Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli II floppasi alkumetreillä

Vierailija
20.02.2023 |

"Vain noin joka toiselle työttömälle työnhakijalle on asetettu velvollisuus hakea oma-aloitteisesti työpaikkoja joka kuukausi.

Yli 60000 työttömällä ei ole ajantasaista työllistymissuunnitelmaa. Kyse on siis uuden työvoimapalvelumallin käynnistymisvaikeuksista.

Yhteensä työttömiä työnhakijoita on vajaat 235000."

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009404696.html

"Pohjoismainen työvoimapalvelumalli on yksi hallituksen keskeisistä työllisyystoimista. Valtiovarainministeriö on arvioinut uudistuksen tuovan noin 10000 lisätyöllistä vuosikymmenen loppuun mennessä."

Eli 8 vuoden aikana 1250 "uutta" työllistä vuodessa. Uudistuksen rahoitus on n. 70 miljoonaa vuodessa, eli yhden työpaikan hinnaksi tulee 56000 €.

"Nyt näyttää, että uudistukseen luvatut 70 miljoonaa vuodessa eivät kata työmäärän lisäystä työllisyyspalveluissa.

STTK:ssa on laskettu, että resurssit kasvavat 40 prosentilla, mutta samaan aikaan kontaktit lisääntyvät nykyisestä 150–210 prosentilla. Pohjoismainen taso edellyttäisi vielä lähes 200 miljoonan euron lisäpanostuksia, arvioi STTK:n pääekonomisti Patrizio Lainà."

https://yle.fi/a/3-12353302

Eikun siis tuo 70000000 euroa onkin uudistuksen toteuttajiin menevä kuluerä, eli palkat.

Olisi hyvä tietää ihan äänestäjän oikeusturvan kannalta, mikä on eduskuntavaaliehdokkaiden kanta nykyiseen pohjoismaisen kaltaiseen työnhakumalliin.

Kommentit (764)

Vierailija
81/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minulle ole tullut ilmoitusta siitä, että pitäisi hakea töitä. Ja työttömyyskorvaus juoksee...

Mutta mistäpäs sitä töitä enää löytäisi pitkäaikaistyöttömänä ja olen liian vanha kouluttautumaan uudelleen.

Varmasti saat vielä yhteydenoton. Minulla sama tilanne mutta niin vain määräys etsiä 4 työpaikkaa/kk. Pelolla odotan jotain kuntoutuskursseja ja kuntouttavaa työkokeilua, jotta voin pitää pienen tukeni ja jatkaa nöyryyttävää elämääni.

Kuusikymppinen työtön mitätöidään juurikin tuollaiseksi ongelmajätteeksi, jota pyöritellään eläkkeelle asti.

Kuusikymppinen työtön voi hakea työkyvyttömyyseläkkeelle. Näin minulle sanottiin TE-toimistosta. Nyt vain pitäisi saada jostakin diagnoosi.

Minä kerroin TE-virkailijalle hakevani työkyvyttömyyseläkettä ja näytin heille kaikki lääkärinlausunnot. Ja sen takia, kun hain töitä virallisesti TYÖKYKYNI mukaan, muuten en olisi saanut työmarkkinatukea. 

Virkailija nauroi todella räkäiset naurut ja totesi melkoisen ylimielisesti, että koskaan et eläkkeelle tule pääsemään. Onko tällainen fiksua, kysyn vaan?

Tuosta vttuilusta meni kolme kuukautta ja olinkin sitten eläkeläinen. Jos olisin tuon p3rkeleen nimen muistanut, niin olisin haistatellut rankimman päälle. Mutta katkeruus syö ihmistä, joten yritän unohtaa koko sen julmuuden ja ne vääryydet mitä minulle tehtiin ja mitä sain kokea.

Tämä esimerkki vain yksi lukuisista. Noilla kaikilla täytyy olla joku yhteinen sadistikoulutus, ovat kuin samasta puusta veistetyt.

