Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, kun lapset aikuisia, saa olla vapaasti niin hullu kun haluaa eikä kukaan voi ilmoitella lasuja!

Vierailija
20.02.2023 |

Parasta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, mutta en tee mitään vaarallista mitä sossuntädit eivät hyväksyisi. Menen aikaisin nukkumaan, en juo enkä polta. Ehkä en elä.

Poltan silloin tällöin tupakkaa ja saatanpa juoda viiniäkin. Olen myös käynyt kapakassa.

Sossut eivät vieneet lapsiani. Nyt ovat yli 4-kymppisiä ei niillä ole traumoja.

Vierailija
42/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossut eivät vieneet lapsiani. Nyt ovat yli 4-kymppisiä ei niillä ole traumoja.

Lasut tulivat käyttöön vasta 2000-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen lapsen kohdalla, melko pienillä ikäeroilla, neuvola yritti kaivaa ongelmia esille. Minulle olisi käynyt harvoin käyvä kodinhoitaja, mutta sitä tarjoavat vain lastensuojelun asiakkaille, sanoi.  

Sitten ihmetteli, että emmekö tahdo vanhinta lasta varhaiskasvatuksen pariin? Juuri kukaan ei voi jaksaa kolmen lapsen kanssa kotona, oli mielipide.

En saanut myöskään tukea imetykseen, vaan kehotuksen lopettaa, vaikka imetys sujui hyvin, niin pullo olisi ollut parempi, kun on niin monta lastakin ja mies voisi tarjota pulloa.

Perhepedistä en uskaltanut kertoa ja kotikäynnillä oli pinnasänky näyttää, vaikka yksikään meidän lapsi ei ole siinä nukkunut.  

Laitoin vanhimman lapsen vain kerhoon, en päivähoitoon. Sitten täytyi jaksaa pukea, riisua, vaihtaa kakkavaipat, pukea uudestaan, riisua... Haut ja viennit vauvan ja taaperon kanssa ilman autoa, mutta ei siinä mitään, jaksoinhan minä ja samalla tuli päivän liikunnnat varsinkin, jos kävelyteitä ei oltu aurattu lumesta. Eikä myöhästytty kertaakaan, kun varasin tunnin pukemiseen.

Sain onneksi vaihdettua neuvolan tädin toiseen, joka oli normaali. Esikoisen kanssa oli ihana neuvolan täti.

Vierailija
44/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin

Vierailija
45/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puoluetta kannattaisi äänestää jotta aihettomat lasut kriminalisoitaisiin?

Vierailija
46/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lasut on historiaa niin tervetuloa vasut.

Vierailija
47/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun lapset on isoja, ei tarvii enää esittää että lasten koulun tai harrastusseuran asiat kiinnostaisi tippaakaan.

Muistan ikuisesti 80-luvulla, kun lapseni oli tehnyt sitä sun tätä ja koulun rehtori pyysi minut puheilleen muiden opettajien kanssa. En yhtään puolustele lastani. Hän mm. pakeni poikien vessan ikkunasta, kun olisi joutunut opettelemaan tanssimista.

Läksin yliopistolta (tämä pitää mainita) ja yleensä olin töissä tutkijana pukeutunut ihan vaan perusrytkyihin, kun kukaanhan ei minua nähnyt päivän mittaan.

No. Sinä päivänä päätin panostaa, kun uskoin, että pojan opettajat olivat jo arvelleet, että sieltä käppäilee joku kassialma. Huoneeseen käveli korot kopisten hienoissa vaatteissa oleva nainen. Pelkäsin silti, mitä tuleman pitää enkä sano, että ne hienot vaatteet auttoi.

Kumminkin minua kohdeltiin toisella tavalla kuin jos olisin ollut eri tavalla pukeutunut. Lapsen asiat tuli kuitenkin hoidettua.

Sekin pitää kertoa, että hajuvesiostoksilla olen saanut erilaista palvelua, kuin jos olisi ollut hienot tai ei niin hienot vaatteet päällä.

