Onko sinulle asunto tärkeämpi kuin työ tai parisuhde?
Jos joudut valitsemaan asunnon ja työn tai parisuhteen välillä, niin valitsetko oman asunnon ja hylkäät työpaikan tai parisuhteen mielummin?
Kommentit (103)
Siis oliko kyse siitä, että muuten elät kadulla? Silloin on varmaan tärkeämpi päästä kadulta pois, mutta millä maksat ilman työtä?
Ja jos taas kyse, että asut joko äidin nurkissa tai saat unelmien kämpän unelmien paikasta, niin mieluummin pidän työn ja parisuhteen ja odotan, että voisin sovittaa kaikki 3 yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ehdottomasti. Voin asua millaisessa asunnossa tahansa tai tehdä mitä työtä tahansa kunhan se parisuhde kunnossa. Eihän se että kokisi asunnon arvoasteikossa vähäisemmäksi tarkoita asunnottomuutta vaan sitä että sen laadusta tai sijainnista valmis tinkimään. Sama työn kohdalla. Etenkin korona-aika varmisti omalla kohdalla tämän. Ilman rakastani pää olisi hajonnut vaikka minkälainen unelmien asunto jos siellä yksin olisin aikani viettänyt. Eikä paraskaan työ olisi korjannut myöskään.
Parisuhde voi loppua milloin vain ja sen jälkeen olet tyhjän päällä ilman asuntoa. Oma asunto pysyy sinulla ikuisesti ja siksi ei kannata ottaa riskiä joutua tyhjän päälle.
Mun parisuhde päättyi reilut pari vuotta sitten, joten etsin itselleni uuden asunnon ja muutin siihen. Mihin tyhjän päälle siis jäin?
Tuollainen elämä on jatkuvaa eroamista ja uuden asunnon etsimistä. Sama kaava toistuu kerta toisensa jälkeen. Mitään pysyvää ei ole elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ: uusi löytyy koska tahansa
Asunto: uusi löytyy koska tahansa
Parisuhde: vaikeimmin saatavillaTyöpaikan voisi tosiaan käytännössä valita minne haluaa ja asunto ei ikinä ole ollut merkityksellinen asia. En vietä siellä hirveästi aikaa ja vaihtuu toistuvasti. Asunnoista ei pulaa joten uusi löytyy. Haluamani kaltainen parisuhde vaikein ja siksi asetan aina tärkeimmäksi. Vaimoni kanssa olemme useampaankin kertaan muuttaneet lähinnä hänen työnsä vuoksi. Yhtäkään asuntoa tai työpaikkaa en ole jäänyt kaipaamaan. Joihinkin entisiin työkavereihin pidän yhteyttä mutta työ on sitä samaa täälläkin.
Mä saan helposti naisia, joten asunto on tärkein. Pidän aina kiinni asunnostani ja uuden naisen saaminen on helppoa.
Naisia saan minäkin koska tahansa mutta en sellaista uutta joka olisi lähellekään yhtä hyvä kuin nykyinen. Enkä usko kovinkaan helpolla rakastuvani keneenkään toiseen jos eroaisimme. Nuorempana vähempikin riitti myös parisuhteissa mutta ei enää.
Missä mielessä? Joku juuri tietty asunto ei ole näistä se tärkein, mutta asunto yleensä (paikka jossa asua vaikkei olisi niin mieluinen) on tärkeä.
Mutta jos pitäisi valita mitä ilman noista kolmesta en pärjäisi sanoisin työ. Minulla on läheisiä ketkä voisivat (omasta tahdostaan) ottaa minut väliaikaisesti luokseen asumaan kunnes oma asunto järjestyisi. En ikinä voisi vapaaehtoisesti kuvitella heittäytyväni tukien varaan eli työ rahan saannin takia asuntoa tärkeämpi. Parisuhde ei ole mikään elämän välttämättömyys.
Jos taas kyse omasta muuttovalmiudesta, niin voisin muuttaa puolison perässä toiselle paikkakunnalle ilman varmaa työpaikkaa kunhan siellä olisi lähellä potentiaalisia mahdollisuuksia työllistyä ja asunto järjestyisi. Eli tältä kantilta kumppani tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Työn perässä voisin ehkä muuttaa mutta en huonoon asuntoon. Yksikään mies ei ole minulle niin tärkeä että ok-talostani luopuisin, eli kyllä asunto on tärkeämpi kuin työ ja parisuhde.
Jos sinulla on ok-talo, niin onhan siellä tilaa puolisollekin. Kun asunto on nimissäsi, et menetä sitä erossa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos teillä on lapsia? Onko lapsenne teille tärkeämpi kuin asunto tai työ?
Lapsien hankinnasta on luovuttava asunnon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn perässä voisin ehkä muuttaa mutta en huonoon asuntoon. Yksikään mies ei ole minulle niin tärkeä että ok-talostani luopuisin, eli kyllä asunto on tärkeämpi kuin työ ja parisuhde.
Jos sinulla on ok-talo, niin onhan siellä tilaa puolisollekin. Kun asunto on nimissäsi, et menetä sitä erossa.
Toki on, mutta en ota loisijaa saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos teillä on lapsia? Onko lapsenne teille tärkeämpi kuin asunto tai työ?