Vierailija
82/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetön systeemi tuo tosiaan on. Työttömien jatkuva ja paheneva kyykyttäminen olisi jo aika lopettaa, ja ottaa käyttöön perustulo, jonka päälle kannattaisi ottaa vastaan myös niitä osa-aikatöitä, joille ei nyt riitä tekijöitä. TE -toimiston väelle voisi uusi toimenkuva olla se, kun he auttaisivat ihmisiä työllistymään, eli siis saisivat työnhakijat ja työntekijät kohtaamaan toisensa. Nykyään tuollainen pakkohaku työpaikkoihin, joihin ei ole suurella osalla edes mitään edellytyksiä, on pelkkää työnantajien kiusaamista. Kukaan ei jaksa enää käydä läpi työhakemuksia, koska niistä on suuri osa lähetetty vain velvoitteen vuoksi, ei siksi, että joku tosissaan hakee sitä paikkaa. Tekisi hyvää tämän maan päättäjille joutua elämään työttömänä parin vuoden ajan. Nykyisellään eivät selkeästi ymmärrä säätämiensä lakien vaikutusta tavalliseen kansaan.

Työttömyysetuuden pitäisi olla sellainen, että maksajalle (Kela tai kassa) pitäisi toimittaa todisteet siitä, että on hakenut 4 työpaikkaa kuukaudessa ja jos ei ole niin tehnyt, niin ei saa euroakaan. Työkkärit välistä voisi lakkauttaa.

Onhan maailmankirjat sekaisin, jos on kiusaamista ilmoittaa työttömälle, että sun pitää hakea töitä.

Työkkäriinhän juuri pitää toimittaa todisteet, että on hakenut paikkaa. Itse oikein hiillostin oma valmentajaani siitä, että kun puhelinsoittokin firmaan lasketaan työnhakuvelvollisuuden täyttäväksi aktiivisuudeksi, niin millä pystyn heille todistamaan, että olen oikeasti soittanut sinne firmaan, jos hekään eivät yksittäisiä yhteydenottajia muista. Ei hänellä ollut vastausta tähän. Jokatapauksessa, ne 4 työpaikkaa, joita on hakenut, pitää ilmoittaa työkkäriin. Ja sieltä SAATETAAN tehdä pistokokeita ja kysellä työnantajilta, oletko hakenut paikkaa. Myös työnantajat voivat ilmiantaa työnhakijoita, jotka ovat kieltäytyneet työstä/haastattelusta.

Eli jos työnantaja valehtelee tai ei muista jonkun hakeneen työpaikkaa..mitä sen jälkeen tapahtuu? Entä jos työnantaja haluaa kiusata jostain syystä työtöntä ja huvikseen ilmoittaa ettei tämä ottanut työtä vastaan? No oikeuteenhan se menee ja työtön menettää etuutensa tuon ajaksi?  No joo mutta tosiaan kuukaudessa 10min ja ne hakemukset on lähetetty joten ei ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan näyttää olevan pelkkä kiusaamismalli. Kaikkein huonokuntoisimpia ja sairaimpia työttömiä sillä ilmeisesti vain kiusataan ja toivotaan heidän itse tajuavan päättää päivänsä.Tämä maa ja sen hallitus on sairas

Samoin kohta eläkeikää läheneviä. Mieheni on kuusikymppinen ja joutuu ennen joka kuun seitsemättä päivää tekemään selkoa hakemistaan työpaikoista. Hänen on virkailijan mukaan haettava myös niihin avoimiin työpaikkoihin, joista hän on jo yhden kielteisen vastauksen saanut. Ei kun uudestaan vaan. Ei ihme, että mieheni alkaa olla henkisesti kovilla.

Vierailija
84/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille ei soiteta ollenkaan ja mulle vajaakuntoiselle soitellaan 2kk välein.

Ja sitten ihmettelevät kun en saa töitä. No kuka palkkaa vajaakuntoisen kun terveitäkin on?

Oletetaan, että pystyisit vielä kuntoutumaan työelämään takaisin.

