puhelimella kirjoittaessasi. Valitettavasti kaikki eivät ole niin täydellisiä yksilöitä kuin sinä.
Halla-aho on myös lähtöisin suomenruotsalaisesta sivistyssuvusta, pappissuvusta.
Lähde: YLE.
Sakari Puisto, persut, fyysikko, tohtori, valmistui Cambridgen yliopistosta.
Ainoa ihminen, jolla on todellisen sivistyneen ihmisen leima eduskunnassa. Heitä on Suomessa tosi vähän, ainakaan julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nimeomaan. Nyt on tietäjien aikakausi. Heitä tarvitaan JOKA alalle. Politiikkaan vaan Teemu!
Millä perusteella Keskisarja tietää politiikasta yhtään mitään? Hänen tietämyksensä, ja yllättävän hyvä onkin, liittyy menneisiin tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono v*ttuiluyritys, jos kirjoittaja itse todistaa oman pointtinsa. Älykääpiö.
Se, että persuja haukutaan sivistymättömiksi, on erittäin vastenmielistä vaalipropagandaa.
Haukkuminen, vastakkainasettelu ja mm. suomettunut Suomi ovat minulle syitä, miksi en enää äänestä.
Tämä laski arvostustani Teemua kohtaan mutta ei parantanut käsitystäni PS:a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeomaan. Nyt on tietäjien aikakausi. Heitä tarvitaan JOKA alalle. Politiikkaan vaan Teemu!
Millä perusteella Keskisarja tietää politiikasta yhtään mitään? Hänen tietämyksensä, ja yllättävän hyvä onkin, liittyy menneisiin tapahtumiin.
Se, että tuntee menneisyyden, on täysin välttämätöntä poliitikolle. Tunne historia sekä lue filosofiaa. Tuossa edellytykset paremmalle yhteiskunnalle. (Kissinger.)
Keskisarjalla on varmasti paras sivistyspohja politiikalle mitä ikinä voi olla.
Populismi. Eikö juuri populismi ole se asia jolla ihmiset saadaan äänestämään?
Kaikki puolueet ovat populistisia puolueita.
Ketään ei kiinnosta äänestää ihmistä joka haluaa olla suojatyöpaikassa ajamassa omaa ja kavereidensa etua. Joka liihottelee kuplassa ja joka on täysin vieraantunut oikeasta yhteiskunnasta.
Kiitos EI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onneksi itsellesi ei varmasti ikinä käy mitään virheitä esim. puhelimella kirjoittaessasi. Valitettavasti kaikki eivät ole niin täydellisiä yksilöitä kuin sinä.
Tuossa ei ole kyse mistään näppäilyvirheestä vaan siitä, että kirjoittaja ei vain osaa kielioppia.
No mitenkä siihen vaikutetaan eduskunnassa? Annetaan sakkoja niille jotka käyttävät englannista peräisin olevia termejä? Kyllä huomaa että Keskisarja on historioitsija eikä kielitieteilijä kun luulee että kieli on joku historiallinen muuttumaton jäännös joka ei kehity eikä ota vaikutteita muusta maailmasta.