Autokaupasta ei vissiin tarvitse edes mainita; menin ostamaan autoa, mutta mukanani ollutta mieskaveria puhuteltiin. Ei minua.

- n63v -

Vierailija
48/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Voin hyvällä omatunnolla pössytellä silloin tällöin.

Vierailija
49/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, varmaan helpotus. Itsellä vielä 16-vuotta lusittavaa. Eikä se neuvola, vaan sekopää naapuri.

Muutto...

Vierailija
50/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pian 4 v täyttävä lapsi, omasta halustani ollut alusta asti lastensuojelun asiakkuus, koska tukiverkot niin pienet, mut ihan vapaasti ilman mitään kyttäämistä oon kyllä saanut elää, eikä kukaan koskaan mitään ilmoituksia ole tehnyt. monella vähän outo käsitys lastensuojelusta. Ei se tarkoita että ollaan lapsia ottamassa pois, harvemmin siitä kyse 😃 minusta lastensuojelu on hyvä asia, itse oon saanut paljon tukea ja apua. Esim. Monet palvelut maksuttomia kun on asiakkuus , esim sain lapselle viikoittain hoitajan että sain välillä omaa aikaa, tällä hetkellä odotan myös tukiperhettä.

Vierailija
51/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pian 4 v täyttävä lapsi, omasta halustani ollut alusta asti lastensuojelun asiakkuus, koska tukiverkot niin pienet, mut ihan vapaasti ilman mitään kyttäämistä oon kyllä saanut elää, eikä kukaan koskaan mitään ilmoituksia ole tehnyt. monella vähän outo käsitys lastensuojelusta. Ei se tarkoita että ollaan lapsia ottamassa pois, harvemmin siitä kyse 😃 minusta lastensuojelu on hyvä asia, itse oon saanut paljon tukea ja apua. Esim. Monet palvelut maksuttomia kun on asiakkuus , esim sain lapselle viikoittain hoitajan että sain välillä omaa aikaa, tällä hetkellä odotan myös tukiperhettä.

Tarjotaan vain yksinhuoltajille. 

Vierailija
52/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka on nykyään "hihhuli". Nukun milloin huvittaa ja valvon milloin huvittaa. Muodostunut tälläinen rytmi. Herään ennen kuutta, päiväunet klo 11-15 välillä noin 40min. Yöllä klo 3 hetken hereillä ja puuhastelen tai selaan puhelinta ja syön vähän. Vaatetus on alasti tai viitta. Minulla pitkä itsehuovutettu viitta. Sitten ulkona toppahousut, viitta ja päällä paksu hupullinen poncho, paksu huivi. En omista pöytää tai sänkyä. Syön ja nukun lattialla. En käytä kenkiä kesällä tai lämpimällä ilmalla. Olen erakko. En käytä pesuaineita( käytän etikka, sooda, sitruuna yms). Minulla on lapsia ja kohta lapsenlapsi. Pukeudun, kun on vieraita.

Vierailija
53/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pössyttelen sisällä ja juon viiniä vaikka aamulla jos huvittaa. Kuitenkin elämä ja piha ja koti siistit ja hoidetut. Kun on vieraita menen ulos polttamaan. Hyvin savu menee mielestäni uunin luukusta eikä ole pinttynyt.

Vierailija
54/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen lähti jo, nuorempi lähtee viimeistään ensivuonna.

Sen jälkeen voin rauhassa maatua työpäivän jälkeen kotona ja olla tekemättä yhtikäs mitään ns kotitöitä, jos siltä tuntuu, en kokkaile, pesen vain omat pyykkini jne. Voisin tehdä itselleni makuusopin jommankumman pois muuttaneen huoneeseen ja olla juuri niin itkettynyt, masentunut ja surkea kuin miltä tuntuu.