Olen ohis, ja luulen että kuntoutusta tarvitsevat olisivat suurelta osin 50+ ja siitä eteenpäin. Kuka palkkaa kuntoutuksesta palanneen ja työmarkkinoilta vuosia poissaolleen isoäiti-ikäisen? Kokemusta on.

Vierailija
85/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minulle ole tullut ilmoitusta siitä, että pitäisi hakea töitä. Ja työttömyyskorvaus juoksee...

Mutta mistäpäs sitä töitä enää löytäisi pitkäaikaistyöttömänä ja olen liian vanha kouluttautumaan uudelleen.

Varmasti saat vielä yhteydenoton. Minulla sama tilanne mutta niin vain määräys etsiä 4 työpaikkaa/kk. Pelolla odotan jotain kuntoutuskursseja ja kuntouttavaa työkokeilua, jotta voin pitää pienen tukeni ja jatkaa nöyryyttävää elämääni.

Kuusikymppinen työtön mitätöidään juurikin tuollaiseksi ongelmajätteeksi, jota pyöritellään eläkkeelle asti.

Kuusikymppinen työtön voi hakea työkyvyttömyyseläkkeelle. Näin minulle sanottiin TE-toimistosta. Nyt vain pitäisi saada jostakin diagnoosi.

Minä kerroin TE-virkailijalle hakevani työkyvyttömyyseläkettä ja näytin heille kaikki lääkärinlausunnot. Ja sen takia, kun hain töitä virallisesti TYÖKYKYNI mukaan, muuten en olisi saanut työmarkkinatukea. 

Virkailija nauroi todella räkäiset naurut ja totesi melkoisen ylimielisesti, että koskaan et eläkkeelle tule pääsemään. Onko tällainen fiksua, kysyn vaan?

Tuosta vttuilusta meni kolme kuukautta ja olinkin sitten eläkeläinen. Jos olisin tuon p3rkeleen nimen muistanut, niin olisin haistatellut rankimman päälle. Mutta katkeruus syö ihmistä, joten yritän unohtaa koko sen julmuuden ja ne vääryydet mitä minulle tehtiin ja mitä sain kokea.

Tämä esimerkki vain yksi lukuisista. Noilla kaikilla täytyy olla joku yhteinen sadistikoulutus, ovat kuin samasta puusta veistetyt.

Mulle sanoi, että "eiks sun nyt kannattais mennä taas sinne kuntouttavaan ettei tarvitse laittaa sulta hakua poikki, kun on nyt tää inflaatiokin..."

Vierailija
86/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ne ovat sitä "because we can" -porukkaa. Koska me voidaan, meillä on valta pompottaa sinua, niin sen totisesti me teemme.

Suomi on täynnä luonnevikaista sakkia.

Vierailija
87/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kirjoittanut viime kesäkuusta lähtien. Ei kuulunut Te:stä mitään kuten ei 7 vuoteen sitä ennenkään.

Ja jos hakee työpaikkoja niin niitä ei voi ilmoittaa mihinkään, koska oma-asioinnissa ei ole mitään saraketta johon asiaa kirjoittaa. Kun hlökoht työnhakusuunnitelmaa ei ole päivitetty, ei myöskään haettavien työpaikkojen määrää per kk ole sovittu, eli ei ole velvollisuutta hakea yhtäkään työpaikkaa,

Mulla kanssa ei omassa asioinnissa aukee mikkää, mihin voisi pistää haetut paikat. Pistin ne ne sitten PDF:nä kirjaamoon. Ei vieläkään kuulu mitään.

Vierailija
88/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallit ja muut ns. tempputyöllistämiset eivät toimi. Poliitikot puolueesta riippumatta eivät vain pysty parempaan. Kaikilla niillä on harhainen oletus että työllisyys paranee työttömiä potkimalla. Sen verran siinä vähenee työttömyys kun tarpeeksi stressatut työttömät jää työkyvyttömyyseläkkeille ja sairauslomille. Osa tekee loppullisen ratkaisunkin. 