On, lasten takia en muuta, vaikka muuten muuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde: vaikeimmin saatavillaTyöpaikan voisi tosiaan käytännössä valita minne haluaa ja asunto ei ikinä ole ollut merkityksellinen asia. En vietä siellä hirveästi aikaa ja vaihtuu toistuvasti. Asunnoista ei pulaa joten uusi löytyy. Haluamani kaltainen parisuhde vaikein ja siksi asetan aina tärkeimmäksi. Vaimoni kanssa olemme useampaankin kertaan muuttaneet lähinnä hänen työnsä vuoksi. Yhtäkään asuntoa tai työpaikkaa en ole jäänyt kaipaamaan. Joihinkin entisiin työkavereihin pidän yhteyttä mutta työ on sitä samaa täälläkin.
Mä saan helposti naisia, joten asunto on tärkein. Pidän aina kiinni asunnostani ja uuden naisen saaminen on helppoa.
Yleensä ihminen saa kyllä helposti myös asunnon. Ehkä olet ryssinyt elämäsi jotenkin. Kiva että on seuraa sentään.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon saa muodostamalla uuden parisuhteen. Niin minulla aina ollut eikä koskaan ns omaa asuntoa missä olisin yksin asunut koko aikuisikäisenä. Aina olen muuttanut toisen puoliskon omistamaan asuntoon ja erotessa sieltä seuraavaan. Eli asunto kyllä järjestyy.
Työ ei välttämätön ja töissä olen käynyt vähän milloinkin. Joskus ahkerammin ja joskus laiskemmin. Yleensä laiskemmin.
Parisuhde on aina mutta toinen osapuoli vain saattaa vaihtua lennosta yhdestä toiseen. Omassa elämässäni toisaalta tämä se tärkein mutta myönnän myös valitsevani välillä kumppanin ainakin hetken tarpeeksi sen mukaan että kaksi aikaisempaa mahdollisimman mukavasti toteutuu kannaltani.
Huomattu kyllä että näitä loisia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihminen saa kyllä helposti myös asunnon. Ehkä olet ryssinyt elämäsi jotenkin. Kiva että on seuraa sentään.
Kiskurihintaisia asuntoja saa helposti, mutta edullisia asuntoja hyvällä paikalla on harvassa. Edullinen asunto on tärkein asia elämässä ja siitä kannattaa pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ehdottomasti. Voin asua millaisessa asunnossa tahansa tai tehdä mitä työtä tahansa kunhan se parisuhde kunnossa. Eihän se että kokisi asunnon arvoasteikossa vähäisemmäksi tarkoita asunnottomuutta vaan sitä että sen laadusta tai sijainnista valmis tinkimään. Sama työn kohdalla. Etenkin korona-aika varmisti omalla kohdalla tämän. Ilman rakastani pää olisi hajonnut vaikka minkälainen unelmien asunto jos siellä yksin olisin aikani viettänyt. Eikä paraskaan työ olisi korjannut myöskään.
Parisuhde voi loppua milloin vain ja sen jälkeen olet tyhjän päällä ilman asuntoa. Oma asunto pysyy sinulla ikuisesti ja siksi ei kannata ottaa riskiä joutua tyhjän päälle.
Mun parisuhde päättyi reilut pari vuotta sitten, joten etsin itselleni uuden asunnon ja muutin siihen. Mihin tyhjän päälle siis jäin?
Mielestäni ei edes kannatta yrittää parisuhdetta saman katon alla, koska 90% niistä päättyy eroon vuoden sisällä. Kannattaa tyytyä suosiolla sellaiseen parisuhteeseen, missä asutaan omissa asunnoissa. Jos ja kun ero tulee, niin ei kovin korkealta putoa.
Juu. Asunto on tärkein. Parisuhde on ok vain jos ihminen on sopiva. Sinkkuna ok.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde menee asunnon edelle vain jos asuu todella kalliissa vapaarahoitteisessa vuokra-asunnossa tai on asunnoton. Mikäli asuu omitusasunnossa hyvällä paikalla tai edullisessa vuokra-asunnossa, on asunto silloin paljon tärkeämpi kuin parisuhde.
Riippuu monesta tekijästä. Esimerkiksi siitä, millainen/kuinka vakaa/pitkä parisuhde on kyseessä, onko lapsia jne. En muuttaisi muutama kk tuttavuuden jälkeen vielä mihinkään.
Omassa elämässä asuinpaikka on tärkeä, en haluaisi pikkukylään asumaan. Asunto itsessään taas ei ole itseisarvo, esim. olen vastikään myynnyt omistusasuntoni. En kuitenkaan tekisi typeriä taloudellisia päätöksiä asuntokaupoilla eli ostaisi asuntoa, jota ei saa kaupaksi tulevaisuudessa.
Töissä pitää käydä, koska muuten en pärjää taloudellisesti. En kuitenkaan muuttaisi toiselle paikkakunnalle työn perässä, jos se tuhoaisi hyvän parisuhteen.
Työ menee asunnon edelle vain silloin kun on lääkäri tai toimitusjohtaja, joilla varma työpaikka ja iso palkka. Muuten ei kannata työn perässä muuttaa mihinkään, koska työelämä on niin epävarmaa nykyään.
Kun tekee töitä 40 - 50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon kotia mennä
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee töitä 40 - 50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon kotia mennä
Nukutko työpaikalla yöt?
Kyllä. Kotini on linnani. Se on sellainen kuin haluan ja sijaitsee siellä missä haluan. Kaikki muukin minulle tärkeä on tässä kaupungissa, joten työn ja parisuhteen täytyy taipua siihen.