Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulle asunto tärkeämpi kuin työ tai parisuhde?

Vierailija
21.02.2023 |

Jos joudut valitsemaan asunnon ja työn tai parisuhteen välillä, niin valitsetko oman asunnon ja hylkäät työpaikan tai parisuhteen mielummin?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on tärkein mulle, sitten asunto ja sitten vasta työ

Millainen parisuhde sitten edellyttää asunnottomuutta? Onko puolisosi joku ideologinen elämäntapaintiaani vai mitä?

Ihan tavallinen mies on.

Vierailija
42/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä työ ja parisuhde asunnon edelle menee. Ymmärsin tämän kysymyksen niin, että onko valmis luopumaan omasta asunnosta ja muuttamaan pois toiseen asuntoon. 

Et siis ymmärrä suomea? Mitään tuollaistahan ei kysytty.

No kyllä minäkin noin ymmärsin. Jos muuttaa töiden perässä, niin varmasti löytyy joku asunto vaikka vuokralle. Toiset eivät taas halua muuttaa töiden perässä, kun eivät halua luopua asunnostaan. Minusta tässä ei kysytty, että asuuko mieluummin taivasalla vai katto pään päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että TODELLA outo aloitus. Jokaisella on toki oikeus ajatella lähinnä omasta puolestaan eli jos asunto menee työpaikan tai parisuhteen edelle eivät nämä jälkimmäiset sitten ole niin optimaalisia asunnonomistajan mielestä juuri sillä hetkellä.

Vierailija
44/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että TODELLA outo aloitus. Jokaisella on toki oikeus ajatella lähinnä omasta puolestaan eli jos asunto menee työpaikan tai parisuhteen edelle eivät nämä jälkimmäiset sitten ole niin optimaalisia asunnonomistajan mielestä juuri sillä hetkellä.

Mulla nykyään asunto menee parisuhteen edelle. En halua muuttaa tästä pois enkä halua kenenkään tähän muuttavan. Ostin tämän eron jälkeen ja nyt käy vain sellaiset parisuhteet, jossa molemmilla on omat asunnot. 

Vierailija
45/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on tärkein

Riippunee työstä. Itselleni kyllä oma rakas koti on todella tärkeä ja hyvä parisuhde myös.

Vierailija
46/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä aloitus. Mielenkiintoista nähdä mikä on itse kullekin tärkeää.  

Vierailija
47/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä työ ja parisuhde asunnon edelle menee. Ymmärsin tämän kysymyksen niin, että onko valmis luopumaan omasta asunnosta ja muuttamaan pois toiseen asuntoon. 

Et siis ymmärrä suomea? Mitään tuollaistahan ei kysytty.

No kyllä minäkin noin ymmärsin. Jos muuttaa töiden perässä, niin varmasti löytyy joku asunto vaikka vuokralle. Toiset eivät taas halua muuttaa töiden perässä, kun eivät halua luopua asunnostaan. Minusta tässä ei kysytty, että asuuko mieluummin taivasalla vai katto pään päällä. 

No sitä siinä kuitenkin kysyttiin, ihan riippumatta siitä mitä "sinusta" kysyttiin.

Vierailija
48/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi työ oli tärkein ja tuli muutettua paljon työn perässä, sitten pariuhde ja asunto. Nyt asunto on tärkein, sitten työ ja parisuhde. 

Vierailija
49/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on tärkein mulle, sitten asunto ja sitten vasta työ

Millainen parisuhde sitten edellyttää asunnottomuutta? Onko puolisosi joku ideologinen elämäntapaintiaani vai mitä?

Tuskin tässä asunnottommuutta haettiin vaan olisiko se nykyinen asunto niin tärkeä ettei siitä haluaisi luopua parisuhteen tai työn takia; vaikka saisikin jonkun muun asunnon sen tilalle.

Itse rakastan omaa taloani ja asuinpaikkaani jonka hankin avioeron jälkeen. Vaikea kuvitella että tästä lähtisin mutta hyvä parisuhde on sellainen asia että sen voisin tehdä. Takana 20 vuotta kestänyt avioliitto jossa kärsin henkisestä ja fyysisestä väkivallasta ja pettämisistä (jotka paljastuivat vasta eron myötä).

Vierailija
50/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten prioriteetit:

1. Asunnon taso

2. Työ

3. Parisuhde/elämänkumppani

Miesten prioriteetit

1. Parisuhde/elämänkumppani

2. Työ

3. Asunnon taso

Kyllä monille miehelle se työkin on tärkein. Tehdään pitkää päivää ja kotona käydään vaan kääntymässä. Vaimo hoitaa yksin kodin ja lapset. 

Vierailija
51/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen työn tietysti. Jos ei ole työtä, ei ole kotia eikä puolisoa. Kiitos kiitos, että on työ.

Vierailija
52/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin ihan miettimään, että mikä on sellainen tilanne, että pitää valita asunto tai työpaikka. Oisko esimerkiksi joku sellainen, että lähtee töihin jonnekin hyväntekeväisyysprojektiin köyhiin oloihin tai vaikka kalanpyyntialuksille jonnekin Norjaan sellainen, että sitten ei tarvitse asuntoa (ensimmäisessä varmaan joku hostellihenkinen yhteisasuminen, ja toisessa siellä laivalla). Aika monet kyllä silloinkin varmaan pitää asunnon kotimaassa, ainakin vuokralla jollekin. Erikoinen vastakkainasettelu. Yleensä asunto ja työ tukevat toistensa olemassaoloa rinnakkain.

Parisuhde vs. asunto on ihan yhtä outo vastakkainasettelu. Mikä se sellainen parisuhde on, jonka vuoksi pitäisi asunnottomaksi ryhtyä?