Sama veivaaminen on ollut Suomessa aiemminkin käytössä, joskus vuosikymmeniä sitten, silloin työttömiä sorrettiin ja hyväksikäytettiin myös täysin järjestelmällisesti, käytössä oli mm. "lapiolinja" josta löytyy netistä lisää tietoa.

Koko hommahan päättyi lopulta koska siitä ei ollut mitään hyötyä kenellekään, eli Suomen historiassa on jo aiemminkin tehty älynväläyksiä ja lopetettu hyödyttömät ja haitalliset toiminnat, ja jälleen kerran Suomi on uudelleen samojen valintojen edessä.

Näin fasismi alkaa kukkimaan missä tahansa valtiossa, jossa porvarimieliset hallitukset pääsee valtaan, joita ei kansalle kuuluvien oikeuksien suojelu pahemmin kiinnosta.

On tietysti päivänselvää, että kun tämän pa5kakohtelun kohteeksi on joutunut, voi olla suorastaan täydellinen mahdottomuus enää kääntää tilannetta siltä osin paremmaksi, koska luottamus koko järjestelmän sekä viranomaisen toimintaan on jo menetetty, ja ilman luottamusta on turha odottaa yhtikäs minkäänlaisia sopimuksia yhtään mistään, voi olla että ei tarvitse edes käsipäivää odotella.

Vierailija
89/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo malli koitui siunaukseksi, kun asetettiin velvoite hakea tietty määrä työpaikkoja. Toki olisin hakenut muutenkin, mutta kun sattui niin, ettei avoimia työpaikkoja ollut, niin sovimme että korvaan velvoitteen lähettämällä itse avoimia hakemuksia kiinnostaviin paikkoihin. En olisi itse ehkä tajunnut tehdä niin, sillä meidän alallamme julkisella sektorilla ei yleensä lähetellä avoimia hakemuksia. Tärppäsi kuitenkin! Sain lyhytaikaisia hommia, mutta enpä tässä tilanteessa enempää olisi kaivannutkaan.

Vierailija
90/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo vain siitä, että iso osa työttömistä on työkyvyttömiä, joille ei syystä tai toisesta myönnetä eläkettä. Ei heidän "työllistämisestään" kannata maksaa miljoonia euroja. Eivät he siitä parane että konsultit jakavat rahaa toisilleen.

Vierailija
91/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja olin työttömänä 2kk, minulla oli työnhakuvelvollisuus. Kaveri joka on ammatiltaan taiteilija, on ollut työtön jo 13 vuotta eikä kukaan ole ottanut mitään yhteyttä. Eli tuntuu että lähinnä kiusataan niitä jotka kyllä sitä työtä löytää ilman ahdistelua.

Vierailija
92/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan näyttää olevan pelkkä kiusaamismalli. Kaikkein huonokuntoisimpia ja sairaimpia työttömiä sillä ilmeisesti vain kiusataan ja toivotaan heidän itse tajuavan päättää päivänsä.Tämä maa ja sen hallitus on sairas

Täsmälleen näin. Minua, liki kuusikymppistä,  jahtasivat vuosia usean eri virkailijan voimin viikon välein, vaikka olin fyssarilla, lannerangan kuvauksissa, labroissa, fysiatrilla, eri lekureilla useissa tutkimuksissa jne, kun sairastuin pahasti. Lääkäri laittoi lausunnon työkyvyttömyyseläkettä varten ja sanoi, että pitäisi olla läpihuutojuttu. Jahtaaminen vaan jatkui, ja yrittivät laittaa vanhuksia hoitamaan ja ulkoiluttamaan, vaikka itse tarvitsen miehen avuksi kauppakäynneillekin.

Toisella kerralla meni eläkehakemus läpi. Yhtenä syynä hylkäämiseen oli kun en ollut jotain särkylääkettä hakenut apteekista, niitä kun oli jo ennestään.

