Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppalehti: Suomalaisten ostovoima rapistuu. Autokauppa hiljeni puoleen ja suomalaisilla ei ole enää varaa edes huollattaa autoaan. Miten tähän on tultu? :O

Vierailija
21.02.2023 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kotitalouksien-rahapula-hiljensi-aut…

Kuva kertoo kaiken Suomen autokannasta: Ruosteiseen autoon vaihdetaan käytetty ruostunut apurunko liikaa ruostuneen tilalle. Sakkorenkaita ei ole varaa vaihtaa. Huoltoja maksetaan lainalla. Yhä useampi luopuu autosta.

Autohuoltamot hiljenivät ja nyt alkaa yt-neuvottelut ja suomalaisten elämä kurjistuu lisää.

Miten tässä nyt näin kävi?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipä ihme jos ei varaa edes hedelmiin ja vihanneksiin enää. Niin eipä yllätä tämäkään. Jostain on karsittava kuluja, että pärjää.

Vierailija
2/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää siirtymää. Jatkossa vapaa liikkuminen kuuluu vain eliitille, kansa pysyköön kotonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain akateemisella vihervasemmistolla on varaa ajella sähköautoilla. Muiden ei tarvitse enää autoilla. No itsepä olette näitä äänestäneet :/

Vierailija
4/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Marinin hallitukselta.

Vierailija
5/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö aitoilijoille keksiä vielä joku vero? Siinä sitä vihreää siirtymää, kun kohta vain eliitti kulkee autoillaan.

Vierailija
6/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ilmoitti juuri muuttavansa yli tuhat maksutonta parkkipaikkaa maksullisiksi. Osa on alueilla, joissa on teollisuutta ym., eli lähinnä työntekijät ovat niitä hyödyntäneet.

Kohta muuttaa joko yritykset, tai sitten työntekijät etsivät uuden työpaikan.

Vierailija
7/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä kun huollatin auton jätin ei-niin-tärkeät jutut myöhemmäksi. Meni muutenkin yli 700 euroa jo.

Vierailija
8/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihanaa vihreäämielisairastasiirtymää

Vierailija
9/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätään minimi tulo ja se on 2000€ ja sidotaan se indeksiin. Otetaan valtion velkaa kunnolla ja sijoitetaan se mm. yrittäjien verojen kevennykseen.

Vierailija
10/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mä olin varakkaampi Sipilän oikeistohallituksen aikana vaikka oli kikyt ja kaikki!

Vierailija
11/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on yleistynyt korona-vuosien aikana tosi paljon. Ihmiset ylipäätään tarvitsevat autoa paljon vähemmän kuin ennen.

Vierailija
12/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ei mennyt katsastuksesta läpi, joten yhteys vakiohuoltoon -> oli lopettanut. 

Tarjouspyyntö Jerryn kautta, oletus että kestää päiviä saada vastaus -> samana päivänä ekat. 

Tarjottiin mahdollisuutta tehdä ns. puolilaiton toimenpide, mihin suurin osa korjaamoista ei lähde lainkaan, syystä että tulisi halvemmaksi asiakkaalle. 

Vierailija
13/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat eivät osaa huoltaa itse autoaan. Minä huollan melkein kaiken itse. Tosin ruostetta en voinut itse hoitaa ja sekin maksoi melkein tonnin hitsauttaa muutamat palat peltiä!

Vierailija
14/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

This just in

"Helsinki vähentää kantakaupungista yli tuhat ilmaista pysäköintipaikkaa"

Aatelkaa miten valtavasti keskustan vetovoima taas kasvaa, tyhjät toimitilat otetaan käyttöön ja liikkeiden elinvoima elpyy kun persaukiset yksitysautoilijat karkotetaan lähiöstä julkisilla saapuvan eliitin tieltä.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009407331.html

Vierailija
15/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mä olin varakkaampi Sipilän oikeistohallituksen aikana vaikka oli kikyt ja kaikki!

Mihin sinä olet rahasi hassannut? Jos kerran ennen olit varakkaampija nyt et enää ole.

Vierailija
16/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomat eivät osaa huoltaa itse autoaan. Minä huollan melkein kaiken itse. Tosin ruostetta en voinut itse hoitaa ja sekin maksoi melkein tonnin hitsauttaa muutamat palat peltiä!

Aika uusavuton olet jos hitsipilli ei pysy kädessä.

Vierailija
17/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autothan kielletään kohta muutenkin, kun 15 minuutin kaupungissa kaikkialle pääsee pyörällä. Ei siis syytä huoleen.

Vierailija
18/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vaikuttaa se, että en oikein tiedä millainen auto kannattaa hankkia. Nykyinen reilu 10v vanha bensa-auto on luotettava ja sillä pärjää hyvin pohjoisessaja lapissa, jossa ajamme paljon. Auto pitäisi vaihtaa, mutta sähköautoa en uskalla meidän ajoilla ostaa, hybridit on viherpesua ja mikähän lienee bensa-autojen arvo tulevaisuudessa? Siispä odotellaan ja ajellaan vanhalla, saastuttavalla autolla.

Vierailija
19/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä olet rahasi hassannut? Jos kerran ennen olit varakkaampija nyt et enää ole.

Eliittiparemmiston jauhobileiden rahoitukseen, omaa mielipidettä siihen ei kysytty.

Vierailija
20/144 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

This just in

"Helsinki vähentää kantakaupungista yli tuhat ilmaista pysäköintipaikkaa"

Aatelkaa miten valtavasti keskustan vetovoima taas kasvaa, tyhjät toimitilat otetaan käyttöön ja liikkeiden elinvoima elpyy kun persaukiset yksitysautoilijat karkotetaan lähiöstä julkisilla saapuvan eliitin tieltä.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009407331.html

Niinpä. Vihreänsiirtymän tskia olen jo pitkään liikkunut lähinnä omalla autolla kun joukkoliikennettä ei enää uskalla käyttää. Varsinkaan myöhemmin illalla.