Onko sinulle asunto tärkeämpi kuin työ tai parisuhde?
Jos joudut valitsemaan asunnon ja työn tai parisuhteen välillä, niin valitsetko oman asunnon ja hylkäät työpaikan tai parisuhteen mielummin?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä työ ja parisuhde asunnon edelle menee. Ymmärsin tämän kysymyksen niin, että onko valmis luopumaan omasta asunnosta ja muuttamaan pois toiseen asuntoon.
Joo. Kaverilleni talo pihoineen on tärkein eikä ikinä suostuisi työn perässä muuttamaan pois. Välillä on ollut työttömänä, mutta lopulta on aina töitä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä työ ja parisuhde asunnon edelle menee. Ymmärsin tämän kysymyksen niin, että onko valmis luopumaan omasta asunnosta ja muuttamaan pois toiseen asuntoon.
Mielestäni oma edullinen asunto hyvä paikalla on tärkein ja siitä ei kannata muuttaa pois. Parisuhde lähes aina päättyy alkumetreille ja sitten olet vaikeuksissa kun tarjolla on vain kalliita vuokra-asuntoja. Samoin työn jatkuminen pidempään on todella epävarmaa tänä päivänä.
Kotini on linnani <3
Eli koti on tärkein.
Asunto on tietenkin parempi kuin asunnottomuus, mutta tässä olikin kyse nykyisestä asunnosta. Nuorena tuli muutaman kerran muutettua. Asuin hetken aikaa Heinolassa opiskelujen takia ja jos olisin tavannut jonkun kivan heinolalaisen miehen, olisin saattanut jopa jäädä Heinolaan. Nuorena ja lapsettomana asunnon sijainilla ei ollut mulle merkitystä, jos oli mahdollisuus rakentaa elämänsä sinne. Sitten, kun tuli lapsia, tilanne muuttui. Olen esikoisen syntymän jälkeen muuttanut kaksi kertaa (molemmat kerrat pääkaupunkiseudulla) ja syynä muuttoihin oli vain isomman asunnon tarve. En ole joutunut miettimään muuttoa työpaikan vuoksi, koska enemmän täällä on ollut mulle sopivia työpaikkoja kuin muualla Suomessa. Ulkomaille muuttoa en ole vakavissani edes harkinnut. Ystävät ja läheiset kun ovat Suomessa.
Nyt mulla on jo niin paljon ikää, että jos jäisin työttömäksi eikä pääkaupunkiseudulta löytyisi enää uutta työpaikkaa, mä pääsisin jo nk eläkeputkeen. En siis työn takia enää muuttaisi yhtään minnekään, kun eläkeikään on enää 3,5 vuotta. Enkä kyllä muuttaisi parisuhteen takiakaan. Oman asuntoni myyminen tai laittaminen vuokralle ei sekään ole mikään ihan yksinkertainen juttu. Yhteisen asunnon voisin ostaa toisen kanssa vain siinä tapauksessa, että olisin lapseton ja tarkoitus hankkia toisen kanssa lapsia.
Noh, jos ei siis ole kysymys asunnottomuus vs. työ tai parisuhde, vaan ihan vaan siitä, että mitä näistä olisit valmis vaihtamaan helpoiten, niin työpaikkaa olen muutenkin vaihtanut n. 2v välein, ja parisuhteessa en tällä hetkellä ole, mutta olen toki ollut, joten vaihtuuhan nekin. Asuntoon tai muuhunkaan kiinteään omaisuuteen en erityisesti kiinny, että ihan helppo on vaihtaa asuntoa ja paikkakuntaakin (olenkin asunut aika monella paikkakunnalla ja eri maissakin).
Että totuus on, että kaikkia noita voin vaihtaa. Ehkä parisuhde on noista se, jonka toivoisin eniten olevan pysyvä asia (, mutta sellaistahan mulla ei siis nyt ole, mutta työ ja asunto löytyy).
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos ei siis ole kysymys asunnottomuus vs. työ tai parisuhde, vaan ihan vaan siitä, että mitä näistä olisit valmis vaihtamaan helpoiten, niin työpaikkaa olen muutenkin vaihtanut n. 2v välein, ja parisuhteessa en tällä hetkellä ole, mutta olen toki ollut, joten vaihtuuhan nekin. Asuntoon tai muuhunkaan kiinteään omaisuuteen en erityisesti kiinny, että ihan helppo on vaihtaa asuntoa ja paikkakuntaakin (olenkin asunut aika monella paikkakunnalla ja eri maissakin).
Että totuus on, että kaikkia noita voin vaihtaa. Ehkä parisuhde on noista se, jonka toivoisin eniten olevan pysyvä asia (, mutta sellaistahan mulla ei siis nyt ole, mutta työ ja asunto löytyy).
Minä pidän kiinni asunnostani kaikissa tilanteissa. Hylkään mielummin parisuhteen kuin oman asunnon, jos pitäisi joko muuttaa yhteiseen asuntoon tai erota. Samoin pitää löytyä läheltä asuntoa.
Mun asunto on mulle yks paskan hailee. Oon muuttanut noin 20 kertaa viimeisen 15 vuoden aikana niin ei tule niin kiinnyttyä.
Parisuhde on tietenkin tärkein, koska parisuhteen koko idea on siinä, että se suhde tai oikeastaan kumppani on tärkein asia elämässä. Muutenhan suhde ei olisikaan mikään kunnon parisuhde.
Mitä ihmettä nyt taas? Taivasalleko pitäisi mennä jonkun kikkelikkään takia, ehkä saman veneen alle peräti?
No kyllä se asunnottoman elämä Suomessa on aika ankeaa varsinkin talvisin. Eli kyllä, asunto on minulle tärkeämpi.
Luovuin tänään parisuhteesta, mutta pidin asuntoni. Töitä ei onneksi enää ikinä tarvitse tehdä. Mitenhän niitä edes tekisi, ellei olisi asuntoa? Lasketaanko kodittomien Ison Numeron myyminen työksi?
Ja hei, miehen lemppasin koska emme voi nukkua tarpeeksi, jos olemme saman katon alla. Aika menee muihin puuhiin :D
Kyllä hän kylään saa tulla kun haluaa. Hänelläkin onneksi on oma asunto, joten ei joudu ulos hänkään.
Entä jos teillä on lapsia? Onko lapsenne teille tärkeämpi kuin asunto tai työ?
Naisten prioriteetit:
1. Asunnon taso
2. Työ
3. Parisuhde/elämänkumppani
Miesten prioriteetit
1. Parisuhde/elämänkumppani
2. Työ
3. Asunnon taso
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä suomea? Mitään tuollaistahan ei kysytty.
No periaatteessa ihmissuhde on työtä ja asuntoa tärkeämpi, mutta en silti harkitsemattomasti muuttaisi paikkakunnalta toiselle ja vaihtaisi työpaikkaa heti kun olen ihastunut johonkin uuteen ihmiseen.
Parisuhde on tärkein mulle, sitten asunto ja sitten vasta työ
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on tärkein mulle, sitten asunto ja sitten vasta työ
Millainen parisuhde sitten edellyttää asunnottomuutta? Onko puolisosi joku ideologinen elämäntapaintiaani vai mitä?
Eihän nykyään edes voi myydä omakotitaloa, kun ostajalla on 5 vuotta aikaa homehduttaa se ja sitten purkaa kaupat. Ja jos myyjä ei siihen suostu, niin sitten tulee oikeudenkäynti, joka maksaa 200000-500000e.