Hirviöitä ovat nuo ihmiset, ei voi muuta sanoa. Samalla aikaa, kun minä olin kiusaamisten kohde, olisivat nuo monsterit ehtineet höykyttää useampia ja nuorempia työkykyisiä työttömiä.

Aamut olivat kauheita, kun aloit kurkku kuivana odotella niitä ahdistavia puhelinsoittoja. Yksi uhosi ja uhkaili karenssilla, toinen sitten mairean lipevänä tyyliin "Kyllähän sut nyt on saatava työllistymään" ja kolmas teeskenteli ymmärtävänsä mun tilanteen, mutta heitti kuitenkin puukkoa selkään, kun postilaatikkoon tipahti taas yksi noista "työllistymissuunnitelma"-lomakkeista, karenssiuhkailujen kera.

Olen myös 60 vanha pitkäaikaistyötön. Mulla ei ole sairauksia, tai muita rasitteita. Ei ole elämänhallintaongelmia. Ei velkaa, ei mitään, mitä voisi kuntouttaa tai ehjätä. Minut vain sanottiin irti, pitkän työuran jälkeen.

Nyt tunnun olevan TE porukalle ja paikallisille yhdistyksille juuri se matalalla roikkuva hedelmä, jota yritetään saada survottua heidän toimenpiteisiinsä. Joita en siis tarvitse. 

Pistäkää nyt hyvä isä energianne nuoriin työttömiin. Joo tiedän, siellä on monta kovaa työtöntä, joita ei ole helppo saada tungettua mihinkään, mutta yrittäkää edes. Itse  jään OVE:lle 15 kuukauden päästä, mutta ei tunnu kiinnostavan, jos jonkinlaista kurssia tarjoavat. 

Ja tuo oli kiitos kaikesta! Heitetään tietotaito menemään kuin hyödytön roska. Ja nyt sitten sirkusapinan toimessa heittopussina, mä niin myötäelän!

Oli sinullakin varmaan aivan toisenlainen näkemys viimeisistä työvuosistasi ja sen jälkeisestä eläköitymisestäsi. Jos on vielä tuossa vaiheessa terve, niin potuttaa varmasti, kun olisi paljon annettavaa. Ja onhan se ensisijaisesti rahakysymys, varsinkin nykyaikana. Mieli on taatusti maassa.

Mutta sisulla se on mentävä tuo loppupätkä! Voimia, ja toivottavasti terveys säilyy, jotta pääset nauttimaan vapaasta elämästäsi tuon mielipuolisen vainoamisen jälkeen!

Vierailija
93/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetön systeemi tuo tosiaan on. Työttömien jatkuva ja paheneva kyykyttäminen olisi jo aika lopettaa, ja ottaa käyttöön perustulo, jonka päälle kannattaisi ottaa vastaan myös niitä osa-aikatöitä, joille ei nyt riitä tekijöitä. TE -toimiston väelle voisi uusi toimenkuva olla se, kun he auttaisivat ihmisiä työllistymään, eli siis saisivat työnhakijat ja työntekijät kohtaamaan toisensa. Nykyään tuollainen pakkohaku työpaikkoihin, joihin ei ole suurella osalla edes mitään edellytyksiä, on pelkkää työnantajien kiusaamista. Kukaan ei jaksa enää käydä läpi työhakemuksia, koska niistä on suuri osa lähetetty vain velvoitteen vuoksi, ei siksi, että joku tosissaan hakee sitä paikkaa. Tekisi hyvää tämän maan päättäjille joutua elämään työttömänä parin vuoden ajan. Nykyisellään eivät selkeästi ymmärrä säätämiensä lakien vaikutusta tavalliseen kansaan.

Työttömyysetuuden pitäisi olla sellainen, että maksajalle (Kela tai kassa) pitäisi toimittaa todisteet siitä, että on hakenut 4 työpaikkaa kuukaudessa ja jos ei ole niin tehnyt, niin ei saa euroakaan. Työkkärit välistä voisi lakkauttaa.

Onhan maailmankirjat sekaisin, jos on kiusaamista ilmoittaa työttömälle, että sun pitää hakea töitä.

