Jotkut eivät tunnu ymmärtävän, ettei parisuhde ole mitään ainaista ruusuilla tanssimista
Muunmuassa eräällä kaverillani tuli taannoin ero, koska hänen vaimonsa ei jaksanut sitä, että tämä kaverini joutuu tekemään jonkun verran työhommia myös työajan ulkopuolella.
Eihän nykyajan työelämä ole todellakaan aina sitä, että työpaikka on auki 8-16 ja sen jälkeen kaikki kiinni ja aivot narikkaan seuraavaan aamuun asti. Moni työpaikka pyörii kellon ympäri, kuten tämän kaverini työpaikka myös.
Ymmärrän todellakin jos ero tulee, mikäli suhteessa on esim pettämistä, väkivaltaa tai vakavaa päihdeongelmaa. Mutta että joku päättää rikkoa perheen toisen työelämän vuoksi, niin ei hitto, sitä en ymmärrä. Mies muutoinkin joutui rahoittamaan pääosan perheen elämästä ja oli hyvä isä, eikä kyllä varmasti vieraissa käynyt ja alkoholiakin joi harvoin. Mitähän tämä ex-vaimo kuvittelee nyt yh-äitinä saavuttavan ja miten hänen elämäsä helpottuu? Ei vaan voi käsittää joidenkin realismin puutetta elämässä ja sitä naiivia elämänasennetta.
Kommentit (69)
Minulla on illuusio hyvistä parisuhteista, jotka ovat uskollisia ja kestävät.
En ole montaa nähnyt.
Elän yksin.
N
Aloitus kuulostaa yksipuolisesti miehen näkemykseltä, tai siltä mitä mies haluaa syyksi kertoa. Minun exäni selitti kaikille eron syyksi, että jätin hänet mustasukkaisuuttani, kun hän kehtasi puhua muille ollessamme yhdessä kaupassa tai kaupungilla. Suhteessa oli kyllä pielessä ihan kaikki muu, mm. miehen runsas alkoholinkäyttö, arvaamattomuus, väkivalta ja kunnioituksen puute, mutta jostakin mies tempaisi tuollaisen syyn kerrottavaksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap joutuu pohdiskelemaan vieraiden parisuhteita ja keksimään uusia ideoita haukkua naisia, kun ei itse onnistu naista saamaan ja kirjoittelee päivät av:lla naisvihatekstejä.
Ihan vaan tiedoksi, että 12 vuotta olen tässä omassa parisuhteessa ollut ja vuorotyötä teen. Se todellakin aiheuttaa parisuhteeseen haasteita ja vaatii myös kumppanilta realistista ymmärrystä. Onneksi sitä minun parisuhteessani on. Siksi tuo kaverini kohtalo kiukuttaakin, koska oikeasti hyvä mies tuli jätetyksi täysin naurettavin perustein. Hän vieläpä suhteen alussa lämpeni hitaasti tuolle naiselle, koska oli huonoja kokemuksia edellisestä suhteesta taustalla. Nainen oli kuitenkin sinnikäs ja halusi tämän kaverini. Sitten kaikki päättyy näin naisen toimesta.
Ap
Todellakaan tuollaiselle akalle ei tarvitse antaa mitään ymmärrystä. Toivottavasti saa tuntea kunnolla nahoissaan yh-äidin ihanan arjen jossain kaupungin vuokraluukussa, kun hörhöt häiriköi 24/7 seinän takana.
Aah, taas myytti kaupungin "vuokraluukuista". Edelleen ei kaupungissa ole pakko asua sellaisessa. Ja ihan voi asua maallakin.
Mieheni työkaveri: töitä on 8h päivässä, hänen ei oikeasti tarvitse olla yhtään pidempään, mutta hän itse tekee itsestään jotenkin tärkeän ja tikusta asiaa että tekee ylitöitä. Ruikuttaa sitten marttyyrina kuinka työpäivät venyy.... Oikeasti ei ole ollut yhtään sellaista asiaa joka ei olisi voinut odottaa seuraavaan aamuun.
Sama tyyppi ei osaa käydä edes kaupassa, ei hoida ikinä lapsiaan jos he ovat kipeänä, ei ilmeisesti osaa juuri muitakaan kotitöitä. Ihmettelee ääneen ja ilkkuu kun mieheni kertoo arkisista asioista kuten pyykinpesusta, ja tuhahtelee vihaisena kun joku miespuolinen jää kipeän lapsen kanssa kotiin...
Vapaa- ajalla tämä tyyppi ropaa tallilla autoaan ja ryypiskelee. Vaikuttaa siltä että ei halua opetella kotitöitä ja keksii tekosyitä ollakseen pois. En ihmettelisi, jos tämän vaimo lähtisi ja mies antaisi kavereilleen juuri ap,n kaltaisen selityksen
Yleensäkin ajatus yhteisestä hyvästä on monessa suhteessa hukassa.
Minä, minä, minä!
T:33v yhteistä taivalta takana
Taas näitä tapauksia että jos roolit vaihdetaan ja mies lähtisi muksun mukana pois työnarkkis uraohjus-äidin luota niin kyllä olisi alapeukkua täynnä ja tuomitaan että kuinka on nykyaikaa ja kyllä perheen äitikin saa elää uralleen 🤣
Naiset loputtomiin hokee, kuinka miehet ei tee sitä tai tätä. Akat itse vääntää aina kaikki asiat yliammutuksi ja joo, ei voisi miehiä siinä vaiheessa vähempää kiinnostaa. Kämpän siivoamiseen pitää käyttää kuusi tuntia, vaikka kaksi tuntia riittäisi.
Kuulin taannoi kun joku mies puhui kaverilleen tms. urotöistään: eukko ja lapset oli olleet pipinä niin ukko oli käynyt kaupassa ja siivonnutkin vähän. Teki mieli sivusta huikata, että etkö sä normaalisti tee mitään tuollaista.
Onko se nyt jokin yleinen ja absoluuttinen totuus, että äidit ovat kotona vuosia, syljeskelevät kattoon ja käyvät vaikka kasvohoidoissa päivät pitkät? Aika moni äiti on palkkatyössä (lyhyen) äitiysloman jälkeen ja hoitaa työpäivän jälkeen lapsia ja kotia. Ei tämä ole jenkkilä, missä kotiäitinä voidaan olla vuosikymmeniä miehen rahoilla. Ei siellä jenkkilässäkään oikein tunneta äitiyslomaa, ainakaan maksettua sellaista, omasta pussista se menee. Kotona lasten hoitaminen on myös työtä, työtä josta ei saa palkkaa, mutta sitä saa avoimesti arvostella ja haukkua. Kotona olevan tuet eivät ole verrattavissa palkkaan. Ja naiset Suomessa menevät yleensä äiteinä töihin, eivät unelmoi kotona. Sitten joku pääseekin arvostelemaan, kuinka väärin on laittaa lapsi päiväkotiin ja mennä itse töihin. Ei saa olla tuilla, mutta ei saa myöskään tehdä töitä, aina väärin.