Tarkoitan siis, jos sinulla on edullinen asunto hyvällä sijainnilla, niin et luovu siitä työtarjouksen takia toiselta paikkakunnalta tai et muuta isompaan asuntoon parisuhteen takia ja suostut asunnon takia vain sellaiseen parisuhteeseen missä molemmat asuvat omassa asunnoissaan.

Voi kait joku sen noinkin nähdä, tuon parisuhdejutun. Mulla on iso yksiö, hyvä sijainti, ihanat maisemat jnejne, edullinen, asunut nyt n 20 vuotta tässä. En ihan äkkiä ole muuttamassa. Mutta en ikimaailmassa halua suhdetta jossa asutaan omissa vain tän asunnon takia. Kyllä siihen on muut syyt kuten oma rauha.

Vierailija
53/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa voin vaihtaa tarvittaessa. Parisuhde on tärkeä, kun viimeinkin se oikea löytyi. Työ ei taas koskaan ole ollut arvojärjestyksessä kovinkaan korkealla, eikä se sanele millään tavalla muita valintojani.

Vierailija
54/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen ois vaikea käydä töissä tai olla parisuhteessa jos ei ois asuntoa ollenkaan.

Onhan Sillanpää konsultti, niin, eikö Sillan Alla voisi olla influensseri?

Näin mäki heti ekaksi ajattelin, sitten tuli tenkkapoo... Olen ollut koko elämäni joko töissä, opiskelija tai kotiäiti. (Vahingossa muutama parisuhdekin oli)

Kyllä se työ/koulu/vanhemmuus ilmeisesti mulle on ollut tärkein. Kouluja ja töitä oon aikuisena onnistunut kerääntyä melkein neljä vuotta kodittomana noin jos kaikki jaksot laskettaisi yhteen. 

Muttei Suomessa ole oikeasti mahdollista kovinkaa moni työ tehdä asunnottomana, mä oon ollut etätöissä, tubettajana ja tapahtumatyöntekijänä asunnottomana. 

Asunnottomuus Suomessa on lähes aina VALINTA

Vierailija
55/103 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomuus Suomessa on lähes aina VALINTA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen ois vaikea käydä töissä tai olla parisuhteessa jos ei ois asuntoa ollenkaan.

Onhan Sillanpää konsultti, niin, eikö Sillan Alla voisi olla influensseri?

Näin mäki heti ekaksi ajattelin, sitten tuli tenkkapoo... Olen ollut koko elämäni joko töissä, opiskelija tai kotiäiti. (Vahingossa muutama parisuhdekin oli)

Kyllä se työ/koulu/vanhemmuus ilmeisesti mulle on ollut tärkein. Kouluja ja töitä oon aikuisena onnistunut kerääntyä melkein neljä vuotta kodittomana noin jos kaikki jaksot laskettaisi yhteen. 

Muttei Suomessa ole oikeasti mahdollista kovinkaa moni työ tehdä asunnottomana, mä oon ollut etätöissä, tubettajana ja tapahtumatyöntekijänä asunnottomana. 

Asunnottomuus Suomessa on lähes aina VALINTA

Asunnottomuus johtuu yleensä avioerosta, yrityksen konkurssista tai päihdeongelmasta. Tosin päihdeongelma usein tulee vasta avioeron tai yrityksen konkurssin jälkeen.

Vierailija
56/103 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen työn tietysti. Jos ei ole työtä, ei ole kotia eikä puolisoa. Kiitos kiitos, että on työ.

Voihan sitä asua Kelan tuilla.

Vierailija
57/103 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon saa muodostamalla uuden parisuhteen. Niin minulla aina ollut eikä koskaan ns omaa asuntoa missä olisin yksin asunut koko aikuisikäisenä. Aina olen muuttanut toisen puoliskon omistamaan asuntoon ja erotessa sieltä seuraavaan. Eli asunto kyllä järjestyy. 

Työ ei välttämätön ja töissä olen käynyt vähän milloinkin. Joskus ahkerammin ja joskus laiskemmin. Yleensä laiskemmin.

Parisuhde on aina mutta toinen osapuoli vain saattaa vaihtua lennosta yhdestä toiseen. Omassa elämässäni toisaalta tämä se tärkein mutta myönnän myös valitsevani välillä kumppanin ainakin hetken tarpeeksi sen mukaan että kaksi aikaisempaa mahdollisimman mukavasti toteutuu kannaltani. 

Vierailija
58/103 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia voisi tarvittaessa vaihtaa. Asunto on tärkein, mutta jos kyse tässä on ainoastaan asunnon vaihtamisesta niin tietty sen voi tehdä, jos on toinen asunto tiedossa. Tämä asunnon vaihtamisen halukkuus riippuu tietty missä uusi asunto olisi, sen hinnasta yms.  Työtä voi vaihtaa ja parisuhdettakin, jos se ei toimi. Hieman outo kysymys.

Vierailija
59/103 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuupi työstä ja parisuhteesta.

Vierailija
60/103 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nykyään asunto menee parisuhteen edelle. En halua muuttaa tästä pois enkä halua kenenkään tähän muuttavan. Ostin tämän eron jälkeen ja nyt käy vain sellaiset parisuhteet, jossa molemmilla on omat asunnot. 

Mulla on myös asunto ylivoimaisesti tärkein. Työn on löydyttävä asunnon läheltä ja parisuhde täytyy olla sellainen, missä molemmat asuu omissa asunoissaan. Suurin osa ajasta täytää olla yksin, koska on raskasta ylläpitää käytöstapoja kumppanin seurassa. Yksin omassa asunnossa ei tarvitse välittää käytöstavoista. Muutenkin omassa asunnossa voi aina tehdä sitä mitä itse haluaa.