Työkkäriinhän juuri pitää toimittaa todisteet, että on hakenut paikkaa. Itse oikein hiillostin oma valmentajaani siitä, että kun puhelinsoittokin firmaan lasketaan työnhakuvelvollisuuden täyttäväksi aktiivisuudeksi, niin millä pystyn heille todistamaan, että olen oikeasti soittanut sinne firmaan, jos hekään eivät yksittäisiä yhteydenottajia muista. Ei hänellä ollut vastausta tähän. Jokatapauksessa, ne 4 työpaikkaa, joita on hakenut, pitää ilmoittaa työkkäriin. Ja sieltä SAATETAAN tehdä pistokokeita ja kysellä työnantajilta, oletko hakenut paikkaa. Myös työnantajat voivat ilmiantaa työnhakijoita, jotka ovat kieltäytyneet työstä/haastattelusta.

Eli jos työnantaja valehtelee tai ei muista jonkun hakeneen työpaikkaa..mitä sen jälkeen tapahtuu? Entä jos työnantaja haluaa kiusata jostain syystä työtöntä ja huvikseen ilmoittaa ettei tämä ottanut työtä vastaan? No oikeuteenhan se menee ja työtön menettää etuutensa tuon ajaksi?  No joo mutta tosiaan kuukaudessa 10min ja ne hakemukset on lähetetty joten ei ongelmaa.

Näitäpä kysymyksiä juurikin yritin tivata valmentajaltani. Hän ei osannut vastata kysymyksiini. Toinen ihmettelyä aiheuttanut asia on se, että haetun työpaikan pitäisi olla sellainen, että sinne olisi realistiset mahdollisuudet työllistyä. Kuka tämän realistisen mahdollisuuden määrittelee? On toki itsestäänselvää, että en voisi hakea lääkäriksi ilman koulutusta. Tuskin myöskään luokkahitsariksi. Mutta voinko hakea siivoojaksi, jos työpaikka vaatii autoa ja hygieniapassia, joita minulle ei ole? Tai ruotsinkielentaitoa? Tähänkään virkailija ei osannut vastata. Eli kokoajan elellään karenssin pelossa, jos katsovat minun hakeneen paikkaa, mihin ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia päästä näillä meriiteillä.

Vierailija
94/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallit ja muut ns. tempputyöllistämiset eivät toimi. Poliitikot puolueesta riippumatta eivät vain pysty parempaan. Kaikilla niillä on harhainen oletus että työllisyys paranee työttömiä potkimalla. Sen verran siinä vähenee työttömyys kun tarpeeksi stressatut työttömät jää työkyvyttömyyseläkkeille ja sairauslomille. Osa tekee loppullisen ratkaisunkin. 

Sama veivaaminen on ollut Suomessa aiemminkin käytössä, joskus vuosikymmeniä sitten, silloin työttömiä sorrettiin ja hyväksikäytettiin myös täysin järjestelmällisesti, käytössä oli mm. "lapiolinja" josta löytyy netistä lisää tietoa.

Koko hommahan päättyi lopulta koska siitä ei ollut mitään hyötyä kenellekään, eli Suomen historiassa on jo aiemminkin tehty älynväläyksiä ja lopetettu hyödyttömät ja haitalliset toiminnat, ja jälleen kerran Suomi on uudelleen samojen valintojen edessä.

Näin fasismi alkaa kukkimaan missä tahansa valtiossa, jossa porvarimieliset hallitukset pääsee valtaan, joita ei kansalle kuuluvien oikeuksien suojelu pahemmin kiinnosta.

On tietysti päivänselvää, että kun tämän pa5kakohtelun kohteeksi on joutunut, voi olla suorastaan täydellinen mahdottomuus enää kääntää tilannetta siltä osin paremmaksi, koska luottamus koko järjestelmän sekä viranomaisen toimintaan on jo menetetty, ja ilman luottamusta on turha odottaa yhtikäs minkäänlaisia sopimuksia yhtään mistään, voi olla että ei tarvitse edes käsipäivää odotella.