Vierailija
55/66 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset 2 kpl pienellä ikäerolla asuivat kotona niin meininki oli eri. Pidin jotain kulahtanutta mekkoa kotona päällä. Töissä oli työvaatteet. Ulkoilua ja retkeilyä harrastimme paljon. Asuimme kerrostalossa näet. Kotimme oli aika sotkuinen ja siitä ja lasteni vaatteista sain välillä kuulla. Oli säähän sopivia vaatteita, mutta välillä aika kulahtaneita. Nykyään asun syrjässä omassa talossa. Poltin ja join alkoholia vain kun lapset olivat mummolassa ja se oli harvoin se. Isänsä hylkäsi perheensä lasten ollessa 5kk ja 1,8kk vuotiaat. Olin pienipalkkaduunia tekevä yh. Vankina lähiössä. Sisälläni oli aina maalla viihtyvä hippi.

Vierailija
56/66 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuliakka kirjoitti:

Täällä yksi joka on nykyään "hihhuli". Nukun milloin huvittaa ja valvon milloin huvittaa. Muodostunut tälläinen rytmi. Herään ennen kuutta, päiväunet klo 11-15 välillä noin 40min. Yöllä klo 3 hetken hereillä ja puuhastelen tai selaan puhelinta ja syön vähän. Vaatetus on alasti tai viitta. Minulla pitkä itsehuovutettu viitta. Sitten ulkona toppahousut, viitta ja päällä paksu hupullinen poncho, paksu huivi. En omista pöytää tai sänkyä. Syön ja nukun lattialla. En käytä kenkiä kesällä tai lämpimällä ilmalla. Olen erakko. En käytä pesuaineita( käytän etikka, sooda, sitruuna yms). Minulla on lapsia ja kohta lapsenlapsi. Pukeudun, kun on vieraita.

Myö pärjättäisiin varmaan hyvin keskenämme. Paitsi että minäkin olen erakko.

Vierailija
57/66 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuliakka kirjoitti:

Niin ja pössyttelen sisällä ja juon viiniä vaikka aamulla jos huvittaa. Kuitenkin elämä ja piha ja koti siistit ja hoidetut. Kun on vieraita menen ulos polttamaan. Hyvin savu menee mielestäni uunin luukusta eikä ole pinttynyt.

No just näin. Paitsi että minä juon nyt Koskenkorvaa ja poltan tupakkia parvekkeella, kun sitä ei ole tässä taloyhtiössä kielletty. Omakin kotini on siisti, se on mulle tärkeää. Lastenlasten käyntien jälkeen suoristan jopa mattojen hapsut. Afrokammalla.

Vierailija
58/66 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou! Mitä kuuluu torstaipäivään?

Vierailija
59/66 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten oikein teette tai haluaisitte tehdä, jos pitää koko ajan pelätä lasuja ja kyttäystä?

Haluaisitte olla joka päivä kännissä ja huumeissa pitämässä orgioita kodissanne, vai mitä ihmettä jos kerran lapset sen estää ja lasu tai muut kyttääjät on perässä?

Vierailija
60/66 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten oikein teette tai haluaisitte tehdä, jos pitää koko ajan pelätä lasuja ja kyttäystä?

Haluaisitte olla joka päivä kännissä ja huumeissa pitämässä orgioita kodissanne, vai mitä ihmettä jos kerran lapset sen estää ja lasu tai muut kyttääjät on perässä?

Tosin tuo päivittäinen huumeidenkäyttö ei kaikilla edes vaikuta mitenkään. Tiedän tapauksen, jossa lapsen äiti ja poikaystävä hiisasivat päivittäin ja poikaystävä oli päihdeongelmainen, mutta koska äiti oli ns. normaali työssäkäyvä ihminen ja poikaystävä ns. hyvästä perheestä, niin eipä lasu mitään tehnyt vaikka joskus siellä kävikin. Saivat vaan jonkun ilmaisen loman johonkin kylpylään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme