Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teette lihalevypiirakan?

Vierailija
21.02.2023 |

Katsoin tuota Kotikokki.net ohjetta ja siinä sanotaan, että kananmuna laitetaan keitettynä.
Itse sekoittaisin jauhelihan ja puuroriisin sekaan raakana.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä olen pasteijoihin ja lihapiirakoihin sekoittanut kananmunan raakana riisiin ja jauhelihaan. Sehän sitoo sitten sitä täytettä. Mutta useinhan noissa on oikeasti keitettyä kananmunaa pilkottuna.

Vierailija
2/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään raakana.

Keität egut ja pilkot riisin ja maustetun jauhelihan tai lohen sekaan, niinhän se on ihan peruspasteijoissakin.

Itse pilkon myös punaista paprikaa mukaan tai laitan hemapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan seoksen johon tulee keitettyä munaa, keitettyä riisiä ja paistettua jauhelihaa. En tavoittelekaan mitään taikinaa jota pitäisi munalla sitoa.

Vierailija
4/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan eri asia haluaako kananmunaa sitomaan massaa tiiviiksi vai haluaako massan joukkoon pilkottua keitettyä kananmunaa. Yleensä lihapiirakan täytteen halutaan olevan irtonaista.

Vierailija
5/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan keitettyä kananmunaa. Ei lihapiirakan täytettä tarvitse tiiviiksi, vaan haluan suht irtonaisen täytteen.

Vierailija
6/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoohan se raaka kananmuna täytteen ja on helpompi syödä.

Vierailija
7/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan keitetyt, pilkotut kananmunat. Jos haluan sitoa massaa, lisään täytteeseen ranskankermaa.

Vierailija
8/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen rahkavoitaikinan, keitän riisit ja paistan lihat ja keitän kananmunat. Siitähän tulee ihan erilaista, laittaako kananmunan raakana vai keitetyn munan pilkottuna, perinteiseen kuuluu aina pilkottu keitetty kananmuna.

Itse asiassa laitan sitä pilkottua kananmunaa vain puolikkaaseen piirakkaan, kun yksi ei voi sietää sitä munaa.

Vierailija
9/9 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan keitetyt, pilkotut kananmunat. Jos haluan sitoa massaa, lisään täytteeseen ranskankermaa.

Tämä onkin hyvä idea. Kiitos.

- ap