Suomessa porvarismielisiä puolueita on ilmeisesti myös SDP ja muu vihervasemmisto.

Vierailija
95/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo malli koitui siunaukseksi, kun asetettiin velvoite hakea tietty määrä työpaikkoja. Toki olisin hakenut muutenkin, mutta kun sattui niin, ettei avoimia työpaikkoja ollut, niin sovimme että korvaan velvoitteen lähettämällä itse avoimia hakemuksia kiinnostaviin paikkoihin. En olisi itse ehkä tajunnut tehdä niin, sillä meidän alallamme julkisella sektorilla ei yleensä lähetellä avoimia hakemuksia. Tärppäsi kuitenkin! Sain lyhytaikaisia hommia, mutta enpä tässä tilanteessa enempää olisi kaivannutkaan.

Minulle sanottiin että voin toteuttaa velvollisuuteni kysymällä lisätunteja nykyiseltä työnantajalta.

Teen osa-aikatyötä jo nyt niin paljon kuin terveys kestää ja eläkeyhtiö sallii.

Työnantaja tietää tilanteeni ja suhtautuu huumorilla siihen että mun täytyy säännöllisesti kysyä lisää työtunteja vaikka en pysty niitä tekemään.

Vierailija
96/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haen töitä niin laitan palkkatoiveeksi 15-18 euroa tunti. Pienemmällä palkalla en töitä ala tekemään. Eipä ole kukaan pyytänyt haastatteluun 5 vuoteen ainakaan. Eivät ne ole työkkäristä minulle soittaneet. Eivät soita, minulla lukee oma asiointi jutussa ettei minua kontaktoida. Olen niin vittumainen asiakas työkkärissä ettei ne minulle soittele.

Vierailija
97/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi, että "eiks sun nyt kannattais mennä taas sinne kuntouttavaan ettei tarvitse laittaa sulta hakua poikki, kun on nyt tää inflaatiokin..."

:O Kuin avokämmenellä... Tästä saa joku mahtavan gradun aiheen, kunhan alkaa vain kerätä työttömien kertomuksia. Aivan varmasti jokainen kyykytystä ja epäoikeudenmukaista kohtelua kokenut haluaa puhua suunsa puhtaaksi!

Vierailija
98/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo vain siitä, että iso osa työttömistä on työkyvyttömiä, joille ei syystä tai toisesta myönnetä eläkettä. Ei heidän "työllistämisestään" kannata maksaa miljoonia euroja. Eivät he siitä parane että konsultit jakavat rahaa toisilleen.

Työkkäri ehdotti minulle eläkkeelle siirtymistä jo 4 vuotta sitten. Olen täysin terve ja työkykyinen. Väittivät että olen sairas. Olisivat suhteilla saaneet minulle eläkkeen, olen kuulemma vaikeasti työllistyvä. Olen normaali raksa alan mies 3 ammattia olen opiskellut. 

Vierailija
99/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa porvarismielisiä puolueita on ilmeisesti myös SDP ja muu vihervasemmisto.

Kyllä, myös työväenliike on asemoinut itsensä porvariksi, kun kokee itsellään olevan jo päätösvaltaa niin paljon, että työttömienkin oikeuksia aletaan ajamaan alas.

Herätys kuitenkin tulee olemaan kova, koska työväenliikkeen asema ei voi irtautua heikoimmassa työmarkkina-asemassa olevien ihmisten asemasta.  Työväenliikkeessä olevien tilanne voi parantua vain silloin, jos myös muiden tilanne paranee. Kyse on eräänlaisesta pyramidista jossa jokainen kerros tukee ylempää kerrosta.

Vierailija
100/764 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakea töitä kun ei yhteenkään hakemukseen vastata. Pitää olla korkeasti koulutettu joka hommaan. Hain postiin töihin kerra 3 kertaa kun ne valitti työvoimapulaa. Eipä tullut kutsua töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän